Ze zijn ook ene beetje grof in de bek geworden. Heel vreemd. Termen als "tuig" en "rat" horen daar niet te vallen.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 22:44 schreef Monidique het volgende:
Bert Bakker vind ik eigenlijk wel okay, geloof ik, maar op het moment zijn alle democraten een beetje zure mannen en vrouwen.
Ik heb me ook prima vermaakt. Wat dat betreft is het einde van Paars een zege.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 00:12 schreef the_disheaver het volgende:
Misschien wel een beetje een logische reactie s'avonds laat. Als ze maar duidelijk maken dat het niet zo bedoelt is. Maar het debat woensdagavond was toch al niet erg vriendelijk (maar wel leuk!)
De VVD is 100% harder gestegen dan de SP,,,quote:Op vrijdag 25 maart 2005 22:54 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Het is nou niet dat die partij echt zijn best heeft gedaan inderdaad. Het is echt onbegrijpelijk dat er nog zo massaal op gestemd wordt.
Reden genoeg voor de VVD om de stekker eruit te trekkenquote:Op zaterdag 26 maart 2005 00:24 schreef HalfLife2ABC het volgende:
[..]
De VVD is 100% harder gestegen dan de SP,,,
Misschien hoopt de crew dat hij dan wat mensvriendelijker post vanuit een gevoelde verantwoording? (Ik vind zijn post ander verademend nuchter al lijkt hij niemand te ontzien).quote:
Ja, dat is een aanwinst hoorquote:
quote:
Je Europese roots,quote:Op zaterdag 26 maart 2005 10:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:
De man bloedt, M. leg eens uit.
Ik ben verward door de kop van Boris. Gelukkig ben jij de vriendelijkheid zelve om het mij nog eens te vertellen.quote:
Caesar die door Brutus wordt vermoord?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:04 schreef Monidique het volgende:
Kai su, Brute?
Nu zou ik Tommie niet willen vergelijken met Caesar, maar Borisje heeft toch verdacht gespeeld.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Caesar die door Brutus wordt vermoord?
quote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:07 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nu zou ik Tommie niet willen vergelijken met Caesar, maar Borisje heeft toch verdacht gespeeld.
Et tu, Bore?
Ik weet niet waarom iedereen zo moeilijk doet over 'sharia-bankieren'. Het bankieren heeft totaal geen link met andere -slechte- sharia componenten. Het is enkel een constructie die prima binnen de Nederlandse rechtstaat past en die in geen geval strijdig is met andere aspecten van onze maatschappij. Waarom zou je dan tegen zijn, als ze zo willen bankieren, prima dan!quote:Op zaterdag 26 maart 2005 01:10 schreef pberends het volgende:
Interessant:
India heeft dan 1,59 miljard inwoners
Wereld in 2050: 9,1 miljard mensen
Eerste bank die leningen aanbied op basis van de sharia-regels: Rabobank Utrecht
LOLquote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:24 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[afbeelding]
De aftermath of Boris.
Tja, ik snap het ook niet. Maar ze discrimineren wel volgens mij, want je met moslim zijn.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:22 schreef HalfLife2ABC het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom iedereen zo moeilijk doet over 'sharia-bankieren'. Het bankieren heeft totaal geen link met andere -slechte- sharia componenten. Het is enkel een constructie die prima binnen de Nederlandse rechtstaat past en die in geen geval strijdig is met andere aspecten van onze maatschappij. Waarom zou je dan tegen zijn, als ze zo willen bankieren, prima dan!
Ik heb je Cabinet of the Clones in mijn signature staan.quote:
Nee, dat niet, maar de drijfveer is wel de sharia. Het komt er op neer dat als de sharia het goedkeurt dat dan alles in orde is voor de wel erg gelovige moslim. Daarmee heb je kans dat de sharia op de langere termijn insluipt en de geldende wetten probeert te "overrulen". Dat werkt dus ondermijnend op de Nederlandse wetten en kan zelfs ertoe leiden dat wel erg gelovige moslims denken dat ze alleen de sharia trouw hoeven te zijn.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:59 schreef pberends het volgende:
[..]
Tja, ik snap het ook niet. Maar ze discrimineren wel volgens mij, want je met moslim zijn.
Het kan er alleen 'insluipen' als het binnen de Nederlandse rechtstaat past (de vrije constructies). Andere componenten kunnen niet insluipen.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 12:02 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nee, dat niet, maar de drijfveer is wel de sharia. Het komt er op neer dat als de sharia het goedkeurt dat dan alles in orde is voor de wel erg gelovige moslim. Daarmee heb je kans dat de sharia op de langere termijn insluipt en de geldende wetten probeert te "overrulen". Dat werkt dus ondermijnend op de Nederlandse wetten en kan zelfs ertoe leiden dat wel erg gelovige moslims denken dat ze alleen de sharia trouw hoeven te zijn.
Maar als de Nederlandse wet voorziet in de behoefte, dan hoef je die sharia-componenten niet als zodanig te benoemen, dan is het gewoon de Nederlandse wet. Dat moet duidelijk zijn, zonder een aparte status voor moslims. Dat bedoel ik. Ik geloof overigens niet dat de wel erg gelovige moslim ueberhaupt van plan is werkelijk te willen integreren.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 12:06 schreef HalfLife2ABC het volgende:
[..]
Het kan er alleen 'insluipen' als het binnen de Nederlandse rechtstaat past (de vrije constructies). Andere componenten kunnen niet insluipen.
De Nederlandse wet voorziet in de behoefte op vrij overeenkomsten te sluiten. De constructie die in dit geval gebruikt wordt mag bepaald worden door de personen. Het is dus de Nederlandse wet die voorziet in de behoefte, de constructie die bedacht is heeft echter de naam 'sharia-bankieren'. Prima.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 12:09 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Maar als de Nederlandse wet voorziet in de behoefte, dan hoef je die sharia-componenten niet als zodanig te benoemen, dan is het gewoon de Nederlandse wet. Dat moet duidelijk zijn, zonder een aparte status voor moslims. Dat bedoel ik. Ik geloof overigens niet dat de wel erg gelovige moslim ueberhaupt van plan is werkelijk te willen integreren.
De sharia heeft nogal wat onfrisse ideeen, maar je hebt gelijk. Ik zie Hitler-bankieren ook wel komen.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 12:14 schreef HalfLife2ABC het volgende:
[..]
De Nederlandse wet voorziet in de behoefte op vrij overeenkomsten te sluiten. De constructie die in dit geval gebruikt wordt mag bepaald worden door de personen. Het is dus de Nederlandse wet die voorziet in de behoefte, de constructie die bedacht is heeft echter de naam 'sharia-bankieren'. Prima.
De moslims hebben dus geen aparte status, omdat ik jou ook een lening kan verstrekken onder het principe en naam van 'sharia-bankieren'.
quote:
of:quote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:39 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Juist! Maar is zij getrouwd? Ik weet dat ik het niet ben.
een vriendje is al genoeg..quote:Gij zult niet begeren uws naasten huis; gij zult niet begeren uws naasten vrouw, noch zijn dienstknecht, noch zijn dienstmaagd, noch zijn rund, noch zijn ezel, noch iets dat van uw naaste is.
quote:maar de Volkskrant zegt op basis van betrouwbare bronnen rond het kabinet
Dat wist ik ook. Maar ook of zij een vriendje heeft, is onbekend, voortreffelijke zedenmeester.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:47 schreef HalfLife2ABC het volgende:
[..]
of:
[..]
een vriendje is al genoeg..
Vanavond hopelijk deze spelers in het cabaret van Kopspijkersquote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:24 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[afbeelding]
De aftermath of Boris.
Let je een beetje op het copyright?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:53 schreef pberends het volgende:
[..]
Vanavond hopelijk deze spelers in het cabaret van Kopspijkers.
Ik ben haar vriendje.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:50 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat wist ik ook. Maar ook of zij een vriendje heeft, is onbekend, voortreffelijke zedenmeester.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |