Ja, maar die blonde kan niet zo snel het kabinet laten struikelen.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:22 schreef nikk het volgende:
Ik had het over die blonde, niet die rooie.
bronquote:Dat Dittrich toch de bestuurlijke vernieuwing bovenaan op de agenda heeft gezet lijkt het gevolg van druk uit de D66-achterban. Partijprominenten als Van Mierlo en Wolffensperger vinden dat D66 al zijn kaarten moet zetten op bestuurlijke vernieuwing. Ook partijvoorzitter Pechtold maakte zich hiervoor donderdag in het tv-programma Nova sterk.
Dat was te verwachten. Je moet immers niet meteen de handdoek in de ring gooien.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:31 schreef schatje het volgende:
Planet Internet meldt dat D66 vast houdt aan bestuurlijke vernieuwing.
[..]
bron
Ze zijn gek geworden bij D'66.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:31 schreef schatje het volgende:
[..]
bron
Ook dat is iets dat ik nooit heb gesteld.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:36 schreef SCH het volgende:
Mijn wens is niet dat het kabinet valt nikk. Je vergist je.
Nogmaals, ik heb geen zin in spelletjes. Ik moet je wel een compliment geven. Men kan je niet beschuldigen van inconsequent gedrag. Je handelt namelijk exact naar je politieke voorkeuren, ontwijken en afschuiven.quote:Ik wacht nog steeds op voorbeelden. Ik vind jou eerder nogal krampachtig vasthouden aan een bepaald beeld dat je blijkbaar graag wilt zien.
Je liegt. Je hebt het voortdurend over dat mijn wens de vader van de gedachte is.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:47 schreef nikk het volgende:
[..]
Ook dat is iets dat ik nooit heb gesteld.
Ik kan jou helaas geen compliment geven. Je doet beschuldigingen maar weigert man en paard te noemen.quote:Nogmaals, ik heb geen zin in spelletjes. Ik moet je wel een compliment geven. Men kan je niet beschuldigen van inconsequent gedrag. Je handelt namelijk exact naar je politieke voorkeuren, ontwijken en afschuiven.
Zolang jij je beschuldigingen aan mijn adres niet met man en paard benoemt, moet je gewoon niet zo hypocriet doen. Vent...quote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:50 schreef SCH het volgende:
Ik kan jou helaas geen compliment geven. Je doet beschuldigingen maar weigert man en paard te noemen.
De wens is ook vaak de vader van de gedachte bij jou. Ik heb alleen nooit gesteld dat je zou wensen dat het kabinet valt.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Je liegt. Je hebt het voortdurend over dat mijn wens de vader van de gedachte is.
Prima.quote:Ik kan jou helaas geen compliment geven.
Je mag denken wat je wil.quote:Je doet beschuldigingen maar weigert man en paard te noemen.
Ze zijn keurig gemaild hoorquote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Zolang jij je beschuldigingen aan mijn adres niet met man en paard benoemt, moet je gewoon niet zo hypocriet doen. Vent...
Het is niet hypocriet. Hij doet precies datgene dat volgens zijn politieke ideologie bij hem past. Ontwijken en afschuiven.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Zolang jij je beschuldigingen aan mijn adres niet met man en paard benoemt, moet je gewoon niet zo hypocriet doen. Vent...
Als de accijnzen op thee dan nog maar verhoogd worden door dit kabinet.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:56 schreef du_ke het volgende:
Ik hoop dat het valt, het wordt wel weer tijd voor een echte premier en een kabinet dat wel het beste voor heeft met ons land.
quote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:57 schreef nikk het volgende:
[..]
Het is niet hypocriet. Hij doet precies datgene dat volgens zijn politieke ideologie bij hem past. Ontwijken en afschuiven.
goede zaak, thee is voor homo's en zieke mensenquote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Als de accijnzen op thee dan nog maar verhoogd worden door dit kabinet.![]()
Doodverwensing aan het adres van Cohen?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
goede zaak, thee is voor homo's en zieke mensen.
quote:(hopelijk gooien ze heel liberaal de bieraccijns wat omlaag.
Pragmatisme is de liberaal - democraten overigens niet vreemd. Verkennende gesprekken verlopen overigens goed. Hoewel? Slinkse VVD - erJozias van Aartsen zei desgevraagd in woorden van gelijke strekking: " Mijn fractie is niets bekend van enige toezeggingen harerzijds aan D66." CDA- er Maxime, Pontius Pilatus Verhagen zal D66, namens zijn fractie laten bungelen. Hun handen in onschuld wassend laten VVD en CDA de keuze aan D66 zelf. Ziehier een duivels dilemma: kabinet redden en door de oppositie voor plucheklevers te worden uitgemaakt? Kabinet verlaten en door de voormalige coalitiegenoten van vaandelvlucht te worden beticht.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:31 schreef schatje het volgende:
[..]
bron
Kijk je uit met het promoten daarvan?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:11 schreef -DailaLama- het volgende:
http://www.geertwilders.nl
Amadeus heeft een nieuwe site.
Op de site stond dat ik aan 5 vrienden en bekenden zijn site moest promoten.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Kijk je uit met het promoten daarvan?
Kijk, plichtsbeseffende mensen. Heel goed.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:15 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Op de site stond dat ik aan 5 vrienden en bekenden zijn site moest promoten.
Je vertelt maar de helft. Hun eigen minister heeft gefaald omdat hem het werk t.a.v. bestuurlijke vernieuwing onmogelijk werd gemaakt. En dat is niet alleen de schuld van de linkse partijen die in de Eerste Kamer tegen de grondswetwijziging gestemd hebben. De VVD wil eigenlijk geen veranderingen in het kiesstelsel en zij dachten daarmee weg te komen door vóór het gekozen burgemeesterschap te stemmen. Nu dit door anderen is getorpedeerd wordt de VVD geconfronteerd met haar eigen gefaalde gok en is het aan hen om een keus te maken; het is òf instemmen met veranderingen van het kiesstelsel zoals in het regeerakkoord staat òf toegeven dat men die veranderingen nooit heeft gewild en dus gezichtsverlies lijden. Het is in die zin dus niet de beslissing van D66 maar die van de VVD die de doorslag zal geven bij het al dan niet vallen van het kabinet.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:36 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ze zijn gek geworden bij D'66.
Hun eigen minister heeft gefaald. Ze mogen blij zijn als VVD en CDA ze nog een handreiking doet.![]()
Je eindconclusie vind ik deels waar, maar je vlakt de rol van het CDA wel erg uit. Verder is het toch nog steeds een minister die faalt, omdat die anderen niet weet te overtuigen en de ruimte laat om zichzelf af te laten slachten. Zo werkt het in het bedrijfsleven ook.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:42 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Je vertelt maar de helft. Hun eigen minister heeft gefaald omdat hem het werk t.a.v. bestuurlijke vernieuwing onmogelijk werd gemaakt. En dat is niet alleen de schuld van de linkse partijen die in de Eerste Kamer tegen de grondswetwijziging gestemd hebben. De VVD wil eigenlijk geen veranderingen in het kiesstelsel en zij dachten daarmee weg te komen door vóór het gekozen burgemeesterschap te stemmen. Nu dit door anderen is getorpedeerd wordt de VVD geconfronteerd met haar eigen gefaalde gok en is het aan hen om een keus te maken; het is òf instemmen met veranderingen van het kiesstelsel zoals in het regeerakkoord staat òf toegeven dat men die veranderingen nooit heeft gewild en dus gezichtsverlies lijden. Het is in die zin dus niet de beslissing van D66 maar die van de VVD die de doorslag zal geven bij het al dan niet vallen van het kabinet.
Ik ben tegen de plannen van D66, niet tegen bestuurlijke vernieuwing of verandering op zich.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:52 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Waarom zou je tegen bestuurlijke vernieuwing zijn? Dan geef je dus aan dat je liever de regentenstijl wilt? En dan maar lopen klagen dat er zo weinig binding is met Den Haag en dat ze toch niet naar het volk luisteren...
ik denk persoonlijk dat d66 een minister van onderwijs gaat eisen. En dat de antillen teruggaan naar binnenlandse zakenquote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:49 schreef Sidekick het volgende:
Dittrich noemt het overleg tussen de coalitiepartijen constructief, maar er zijn nog wat knelpunten.
Het zal wel uitlopen op wat extra geld voor onderwijs. Bestuurlijke vernieuwing lijkt compleet van de baan.
2 zaken die ik alleen maar kan toejuichen. Hulde voor Van Thijn.
Lijkt mij heel sterk, dan zouden ze een CDA-minister moeten opofferen. No go.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:55 schreef komrad het volgende:
[..]
ik denk persoonlijk dat d66 een minister van onderwijs gaat eisen. En dat de antillen teruggaan naar binnenlandse zaken
En hoe gaan ze dat verkopen aan de achterban?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:55 schreef komrad het volgende:
ik denk persoonlijk dat d66 een minister van onderwijs gaat eisen. En dat de antillen teruggaan naar binnenlandse zaken
Nee, ik ben gewoon tegen de bestuurlijke venieuwing zoals D66 dat wil. In mijn ogen is dat gewoon vernieling dat de democratie nutteloos complexer maakt.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:52 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Waarom zou je tegen bestuurlijke vernieuwing zijn? Dan geef je dus aan dat je liever de regentenstijl wilt?
De vraag is echter of de D66-achterban tevreden is met het compromis. Waarschijnlijk wordt er een extra D66-congres gehouden waarbij gestemd wordt over het akkoord. Er is dus een mogelijkheid dat de leden het kabinet alsnog laten vallen.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:49 schreef Sidekick het volgende:
Dittrich noemt het overleg tussen de coalitiepartijen constructief, maar er zijn nog wat knelpunten.
Het zal wel uitlopen op wat extra geld voor onderwijs. Bestuurlijke vernieuwing lijkt compleet van de baan.
De Graaf heeft zich niet af laten slachten, hij heeft zijn conclusies getrokken en is opgestapt. Het heeft niet zozeer iets met overtuigen maar meer met vertrouwen te maken.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:45 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Je eindconclusie vind ik deels waar, maar je vlakt de rol van het CDA wel erg uit. Verder is het toch nog steeds een minister die faalt, omdat die anderen niet weet te overtuigen en de ruimte laat om zichzelf af te laten slachten. Zo werkt het in het bedrijfsleven ook.
Om te verhinderen dat PvdA te groot wordt, zal ik dan uit protest op SP stemmen.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:03 schreef Oud_student het volgende:
Ik denk dat het een spelletje blufpoker wordt tussen D66 aan de ene kant en VVD / CDA aan de andere.
D66 zal hoog inzetten en als ze hun zin niet krijgen, dan laten ze het kabinet vallen.
Als het kabinet valt dan kan de PvdA bij nieuwe verkiezingen de grootste worden, met Bos als premier (Brrrrrrr) en Wilders zal veel bij VVD en CDA weghalen.
De schade, voorzover het nog mogelijk is, aan D66 zal meevallen. Je zou zelfs weer enig respect voor D66 kunnen opbrengen als ze voet bij stuk houden.
De kunst vor D66 is nu om zo hoog (maar niet te hoog) in te zetten dat er een redelijke kans op succes is en als het niet lukt dan is er voor D66 niet veel verloren.
Op grond hiervan acht ik de kans 50% dat het kabinet valt.
En ik GroenLinks.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Om te verhinderen dat PvdA te groot wordt, zal ik dan uit protest op SP stemmen.
quote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:09 schreef Monidique het volgende:
Ik stem natuurlijk gewoon PvdA, uiteraard. Vanzelfsprekend.
Is het blokkeren van formele wetten door een rechter niet juist anti-democratisch?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:01 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld het afschaffen van de Eerste Kamer, de Raad van State een meer dwingende adviesrol geven, en de rechters de mogelijkheid geven om wetten te toetsen aan de grondwet is voor mij bestuurlijke vernieuwing die wel de democratie kan versterken met behoud van de duidelijkheid van het systeem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |