abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25703033
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 11:11 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

3?
Tweede-Kamerverkiezingen 2002 => CDA grootste partij
Tweede-Kamerverkiezingen 2003 => CDA grootste partij
Europese verkiezingen 2004 => CDA grootste partij

Dus om hem de grootste verliezende premier aller tijden te noemen gaat wel een beetje ver...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  donderdag 24 maart 2005 @ 11:17:27 #63
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_25703057
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 11:15 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Tweede-Kamerverkiezingen 2002 => CDA grootste partij
Tweede-Kamerverkiezingen 2003 => CDA grootste partij
Europese verkiezingen 2004 => CDA grootste partij

Dus om hem de grootste verliezende premier aller tijden te noemen gaat wel een beetje ver...
Nou, JP had natuurlijk niets te maken met de europese verkiezingen, maar dat inkoppertje gaat vast nog 5x gemaakt worden.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 24 maart 2005 @ 11:17:35 #64
104660 N.E.O.R.E.J.
Audere est facere
pi_25703060
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 11:08 schreef the_disheaver het volgende:
De laatste 4 kabinetten hebben geenenkele de 4 jaar volledig uitgezetten... En VVD zat overal in...
Dat wil gewoon zeggen dat een regeerperiodes van vier jaar veel te lang is, en dat de VVD wel met minder af kan
pi_25703127
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 11:17 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Nou, JP had natuurlijk niets te maken met de europese verkiezingen, maar dat inkoppertje gaat vast nog 5x gemaakt worden.
Helaas hadden veel partijen wel landelijke (haagse) bekendheden ingezet... Maar balkenende kon niks winnen, maar kon ook niks verliezen. Dit kun je dus niet als winst voor Balkenende bekijken.
pi_25703143
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 11:17 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Nou, JP had natuurlijk niets te maken met de europese verkiezingen,
Hij is toch ook politiek leider van het CDA? Dan heeft hij met elke verkiezing te maken.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  donderdag 24 maart 2005 @ 11:27:43 #67
104660 N.E.O.R.E.J.
Audere est facere
pi_25703186
JP is denk ik meer gewaardeerd in Europa dan in Nederland. Hij heeft toch goede resultaten neergezet in de periode dat Nederland voorzitter van de EU was. Nu moet hij er nog voor zorgen dat Nederland tijdens het referendum voor de Europese Grondwet gaat stemmen, en dan krijgt hij waarschijnlijk een standbeeld in Berlijn en Parijs. Eindelijk hebben Duitsland en Frankrijk het voor elkaar gekregen om hun landsgrenzen na respectievelijk 60 en 180 jaar te verleggen. En daar waren helemaal geen grote veldslagen voor nodig! Laat de kleine landen binnen de EU een papiertje tekenen en jawel, Frankrijk en Duitsland hebben de macht in Europa. En over tien jaar komt er nog een derde machthebber bij, namelijk Turkije.

Stemmen we tegen: dan heeft Balkendende ook daar het één en ander uit te leggen!
  donderdag 24 maart 2005 @ 11:28:15 #68
11923 I.R.Baboon
pi_25703194
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 11:24 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Hij is toch ook politiek leider van het CDA? Dan heeft hij met elke verkiezing te maken.
Dan had je ook provinciale staten en de gemeenteraad kunnen noemen. Bij de Europese verkiezingen wordt er alleen gestemd voor europarlementariers, en dan heeft JPB er natuurlijk niks mee te maken want hij stond niet op de kandidatenlijst. Het is al erg genoeg dat er voor Europa zo veel landelijke kandidaten betrokken zijn, maar dat zou allemaal niet horen.

Maar goed, we gaan wel offtopic zo.
pi_25703211
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 11:08 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Hoezo? Hij heeft als premier drie verkiezingen meegemaakt en alle drie de verkiezingen glansrijk gewonnen.
Het enige goede is dat dit kabinet dan iets langer heeft gezeten dan het vorige, hij gaat vooruit. Maar hij zal de grote verliezer zijn en niet terugkeren.
  donderdag 24 maart 2005 @ 11:30:21 #70
11923 I.R.Baboon
pi_25703227
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 11:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Het enige goede is dat dit kabinet dan iets langer heeft gezeten dan het vorige, hij gaat vooruit. Maar hij zal de grote verliezer zijn en niet terugkeren.
Concreet, SCH: wie zie je als alternatieve CDA-leider?
pi_25703240
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 11:30 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Is dat niet een breder probleem? Wie zie je als nieuwe MP?

Al lopen we wel erg vooruit op de zaken nu..
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
  donderdag 24 maart 2005 @ 11:31:58 #72
104660 N.E.O.R.E.J.
Audere est facere
pi_25703246
quote:

[..]

Gerd Leers
pi_25703250
Dit kabinet gaat gewoon zo hard vallen, daar is de tsunami niks bij.

Balkenende brandt af als een fakkel en CDA zal altijd in de regering blijven. Wellicht met PVDA, zo was immers de wens van het volk. CDA #1 en PVDA #2 tijdens de laatste verkiezingen.

Dit hebben ze ook zichzelf allemaal aangedaan hoor, deze ellende. men wilde koste wat het kost niet met PVDA in het bootje en werd uiteindelijk maar gekozen, bij gebrek aan beter, voor d66 om een minimale meerderheid te krijgen en tja....waar mensen ruilen gaan mensen huilen.

Ik denk dat het nog onwijs leuk wordt in politek den haag.

En dit komt allemaal goed uit voor wilders...brrrr.....ik denk dat men na lpf wel geleerd heeft?

Ik pleit dus voor een wederom paars kabinet maar dan met PVDA aan de top, wouter bos voor PM !!!

Het word tijd voor sociale democratie, maar dan europees, ik vind dus die voorstellen om de europese grenzen te verwijderen erg belangrijk. Ik wil goedkope meuk kunnen kopen in polen. Ik wil dat oosteuropese glazenwassers de monopolie positie van vandaag wegvaagt (50 euro per week en je ken er niet vanaf komen??), euh visserijen moeten overal kunnen vissen.

kinderen moeten chinees (mandarijns) gaan leren op school want dit zullen we allemaal nog meemaken dat het zwaartepunt van de economische wereldmacht in azie zal liggen. Japan, china, hongkong, taiwan, india, maleisie, korea, singapore.

En laat nederland en duitsland maar lekker de industriele grootheden worden van europa, kennis = macht en hou dus dat ook hier in eigen land. Tijd voor radicale hervormingen wat dat betreft.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
  donderdag 24 maart 2005 @ 11:34:07 #74
104660 N.E.O.R.E.J.
Audere est facere
pi_25703271
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 11:31 schreef BarBaar het volgende:

[..]

Er van uitgaande dat ook tegen die tijd de MP door de grootste partij geleverd zal worden, wordt het dus iemand van de PvdA. Hoe zit het trouwens met die plannen rondom een rechtstreeks gekozen MP, of valt dat ook onder de plannen van het kiesstelsel?
  donderdag 24 maart 2005 @ 11:35:42 #75
11923 I.R.Baboon
pi_25703288
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 11:31 schreef BarBaar het volgende:

[..]

Nou ja, als de PvdA wint dan zal wouter bos toch wel een keer in het diepe moeten springen.

En tsja, als good ol' Wiegel zomaar zou besluiten mee te doen geef ik hem ook erg veel kansen.
pi_25703295
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 11:34 schreef N.E.O.R.E.J. het volgende:

[..]

Er van uitgaande dat ook tegen die tijd de MP door de grootste partij geleverd zal worden, wordt het dus iemand van de PvdA. Hoe zit het trouwens met die plannen rondom een rechtstreeks gekozen MP, of valt dat ook onder de plannen van het kiesstelsel?
Ik denk het ook wel. Ik ben het er dan wel niet mee eens, maar dat is wel wat het volk wilt. 14 miljard bezuinigen en dan nu kan er bijv. wel ineens geld vrijgemaakt worden voor jeugdopvangzorg, omdat die savannah is overleden door mishandeling??

Ik vind het allemaal maar raar. Maar zo is politiek he, er is genoeg geld, maar je moet er wel moeite voor doen, adners houden we het allemaal zelf.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
  donderdag 24 maart 2005 @ 11:37:41 #77
11923 I.R.Baboon
pi_25703317
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 11:34 schreef N.E.O.R.E.J. het volgende:

[..]

Voorlopig zijn dat nog geen concrete plannen. En daar is volgens mij wél een grondwetswijziging voor nodig.
pi_25703399
Voor D66 zouden verkiezingen nu best goed uitkomen, ze zitten in de slachtofferrol, ze staan eindelijk eens in de plus, als ze slim zijn, zeggen ze "bekijk het maar, laat de kiezer zich maar uitspreken hoe het nu verder moet", in plaats van stilzwijgend hun kroonjuwelen op te geven en met nepjuwelen genoegen te gaan nemen.
  donderdag 24 maart 2005 @ 11:43:13 #79
104660 N.E.O.R.E.J.
Audere est facere
pi_25703400
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 11:36 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Ik denk het ook wel. Ik ben het er dan wel niet mee eens, maar dat is wel wat het volk wilt. 14 miljard bezuinigen en dan nu kan er bijv. wel ineens geld vrijgemaakt worden voor jeugdopvangzorg, omdat die savannah is overleden door mishandeling??

Ik vind het allemaal maar raar. Maar zo is politiek he, er is genoeg geld, maar je moet er wel moeite voor doen, adners houden we het allemaal zelf.
Het bezuinigen op zich, is niet zo vreemd. De bezuinigingsgolf loopt wat dat betreft synchroom aan de conjunctuurgolf. Dit kabinet probeert een aantal veranderingen door te voeren die hard nodig zijn. Bijna alle partijen zijn het er wel over eens dat er iets moet gebeuren, alleen op de manier waarop niet. En dat er wel geld vrijkomt voor de gezinsvoogden lijkt me logisch, dat is tenslotte een schrijnende situatie waarin ze verkeren. Plus het feit dat Zalm een aantal miljarden over blijkt te hebben, en dat met dat geld ook iets moet gebeuren. En als ze dan o.a. de gezinsvoogden daarvoor een goede bestemming vinden hebben ze mijn zegen. Nu nog de mensen in verzorgingstehuizen een normaal bestaan geven, en dan komen we ergens.
  donderdag 24 maart 2005 @ 11:44:09 #80
104660 N.E.O.R.E.J.
Audere est facere
pi_25703414
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 11:37 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Voorlopig zijn dat nog geen concrete plannen. En daar is volgens mij wél een grondwetswijziging voor nodig.
Daar gaan we weer!
  donderdag 24 maart 2005 @ 11:44:34 #81
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_25703420
Ik weet niet of het kabinet gaat vallen en aan de ene kant is lijkt het me leuk (vind dit namelijk niets), maar aan de andere kant is dit natuurlijk niet goed.

Er is op dit moment sprake van zulke politisering dat een coalitie vormen moeilijk wordt en je dus rare opties gaat krijgen. CDA + PvdA zie ik nog wel gebeuren. PvdA en klein links lijkt me onwaarschijnlijk, maar ik denk door deze actie van de PvdA (die uiteraard is bedoeld om dit kabinet te laten vallen, ze spelen het best slim) veel schade brengt aan hun kiezers. Ik denk dat ze hiermee behoorlijk wat stemmen verliezen, maar goed als het eenmaal rechts dreigt te worden, stemt klein links toch pvda als de vorige keer.

Maar back to the point. Ik denk niet dat dit kabinet valt, omdat D66 weet dat ze hierna waarschijnlijk niet meer in een coalitie komen en VVD en CDA zijn bang voor PvdA en misschien zelfs Wilders. Ik denk dat ze liever toezeggingen gaan doen dan weer een kabinet laten vallen.

Staat ook erg dom tegenover het buitenland.
  donderdag 24 maart 2005 @ 11:48:28 #82
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25703496
Tsja, D66 wil van dit moment gebruik maken om nog een extra puntje binnen te slepen als genoegdoening. Alleen werd er gisteren in de hectiek geen enkele ruimte gegeven door CDA en VVD, en dat was de druppel voor De Graaf om op te stappen. Wat is de kans dat CDA en VVD nyu wel overstag gaan?

De "dreigementen" van D66 zijn nog nooit wat gebleken, en voor een ruggegraatloze partij hoef je ook niet bang te zijn. Zal wel weer met een sisser aflopen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_25703505
quote:

[..]

Oh, die komt er vanzelf en dat mag geen afweging zijn om Balkenende te laten zitten. Een premier die twee kabinetten zo kort in de lucht heeft gehouden, kan niet blijven. Die is te beschadigd.
pi_25703514
Hoewel ik altijd heb gedacht dat het kabinet de periode niet zou volmaken en ik het beleid van dit kabinet op veel punten niet goed vind, hoop ik niet dat het kabinet nu al valt. Het zou wel erg kort zijn en gezien de manier waarop de partijen elkaar nu proberen af te maken krijg je een steeds instabieler wordend politiek bestel. We gaan een beetje in de richting van de Franse vierde republiek zo. Gelukkig is het lang niet zo erg, maar je krijgt wel het idee dat er minstens 25% van de tijd niet wordt geregeerd, maar wordt onderhandeld over regeerakkoorden, die vervolgens na twee jaar weer de prullenbak in kunnen.
  donderdag 24 maart 2005 @ 11:49:44 #85
54772 Silmarwen
pi_25703517
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 11:48 schreef Sidekick het volgende:
Tsja, D66 wil van dit moment gebruik maken om nog een extra puntje binnen te slepen als genoegdoening. Alleen werd er gisteren in de hectiek geen enkele ruimte gegeven door CDA en VVD, en dat was de druppel voor De Graaf om op te stappen. Wat is de kans dat CDA en VVD nyu wel overstag gaan?

De "dreigementen" van D66 zijn nog nooit wat gebleken, en voor een ruggegraatloze partij hoef je ook niet bang te zijn. Zal wel weer met een sisser aflopen.
Een bijzonder moment

Ik ben het met je eens.
pi_25703520
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 11:44 schreef Silmarwen het volgende:
Ik denk niet dat dit kabinet valt, omdat D66 weet dat ze hierna waarschijnlijk niet meer in een coalitie komen
Het valt nog maar te bezien of ze uberhaupt mogen terugkeren in de Tweede Kamer bij nieuwe verkiezingen. Ik geloof dat ze in de peilingen op dit moment op 2 zetels staan en je mag toch aannemen dat deze situatie de positie van D66 alleen maar heeft verslechterd.
  donderdag 24 maart 2005 @ 11:57:16 #87
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25703652
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 11:49 schreef nikk het volgende:

[..]

