3?quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:08 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Hoezo? Hij heeft als premier drie verkiezingen meegemaakt en alle drie de verkiezingen glansrijk gewonnen.
Tweede-Kamerverkiezingen 2002 => CDA grootste partijquote:
Nou, JP had natuurlijk niets te maken met de europese verkiezingen, maar dat inkoppertje gaat vast nog 5x gemaakt worden.quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:15 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Tweede-Kamerverkiezingen 2002 => CDA grootste partij
Tweede-Kamerverkiezingen 2003 => CDA grootste partij
Europese verkiezingen 2004 => CDA grootste partij
Dus om hem de grootste verliezende premier aller tijden te noemen gaat wel een beetje ver...
Dat wil gewoon zeggen dat een regeerperiodes van vier jaar veel te lang is, en dat de VVD wel met minder af kanquote:Op donderdag 24 maart 2005 11:08 schreef the_disheaver het volgende:
De laatste 4 kabinetten hebben geenenkele de 4 jaar volledig uitgezetten... En VVD zat overal in...
Helaas hadden veel partijen wel landelijke (haagse) bekendheden ingezet... Maar balkenende kon niks winnen, maar kon ook niks verliezen. Dit kun je dus niet als winst voor Balkenende bekijken.quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:17 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Nou, JP had natuurlijk niets te maken met de europese verkiezingen, maar dat inkoppertje gaat vast nog 5x gemaakt worden.
Hij is toch ook politiek leider van het CDA? Dan heeft hij met elke verkiezing te maken.quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:17 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Nou, JP had natuurlijk niets te maken met de europese verkiezingen,
Dan had je ook provinciale staten en de gemeenteraad kunnen noemen. Bij de Europese verkiezingen wordt er alleen gestemd voor europarlementariers, en dan heeft JPB er natuurlijk niks mee te maken want hij stond niet op de kandidatenlijst. Het is al erg genoeg dat er voor Europa zo veel landelijke kandidaten betrokken zijn, maar dat zou allemaal niet horen.quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:24 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Hij is toch ook politiek leider van het CDA? Dan heeft hij met elke verkiezing te maken.
quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:08 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Hoezo? Hij heeft als premier drie verkiezingen meegemaakt en alle drie de verkiezingen glansrijk gewonnen.
Concreet, SCH: wie zie je als alternatieve CDA-leider?quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:29 schreef SCH het volgende:
[..]Het enige goede is dat dit kabinet dan iets langer heeft gezeten dan het vorige, hij gaat vooruit. Maar hij zal de grote verliezer zijn en niet terugkeren.
Is dat niet een breder probleem? Wie zie je als nieuwe MP?quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:30 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Concreet, SCH: wie zie je als alternatieve CDA-leider?
Gerd Leersquote:Op donderdag 24 maart 2005 11:30 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Er van uitgaande dat ook tegen die tijd de MP door de grootste partij geleverd zal worden, wordt het dus iemand van de PvdA. Hoe zit het trouwens met die plannen rondom een rechtstreeks gekozen MP, of valt dat ook onder de plannen van het kiesstelsel?quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:31 schreef BarBaar het volgende:
[..]
Is dat niet een breder probleem? Wie zie je als nieuwe MP?
Al lopen we wel erg vooruit op de zaken nu..
Nou ja, als de PvdA wint dan zal wouter bos toch wel een keer in het diepe moeten springen.quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:31 schreef BarBaar het volgende:
[..]
Is dat niet een breder probleem? Wie zie je als nieuwe MP?
Al lopen we wel erg vooruit op de zaken nu..
Ik denk het ook wel. Ik ben het er dan wel niet mee eens, maar dat is wel wat het volk wilt. 14 miljard bezuinigen en dan nu kan er bijv. wel ineens geld vrijgemaakt worden voor jeugdopvangzorg, omdat die savannah is overleden door mishandeling??quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:34 schreef N.E.O.R.E.J. het volgende:
[..]
Er van uitgaande dat ook tegen die tijd de MP door de grootste partij geleverd zal worden, wordt het dus iemand van de PvdA. Hoe zit het trouwens met die plannen rondom een rechtstreeks gekozen MP, of valt dat ook onder de plannen van het kiesstelsel?
Voorlopig zijn dat nog geen concrete plannen. En daar is volgens mij wél een grondwetswijziging voor nodig.quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:34 schreef N.E.O.R.E.J. het volgende:
[..]
Er van uitgaande dat ook tegen die tijd de MP door de grootste partij geleverd zal worden, wordt het dus iemand van de PvdA. Hoe zit het trouwens met die plannen rondom een rechtstreeks gekozen MP, of valt dat ook onder de plannen van het kiesstelsel?
Het bezuinigen op zich, is niet zo vreemd. De bezuinigingsgolf loopt wat dat betreft synchroom aan de conjunctuurgolf. Dit kabinet probeert een aantal veranderingen door te voeren die hard nodig zijn. Bijna alle partijen zijn het er wel over eens dat er iets moet gebeuren, alleen op de manier waarop niet. En dat er wel geld vrijkomt voor de gezinsvoogden lijkt me logisch, dat is tenslotte een schrijnende situatie waarin ze verkeren. Plus het feit dat Zalm een aantal miljarden over blijkt te hebben, en dat met dat geld ook iets moet gebeuren. En als ze dan o.a. de gezinsvoogden daarvoor een goede bestemming vinden hebben ze mijn zegen. Nu nog de mensen in verzorgingstehuizen een normaal bestaan geven, en dan komen we ergens.quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:36 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
Ik denk het ook wel. Ik ben het er dan wel niet mee eens, maar dat is wel wat het volk wilt. 14 miljard bezuinigen en dan nu kan er bijv. wel ineens geld vrijgemaakt worden voor jeugdopvangzorg, omdat die savannah is overleden door mishandeling??
Ik vind het allemaal maar raar. Maar zo is politiek he, er is genoeg geld, maar je moet er wel moeite voor doen, adners houden we het allemaal zelf.
Daar gaan we weer!quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:37 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Voorlopig zijn dat nog geen concrete plannen. En daar is volgens mij wél een grondwetswijziging voor nodig.
Oh, die komt er vanzelf en dat mag geen afweging zijn om Balkenende te laten zitten. Een premier die twee kabinetten zo kort in de lucht heeft gehouden, kan niet blijven. Die is te beschadigd.quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:30 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Een bijzonder momentquote:Op donderdag 24 maart 2005 11:48 schreef Sidekick het volgende:
Tsja, D66 wil van dit moment gebruik maken om nog een extra puntje binnen te slepen als genoegdoening. Alleen werd er gisteren in de hectiek geen enkele ruimte gegeven door CDA en VVD, en dat was de druppel voor De Graaf om op te stappen. Wat is de kans dat CDA en VVD nyu wel overstag gaan?
De "dreigementen" van D66 zijn nog nooit wat gebleken, en voor een ruggegraatloze partij hoef je ook niet bang te zijn. Zal wel weer met een sisser aflopen.
Het valt nog maar te bezien of ze uberhaupt mogen terugkeren in de Tweede Kamer bij nieuwe verkiezingen. Ik geloof dat ze in de peilingen op dit moment op 2 zetels staan en je mag toch aannemen dat deze situatie de positie van D66 alleen maar heeft verslechterd.quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:44 schreef Silmarwen het volgende:
Ik denk niet dat dit kabinet valt, omdat D66 weet dat ze hierna waarschijnlijk niet meer in een coalitie komen
Ik zag ergens een peiling waar D66 weer wat klom, na deze affaire dus. Maar een peiling zo kort na deze comotie is wel heel erg de waan van de dag.quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:49 schreef nikk het volgende:
[..]
Het valt nog maar te bezien of ze uberhaupt mogen terugkeren in de Tweede Kamer bij nieuwe verkiezingen. Ik geloof dat ze in de peilingen op dit moment op 2 zetels staan en je mag toch aannemen dat deze situatie de positie van D66 alleen maar heeft verslechterd.
Sorry hoor, maar je begrijpt weinig van politiek als je denkt dat aan de wens van het volk wordt voldaan wanneer de nummer een en twee automatisch met elkaar in de regering gaan zitten. Dat zou nog wat worden als bijvoorbeeld Groenlinks eerste wordt en Geert Wilders tweede.quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:32 schreef hassanjassan het volgende:
Wellicht met PVDA, zo was immers de wens van het volk. CDA #1 en PVDA #2 tijdens de laatste verkiezingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |