Dat denk ik ook. Maar goed, Nederland zit ook helemaal niet te wachten op een bizar nieuw kiesstelsel.quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:03 schreef Doc het volgende:
Het lijkt me vioor NL niet goed dat het kabinet valt. Niet dat ik een duidelijk voorstander ben van dit kabinet, maar ik denk dat NL meer gebaat is bij stabiliteit dan bij weer verkiezingen. Een heel veel betere regering zal het toch ook niet worden.
Ach, was het niet dezelfde man die nu MP is, die ervoor heeft gezorgt dat nederland een jaar geen kabinet had.. midden in de crisis?quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:02 schreef k3vil het volgende:
Trekt net de economie weer bij, laat Den Haag weer zijn instabiliteit zien
Het lijkt mij dat D'66 geen belang heeft om uit het kabinet te stappen. Mocht het kabinet vallen en er nieuwe verkiezingen komen, kunnen ze de gekozen burgemeester niet meer gebruiken als 'het' item van hun verkiezingsprogramma. Ze hebben er veel belang bij om wat neer te zetten met dit kabinet, waarmee ze reclame kunnen maken met dit kabinet. En inderdaad, het kiesstelsel veranderen zal hoge prioriteit hebben bij de D'66. Zij willen ook iets neerzetten voor hun achterban.quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:00 schreef calvobbes het volgende:
D66 wil er nu alleen maar een slaatje uit slaan "we blijven alleen als jullie aan onze wensen voldoen". Dat idee krijg ik nu een beetje.
Ik denk toch dat dat meer de LPF te verwijten valt.quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:07 schreef BarBaar het volgende:
[..]
Ach, was het niet dezelfde man die nu MP is, die ervoor heeft gezorgt dat nederland een jaar geen kabinet had.. midden in de crisis?
Dta boeit ze echt helemaal niets..
Op zich is dat niet vreemd, gezien de manier waarop D66 in het kabinet terecht is gekomen. Het was voor CDA en VVD de enige manier die over was om een coalitie te vormen, waarbij ze D66 uiteraard een (paar) toezegging(en) hebben moeten doen m.b.t. 'Bestuurlijke vernieuwing' en bijv. de onderwijsbegroting. De gekozen burgemeester, al jaren een stokpaardje van D66, was hierbij het belangrijkste punt. Als dat dan niet doorgaat, heb je als D66 verdacht weinig meer te zoeken in een kabinet, het enige wat je dan nog doet is de plannen van VVD en CDA aan voldoende stemmen helpen. Het lijkt me niet meer dan logisch dat D66 'meer te doen wil hebben', al is de basis waarop ze staan erg zwak.quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:00 schreef calvobbes het volgende:
D66 wil er nu alleen maar een slaatje uit slaan "we blijven alleen als jullie aan onze wensen voldoen". Dat idee krijg ik nu een beetje.
Ik denk niet dat JP de geschiedenis in wil gaan als de MP die 2 kabinetten heeft geleid, die beiden zijn gevallen. Is dat trouwens wel eens eerder gebeurd?quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:07 schreef BarBaar het volgende:
[..]
Ach, was het niet dezelfde man die nu MP is, die ervoor heeft gezorgt dat nederland een jaar geen kabinet had.. midden in de crisis?
Dta boeit ze echt helemaal niets..
Nah, ik ken me ook nog herinneren dat het CDA in vergaande besprekingen met het PVDA was.. de zaak moedwillig heeft lopen rekken en vervolgens met andere partijen in zee is gegaan...quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:07 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik denk toch dat dat meer de LPF te verwijten valt.
Het is de LPF zeker te verwijten dat het kabinet Balkenende I viel, maar het feit dat formateur Balkenende vervolgens meer dan een half jaar nodig heeft om een nieuw kabinet samen te stellen, kun je de LPF toch moeilijk aanrekenen.quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:07 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik denk toch dat dat meer de LPF te verwijten valt.
Er was toen nauwelijks sprake van een alternatief. Bovendien was er toen uberhaupt nog nauwelijks iets bekend van de LPF.quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:10 schreef BarBaar het volgende:
[..]
Nah, ik ken me ook nog herinneren dat het CDA in vergaande besprekingen met het PVDA was.. de zaak moedwillig heeft lopen rekken en vervolgens met andere partijen in zee is gegaan...
Daarbij had (naar mijn mening) het CDA moeten weten dat de LPF geen stabiele partner kon zijn..
Voor CDA en VVD zou het idd erg vervelend zijn als het kabinet valt, want die gaan de komende verkiezingen niet winnen. D66 heeft weinig te verliezen, en moet kiezen tussen kleurloos 2 jaar uitregeren, of opstappen met (min of meer) gezichtsbehoud.quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:13 schreef Monidique het volgende:
Nee, ik denk niet dat dat slim zou zijn van de regering. Voor zichzelf dan, natuurlijk.
Als ik het me goed herinner was de pvda een alternatief.. Maar er werd door verschillende mensen zo hard geroepen dat het kabinet van de afgelopen 8 jaar er zo'n zooitje van gemaakt had.. Daardoor kon het CDA moeilijk nogmaals een kabinet met de PVDA gaan makenquote:Op donderdag 24 maart 2005 10:12 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Er was toen nauwelijks sprake van een alternatief. Bovendien was er toen uberhaupt nog nauwelijks iets bekend van de LPF.
Misschien wel, maar de PvdA was een vrij stuurloze partij met een afgetreden Melkert, en ik denk dat het ook raar was geweest dat een enorm grote nieuwe partij niet de kans krijgt om te gaan regeren. Maar goed, het is nu natuurlijk heel makkelijk om daar met terugwerkende kracht dingen over te zeggen.quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:20 schreef BarBaar het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner was de pvda een alternatief.. Maar er werd door verschillende mensen zo hard geroepen dat het kabinet van de afgelopen 8 jaar er zo'n zooitje van gemaakt had.. Daardoor kon het CDA moeilijk nogmaals een kabinet met de PVDA gaan maken
Er was idd erg weinig bekend van de LPF, dat had sowieso al een reden moeten zijn om huiviger tegenover de LPG te staan.. Daarbij had het CDA wel moeten kunnen zien dat de LPF vooral bestond uit mensen die nogal graag spraakmakende uitspraken deden.. M.a.w. wel schreeuwen, maar geen constructieve bijdragen.. en dat is nou niet bepaald een gezonde basis voor 4 jaar regeren lijkt me..
Uitslag van de Tweede-Kamerverkiezingen 15 mei 2002quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:12 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Er was toen nauwelijks sprake van een alternatief. Bovendien was er toen uberhaupt nog nauwelijks iets bekend van de LPF.
Zeg nooit nooit.quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:21 schreef the_disheaver het volgende:
Is er wel een kabinet mogelijk:
CDA + PvdA > nooit
Dat denk ik ook, alhoewel ik de arrogantie van de macht wel graag afgestraft zie. Ik moet er qua werk ook niet aan denken.quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:03 schreef Doc het volgende:
Het lijkt me vioor NL niet goed dat het kabinet valt. Niet dat ik een duidelijk voorstander ben van dit kabinet, maar ik denk dat NL meer gebaat is bij stabiliteit dan bij weer verkiezingen. Een heel veel betere regering zal het toch ook niet worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |