Hallo, static en Duiveltja.
Wat vanmiddag mijn verbazing schetste, is het volgende:
In het immer gezellige slowchat-topic van SHO, genaamd:
Showchat werd er sedert vandaag lustig en tierig gestrooid met songteksten van allerlei artiesten.
Dit om hun waardering jegens het desbetreffende nummer te uiten. Althans, dat concludeer ik hieruit.
Waar ik mij echter aan erger is dat het frequent werd gebezigd door een paar kornuiten die dachten grappig te zijn.
En om u niet verder te vermoeien op deze ietwat regenachtige en sombere dag, heb ik alvast wat linkjes naar zulke posts bij elkaar verzameld en hieronder bij elkaar gezet:
1,
2,
3,
4,
5,
6,
7,
8,
9,
10,
11,
12,
13,
14,
15,
16,
17,
18,
19,
20,
21,
22,
23,
24,
25,
26,
27,
28,
29,
30,
31,
32,
33,
34 en
35Waar ik niet vies ben van een grapje hier of een dolletje daar, vond ik deze grol wat minder geslaagd. Mijn scroll-wieltje is dankzij deze belhamels dringend aan vervanging toe en het zal niet lang meer duren voor ik voor mijn zojuist ontwikkelde RSI naar de dokter moet.
De oplettende kijker c.q. lezer heeft na het lezen en klikken van deze linkjes ook wel door dat ik, Bupatih, me zelf ook schuldig heb gemaakt aan deze kwajongensstreek. (
Zie hiervoor de dikgedrukte link: 13)
Maar dit was uiterst cynisch bedoeld, alleen maar om aan te geven dat elke hapsnorkel een dergelijke 'songtekst' van het wereldwijde web kan plukken en het in dit SC-topic kan plakken.
Ergo, ik geloof niet dat de schuldigen
alle songteksten helemaal hebben doorgelezen, opdat zij zo hun (professionele) visie op het desbetreffende liedje kunnen weergeven.
Nu denkt u waarschijnlijk: "
Sapristi, Bupatih. Had het dan even aangegeven in het topic zщlf".
Maar, waarde vrienden, dat heb ik ook gedaan. Meerdere keren zelfs.
En user
Tania18 heeft ook op een ietwat slinkse manier aangegeven dat zij
niet echt gediend was van dit soort copy-paste-praktijken.
En hieronder mijn ietwat onvriendelijke, doch goedbedoelde vermaningen:
1,
2,
3,
4,
5,
6,
7,
8,
9 en
10Een ban voor de jeugdige delinquenten lijkt me, ondanks de
policy-overschrijding, niet op zijn plaats.
Maar een vermanende opmerking of een officiыle waarschuwing zou ik wel op zijn plek vinden.
Ik hoop dan ook ten zeerste dat het copy-paste-geweld zal afnemen, na een dergelijke toespraak van u of uw waarde collega.
Ik ben (tijdelijk) uit het topic gestapt, zodoende een signaal af te geven dat ik niet van hun rebelse gedrag gediend was. Dit heeft niet het verwachte effect opgeleverd, daar sommige users doorgingen met het flauwe copy-pasten.
Ik hoop dat wij hier in goed overleg uitkomen. Mochten er nog vragen en op- of aanmerkingen bestaan na het lezen van dit groot uitgevallen beklag, dan hoor ik dat graag via de voor u bekende wegen (forum, mail, msn, etc.)
Met vriendelijke groeten,
Bu P. Atih
[ Bericht 2% gewijzigd door Bupatih op 06-06-2005 16:40:54 ]