Dit is (dacht ik) het einde van de beroepsmogelijkheden.quote:Hof bevestigt vonnis zaak-Schiavo
ATLANTA Het Hof van Beroep in Atlanta
heeft besloten dat de voeding van de
comapatiėnte Terri Schiavo niet hervat
hoeft te worden.Het Hof houdt daarmee
het vonnis van een federale rechter
overeind.Schiavo's ouders hadden een
spoedprocedure daartegen aangespannen.
Het lot van Schiavo houdt de gemoederen
in de VS al tijden bezig.De 41-jarige
vrouw ligt al vijftien jaar in coma.Op
verzoek van haar man is vrijdag haar
voedingssonde verwijderd,waardoor ze
binnen enkele dagen zal sterven.
Haar ouders,veel Republikeinen en zelfs
president Bush hebben zich ingespannen
om te voorkomen dat Schiavo overlijdt.
Mooi, dan halen we haar van de kunstmatige voeding af en laten we de Heer beslissen.quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:24 schreef witteduif het volgende:
Ik wilde toch even mijn mening geven over deze zaak. Alleen de Heer heeft het recht om iemand het leven te ontnemen. De rechters, artsen en man van deze mevrouw hebben dat recht niet. Ik ben van mening dat dit moord is.
quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:25 schreef Monidique het volgende:
Mooi, dan halen we haar van de kunstmatige voeding af en laten we de Heer beslissen.
Ze is natuurlijk net zo goed een speelbal van voorstanders van euthanasie. Deze zaak is al jaren een politieke kwestie.quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:29 schreef MrX1982 het volgende:
Maar dat deze mevrouw nu als speelbal wordt gebruikt door fundamentele idioten is gewoon schandalig.
Ze heeft 15 jaar geleden een hartaanval gehad. Ze is dus blijkbaar al door toedoen van medici er weer 'bovenop" geholpen. Dat had al niet gemogen in jouw redenering?quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:24 schreef witteduif het volgende:
Ik wilde toch even mijn mening geven over deze zaak. Alleen de Heer heeft het recht om iemand het leven te ontnemen. De rechters, artsen en man van deze mevrouw hebben dat recht niet. Ik ben van mening dat dit moord is.
Maar de tegenstanders zijn nu toch erg bezig om het leven van deze mevrouw nog te verlengen. Zo loodst Bush ff een nieuwe wet door het congres zodat de familie verder kan procederen. Laat deze mevrouw gewoon vredig sterven en die schijnheilige fundamentalisten zouden hun pijlen ergens anders op moeten richten, ik noem het wapenbezit. Zo humaan zijn ze helemaal niet. Aan de ene kant vecht je voor het leven van een vrouw die onnodig lijdt en aan de andere kant is het geen probleem dat mensen elkaar overhoop schieten vanwege een wapenwet. Als dat niet hypocriet is weet ik het ook niet meer.quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:32 schreef nikk het volgende:
Ze is natuurlijk net zo goed een speelbal van voorstanders van euthanasie. Deze zaak is al jaren een politieke kwestie.
en dat is dus niet de eerste keer dat dat gebeurt .. in 2003 is de sonde ook na 6 dagen terug geplaatst nadat er een, op initiatief van dezelfde jeb bush, doorgedrukte wet werdt aangenomen, deze zelfde wet werdt later weer afgeschaft als zijnde onconstitutioneelquote:Op woensdag 23 maart 2005 16:39 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar de tegenstanders zijn nu toch erg bezig om het leven van deze mevrouw nog te verlengen. Zo loodst Bush ff een nieuwe wet door het congres zodat de familie verder kan procederen.r.
Dat bewijst maar weer dat ze wetten zo naar hun hand kunnen zetten zodra iets ze niet zint. Schandalige ontwikkeling natuurlijk maar gelukkig zijn er nog mensen met verstand in de VS. Namelijk bij de rechtbank.quote:Op woensdag 23 maart 2005 17:54 schreef moussie het volgende:
en dat is dus niet de eerste keer dat dat gebeurt .. in 2003 is de sonde ook na 6 dagen terug geplaatst nadat er een, op initiatief van dezelfde jeb bush, doorgedrukte wet werdt aangenomen, deze zelfde wet werdt later weer afgeschaft als zijnde onconstitutioneel
Heerlijk dat sarcasme in dat filmpjequote:Op woensdag 23 maart 2005 18:37 schreef Murray het volgende:
http://homepage.mac.com/onegoodmove/movies/ds032105schiavo.html
Helemaal mee eens!quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:29 schreef MrX1982 het volgende:
Hopelijk kan deze mevrouw binnenkort gewoon rusten en is ze geen onderwerp meer van de hypocrisie binnen de Amerikaanse samenleving. Het is toch meer dan duidelijk dat het veel humaner is om deze mevrouw te laten sterven dan onnodig te laten lijden. Dit is de keerzijde van de steeds beter wordende medische wetenschap. Maar dat deze mevrouw nu als speelbal wordt gebruikt door fundamentele idioten is gewoon schandalig.
Hier nog een:quote:Op woensdag 23 maart 2005 18:37 schreef Murray het volgende:
quote:Op woensdag 23 maart 2005 18:37 schreef Murray het volgende:
Niet helemaal...wat over blijft is het US Supreme Court alleen daar kun je geen beroep aanhangig maken als zodanig, het Supreme Court beslist namelijk zelf welke zaken ze accepteren en is dus geen automatische beroepsmogelijkheid.quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:15 schreef Xenomaniac het volgende:
Volgens VRT-tekst is er nog 1 beroepsmogelijkheid.
hmpf .. uiteindelijk wel dan misschien .. maar hoeveel jaar moet je erop wachten ?quote:Op woensdag 23 maart 2005 18:45 schreef MrX1982 het volgende:
Dat bewijst maar weer dat ze wetten zo naar hun hand kunnen zetten zodra iets ze niet zint. Schandalige ontwikkeling natuurlijk maar gelukkig zijn er nog mensen met verstand in de VS. Namelijk bij de rechtbank.
idd .. om je even te herhalen .. gelukkig zijn er nog mensen met verstand in de VSquote:Heerlijk dat sarcasme in dat filmpje
Dan hadden ze vanaf het beging met hun poten van haar af moeten blijven, dan was ze allang dood geweest.quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:24 schreef witteduif het volgende:
quote:Full appeals court declines Schiavo case
The 11th U.S. Circuit Court of Appeals today denied a request by the parents of severely brain-damaged Terri Schiavo for an expedited rehearing of the case. Bob and Mary Schindler are also trying to get the Florida Legislature to take up a bill to restart food and hydration for their daughter.
http://www.cnn.com/2005/LAW/03/23/schiavo/index.htmlquote:Earlier Wednesday, a three-judge panel of the 11th Circuit in Atlanta denied the Schindlers' emergency request to restore the tube in a 2-1 vote.
Dat kun je ook omkeren: de heer besluit wie gezond is en wie niet, daar moet je van afblijven, ergo, deze mevrouw had al jaaaaaaaaaaaaaaren geleden dood moeten zijn.quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:24 schreef witteduif het volgende:
Alleen de Heer heeft het recht om iemand het leven te ontnemen.
Vind je het erg als ik het nu niet meer snap? Ze hebben een spoedproces aangespannen om de uitspraak van de federale rechter onderuit te halen, dat is niet gelukt. Ze gaan nu weer in hoger beroep? Maar bij wie dan in vredesnaam, kun je daar net zo lang in hoger beroep gaan tot je een rechter vindt die het met je eens is of zoquote:Op woensdag 23 maart 2005 19:48 schreef Ruzbeh het volgende:
Godverdomme!
Haar ouders gaan weer in hoger beroep.
Supreme court?quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:54 schreef Charmian het volgende:
[..]
Vind je het erg als ik het nu niet meer snap? Ze hebben een spoedproces aangespannen om de uitspraak van de federale rechter onderuit te halen, dat is niet gelukt. Ze gaan nu weer in hoger beroep? Maar bij wie dan in vredesnaam, kun je daar net zo lang in hoger beroep gaan tot je een rechter vindt die het met je eens is of zo![]()
Zie het stukje van Tijger_m hierboven. Als het Supreme court het al 2 keer niet in behandeling heeft willen nemen waarom zouden ze dat nu dan wel doen? De enige gewijzigde omstandigheid is dat nieuwe wetje.quote:
Federale recht, Stad => County=>Staat=> Landelijk?quote:Op woensdag 23 maart 2005 23:12 schreef Charmian het volgende:
[..]
Zie het stukje van Tijger_m hierboven. Als het Supreme court het al 2 keer niet in behandeling heeft willen nemen waarom zouden ze dat nu dan wel doen? De enige gewijzigde omstandigheid is dat nieuwe wetje.
quote:Op woensdag 23 maart 2005 23:07 schreef Dutch_Courage het volgende:
[..]
Supreme court?
Opzich snap ik dat die ouders geen afscheid kunnen nemen en dus alles doen wat in hun macht ligt om haar dood te voorkomen. De echtgenoot bekijkt het wat praktischer maar heeft natuurlijk ook emotionele motieven.
Dat ze het zo via de rechter uitvechten is hun goed recht. Dat heel Amerika weer op zijn kop staat en zelfs de president zich er mee gaat bemoeien is echter wel te triest voor woorden.
Ja, poeh. Ik snap er ook helemaal geen reet meer van. Ik hoorde het trouwens op RTL nieuws.quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:54 schreef Charmian het volgende:
[..]
Vind je het erg als ik het nu niet meer snap? Ze hebben een spoedproces aangespannen om de uitspraak van de federale rechter onderuit te halen, dat is niet gelukt. Ze gaan nu weer in hoger beroep? Maar bij wie dan in vredesnaam, kun je daar net zo lang in hoger beroep gaan tot je een rechter vindt die het met je eens is of zo![]()
quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:54 schreef Charmian het volgende:
[..]
Daarom is het ook beter dat ze zich neerleggen bij het besluit van de rechtbank. Ze moeten accepteren dat het waarschijnlijk nooit meer goed komt met hun dochter. Dat is al afschuwelijk genoeg maar moet je dan maar iemand onnodig laten lijden als er geen hoop op verbetering is terwijl de familie dat begrijpelijkerwijs wel hoopt wellicht tegen beter weten in.quote:Op woensdag 23 maart 2005 19:58 schreef moussie het volgende:
hmpf .. uiteindelijk wel dan misschien .. maar hoeveel jaar moet je erop wachten ?
Je zou haast gaan verwachten dat de patiente gaat overlijden door ouderdom voor ze eindelijk uitgeprocedeerd zijn
Een portie sarcasme kan nooit kwaadquote:idd .. om je even te herhalen .. gelukkig zijn er nog mensen met verstand in de VS
Mee eens. Het is niet de meest humane manier om iemand te laten sterven. maar daar komt waarschijnlijk meteen de hypocrisie van de Amerikaanse samenleving naar voren. Een spuitje mag niet omdat het euthanasie is maar iemand geleidelijk laten sterven door geen voeding te geven is blijkbaar wel gelegitimeerd. Het is dan namelijk de natuur die er een einde aan maakt.quote:Op woensdag 23 maart 2005 23:36 schreef Arnold_fan het volgende:
Overigens is het niet erg menselijk om dan maar alleen de voeding te stoppen, dit houd in dat ze langszaam zal sterven aan ondervoeding. Geef haar of een spuitje, of blijf haar voeren.
Ik denk niet dat je dat van familie kunt vragen, zeker niet als de man die over haar leven moet beslissen haar waarschijnlijk heeft mishandeld.quote:Op woensdag 23 maart 2005 23:41 schreef MrX1982 het volgende:
Daarom is het ook beter dat ze zich neerleggen bij het besluit van de rechtbank. Ze moeten accepteren dat het waarschijnlijk nooit meer goed komt met hun dochter. Dat is al afschuwelijk genoeg maar moet je dan maar iemand onnodig laten lijden als er geen hoop op verbetering is terwijl de familie dat begrijpelijkerwijs wel hoopt wellicht tegen beter weten in.
Natuurlijk kan ik niet over de situatie oordelen aangezien ik een buitenstaander ben. Maar als familie zou je toch ook moeten inzien dat na 15 jaar elke hoop op progressie tegen beter weten in is. Dat haar man haar heeft mishandeld is me niets van bekend. Maar het is uiteindelijk de rechter de de sonde heeft laten verwijderen of iig toestemming daarvoor heeft gegeven. Daar moet de familie maar vrede mee hebben hoe afschuwelijk deze situatie ook is. En ik voor geen goud zoiets zou willen mee maken. Je vraagt immers bijna het onmogelijke van mensen. Namelijk beslissen over leven en dood.quote:Op woensdag 23 maart 2005 23:43 schreef Arnold_fan het volgende:
Ik denk niet dat je dat van familie kunt vragen, zeker niet als de man die over haar leven moet beslissen haar waarschijnlijk heeft mishandeld.
Versterven is niet pijnlijk, blijkbaar. Ik heb gelezen dat ze er lekker veel morphine in haar lichaam pompen om er zeker van te zijn dat het pijnloos is.quote:Op woensdag 23 maart 2005 23:43 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Mee eens. Het is niet de meest humane manier om iemand te laten sterven. maar daar komt waarschijnlijk meteen de hypocrisie van de Amerikaanse samenleving naar voren. Een spuitje mag niet omdat het euthanasie is maar iemand geleidelijk laten sterven door geen voeding te geven is blijkbaar wel gelegitimeerd. Het is dan namelijk de natuur die er een einde aan maakt.
Maar toch blijft het idee van een inhumane manier tot sterven hangen. Ondanks dat ze er zelf mss niets van zal merken. Mij lijkt een spuitje iets humaner ook voor de nabestaanden.quote:Op woensdag 23 maart 2005 23:48 schreef Ruzbeh het volgende:
Versterven is niet pijnlijk, blijkbaar. Ik heb gelezen dat ze er lekker veel morphine in haar lichaam pompen om er zeker van te zijn dat het pijnloos is.
Hypocrisie van de hele Amerikaanse samenleving???? Whatever... Ik ben Amerikaan en ik ben voor Euthanasie, mijn vrienden en familie leden (meesten zijn Amerikaans) zijn allemaal voor Euthanasie en sommigen zijn zelfs Republican and/or Christian, de staat Oregon heeft Euthanasie. De staat Florida heeft het niet, maar het heeft right to die, dat dmv geen voeding of zuurstof geven kan.quote:Op woensdag 23 maart 2005 23:43 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Mee eens. Het is niet de meest humane manier om iemand te laten sterven. maar daar komt waarschijnlijk meteen de hypocrisie van de Amerikaanse samenleving naar voren. Een spuitje mag niet omdat het euthanasie is maar iemand geleidelijk laten sterven door geen voeding te geven is blijkbaar wel gelegitimeerd. Het is dan namelijk de natuur die er een einde aan maakt.
Mij heb je niet horen zeggen de hele Amerikaanse samenleving. Ik bedoelde meer de Amerikaanse samenleving in het algemeen. Daar zijn dit soort dingen toch nog tamelijk taboe en reageert men nogal krampachtig. Kijk maar hoe Bush hiermee opgaat.quote:Op donderdag 24 maart 2005 00:21 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
Hypocrisie van de hele Amerikaanse samenleving???? Whatever... Ik ben Amerikaan en ik ben voor Euthanasie, mijn vrienden en familie leden (meesten zijn Amerikaans) zijn allemaal voor Euthanasie en sommigen zijn zelfs Republican and/or Christian, de staat Oregon heeft Euthanasie. De staat Florida heeft het niet, maar het heeft right to die, dat dmv geen voeding of zuurstof geven kan.
Bush is een hypocriet; in fact zijn hele cabinet is hypocriet. Tom DeLay (Houserepresentative from Texas) die verantwoordelijk is voor de wetvoorstel die Schiavvo case uit Florida zou halen en door een federale rechter beslisd zal laten worden, is in grote problemen and is at the point of being indicted for unethical behavior. We hebben Bill Frist, Senate majority leader (he is also an MD) die diagnoses stelt zonder Schiavo persoonlijk te zien (completely unethical, you can't diagnose this way), en dan Bush met z'n culture of life, die in 1999 nog een law ondertekende in Texas that give hospitals the right to pull the plug if they believe there is absolutely no hope for life in certain cases, the war in Iraq, Social Security, etc. Ik geef toe, mijn current administration is absolutely withouth a doubt HYPOCRITICAL.quote:Op donderdag 24 maart 2005 01:30 schreef krakkemieke het volgende:
Oh nee, ik denk niet dat de USA de enige hypocriete staat is. Maar soms lijkt het wel zo, Bush zegt dat God tegen terrorisme is en roept zo ongeveer z'n eigen jihad uit...
Ik kende via internet alleen conservatieve Amerikanen en ontmoette pas heel anders denkenden, dat was heel fijn. Om te beginnen waren ze geinteresseerd in europese standpunten.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |