abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25826827
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 11:27 schreef zerotolerance het volgende:
Een Honda NSX, TVR Tuscan of een Mitsubishi 300 GT met turbo.
Ik neem aan dat je dan de oudere NSX'en bedoelt? Want de nieuwere zijn dan weer duur.
De NSX van '91 tot 97' kan 'maar' rond de 270 geloof ik .
pi_25826848
265 Zelfs.

Maar wel de potentie er wat leukers van te maken. Ben alleen benieuwd of 't inderdaad de goedkoopste optie is.
The gum you like, is coming back in style.
pi_25826905
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 11:57 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
265 Zelfs.

Maar wel de potentie er wat leukers van te maken. Ben alleen benieuwd of 't inderdaad de goedkoopste optie is.
*zoekt op*

http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=-1&id=7081&cache=no&ref=atag&PHPSESSID=98fc54eb4ecd64615ccff25e999b4a30

Hier staat 270 .

KlikKlak

En daar staan ze voor rond de 40.000 euro .

[ Bericht 10% gewijzigd door Anne op 29-03-2005 14:12:52 ]
  dinsdag 29 maart 2005 @ 12:00:10 #54
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_25826914
Koop een motor.
pi_25826918
ja ik deed 't uit m'n blote hoofd heh.
The gum you like, is coming back in style.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 14:06:06 #56
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_25829705
Die eerder genoemde ZR1 kon nog wel eens lastig zijn in NL.... Volgens mij zijn alleen de C4 en C5 in NL geleverd, en niet de ZR1 of Z06.

En wat stefanP ook al zegt, je moet echt wel met huge power aankomen voor 300 echte km/u. Zijn er standaard sowieso niet veel die over de 300 gaan, met uizondering van exotische farrari's en wat hele dure porches.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_25832159
Enige Porsche die ik kan bedenken die niet duur is:

911 turbo van 1995-1998: 408 pk... Ding haalt 290 km/u volgens specs...

En duur is maar hoe je het ziet, dit ding zal zeer zeker duurder zijn dan de Lotus Omega...

E36 M3 3.2 liter is ook een goeie, maar die zal 275 echte km's halen ofzo, zeker geen 300... Maar is wel fucking goedkoop (15k krijg je wel een 3.2)...
pi_25832525
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 11:56 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je dan de oudere NSX'en bedoelt? Want de nieuwere zijn dan weer duur.
De NSX van '91 tot 97' kan 'maar' rond de 270 geloof ik .
Alles met een turbo er op. Is niet zo'n groot probleem. Als ze al 270 gaan met 280 Pk kunnen ze met enkele aanpassingen wel 300+
re·cal·ci·trant (bn.): 1 onwillig => weerspannig
pi_25832565
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 16:05 schreef zerotolerance het volgende:

[..]

Alles met een turbo er op. Is niet zo'n groot probleem. Als ze al 270 gaan met 280 Pk kunnen ze met enkele aanpassingen wel 300+
Dan kun je zo nog wel 50 auto's opnoemen.

Én een aanpassing kost ook weer geld, dus wordt ie nóg duurder.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 16:06:46 #60
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_25832576
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 15:49 schreef yup het volgende:
Enige Porsche die ik kan bedenken die niet duur is:

911 turbo van 1995-1998: 408 pk... Ding haalt 290 km/u volgens specs...

En duur is maar hoe je het ziet, dit ding zal zeer zeker duurder zijn dan de Lotus Omega...

E36 M3 3.2 liter is ook een goeie, maar die zal 275 echte km's halen ofzo, zeker geen 300... Maar is wel fucking goedkoop (15k krijg je wel een 3.2)...
285 op de teller, 275 echte km's. Maar daar moet je wel voor langs de chiptuner, anders zit er een begrenzer op.

En degenie die trouwens een 3.2 hebben in goede staat doen die echt niet voor 15K weg
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  dinsdag 29 maart 2005 @ 16:11:30 #61
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_25832677
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 16:05 schreef zerotolerance het volgende:

[..]

Alles met een turbo er op. Is niet zo'n groot probleem. Als ze al 270 gaan met 280 Pk kunnen ze met enkele aanpassingen wel 300+
Die Evo bedoel je weer? die loopt net 245-250 in stock form. Met 5 versnellingen. Dus alles raakt er af, versnellingsbak, driveline enz. Je hebt gewoon het toerenbereik niet in zo'n ding voor 300+ Ombouwen voor 300+ gaat je waarschijnlijk al meer kosten als een 911 twin turbo bijvoorbeeld.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_25832808
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 16:11 schreef Five_Aces het volgende:

[..]

Die Evo bedoel je weer? die loopt net 245-250 in stock form. Met 5 versnellingen. Dus alles raakt er af, versnellingsbak, driveline enz. Je hebt gewoon het toerenbereik niet in zo'n ding voor 300+ Ombouwen voor 300+ gaat je waarschijnlijk al meer kosten als een 911 twin turbo bijvoorbeeld.
Honda NSX ging het over. .
  dinsdag 29 maart 2005 @ 16:23:08 #63
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_25832967
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 16:16 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Honda NSX ging het over. .
Daar moet je ook huge moeite voor doen hoor.... de 3.2L met 6 bak loopt stock ook 'maar' 270... Is performancewise & techspecs ongeveer gelijk aan een E36 M3 3.2L.

NSX-R loopt 280 ongeveer, en is door zijn gewicht ook sneller op de 0-200, gelijk aan de E46 M3 ongeveer.

Die 20 km/u extra topsnelheid heb je er niet zomaar bij op die snelheden.

En dacht dat hij de Evo bedoelde om de turbo comment.... een NSX heeft geen turbo.

[ Bericht 7% gewijzigd door Five_Aces op 29-03-2005 16:30:54 ]
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_25833184
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 16:23 schreef Five_Aces het volgende:

[..]

Daar moet je ook huge moeite voor doen hoor.... de 3.2L met 6 bak loopt stock ook 'maar' 270... Is performancewise & techspecs ongeveer gelijk aan een E36 M3 3.2L.

NSX-R loopt 280 ongeveer, en is door zijn gewicht ook sneller op de 0-200, gelijk aan de E46 M3 ongeveer.

Die 20 km/u extra topsnelheid heb je er niet zomaar bij op die snelheden.

En dacht dat hij de Evo bedoelde om de turbo comment.... een NSX heeft geen turbo.
Ik denk dat ie bedoelde een turbo erop pleuren?
  dinsdag 29 maart 2005 @ 16:37:18 #65
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_25833314
Denk dat hij dan zelf nog niet weet hoeveel kosten & aanpassingen daar bij komen kijken NSX is een wat zeldzamere wagen.... denk niet dat de turbokits daarvoor zo kant en klaar op de plank liggen net als bij bijvoorbeeld een civic of CRX.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_25833527
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 16:37 schreef Five_Aces het volgende:
Denk dat hij dan zelf nog niet weet hoeveel kosten & aanpassingen daar bij komen kijken NSX is een wat zeldzamere wagen.... denk niet dat de turbokits daarvoor zo kant en klaar op de plank liggen net als bij bijvoorbeeld een civic of CRX.
Ook dat zei ik -> "Dan wordt ie nog duurder" .

Ik vind hem zowiezo niet in het rijtje "Goedkoopste supersportwagen" thuis horen .
pi_25833599
ik dacht altijd dat de ZR1 305 ging. dat staat er volgens mij in mijn folder dat ie 190mph haalt....

nu nog eentje vinden....
2825cc Single Turbo Beast
  dinsdag 29 maart 2005 @ 16:57:21 #68
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_25833889
Die nieuwere NSX 3.2 ben je nog veel meer voor kwijt.... Als je idd naar de prijzen van een 3.0 kijkt en even doortrekt naar een 3.2 samen met een turboconversie denk ik niet dat je het redden gaat onder 90.000 euro.

ZR1 & Z06 doen allebei 275-280 volgens mij, misschien net 300 op de teller.....

Oudere Viper GTS red het ook niet, blijft ook bij 280-285 steken.... Alleen de nieuwere Viper SRT10 loopt vol uit 305 met 500+ PK. Maar is ook niet echt goedkoop
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_25836195
TVR Cerbera, zit je dik over de 300 voor 50000 euro
http://www.marktplaats.nl/markt/autos/diversen/11481.htm
De status 'bagger-user' voorbij
pi_25836485
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 01:24 schreef alsem het volgende:

[..]

das een kutding, neem dan een vx220 van vauxhall..
dat is een speedster
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
pi_25838704
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 16:37 schreef Five_Aces het volgende:
Denk dat hij dan zelf nog niet weet hoeveel kosten & aanpassingen daar bij komen kijken NSX is een wat zeldzamere wagen.... denk niet dat de turbokits daarvoor zo kant en klaar op de plank liggen net als bij bijvoorbeeld een civic of CRX.
Ik kon geen prijzen vinden voor een turbo voor een NSX. Maar ik ga er niet vanuit dat die 10.000 euro gaan kosten.
NSX voor 40.000 euro, tunen voor 10.000 euro en je gaat voor 50.000 euro 300. Leek me heel.

Of deze http://www.marktplaats.nl(...)Zoek%26av%3D%26pv%3D met enige aanpassingen
re·cal·ci·trant (bn.): 1 onwillig => weerspannig
pi_25838930
Alpina B10 Biturbo is misschien een optie. Wel chippen dan. En anders eventueel een E30 M3 met E34 M5 blok. Maar of dat op de weg te houden is met 300, ik heb geen idee.
There is no other!
pi_25839932
Die Renaults gaan 'maar' iets van 260, maar die heb je wel voor 6000/7000 euro, dus dan heb je nog veel over om te tunen
De status 'bagger-user' voorbij
  dinsdag 29 maart 2005 @ 21:07:10 #74
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_25840244
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 20:12 schreef zerotolerance het volgende:

[..]

Ik kon geen prijzen vinden voor een turbo voor een NSX. Maar ik ga er niet vanuit dat die 10.000 euro gaan kosten.
NSX voor 40.000 euro, tunen voor 10.000 euro en je gaat voor 50.000 euro 300. Leek me heel.
Denk eerder dat je ver voorbij de 25.000 euro gaat voor een turbosetup. Denk er aan dat die V6 een blok is met een vrij hoge CR.

Met het vermogen wat je nodig hebt voor 300+ km/u kijk je al tegen 450 PK minstens aan. Houd al in dat je voor dat blok een versterkte krukas, zwaardere zuigerstangen en lage CR zuigers hebben moet. Komt je hardware nog bij ala grote IC, turbo, turbospruitstuk, uitlaten, nog wat turboplumbing enz enz enz. Aangezien de NSX een vrij zeldzaam apparaat is, zal je het custom moeten laten maken of het is er wel, maar ook erg duur. En dan komen er waarschijnlijk nog allerlei electronische gadgets bij.

Dan heb je alleen je blok voor elkaar, maar zal je ook nog dingen als je koppeling moeten versterken, en een zwaarder remsysteem.

Heb je dat er allemaal op laten zetten komt ook nog het probleem dat je er custom ECU tuning voor nodig hebt, of als dat niet wil misschien zelfs standalone fuelmamangment. Moet je ook nog allemaal laten programmeren.

Blij je met de 3.0L NSX tegen het probleem aan lopen dat je 5e versnelling te kort kan zijn voor 300 .... Dus moet je een ander differentiaal, of de versnellingsbak van de 3.2L zien te gebruiken, en maar hopen dat het past.

En dat zijn dan de standaard dingen, kan je ook nog tegen problemen aanlopen als aandrijfassen die je door midden trekt enz.

Zoals ik al zei, is geen civictuning meer waar je mee bezig bent als je voorbij de 300 km/u wil.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  dinsdag 29 maart 2005 @ 21:11:29 #75
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_25840359
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 20:19 schreef Cyberdogg het volgende:
Alpina B10 Biturbo is misschien een optie. Wel chippen dan. En anders eventueel een E30 M3 met E34 M5 blok. Maar of dat op de weg te houden is met 300, ik heb geen idee.
E34 M5 blok is niet veel krachtiger als een 3.2L E36 M3

Die B10 biturboblokken hebben een hoop potentie, maar met chippen kom je er niet denk ik.... Turbo upgrade wel
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_25845830
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 02:55 schreef StefanP het volgende:
supra mk3 + 1JZ-GTE + boost controller e.d. = 3000 + 5000 + 2000 = 10000 euro

Verder zou ik het niet weten... een oude BMW of corvette inderdaad?

Het moet aerodynamisch zijn en rond de 400PK hebben, of niet aerodynamisch en 500PK schat ik.
Dream on die zijn niet te vinden voor dat bedrag of ze hebben minstens 10 aanrijdingen gehad.....
pi_25847571
Zoals gezegd... Tuning telt niet mee...

Dan nog maakt de Lotus Omega de grootste kans. Effe de 2 turbo's door grotere exemplaren vervangen, en je hebt 550+ pk en 700+ nm... Dan kom je DIK over de 300 km/u... Zowiezo Lotus Omega heeft std. 377 pk en 550 nm... Ding is een van de snelste wagens die je kan kopen voor die geld... Ik zou zeker zo een ding willen, alleen al om het "stealth" gehalte ervan...
pi_25848372
Fiat uno / tipo met een of andere brute motor erin?
pi_25848414
dit lijkt mij de goedkoopste oplossing (denk ik, die engine kan denk ik wel duur zijn )




This twingo jet is powered by a "Marbore II" engine, wich developps 2'200 HP ! Its maximal speed is 300 km/h, and its consumption is 47 liter (of kerosene) every 5 minits...

Maximum is ook "maar" 300, want meer kerosene kan hij niet meenemen

Ik weet niet of dit tuning is

twingo voor 1200euro: http://www.marktplaats.nl(...)6oudei%3D30%26js%3D1

nu nog engine ergens vandaan zien te rippen/krigen
pi_25849198
Dat is tuning ja. Aangezien het niet standaard is.
pi_25849302
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 02:02 schreef yup het volgende:
Zoals gezegd... Tuning telt niet mee...

Dan nog maakt de Lotus Omega de grootste kans. Effe de 2 turbo's door grotere exemplaren vervangen, en je hebt 550+ pk en 700+ nm... Dan kom je DIK over de 300 km/u... Zowiezo Lotus Omega heeft std. 377 pk en 550 nm... Ding is een van de snelste wagens die je kan kopen voor die geld... Ik zou zeker zo een ding willen, alleen al om het "stealth" gehalte ervan...
lees anders je eigen post nog even door voordat je hem plaatst.:
- zin 1 en dan beginnen over het vervangen van turbo's
- die geld
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
  woensdag 30 maart 2005 @ 09:37:46 #83
108556 Meeh
Triumph Speed Four
pi_25849309
Valt mee dat dat karretje niet achterover kukelt
  woensdag 30 maart 2005 @ 09:39:06 #84
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_25849337
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 00:30 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

Dream on die zijn niet te vinden voor dat bedrag of ze hebben minstens 10 aanrijdingen gehad.....
een mk3 is wel te vinden voor 3K. geen probleem.
pi_25850189
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 09:39 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

een mk3 is wel te vinden voor 3K. geen probleem.
Ja ja dus jij zou een auto van 3K verbouwen voor 7 k ? lekker hoor
pi_25850207
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 10:23 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

Ja ja dus jij zou een auto van 3K verbouwen voor 7 k ? lekker hoor
Mên. Zoiets slaat echt op de kut van dirk.

Stel je koopt een ferrari van een miljoen en je verbouwt die voor 2 miljoen.

Dus? Dus? Dus?

.
pi_25850517
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 01:24 schreef alsem het volgende:

[..]

das een kutding, neem dan een vx220 van vauxhall.. er zijn genoeg auto's die erg op elkaar lijken, maar om nou gelijk te zeggen dan het om een samenwerking gaat..
Vauxhall is toch Opel in Engeland?
Bovendien is volgens Tiff Needell de speedster en de Lotus Elise nagenoeg gelijk. Dus...
pi_25851215
vx220:
0-100 km/h: 5.4 sec
Maximum speed : 222 km/h (137mph)
opel speedster:
0-100 km/h : 5.9 sec.
Maximum speed : 218 km/h (135mph)
lotus elise(2Dr Convertible):
0-100 km/h: 4.9 sec
Maximum speed: 240 km/h (150 mph)

hmm.. niet verwacht dat er zo weinig verschil kwa prestaties zat tussen de vx220 en speedster, had verwacht de de vx220 sneller was, en die elise doet het goed!
  woensdag 30 maart 2005 @ 11:38:47 #89
17948 fredkroket
groet de medefokkers !!
pi_25851755
quote:
Op maandag 28 maart 2005 23:40 schreef yup het volgende:
Die opgekietelde Opel is wel onder handen genomen door de boyz van Lotus.

Opgegeven top is 175 mp/h. Dat is 280 km/u.

377 pk 550 nm dacht ik... That's one hell of a car...

Grappig dat er 911jes enzo zijn die een fractie sneller zijn maar die apparaten kosten zo het dubbele van een Lotus Omega...

Edit:

En voor die geld die je overhoud pomp je dat ding zo over de 500 pk heen.
Ik ken iemand die zo'n omega gehad heeft (nieuwe gekocht, jaar of 3 geleden weg gedaan). Die reeed daar ook vaak zat tegen de 300 mee... Maar ik geloof niet dat hij 1x geld over had met die auto . Ik geloof dat er 3x een nieuwe bak in is gegaan (ja, Corvette ZR-1 bak), problemen met turbo's, bekende opel roest kwalen etc...
Dit is mijn Fokkin' signature
pi_25851804
Tja wat dat betreft blijft 't een echte opel.
The gum you like, is coming back in style.
  woensdag 30 maart 2005 @ 11:49:57 #91
17948 fredkroket
groet de medefokkers !!
pi_25852022
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 01:28 schreef yup het volgende:

[..]

Sterker nog, vroeger, begin jaren 90, was Lotus VAN OPEL GEWEEST

How about that ?

2000 16v 150 pk blok is door Lotus ontwikkeld, Opel ging gewoon met 2.0i 8v blok naar Lotus, die hebben de blok opgekieteld naar DOHC en 4 kleppen per cyl enz. enz...
[..]

Oh ja, Lotus Omega had de bak uit de Corvette ZR1

Tjah met modden kan je een Lotus Omega ook over de 300 echte krijgen... Dus nie echt eerlijk, en ik denk dat je niet zomaar een ZR1 in NL vind... (alhoewel een Lotus Omega vinden ook geen makkelijke taak opzich is )
Lotus was van GM, en die hebben er brood in gezien om beide een mogelijke boost te geven
Dit is mijn Fokkin' signature
pi_25866676


Moet zeker 300+ gaan en maar 4000 euro !!!
pi_25866819
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 21:54 schreef errorken het volgende:
[afbeelding]

Moet zeker 300+ gaan en maar 4000 euro !!!
Rot op met je schijt CRX .
pi_25868236
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 21:54 schreef errorken het volgende:
[afbeelding]

Moet zeker 300+ gaan en maar 4000 euro !!!
OMG die mercedes achterlichten

Te lame echt
pi_25868329
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 21:58 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

schijt CRX .
pi_25868389
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 22:46 schreef errorken het volgende:

[..]

Die wel ja .
pi_25868579
*.CRX == hok
pi_25868679
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 22:54 schreef errorken het volgende:
*.CRX == hok
En nu in het Nederlands alstublieft .
pi_25868770
Dat ik vind dat die CRX'jes altijd hokkerig zijn.

Zijn ze standaard vind ik ze lelijk (mede doordat het design gedateerd is). Maar in vele gevalle zijn ze ten prooi gevallen aan bepaalde types die er mee gaan knoeien...en dan krijg je dus zoiets als hierboven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')