abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 maart 2005 @ 10:53:16 #51
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_25702662
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 10:50 schreef Doc het volgende:

[..]

Echt? Vreemd dat dat niet in de grondwet geregeld is trouwens. Dat verbaast me ...
Nou, volgens mij (ik doe dit uit m'n hoofd en weet het dus niet 100% zeker) staat er in de grondwet alleen iets over evenredige vertegenwoordiging, en die blijft wel bestaan. Anders zou dat nieuwe kiesstelsel helemaal geen issue zijn, omdat ik niet denk dat er bij het volgende kabinet (wat dat dan ook moge zijn) een 2/3 meerderheid is voor het kiessstelsel, en die steun van een volgende 1e en 2e kamer is dus wel vereist voor een grondwetwijziging.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_25702665
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 10:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wat heeft de Tweede Kamer er in hemelsnaam mee te maken?
Doe nou maar niet zo overdreven verbaasd. Je snapt best dat ik de Eerste Kamer bedoel...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_25702685
quote:

[..]

En op welke cruciale punten zou het beleid van dit kabinet anders zijn zonder D66 ...?
Het nieuwe kiesstelsel bijvoorbeeld.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_25702703
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 10:53 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Doe nou maar niet zo overdreven verbaasd. Je snapt best dat ik de Eerste Kamer bedoel...
Nee, ik dacht dat je zo'n sukkel was die het verschil tussen Eerste en Tweede kamer niet kende maar toch meende heel wat van politiek af te weten, die lopen hier nogal wat rond namelijk.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_25702718
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 10:50 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Een studiegenoot van me (nou ja, op papier) is de voorzitter van de Jonge Democraten, en die heeft ook al meerdere keren gezegd dat D66 gewoon eens moet ophouden met die bestuurlijke vernieuwing, omdat helemaal niemand daar op zit te wachten. Als ze binnen hun eigen gelederen er al zo over denken zou er toch eens een lampje moeten gaan branden.
Haha, ik zou zeggen, hij studeert niet echt meer...
  donderdag 24 maart 2005 @ 10:59:24 #56
11923 I.R.Baboon
pi_25702749
quote:

[..]

Echt? Vreemd dat dat niet in de grondwet geregeld is trouwens. Dat verbaast me ...
Oh, ik heb het even opgezocht (jaja, wat ik wel niet voor de fokkertjes over heb), en het enige wat in de grondwet hierover staat is:
quote:
Art. 53 . - 1. De leden van beide kamers worden gekozen op de grondslag van evenredige vertegenwoordiging binnen door de wet te stellen grenzen.
- 2. De verkiezingen worden gehouden bij geheime stemming.
Dus tsja, dat hoeft verder niet veranderd te worden.
pi_25702835
Als het kabinet valt dan is Balkenende wel de grootste politieke verliezende premier aller tijden. Hij zal dan sowieso weg zijn neem ik aan.
  donderdag 24 maart 2005 @ 11:07:30 #58
11923 I.R.Baboon
pi_25702873
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 11:05 schreef SCH het volgende:
Als het kabinet valt dan is Balkenende wel de grootste politieke verliezende premier aller tijden. Hij zal dan sowieso weg zijn neem ik aan.
Tricky. Natuurlijk heeft ie niet zo'n geweldige reputatie, maar ik zie niet in wie het CDA anders naar voren kan schuiven. Camiel is nog te jong en zit te rijpen in Brussel, Verhagen werkt al helemaal niet, Heerma is dood, de Hoop Scheffer zit bij de NAVO, Lubbers kan het ook wel vergeten en van Agt is veel te links geworden.

Nou ja, misschien de altijd gezellige Maria v.d. Hoeven. Dat lijkt me wel leuk. .
pi_25702891
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 11:05 schreef SCH het volgende:
Hoezo? Hij heeft als premier drie verkiezingen meegemaakt en alle drie de verkiezingen glansrijk gewonnen.
pi_25702896
De laatste 4 kabinetten hebben geenenkele de 4 jaar volledig uitgezetten... En VVD zat overal in...
pi_25702952
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 11:08 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Hoezo? Hij heeft als premier drie verkiezingen meegemaakt en alle drie de verkiezingen glansrijk gewonnen.
3?
pi_25703033
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 11:11 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

3?
Tweede-Kamerverkiezingen 2002 => CDA grootste partij
Tweede-Kamerverkiezingen 2003 => CDA grootste partij
Europese verkiezingen 2004 => CDA grootste partij

Dus om hem de grootste verliezende premier aller tijden te noemen gaat wel een beetje ver...
  donderdag 24 maart 2005 @ 11:17:27 #63
11923 I.R.Baboon
pi_25703057
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 11:15 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Tweede-Kamerverkiezingen 2002 => CDA grootste partij
Tweede-Kamerverkiezingen 2003 => CDA grootste partij
Europese verkiezingen 2004 => CDA grootste partij

Dus om hem de grootste verliezende premier aller tijden te noemen gaat wel een beetje ver...
Nou, JP had natuurlijk niets te maken met de europese verkiezingen, maar dat inkoppertje gaat vast nog 5x gemaakt worden.
  donderdag 24 maart 2005 @ 11:17:35 #64
104660 N.E.O.R.E.J.
Audere est facere
pi_25703060
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 11:08 schreef the_disheaver het volgende:
De laatste 4 kabinetten hebben geenenkele de 4 jaar volledig uitgezetten... En VVD zat overal in...
Dat wil gewoon zeggen dat een regeerperiodes van vier jaar veel te lang is, en dat de VVD wel met minder af kan
pi_25703127
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 11:17 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Nou, JP had natuurlijk niets te maken met de europese verkiezingen, maar dat inkoppertje gaat vast nog 5x gemaakt worden.
Helaas hadden veel partijen wel landelijke (haagse) bekendheden ingezet... Maar balkenende kon niks winnen, maar kon ook niks verliezen. Dit kun je dus niet als winst voor Balkenende bekijken.
pi_25703143
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 11:17 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Nou, JP had natuurlijk niets te maken met de europese verkiezingen,
Hij is toch ook politiek leider van het CDA? Dan heeft hij met elke verkiezing te maken.
  donderdag 24 maart 2005 @ 11:27:43 #67
104660 N.E.O.R.E.J.
Audere est facere
pi_25703186
JP is denk ik meer gewaardeerd in Europa dan in Nederland. Hij heeft toch goede resultaten neergezet in de periode dat Nederland voorzitter van de EU was. Nu moet hij er nog voor zorgen dat Nederland tijdens het referendum voor de Europese Grondwet gaat stemmen, en dan krijgt hij waarschijnlijk een standbeeld in Berlijn en Parijs. Eindelijk hebben Duitsland en Frankrijk het voor elkaar gekregen om hun landsgrenzen na respectievelijk 60 en 180 jaar te verleggen. En daar waren helemaal geen grote veldslagen voor nodig! Laat de kleine landen binnen de EU een papiertje tekenen en jawel, Frankrijk en Duitsland hebben de macht in Europa. En over tien jaar komt er nog een derde machthebber bij, namelijk Turkije.

Stemmen we tegen: dan heeft Balkendende ook daar het één en ander uit te leggen!
  donderdag 24 maart 2005 @ 11:28:15 #68
11923 I.R.Baboon
pi_25703194
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 11:24 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Hij is toch ook politiek leider van het CDA? Dan heeft hij met elke verkiezing te maken.
Dan had je ook provinciale staten en de gemeenteraad kunnen noemen. Bij de Europese verkiezingen wordt er alleen gestemd voor europarlementariers, en dan heeft JPB er natuurlijk niks mee te maken want hij stond niet op de kandidatenlijst. Het is al erg genoeg dat er voor Europa zo veel landelijke kandidaten betrokken zijn, maar dat zou allemaal niet horen.

Maar goed, we gaan wel offtopic zo.
pi_25703211
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 11:08 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Het enige goede is dat dit kabinet dan iets langer heeft gezeten dan het vorige, hij gaat vooruit. Maar hij zal de grote verliezer zijn en niet terugkeren.
  donderdag 24 maart 2005 @ 11:30:21 #70
11923 I.R.Baboon
pi_25703227
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 11:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Het enige goede is dat dit kabinet dan iets langer heeft gezeten dan het vorige, hij gaat vooruit. Maar hij zal de grote verliezer zijn en niet terugkeren.
Concreet, SCH: wie zie je als alternatieve CDA-leider?
pi_25703240
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 11:30 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Is dat niet een breder probleem? Wie zie je als nieuwe MP?

Al lopen we wel erg vooruit op de zaken nu..
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
  donderdag 24 maart 2005 @ 11:31:58 #72
104660 N.E.O.R.E.J.
Audere est facere
pi_25703246
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 11:30 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Gerd Leers
pi_25703250
Dit kabinet gaat gewoon zo hard vallen, daar is de tsunami niks bij.

Balkenende brandt af als een fakkel en CDA zal altijd in de regering blijven. Wellicht met PVDA, zo was immers de wens van het volk. CDA #1 en PVDA #2 tijdens de laatste verkiezingen.

Dit hebben ze ook zichzelf allemaal aangedaan hoor, deze ellende. men wilde koste wat het kost niet met PVDA in het bootje en werd uiteindelijk maar gekozen, bij gebrek aan beter, voor d66 om een minimale meerderheid te krijgen en tja....waar mensen ruilen gaan mensen huilen.

Ik denk dat het nog onwijs leuk wordt in politek den haag.

En dit komt allemaal goed uit voor wilders...brrrr.....ik denk dat men na lpf wel geleerd heeft?

Ik pleit dus voor een wederom paars kabinet maar dan met PVDA aan de top, wouter bos voor PM !!!

Het word tijd voor sociale democratie, maar dan europees, ik vind dus die voorstellen om de europese grenzen te verwijderen erg belangrijk. Ik wil goedkope meuk kunnen kopen in polen. Ik wil dat oosteuropese glazenwassers de monopolie positie van vandaag wegvaagt (50 euro per week en je ken er niet vanaf komen??), euh visserijen moeten overal kunnen vissen.

kinderen moeten chinees (mandarijns) gaan leren op school want dit zullen we allemaal nog meemaken dat het zwaartepunt van de economische wereldmacht in azie zal liggen. Japan, china, hongkong, taiwan, india, maleisie, korea, singapore.

En laat nederland en duitsland maar lekker de industriele grootheden worden van europa, kennis = macht en hou dus dat ook hier in eigen land. Tijd voor radicale hervormingen wat dat betreft.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
  donderdag 24 maart 2005 @ 11:34:07 #74
104660 N.E.O.R.E.J.
Audere est facere
pi_25703271
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 11:31 schreef BarBaar het volgende:

[..]

Er van uitgaande dat ook tegen die tijd de MP door de grootste partij geleverd zal worden, wordt het dus iemand van de PvdA. Hoe zit het trouwens met die plannen rondom een rechtstreeks gekozen MP, of valt dat ook onder de plannen van het kiesstelsel?
  donderdag 24 maart 2005 @ 11:35:42 #75
11923 I.R.Baboon
pi_25703288
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 11:31 schreef BarBaar het volgende:

[..]

Nou ja, als de PvdA wint dan zal wouter bos toch wel een keer in het diepe moeten springen.

En tsja, als good ol' Wiegel zomaar zou besluiten mee te doen geef ik hem ook erg veel kansen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')