Het valt nog maar te bezien of ze uberhaupt mogen terugkeren in de Tweede Kamer bij nieuwe verkiezingen. Ik geloof dat ze in de peilingen op dit moment op 2 zetels staan en je mag toch aannemen dat deze situatie de positie van D66 alleen maar heeft verslechterd.
Ik zag ergens een peiling waar D66 weer wat klom, na deze affaire dus. Maar een peiling zo kort na deze comotie is wel heel erg de waan van de dag.
  donderdag 24 maart 2005 @ 11:58:11 #88
11923 I.R.Baboon
pi_25703671
Volgens de pol. barometer staan ze nu op 4 zetels. Daar kunnen er best een paar bijkomen uit sympathie, maar daar heb je over een paar maanden natuurlijk niks meer aan en het blijft genant weinig.
pi_25703714
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 11:32 schreef hassanjassan het volgende:
Wellicht met PVDA, zo was immers de wens van het volk. CDA #1 en PVDA #2 tijdens de laatste verkiezingen.
Sorry hoor, maar je begrijpt weinig van politiek als je denkt dat aan de wens van het volk wordt voldaan wanneer de nummer een en twee automatisch met elkaar in de regering gaan zitten. Dat zou nog wat worden als bijvoorbeeld Groenlinks eerste wordt en Geert Wilders tweede.

Wat veel belangrijker was:

A.) De rechtse en centrum rechtse partijen hebben samen een meerderheid gehaald dus was het logischer dat er een centrum-rechts kabinet kwam dan een links kabinet met de PvdA
B.) De afgelopen verkiezingen hebben zowel de VVD als het CDA gewonnen nadat ze samen in het vorige kabinet zaten. Voortzetting was dus een logisch gevolg.
C.) Het CDA ging duidelijk de verkiezing in met de boodschap dat ze verder wilden met de VVD. Met die boodschap is het CDA de grootste partij geworden en dus heeft de kiezer duidelijk voor een regering met VVD-CDA gekozen.

Kortom, D66 hoort er vanaf het begin al niet echt bij en dus is het ook niet echt verwonderlijk dat van die partij de problemen komen. Afstoten en verder gaan met een minderheidskabinet gesteund door LPF en SGP lijkt mij het beste

Nieuwe verkiezingen gevolgd door Wilders-I is een goede tweede keuze.
pi_25703738
Inderdaad, als D66 het kabinet nu laat vallen bestaat de kans dat ze helemaal niet meer in de tweede kamer terugkomen. Daarmee helpen ze hun eigen partij de vernieling in, dat zullen ze ook wellicht wel beseffen. Bovendien, als er nieuwe verkiezingen komen, vraag ik me af wat voor regering we dan krijgen. PvdA kan dan wel de grootste partij worden, maar met wie gaan ze dan regeren? Met groenlinks gaat niet lukken, want die 2 hebben te weinig zetels, en de SP en de PvdA verschillen meer dan de PvdA en de VVD, dus die erbij lijkt me erg sterk.
Een minderheidskabinet met VVD en CDA lijkt me dan het meest voor de hand liggend, misschien met CU/SGP erbij, ik baal er nu echt van die twee niet in de regering zijn gegaan, in plaats van D66, dan werd de abortuswet tenminste ook weer op schop genomen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  donderdag 24 maart 2005 @ 12:02:47 #91
54772 Silmarwen
pi_25703743
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 12:00 schreef Tikorev het volgende:
blablabla

Nieuwe verkiezingen gevolgd door Wilders-I is een goede tweede keuze.
En op hoeveel zetels staat Wilders nu?
  donderdag 24 maart 2005 @ 12:04:22 #92
11923 I.R.Baboon
pi_25703774
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 12:02 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

5. .
  donderdag 24 maart 2005 @ 12:05:44 #93
54772 Silmarwen
pi_25703781
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 12:04 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

5. .
Ja ik zie echt een Wilder I aan komen!

Weet je wat, ik denk zelfs dat ik op hem ga stemmen. Hij heeft van die geweldige plannen waar hij vast heel veel steun voor vindt!
pi_25703786
De signalen dat het kabinet echt gaat vallen, worden met het uur groter.

D66 is woedend op de VVD. De VVD zal echt met iets moeten komen.
pi_25703790
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 12:02 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

20 bij NIPO, 14 bij de Hond
  donderdag 24 maart 2005 @ 12:07:54 #96
11923 I.R.Baboon
pi_25703820
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 12:06 schreef SCH het volgende:

Ha, spannend.

Verkiezingen in het komende jaar zouden me keuzevaktechnisch ook goed uitkomen, trouwens.
pi_25703834
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 12:06 schreef SCH het volgende:

En weer is de wens de vader van de gedachte.
  donderdag 24 maart 2005 @ 12:09:52 #98
104660 N.E.O.R.E.J.
Audere est facere
pi_25703839
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 12:06 schreef Tikorev het volgende:

[..]

20 bij NIPO, 14 bij de Hond
Meestal zit De Hond aan de royale kant!
pi_25703872
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 12:09 schreef N.E.O.R.E.J. het volgende:

[..]

Dat is knap. De Hond heeft meer dan 150 zetels te verdelen?
pi_25703885
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 12:09 schreef N.E.O.R.E.J. het volgende:

[..]

Dat kan niet. Als hij bij een bepaalde partij royaal is moet hij automatisch bij een andere partij zuinig zijn. Aangezien hij ook maar 150 zetels verdeelt kan hij niets royaler zijn dan andere peilers.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 maart 2005 @ 12:13:23 #101
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_25703894
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 10:54 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Het nieuwe kiesstelsel bijvoorbeeld.
Die komt er toch niet.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_25703899
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 12:09 schreef nikk het volgende:

[..]

En weer is de wens de vader van de gedachte.
Hou toch even op nikk. Lees in dit topic wat ik er zelf van vind. Ik wil helemaal niet dat het kabinet valt.

Ik zeg je gewoon wat de signalen zijn omdat ik op de redactie zit momenteel, maar als je die niet wilt horen, ook best.
pi_25703919
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 12:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Hou toch even op nikk. Lees in dit topic wat ik er zelf van vind. Ik wil helemaal niet dat het kabinet valt.

Ik zeg je gewoon wat de signalen zijn omdat ik op de redactie zit momenteel, maar als je die niet wilt horen, ook best.
Kom op zeg. Je verkondigt doodleuk dat D66 woedend is op de VVD terwijl daar helemaal nog niets over gezegd is. Maar goed, vertel maar eens wat je op de redactie gehoord hebt?
pi_25703924
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 12:13 schreef SCH het volgende:

omdat ik op de redactie zit momenteel
Krijgen we dat weer...
  donderdag 24 maart 2005 @ 12:16:01 #105
19902 Hymn
CG Artist
pi_25703928
Ik vind de houding van het CDA en de VVD beetje raar, ze verroerren geen vin als het gaat om steun aan D66. Als coalitiepartij zou je verwachten dat ze een beetje voor elkaar op komen, maar volgens mij waren zij ook hartstikke blij dat dat in 5 min in elkaar geflansde voorstel werd afgeschoten.

PVDA + CDA lijkt mij het meest logische, mits het CDA niet weer de onderhandelingen opblazen.
Wilders lijkt mij bijzonder sterk maar je weet maar nooit. De VVD lijkt mij de enige partij die samen met Wilders zou willen regeren.

Misschien dat de VVD voor de verandering in de oppositie komt te zitten, zou een keer verfrissend zijn
  donderdag 24 maart 2005 @ 12:17:14 #106
104660 N.E.O.R.E.J.
Audere est facere
pi_25703947
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 12:12 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dat kan niet. Als hij bij een bepaalde partij royaal is moet hij automatisch bij een andere partij zuinig zijn. Aangezien hij ook maar 150 zetels verdeelt kan hij niets royaler zijn dan andere peilers.
Zal mijn opmerking even herformuleren: Wilders heeft in de peilingen van De Hond meestal meer zetels dan het NIPO. Dat houdt dus in dat andere partijen bij De Hond minder zetels hebben dan bij het NIPO. Bij beide pijlingen is de som van de zetels wel 150. Ik snap dat mijn opmerking niet voor iedereen te volgen is, wel vermoeiend.
pi_25703953
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 12:15 schreef nikk het volgende:

[..]

Kom op zeg. Je verkondigt doodleuk dat D66 woedend is op de VVD terwijl daar helemaal nog niets over gezegd is. Maar goed, vertel maar eens wat je op de redactie gehoord hebt?
Niets over gezegd?????? Lluister je wel radio. De voorzitter van D66 ontplofte bijkans.

Bekijkk het maar nikk. Als je het steeds op die toer gaat gooien, je wilt blijkbaar niet horen wat je niet uiit komt. Ook een manier.
  donderdag 24 maart 2005 @ 12:17:52 #108
101630 db70
nooit te jong om te leren
pi_25703954
lets hope so!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11
70+ op het internet
  donderdag 24 maart 2005 @ 12:18:01 #109
54772 Silmarwen
pi_25703957
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 12:07 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ha, spannend.

Verkiezingen in het komende jaar zouden me keuzevaktechnisch ook goed uitkomen, trouwens.
\
Mij ook

Bovendien is de val van een kabinet altijd intressant om te analyseren nu je meer kennis hebt over hoe en wat in de politiek!
pi_25703962
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 12:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Niets over gezegd?????? Lluister je wel radio. De voorzitter van D66 ontplofte bijkans.

Bekijkk het maar nikk. Als je het steeds op die toer gaat gooien, je wilt blijkbaar niet horen wat je niet uiit komt. Ook een manier.

Doei SCH
  donderdag 24 maart 2005 @ 12:19:39 #111
101630 db70
nooit te jong om te leren
pi_25703991
altijd leuk zo'n val!!!!
is jounaal kijken en opinie peilingen weer leuk !!!!!
70+ op het internet
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 maart 2005 @ 12:20:27 #112
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_25704005
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 12:18 schreef nikk het volgende:

[..]

Doei SCH
D66-voorzitter somber over toekomst coalitie

Uitgegeven: 24 maart 2005 10:06
Laatst gewijzigd: 24 maart 2005 10:06

HILVERSUM - Partijvoorzitter Pechtold van D66 is somber gestemd over de toekomst van de coalitie. Volgens hem ligt er een "behoorlijke hobbel" en staan de coalitiepartners CDA en VVD voor de taak D66 de komende twee jaar geïnteresseerd te houden in de coalitie. Dat zei Pechtold donderdag op Radio 1 in het programma De Ochtenden (EO).

De drie fracties spreken de komende dagen over het regeerakkoord, omdat ze het niet eens kunnen worden over de herziening van het kiesstelsel dat daarin is afgesproken. "Het kiesstelsel is belangrijk. VVD-fractievoorzitter Van Aartsen ziet dat niet zitten. Nou, dan zie ik Van Aartsen even niet zitten", zei Pechtold.

http://www.nu.nl/news/501(...)ekomst_coalitie.html

Komt erg overeen met wat SCH zegt hoor ...
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 maart 2005 @ 12:22:02 #113
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_25704039
Daarnaast wenst SCH geen val van het kabinet, dus zoals Van Aartsen zou zeggen tegen Halsema: "je hebt een grote fantasie ..."
  donderdag 24 maart 2005 @ 12:25:02 #114
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25704088
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 12:15 schreef nikk het volgende:

Je verkondigt doodleuk dat D66 woedend is op de VVD terwijl daar helemaal nog niets over gezegd is.
Nou, genoeg geluiden hoor:
quote:

ANP

HILVERSUM - Partijvoorzitter Pechtold van D66 is somber gestemd over de toekomst van de coalitie. Volgens hem ligt er een ‘behoorlijke hobbel’ en staan de coalitiepartners CDA en VVD voor de taak D66 de komende twee jaar geïnteresseerd te houden in de coalitie. Dat zei Pechtold donderdag op Radio 1 in het programma De Ochtenden (EO).

De drie fracties spreken de komende dagen over het regeerakkoord, omdat ze het niet eens kunnen worden over de herziening van het kiesstelsel dat daarin is afgesproken. ‘Het kiesstelsel is belangrijk. VVD-fractievoorzitter Van Aartsen ziet dat niet zitten. Nou, dan zie ik Van Aartsen even niet zitten’, zei Pechtold.

Hij vindt dat er compensatie moet komen nu twee belangrijke D66-voorstellen voor bestuurlijke vernieuwing - de gekozen burgemeester en het kiesstelsel - in de huidige vorm zijn gestrand. Waaruit die compensatie precies moet bestaan, liet de partijvoorzitter in het midden.

Zolang de partijen het niet eens zijn, ziet Pechtold geen ruimte voor zijn partij om een nieuwe kandidaat te benoemen voor de woensdagavond afgetreden D66-minister De Graaf (Bestuurlijke Vernieuwing). Van een kabinetscrisis is volgens Pechtold geen sprake, omdat het kabinet volgens hem op een lijn zit.

D66-Tweede-Kamerlid Van der Ham, woordvoerder bestuurlijke vernieuwing, toonde zich positiever over de komende onderhandelingen over het regeerakkoord. ‘Ik heb vertrouwen dat er iets goeds uitkomt’, zei hij. Van der Ham wilde niet zeggen wat de inzet van D66 is bij de besprekingen. Hij zei verder dat hij zich niet kan voorstellen dat de ministerspost voor bestuurlijke vernieuwing wordt opgeheven.

Bron: De Volkskrant
En ook was de houding van de VVD al mede-oorzaak van het aftreden van De Graaf:
quote:
De Graaf maakt VVD verwijten

Gepost door Bart (veekeend) - Bron: Novum
Gepubliceerd: donderdag 24 maart 2005 @ 07:24
Nyrem had ons via de nieuws-submit te melden:

Het aftreden van D66-minister voor Bestuurlijke Vernieuwing Thom de Graaf is vooral te danken aan de manier waarop de VVD zich opstelde ten opzichte van een nieuw kiesstelsel. Dat zei de Graaf gisterenavond tijdens een persconferentie, waarin hij zijn aftreden toelichtte.

De politicus gaf aan de indruk te hebben dat de leider van de VVD, Jozias van Aartsen, niet van plan was om een nieuw kiesstelsel in te voeren. Dit was afgesproken in 2003 tussen de coalitiepartijen in het regeerakkoord. Het was de bedoeling dat er een districtenstelsel komt, waarin de kiezer twee stemmen krijgt. De exacte invoering was altijd een twistpunt.

Van Aartsen zou volgens de Graaf hebben gezegd dit nooit te willen. Omdat het te ingewikkeld zou zijn, was de VVD-fractie al langere tijd geen voorstander van de plannen. De afgelopen tijd diende de partij vier alternatieve plannen voor een kiesstelsel in. Volgens De Graaf waren deze voorstellen niet opgesteld 'binnen het kader van het voorstel van het kabinet'.

De Graaf maakt VVD verwijten
En zijn er ook aanwijzigingen dat er een kabinetscrises aankomt (hoewel die vanwege het "pragmatisme" van de D66 niet komt):
quote:
Aanblijven kabinet onzeker

Van onze verslaggevers

DEN HAAG - Het voortbestaan van het kabinet-Balkenende is onzeker. Na het aftreden van minister De Graaf voor Bestuurlijke Vernieuwing woensdagavond eist D66 heropening van de onderhandelingen over het regeerakkoord. De andere D66-bewindslieden, Brinkhorst en Van der Laan, houden hun positie 'in beraad'.

Minister De Graaf treedt af D66 eist openbreken regeerakkoord Premier: minister kreeg geen eerlijke kans

Heeft het overleg onvoldoende resultaat, dan stappen Brinkhorst en Van der Laan ook op, liet D66-leider Boris Dittrich vannacht blijken tijdens een spoeddebat over het aftreden van minister De Graaf.

De Graaf gaf als reden voor zijn aftreden dat hij niet meer geloofwaardig is als minister voor Bestuurlijke Vernieuwing. Hij was tot de conclusie gekomen dat zowel de gekozen burgemeester als een nieuw kiesstelsel in deze kabinetsperiode niet te realiseren is.

Dat D66 nog niet in haar geheel uit de coalitie stapt verklaarde Dittrich als volgt: 'D66 is niet alleen in dit kabinet gestapt vanwege de gekozen burgemeester en het kiesstelsel. De eerste eis was ruimte en geld voor onderwijs.'

Hij stelde dat 'in de samenleving geen draagvlak is voor een nieuw kiesstelsel', het punt waaraan De Graaf zo hing.

'Ik heb mijn grens getrokken', zei De Graaf in het perscentrum Nieuwspoort, waar hij een persconferentie gaf na zijn bezoek aan de koningin. 'Ik ben een beetje de verpersoonlijking van de bestuurlijke vernieuwing. Als je te weinig kunt realiseren, dan moet je aftreden.'

Premier Balkenende zei in een net daarvoor afgelegde verklaring in de Tweede Kamer het vertrek van De Graaf te betreuren. Volgens Balkenende heeft De Graaf geen eerlijke kans gekregen om zijn werk te doen.

Hij doelde op het stemgedrag van de PvdA en GroenLinks in de Eerste Kamer, die dinsdag De Graafs voorstel voor een grondwetswijziging wegstemden. Balkenende benadrukte daarna dat zijn kabinet 'met volle inzet voor dit land' blijft verder wer-ken.

D66-leider Boris Dittrich gaat op zoek naar een nieuwe minister voor Bestuurlijke Vernieuwing, had hij eerder gisteren aan Balkenende toegezegd. De Graaf zei zich niet te kunnen voorstellen welke bestuurlijke vernieuwing deze minister moet bewerkstelligen.

De Graaf gaf toe dat in besprekingen met fractieleider Dittrich en collega-bewindslieden Brinkhorst en Van der Laan het aftreden van alle D66-bewindslieden aan de orde is geweest. Hij wilde geen commentaar geven op het feit dat ze dat nog niet hadden gedaan.

De Tweede Kamer heeft met een mengeling van respect en verbazing gereageerd op de beslissing van De Graaf. De coalitiefracties verwijten de PvdA minister De Graaf doelbewust ten val te hebben gebracht.

De PvdA op haar beurt denkt dat vooral de afwijzing door het CDA en de VVD van het nieuwe kiesstelsel De Graaf het laatste zetje heeft gegeven. PvdA-leider Bos: 'Was het maar waar dat ministers aftreden als ze een probleem hebben met de oppositie.'

De Graaf heeft gisteren, voor zijn uiteindelijk besluit, een lang gesprek gevoerd met premier Balkenende. Die vroeg hem aan te blijven. De Graaf zei dat hij dat alleen wilde als zijn voorstel voor een nieuw kiesstelsel voor de Tweede Kamer onverkort gerealiseerd zou worden. Hij wil een districtenstelsel met twee stemmen voor iedere kiezer.

Vervolgens overlegden de drie fractievoorzitters van VVD, CDA en zijn eigen partij D66. Uit dat gesprek bleek dat de VVD nog steeds niet bereid is het door De Graaf en D66 gewenste stelsel in te voeren. 'Dat betreur ik zeer', aldus De Graaf.

De Graaf was al 'diep teleurgesteld' nadat de Eerste Kamer dinsdagavond de grondwetswijziging had afgewezen, die een rechtstreeks gekozen burgemeester mogelijk moest maken. Hij beschouwde dat als een van de belangrijkste onderwerpen in zijn portefeuille, zei hij nog eens.

In zijn brief aan Balkenende schrijft De Graaf daarover: 'Het heeft bij mij de vraag doen rijzen of ik nog voldoende geloofwaardig en gezagvol kan functioneren in dit kabinet.'

Bron: De Volkskrant
Samengevat, de relatie tussen VVD en D66 is niet zo rooskleurig. De vraag is hoelang D66 nog met zich laat sollen.
pi_25704099
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 12:20 schreef Doc het volgende:

[..]

Uitgegeven: 24 maart 2005 10:06
Laatst gewijzigd: 24 maart 2005 10:06

HILVERSUM - Partijvoorzitter Pechtold van D66 is somber gestemd over de toekomst van de coalitie. Volgens hem ligt er een "behoorlijke hobbel" en staan de coalitiepartners CDA en VVD voor de taak D66 de komende twee jaar geïnteresseerd te houden in de coalitie. Dat zei Pechtold donderdag op Radio 1 in het programma De Ochtenden (EO).

De drie fracties spreken de komende dagen over het regeerakkoord, omdat ze het niet eens kunnen worden over de herziening van het kiesstelsel dat daarin is afgesproken. "Het kiesstelsel is belangrijk. VVD-fractievoorzitter Van Aartsen ziet dat niet zitten. Nou, dan zie ik Van Aartsen even niet zitten", zei Pechtold.

http://www.nu.nl/news/501(...)ekomst_coalitie.html

Komt erg overeen met wat SCH zegt hoor ...
Ik haal er nergens uit dat ze woedend zijn op CDA en VVD. Zoals ik al tegen SCH zei, de wens is de vader van de gedachte.
  donderdag 24 maart 2005 @ 12:26:12 #116
104660 N.E.O.R.E.J.
Audere est facere
pi_25704107
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 12:22 schreef Doc het volgende:
Daarnaast wenst SCH geen val van het kabinet, dus zoals Van Aartsen zou zeggen tegen Halsema: "je hebt een grote fantasie ..."
SCH die geen val van het kabinet wenst?

Nu heeft hij tenminste de kans om zeker tot 2007 over het kabinet te spuien. Dat bekt toch lekker in de oppositie !
pi_25704137
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 12:18 schreef nikk het volgende:

[..]

Doei SCH
Wat wil je nou nikk? De signalen zijn duidelijk maar jij wilt het niet ofzo?

ik mag niet melden wat ik hoor?

Misschien dat een mod deze kloon even tot de orde kan roepen?
  donderdag 24 maart 2005 @ 12:28:34 #118
54772 Silmarwen
pi_25704155
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 12:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat wil je nou nikk? De signalen zijn duidelijk maar jij wilt het niet ofzo?

ik mag niet melden wat ik hoor?

Misschien dat een mod deze kloon even tot de orde kan roepen?
Negeer hem gewoon
  donderdag 24 maart 2005 @ 12:28:50 #119
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25704160
Overigens:
quote:
De Graaf gaf toe dat in besprekingen met fractieleider Dittrich en collega-bewindslieden Brinkhorst en Van der Laan het aftreden van alle D66-bewindslieden aan de orde is geweest.
Gisteren was er nogal wat kritiek op de melding van Radio1, maar het bleek toch waar te zijn.
pi_25704162
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 12:26 schreef N.E.O.R.E.J. het volgende:

[..]

SCH die geen val van het kabinet wenst?

Nu heeft hij tenminste de kans om zeker tot 2007 over het kabinet te spuien. Dat bekt toch lekker in de oppositie !
Nee, het heeft heel andere oorzaken.
pi_25704180
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 12:25 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik haal er nergens uit dat ze woedend zijn op CDA en VVD. Zoals ik al tegen SCH zei, de wens is de vader van de gedachte.
Pechtold spuide in het radio 1 journaal zijn woede over de VVD.
  donderdag 24 maart 2005 @ 12:31:31 #122
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25704209
D66 gedraagt zich als een klein kind, dat zich verveelt en eist dat het bezig gehouden wordt. Als het kabinet valt, blijft er van D66 een partijtje van het formaat SGP over. Daar beginnen ze toch niet aan?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')