abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 maart 2005 @ 12:48:50 #81
3542 Gia
User under construction
pi_25729825
Ik neem aan dat er onderzocht is hoeveel prikkels zij nog waar kan nemen. Naar mijn mening en schijnbaar ook die van de rechters heeft deze vrouw geen leven. En als zijzelf vantevoren heeft gezegd nooit ZO te willen leven, dan moet dat gerespecteerd worden.

Ben zelf hartpatient en heb mijn man laten weten dat ik nooit zo oud zou willen worden als die vrouw. Ik wil dan dat er euthanasie wordt gepleegd. Gelukkig is dat in Nederland mogelijk.
Stel je voor zeg dat mijn ouders, die totaal geen zeggenschap meer over mij hebben, in zouden gaan tegen mijn wens en zouden gaan eisen dat ik als een kasplantje verder zou moeten leven. Alleen maar zodat zij mij nog kunnen zien en bezoeken. Dat zij voor hun gevoel die dochter dan nog hebben. Dat is puur egoïsme.
pi_25730101
Heb jij KInderen?

Stel je voor een man die getrouwd is met je dochter, waarvan je weet dat hij lang van een ader houdt en bij haar kinderen heeft, kan beslissen over het lot van jouw dochter

Wat jij denkt , interessseerd geen mens.

Dat kan niet kloppen

[ Bericht 0% gewijzigd door CANARIS op 25-03-2005 13:34:47 ]
  vrijdag 25 maart 2005 @ 13:23:58 #83
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_25730780
Ik vraag me af of die prostesterende mensen het lekker vinden om door hun neus te ademen.

Stelletje stumperds.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_25731103
Een duitse text over waak-coma

In Österreich erleiden jährlich laut Österreichischer Wachkomagesellschaft etwa 400 Menschen das Schicksal des Wachkomas. Es handelt sich dabei um eine der schwersten Schädigungen des Gehirns, die das Überleben aber gerade noch gewährleistet.

Rund 100 Betten für Wachkoma-Patienten gibt es in Österreich, so Prim. Dr. Johann Donis, Präsident der Wachkoma-Gesellschaft und Vorstand der Neurologischen Abteilung im Geriatriezentrum Lainz. "400 wären jedoch nötig. Wenn man allerdings bedenkt, dass wir vor fünf Jahren bei Null gestanden sind, sind 100 bereits ein Erfolg." Auch europaweit liege man damit im Spitzenfeld.

Ursachen

Verschiedene Ursachen wie z.B. schwere Schädel-Hirn-Verletzungen infolge eines Unfalles oder ein Zustand nach Reanimation können dieses schwere neurologische Krankheitsbild laut Österreichischer Wachkomagesellschaft auslösen. Der Patient bleibt beim Wachkoma in einem Koma ähnlichen Zustand mit zeitweise geöffneten Augen. Er ist aber nur beschränkt in der Lage, Reize und Informationen aus der Umwelt aufzunehmen und darauf adäquat zu reagieren.

"Meistens passiert es nach Sauerstoffmangel des Gehirns, nach einem Herzinfarkt, Schlaganfall oder einer Gehirnblutung", sagte der Wiener Herbert Trojer. Trojer ist Gründungsmitglied der Gesellschaft und selbst Vater einer 31-jährigen Wachkoma-Patientin, die sich seit sechs Jahren - nach einem Autounfall in Thailand - in diesem Zustand befindet und im Geriatriezentrum in Lainz liegt. 24 Betten hat diese Wachkoma-Station, auf 40 Betten soll sie bis in den Sommer ausgebaut werden. Der Altersschnitt der Patienten in Lainz, so Donis, liegt bei 40 Jahren.

Fünf Stunden pro Tag sind der Pensionist Trojer und seine Frau bei der Tochter. An ein Abschalten der lebenserhaltenden Geräte hat Trojer noch nie gedacht. "Das ist kein Thema. Wir sind wie alle Angehörigen über den kleinsten Fortschritt dankbar." Außerdem ist die Sterbehilfe in Österreich gesetzlich verboten.

Stufen der Rückführung

Für Wachkoma-Patienten gibt es laut Trojer acht Stufen der "Rückführung", die Remissionsstufen genannt werden. Seine Tochter befindet in der Stufe zwei bis drei. "Sie lächelt, wenn wir ihr etwas Lustiges erzählen und weint, wenn sie etwas Trauriges im Fernsehen sieht." Die Patienten würden von ihrer Umwelt generell sehr viel mitbekommen, das Problem sei nur, dass sich nicht oder nur schwer mitteilen können.

Die Kosten für die Betreuung eines Wachkoma-Patienten sind enorm und belaufen sich laut Donis auf rund 7.000 Euro pro Monat. Es gehe aber nicht allein darum, den Patienten zu betreuen, auch die Angehörigen gehören ständig unterstützt. Zu diesem Zweck gibt es, so Donis, regelmäßige Angehörigentreffen.

Neben Lainz gibt es laut Donis spezialisierte Zentren mit sechs bis 25 Betten für Wachkoma-Patienten im Haus der Barmherzigkeit in Wien, in Graz, Rankweil, Gmunden und Christkindl. Niederösterreich sei dabei, seine Wachkoma-Pflege derzeit in sechs Orten auszubauen und damit 36 zusätzliche Betten zur Verfügung zu stellen.
pi_25732752
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 13:35 schreef CANARIS het volgende:

--iets in het Duits--
Canaris?

Heb je toevallig ook een vertaling??
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_25733079
Hmz, Terri werd dus op de grond, met 3 gebroken ribben, gevonden door de broer van Michael. De avond daarvoor had ze een gesprek gehad met haar moeder over dat ze van Michael ging scheiden en het schijnt dat hij ook 911 niet had gebeld. Iig, de politie had eerst de intentie om dit als moord te gaan behandelen.

Wat ook niet spoort is dat ze nooit hartproblemen in de afgelopen 15 jaar heeft gehad.
pi_25733114
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 14:57 schreef NightH4wk het volgende:
Hmz, Terri werd dus op de grond, met 3 gebroken ribben, gevonden door de broer van Michael. De avond daarvoor had ze een gesprek gehad met haar moeder over dat ze van Michael ging scheiden en het schijnt dat hij ook niet 911 had gebeld. Iig, de politie had ook eerst de intentie om dit als moord te gaan behandelen.

Wat ook niet spoort is dat ze nooit hartproblemen in die 15 jaar heeft gehad.
Ze had boulimia. Dan kun je door het vele braken een hartaanval krijgen. En als je dood neervalt kun je ook ribben breken natuurlijk.
pi_25733168
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 14:58 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ze had boulimia. Dan kun je door het vele braken een hartaanval krijgen. En als je dood neervalt kun je ook ribben breken natuurlijk.
Yep, tis iig een wazige zaak.
pi_25733544
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 14:57 schreef NightH4wk het volgende:
Iig, de politie had eerst de intentie om dit als moord te gaan behandelen.
Maar dat heeft de politie niet gedaan, dus er was klaarblijkelijk niet zoveel aan de hand als jij suggereert
"I'm trained not to see beautiful women, because they might distract me from my mission."
pi_25734016
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 15:16 schreef Thundertje het volgende:

[..]

Maar dat heeft de politie niet gedaan, dus er was klaarblijkelijk niet zoveel aan de hand als jij suggereert
Duh, waarom denk je dat ik er 'intentie' bij postte.
  vrijdag 25 maart 2005 @ 15:41:27 #91
3542 Gia
User under construction
pi_25734110
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 12:58 schreef CANARIS het volgende:
Heb jij KInderen?

Stel je voor een man die getrouwd is met je dochter, waarvan je weet dat hij lang van een ader houdt en bij haar kinderen heeft, kan beslissen over het lot van jouw dochter

Dat kan niet kloppen
Ik heb twee zonen.

Maar jij verdraait de zaak. Als ik nu tegen mijn man zeg dat ik niet levenslang kunstmatig in leven gehouden wil worden, vind ik dat mijn ouders daar niet tegenin mogen gaan.

Heb het hier net met mijn moeder over gehad en die zegt dat ze er alles aan zou doen om mij wel te laten blijven leven. Tenzij ik dit vast laat leggen. Goed, weet ik dat, zal ik dat zeker vast laten leggen.

Ik zou niet als kasplantje oud willen worden. En oud zal ze kunnen worden: ze drinkt niet, rookt niet en loopt ook niet het risico overreden te worden.

Even voor mezelf als moeder. Als mijn zoon kunstmatig in leven gehouden zou worden zonder kans op herstel, zou ik als moeder liever willen dat hij stierf en niet een levenslang lijden.
Mijn man heeft dit ooit van dichtbij meegemaakt. Een neefje dat verdronken was en kunstmatig in leven gehouden werd. Die oom en tante hebben ook deze moeilijke beslissing moeten nemen.

Je weet ook niet wat deze vrouw allemaal voelt, misschien lijdt ze wel vreselijk veel pijn. Moet je nagaan hoeveel frustratie dat geeft, als je dat niet aan kan geven. Wie weet ligt ze wel in deze verwrongen houding, omdat ze van de pijn niet anders kan liggen.
  vrijdag 25 maart 2005 @ 15:42:13 #92
3542 Gia
User under construction
pi_25734125
Volgens de frontpage komt de zaak weer voor de rechter. Ik hoop dat ze spoedig overlijdt.
pi_25734177
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 15:42 schreef Gia het volgende:
Volgens de frontpage komt de zaak weer voor de rechter. Ik hoop dat ze spoedig overlijdt.
Voor wie hoop je dat dan?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_25734257
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 12:58 schreef CANARIS het volgende:
Heb jij KInderen?

Als de ouders normaal hadden gereageerd en met enig besef van realiteit dan was Terry Schiavo al jaren geleden vredig heengegaan, dat Micheal Schiavo met een andere vrouw inmiddels (na 15 jaar) samenleeft maakt nog niet dat hij slecht voor Terry gezorgd heeft of haar wensen correct vervult. De rechtbank heeft dat meermaals vastgestelt.
quote:

Dat kan niet kloppen
Oh, en het klopt wel dat haar ouder haar in leven willen houden tegen haar wensen in?
Sterker nog, ze hebben doodleuk gestelt dat ALS ze haar wensen gekend hadden zij zich daaraan niet zouden hebben gehouden.

Het gaat niet om wat haar ouders willen, het gaat om wat Terry Schiavo wil, en er is geen gerede twijfel dat zij de wens heeft uitgesproken om te sterven als zij in dit soort omstandigheden zou verkeren.
  vrijdag 25 maart 2005 @ 15:49:09 #95
3542 Gia
User under construction
pi_25734307
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 15:43 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Voor wie hoop je dat dan?
Vooral voor haarzelf, maar ook voor haar man en overige familie.

Deze vrouw heeft geen leven en lijdt mogelijk heel veel pijn.
pi_25734317
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 15:42 schreef Gia het volgende:
De Federale rechter heeft het nieuwe beroep weer afgewezen en men gaat weer bij het Appeals Court in beroep (hetzelfde Hof wat eerder deze week de zaak afwees) en daarna zal men zonder twijfel weer het Supreme Court proberen.
pi_25734353
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 15:49 schreef Gia het volgende:

Nee, ze lijdt geen pijn, het gedeelte van de hersenen wat de pijnreceptoren bevat is weg, de stimulans wordt nog wel doorgegeven maar het gedeelte van de hersenen wat jou vertelt dat je pijn voelt bestaat niet meer.

Verder geheel met je eens.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2005 15:51:03 ]
pi_25734391
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 15:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat ik gehoord heb is dat die vrouw van voren niet meer in de gaten heeft dat ze van achteren nog leeft en geen pijn voelt.
Als ik in haar situatie zou zitten zou het mij weinig boeien wat er met mij gebeurt.
Ik bedoel het is al vreselijk om in coma te raken, wat er verder dan gebeurt maakt dan ook niet meer uit... Het kost wel meer geld, maar als mensen happy zijn wanneer ze me kunstmatig in leven kunnen houden en ik heb dat niet in de gaten en voel geen pijn, nou dan zou ik dat graag voor me dierbaren willen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_25734426
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 15:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb twee zonen.

Maar jij verdraait de zaak. Als ik nu tegen mijn man zeg dat ik niet levenslang kunstmatig in leven gehouden wil worden, vind ik dat mijn ouders daar niet tegenin mogen gaan.

Heb het hier net met mijn moeder over gehad en die zegt dat ze er alles aan zou doen om mij wel te laten blijven leven. Tenzij ik dit vast laat leggen. Goed, weet ik dat, zal ik dat zeker vast laten leggen.

Ik zou niet als kasplantje oud willen worden. En oud zal ze kunnen worden: ze drinkt niet, rookt niet en loopt ook niet het risico overreden te worden.

Even voor mezelf als moeder. Als mijn zoon kunstmatig in leven gehouden zou worden zonder kans op herstel, zou ik als moeder liever willen dat hij stierf en niet een levenslang lijden.
Mijn man heeft dit ooit van dichtbij meegemaakt. Een neefje dat verdronken was en kunstmatig in leven gehouden werd. Die oom en tante hebben ook deze moeilijke beslissing moeten nemen.

Je weet ook niet wat deze vrouw allemaal voelt, misschien lijdt ze wel vreselijk veel pijn. Moet je nagaan hoeveel frustratie dat geeft, als je dat niet aan kan geven. Wie weet ligt ze wel in deze verwrongen houding, omdat ze van de pijn niet anders kan liggen.
Ze ligt in deze houding omdat ze van haar man al tien jaar geen therapie mag krijgen, geen enkele, dus nog geen handdoek tussen haar handen om het verkrampen van haar handen tegen te gaan.
Tevens heeft haar hart nooit stil gestaan, ze heeft nooit geen hart stilstand gehad.
Ze werd inderdaad gevonden met meerdere gebroken ribben en verwondingen aan haar nek die bijna alleen voorkomen door wurging.
Ik moet zeggen dat ik het allemaal erg vreemd vind,

http://hyscience.typepad.(...)neurologist_on_.html

http://www.foxnews.com/story/0,2933,101458,00.html

http://libertytothecaptives.net/hammesfahr_dr._report.html

[ Bericht 1% gewijzigd door simoneschop op 25-03-2005 16:04:21 ]
"Heb uw vijanden lief, betekent niet dat we onze ogen sluiten voor onrecht, het betekent dat we elkaar niet opgeven."
pi_25734437
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 13:35 schreef CANARIS het volgende:

Ze ligt niet in een coma en heeft nooit in coma gelegen, haar hersenen zijn grotendeels afgestorven cq opgelost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')