Maar Tom DeLay is natuurlijk wel cosequent... als wetgeving hem niet bevalt, probeert hij die gewoon achteraf aan te passen...quote:Op donderdag 24 maart 2005 01:37 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
Tom DeLay (Houserepresentative from Texas) die verantwoordelijk is voor de wetvoorstel die Schiavvo case uit Florida zou halen en door een federale rechter beslisd zal laten worden, is in grote problemen and is at the point of being indicted for unethical behavior.
Dat gebeurt net zo goed in Nederland. Als je als wetgever tot de conclusie komt dat wetgeving niet deugt, of dat er sprake is van een leemte, dan pas je die aan.quote:Op donderdag 24 maart 2005 09:52 schreef Verbal het volgende:
[..]
Maar Tom DeLay is natuurlijk wel cosequent... als wetgeving hem niet bevalt, probeert hij die gewoon achteraf aan te passen...
V.
Dat er uitzonderingen op de regel zijn qua healthcare system is natuurlijk fantastisch. Maar Vermont lijkt me een democratisch bolwerk die zijn meestal wat ruimdenkender dan republikeinen. Maar wat ik vreemd vind is dat het de schuld is van greedy politician zoals je dat zegt. Maar die politici vertegenwoordigen toch de mensen in het land? En tuurlijk weet ik ook wel dat niet alle Amerikanen hypocriet en tegen euthanasie zijn. Maar met name de republikeinen en/of fundamentalistische christenen willen nog wel eens een dubbele moraal hebben als het aankomt op dit soort kwesties van leven en dood.quote:Op donderdag 24 maart 2005 01:23 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
First sentence, same difference!!!!
Je argument is tegen Bush en de GOP, die nu aan de macht zijn... We hebben zat Amerikanen die niet zo denken. De staat Vermont (onder Howard Dean's gouvernorship) heeft trouwens fantastische health care for all of its citizens... Er is inderdaad geen fatsoenlijke healthcare systeem maar dit is niet door hypocrisie van de gemiddelde Amerikaan, maar meer greedy politicians. Hillary Rodham Clinton probeerde dit samen met President Clinton in 94 te veranderen, totdat de scary GOP met hun aanval begon. Euthanasie is in weinig landen toelaatbaar, maakt het al deze landen hypocritisch? Het is wet in de Staat Oregon, het wordt getolereerd in de meeste staten. (Het is zelfs toelaatbaar in de staat Texas door een wet die door Bush getekend is, de wet helpt Health Insurance Companies and hospitals, not the patient.) De Schiavo zaak is niet zo zeer over Euthanasie (it's an important part of it), als meer over dat de federale regering zich bemoeit met een rechtzaak dat compleet door een Staat "adjudicated" (berecht?) is. Dat Congress (the lawmakers) zich bemoeien met privezaken waar alleen een staat regels en wetten over mag maken.
Je hebt gelijk als je zegt dat de VS niet als enige land hypocriet is. In Europa is er net zo goed hypocrisie. Maar ivm Europa vind ik persoonlijk de Amerikaanse samenleving in het algemeen toch meer hypocriet dan de Europese samenleving voor zover je over een Europese gemeenschap kan spreken.quote:Mijn land is at times hypocritic (we definately are now (Iraq, civil rights, same sex marriage (although perfectly legal in the state of Massachusetts and civil Unions in Vermont) trade with China while dissing Cuba, our fucked up health care system), maar ik denk niet dat hypocritisy alleen de USA aanraakt, Nederland, Frankrijk, de EU, etc. lusten er pap van.
Dat is hier niet aan de orde.quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:22 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat gebeurt net zo goed in Nederland. Als je als wetgever tot de conclusie komt dat wetgeving niet deugt, of dat er sprake is van een leemte, dan pas je die aan.
Je had het over:quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:28 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat is hier niet aan de orde.
Er zijn meer dan twintig, als het er inmiddels geen dertig zijn, uitspraken.
Die bevallen de politici niet, en daarom proberen ze het aan te passen.
Wat Tom DeLay betreft, er zijn weinig politici zo onethisch als deze man. Drie keer op de vingers getikt door de House Ethics Committee. En zijn gedrag veranderen? Neuh, de leider van die commissie eruit flikkeren en de regeltjes aanpassen. Een intens enge man
En daar is in principe niets mis mee.quote:Maar Tom DeLay is natuurlijk wel cosequent... als wetgeving hem niet bevalt, probeert hij die gewoon achteraf aan te passen...
Lulverhaal, er is na ettelijke rechtszaken en vele onderzoeken nog nooit aangetoond dat Terry Schiavo ooit door haar man is mishandeld, integendeel.quote:Op woensdag 23 maart 2005 23:43 schreef Arnold_fan het volgende:
Ik denk niet dat je dat van familie kunt vragen, zeker niet als de man die over haar leven moet beslissen haar waarschijnlijk heeft mishandeld.
Klikker de klik op mijn link boven jou postquote:Op donderdag 24 maart 2005 17:20 schreef multatuli het volgende:
De supreme court heeft zojuist laten weten de zaak niet te willen behandelen.
Aangezien de rechtbanken in tegenstelling tot bush wel consequent zijn gaat dat slangetje er dus nooit meer in.quote:Op donderdag 24 maart 2005 17:43 schreef Charmian het volgende:
Maar stel dat ze de voogdij aan die Bush zouden geven, wat houdt dat dan in? Dat hij er toch weer op een of andere manier voor kan zorgen dat die sonde wordt aangelegd?
Tjezus wat moet die vrouw lijden zeg, slangetje erin slangetje eruit, dat kan toch ook niet echt gezond zijn.
Volgens de überGristelijke familie Bush wel hoor.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:26 schreef Gia het volgende:
Je kunt die vrouw toch niet tot haar 80ste of misschien wel 100ste in leven houden!!
Die vrouw is niet ziekquote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:26 schreef Gia het volgende:
Je kunt die vrouw toch niet tot haar 80ste of misschien wel 100ste in leven houden!! Vind dit waanzin! Ik hoop dat ze snel sterft. Voor haar man, maar ook voor haar familie.
Als een zwaar geestelijk gehandicapte zelf aangeeft dat hij of zij wil sterven, wie ben jij dan om dat te verbieden?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:37 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Die vrouw is niet ziek
Die vropuw is gehandicapt.
Wil je alle zwaar geestelijke gehandicapte mensne maar ombrengen ?
( Sorrie GIA , ik weet dat jij niet zo denk ,maar moet toch even deze polemsich vraag plaatsen)
De vraag is , hoe gaan wij om met onze zwaar geestelijk gehandicapte mensen .
Het gaat niet om de handicap van deze vrouw, maar om het feit dat ze in coma ligt, waar ze nooit meer uitkomt. En ja, ik vind dat iedereen die jarenlang in coma ligt en waarvan bekend is dat ze hier nooit meer uitkomen mogen sterven wanneer de naasten dat verzoeken.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:37 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Die vrouw is niet ziek
( Sorrie GIA , ik weet dat jij niet zo denk ,maar moet toch even deze polemsich vraag plaatsen)
Als ze 90% van haar hersennen mist en alleen de hersenstam zo ongeveer nog over is en alle hogere functies weg zijn is er vrij weinig over wat nog bewust aanwezig kan zijn.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:37 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Die vrouw is niet ziek
en dat klopt gewoon nietquote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Het gaat niet om de handicap van deze vrouw, maar om het feit dat ze in coma ligt, waar ze nooit meer uitkomt. En ja, ik vind dat iedereen die jarenlang in coma ligt en waarvan bekend is dat ze hier nooit meer uitkomen mogen sterven wanneer de naasten dat verzoeken.
Ja vind ik ook , wanneer Alle Naasten dat vinden . Waarbij de ouders wel de dominate rol zouden moeten hebben. In deze tijden van scheiding en toch waarlijk niet haar Echtgenoot !quote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:04 schreef Gia het volgende:
[..]
. En ja, ik vind dat iedereen die jarenlang in coma ligt en waarvan bekend is dat ze hier nooit meer uitkomen mogen sterven wanneer de naasten dat verzoeken.
Canaris?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 13:35 schreef CANARIS het volgende:
Een duitse text over waak-coma
--iets in het Duits--
Ze had boulimia. Dan kun je door het vele braken een hartaanval krijgen. En als je dood neervalt kun je ook ribben breken natuurlijk.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 14:57 schreef NightH4wk het volgende:
Hmz, Terri werd dus op de grond, met 3 gebroken ribben, gevonden door de broer van Michael. De avond daarvoor had ze een gesprek gehad met haar moeder over dat ze van Michael ging scheiden en het schijnt dat hij ook niet 911 had gebeld. Iig, de politie had ook eerst de intentie om dit als moord te gaan behandelen.
Wat ook niet spoort is dat ze nooit hartproblemen in die 15 jaar heeft gehad.
Yep, tis iig een wazige zaak.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 14:58 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ze had boulimia. Dan kun je door het vele braken een hartaanval krijgen. En als je dood neervalt kun je ook ribben breken natuurlijk.
Maar dat heeft de politie niet gedaan, dus er was klaarblijkelijk niet zoveel aan de hand als jij suggereertquote:Op vrijdag 25 maart 2005 14:57 schreef NightH4wk het volgende:
Iig, de politie had eerst de intentie om dit als moord te gaan behandelen.
Duh, waarom denk je dat ik er 'intentie' bij postte.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:16 schreef Thundertje het volgende:
[..]
Maar dat heeft de politie niet gedaan, dus er was klaarblijkelijk niet zoveel aan de hand als jij suggereert
Ik heb twee zonen.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:58 schreef CANARIS het volgende:
Heb jij KInderen?
Stel je voor een man die getrouwd is met je dochter, waarvan je weet dat hij lang van een ader houdt en bij haar kinderen heeft, kan beslissen over het lot van jouw dochter
Wat jij denkt , interessseerd geen mens.
Dat kan niet kloppen
Voor wie hoop je dat dan?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:42 schreef Gia het volgende:
Volgens de frontpage komt de zaak weer voor de rechter. Ik hoop dat ze spoedig overlijdt.
Als de ouders normaal hadden gereageerd en met enig besef van realiteit dan was Terry Schiavo al jaren geleden vredig heengegaan, dat Micheal Schiavo met een andere vrouw inmiddels (na 15 jaar) samenleeft maakt nog niet dat hij slecht voor Terry gezorgd heeft of haar wensen correct vervult. De rechtbank heeft dat meermaals vastgestelt.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:58 schreef CANARIS het volgende:
Heb jij KInderen?
Stel je voor een man die getrouwd is met je dochter, waarvan je weet dat hij lang van een ader houdt en bij haar kinderen heeft, kan beslissen over het lot van jouw dochter
Oh, en het klopt wel dat haar ouder haar in leven willen houden tegen haar wensen in?quote:Wat jij denkt , interessseerd geen mens.
Dat kan niet kloppen
Vooral voor haarzelf, maar ook voor haar man en overige familie.quote:
De Federale rechter heeft het nieuwe beroep weer afgewezen en men gaat weer bij het Appeals Court in beroep (hetzelfde Hof wat eerder deze week de zaak afwees) en daarna zal men zonder twijfel weer het Supreme Court proberen.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:42 schreef Gia het volgende:
Volgens de frontpage komt de zaak weer voor de rechter. Ik hoop dat ze spoedig overlijdt.
Nee, ze lijdt geen pijn, het gedeelte van de hersenen wat de pijnreceptoren bevat is weg, de stimulans wordt nog wel doorgegeven maar het gedeelte van de hersenen wat jou vertelt dat je pijn voelt bestaat niet meer.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:49 schreef Gia het volgende:
Vooral voor haarzelf, maar ook voor haar man en overige familie.
Deze vrouw heeft geen leven en lijdt mogelijk heel veel pijn.
Wat ik gehoord heb is dat die vrouw van voren niet meer in de gaten heeft dat ze van achteren nog leeft en geen pijn voelt.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Vooral voor haarzelf, maar ook voor haar man en overige familie.
Deze vrouw heeft geen leven en lijdt mogelijk heel veel pijn.
Ze ligt in deze houding omdat ze van haar man al tien jaar geen therapie mag krijgen, geen enkele, dus nog geen handdoek tussen haar handen om het verkrampen van haar handen tegen te gaan.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb twee zonen.
Maar jij verdraait de zaak. Als ik nu tegen mijn man zeg dat ik niet levenslang kunstmatig in leven gehouden wil worden, vind ik dat mijn ouders daar niet tegenin mogen gaan.
Heb het hier net met mijn moeder over gehad en die zegt dat ze er alles aan zou doen om mij wel te laten blijven leven. Tenzij ik dit vast laat leggen. Goed, weet ik dat, zal ik dat zeker vast laten leggen.
Ik zou niet als kasplantje oud willen worden. En oud zal ze kunnen worden: ze drinkt niet, rookt niet en loopt ook niet het risico overreden te worden.
Even voor mezelf als moeder. Als mijn zoon kunstmatig in leven gehouden zou worden zonder kans op herstel, zou ik als moeder liever willen dat hij stierf en niet een levenslang lijden.
Mijn man heeft dit ooit van dichtbij meegemaakt. Een neefje dat verdronken was en kunstmatig in leven gehouden werd. Die oom en tante hebben ook deze moeilijke beslissing moeten nemen.
Je weet ook niet wat deze vrouw allemaal voelt, misschien lijdt ze wel vreselijk veel pijn. Moet je nagaan hoeveel frustratie dat geeft, als je dat niet aan kan geven. Wie weet ligt ze wel in deze verwrongen houding, omdat ze van de pijn niet anders kan liggen.
Ze ligt niet in een coma en heeft nooit in coma gelegen, haar hersenen zijn grotendeels afgestorven cq opgelost.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |