abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 februari 2005 @ 11:35:36 #1
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_25263478
Rechter:eind aan leven comapatiënte

CLEARWATER Een rechter in Florida heeft
bepaald dat de kunstmatige voeding van
een comapatiënte moet worden beëindigd.
Het is de zoveelste stap in een bitter,
al zeven jaar durend juridisch gevecht.

De 41-jarige Terri Schiavo ligt al 15
jaar in coma na een hartaanval.Haar man
wil dat ze niet meer in leven gehouden
wordt,maar haar ouders denken dat ze
nog vooruit kan gaan.Ze gaan in beroep.

In 2003 vonniste een rechter ook al dat
de sonde verwijderd moest worden,maar
gouverneur Jeb Bush van Florida draaide
dat besluit met een speciale wet terug.
Het hooggerechtshof verklaarde die wet
later ongrondwettig.

---

Dat ouders enorme moeite hebben met het verliezen van hun kind is niet zomaar iets emotioneels, het is zelfs instinctief.

Zou het ook in dit geval weer zo zijn dat primitieve onderbuikgevoelens van de ouders hen weerhouden van het zien van de realiteit?

Hoe dan ook, de ouders hebben hier naar mijn mening wel het laatste woord, en het is te hopen dat dat laatste woord enige onderbouwing geniet, in plaats van slechts door onrealistische hoop gevoed.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  zaterdag 26 februari 2005 @ 11:42:59 #2
262 Re
Kiss & Swallow
pi_25263576
een hartaanval op je 26ste is ook niet nix, en hier vind ik dat de ouders niet het laatste woord hebben, dat is nog altijd manlief
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 26 februari 2005 @ 11:48:52 #3
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_25263660
Eigenlijk is "het laatste woord" een beetje een rotopmerking besef ik nu, men kan 't beter eens worden.

Maar ik vermoed dat een genetische relatie meer roet in het eten kan gooien dan een huwelijksrelatie.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  maandag 28 februari 2005 @ 04:17:24 #4
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_25293769
Manlief heeft heel andere belangen dan het belang van zijn vrouw. Hij heeft er alle belang bij dat ze dood wordt verklaard. Niet omwille van de vrouw, maar omwille van eigen belangen. Niet aan meewerken dus, zeker niet als de ouders dat absoluut niet willen.
Hup, aan het werk!
pi_25325990
In Florida is in 1990 een vrouw zwaar gehandicapt geraakt. Haar man wil haar dood hebben en hertrouwen. Haar ouders willen haar in leven houden en verzorgen. De rechter heeft nu bepaald dat haar voedingsbuis er in maart uitmoet en dat ze dus verhongerd. De ouders hadden aangeboden hun dochter thuis te verzorgen, maar dat vond men geen goed idee.

Judge Orders Florida Woman's Feeding Tube Removed
quote:
CLEARWATER, Fla. (Reuters) - A Florida judge on Friday ordered the feeding tube removed from a severely brain-damaged woman in three weeks, paving the way for her husband to allow his wife to die after a long court dispute with her parents.
Yahoo - Reuters
http://www.cnn.com/2005/LAW/02/23/schiavo.case/
http://www.cnn.com/2005/LAW/02/25/schiavo.case/

Ze is wel aardig ver heen, maargoed, dat geeft je verder niet het recht iemand te laten verhongeren die zelf geen toestemming heeft gegeven (of haar ouders). Films:
http://hometown.aol.com/G(...)rsationWithTerri.wmv
http://gordonwatts.com/ConversationWithTerri.wmv

edit: Beter dit eruit laten.

[ Bericht 6% gewijzigd door Merovingian. op 02-03-2005 18:49:26 ]
“One should never argue with a fool or a liar because people might not be able to tell the difference.”
  woensdag 2 maart 2005 @ 05:01:54 #6
14795 socko
"Have a nice day"
pi_25325996
Ik ben het niet direkt met je eens, ik ken genoeg mensen die zeggen dat ze niet als een "plantje" willen leven en dat ze dan liever dood gaan.
Ik kan me daar enigzins in vinden want wat voor een waarde heeft je leven dan nog?
pi_25326002
het is ook egoistisch van die familie om haar te laten leven omdat ze het anderrs moeilijk te verwerken vinden...
  woensdag 2 maart 2005 @ 07:53:15 #8
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_25326387
Ik zou eigenlijk liever sterven in die situatie.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  Milf woensdag 2 maart 2005 @ 07:55:27 #9
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_25326393
Ik zou ook liever sterven. Maar laten verhongeren vind ik ook niet echt wat je zegt......

Waarom geen spuit oid?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 2 maart 2005 @ 07:59:43 #10
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_25326413
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 04:58 schreef Merovingian. het volgende:

Ze is wel aardig ver heen, maargoed, dat geeft je verder niet het recht iemand te laten verhongeren die zelf geen toestemming heeft gegeven (of haar ouders).
De echtgenoot dus wel, een gewone vriend weer niet.
quote:
Wel leuk dat Jeb Bush hier even de held speelde. Bush familie heeft oa met de Fords en Rockefellers aardig wat geld in de Eugenics beweging gestopt in de afgelopen eeuw. Hitler begon ook met de gehandicapten en zwakkeren geloof ik.
Blabla het is de schuld van Israel! en de UFO's!!!
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  woensdag 2 maart 2005 @ 08:01:04 #11
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_25326421
Ik zou ook niet met een zware handicap willen leven, maar zoals Nikky al zei; waarom dan niet op een andere manier? Vraag me af waarom ze voor verhongeren hebben gekozen.

Lekker lullig ook.
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_25326479
Zo te zien reageerd ze nog wel dus waarom "afmaken?'. Dat het niet een volwaardig leven is lijkt me wel duidelijk, maar ze ligt niet in coma, alleen zwaar gehandicapt.
Gaan ze die anderen dan ook maar afmaken? En tot hoe ver kan men dan gaan?
Te triest voor woorden weer.........
pi_25326659
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 08:11 schreef Kajalevi het volgende:
Zo te zien reageerd ze nog wel dus waarom "afmaken?'. Dat het niet een volwaardig leven is lijkt me wel duidelijk, maar ze ligt niet in coma, alleen zwaar gehandicapt.
Gaan ze die anderen dan ook maar afmaken? En tot hoe ver kan men dan gaan?
Te triest voor woorden weer.........
Hier begint het.... maar gaat het ook nog ergens eindigen!?
De mensen die denken dat ze iemands leven kunnen afnemen, die mogen ze afmaken!

© ©
  woensdag 2 maart 2005 @ 08:33:53 #14
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_25326699
Misschien overheen gelezen; maar de persoon in kwestie heeft toch geen toestemming gegeven? .

Overigens ben ik wel van mening dat de familie een beetje ''weet'' wat zij zou willen, ipv een rechter die verder niks van haar weet. Van haar man snap ik het ook wel want het is immers moeilijk, maar toch... Ik vind het niet echt kunnen. De manier waarop al helemaal niet. .
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_25326789
Ik zou zo niet willen leven, maar om die beslissing voor iemand anders te maken is wel hard. Toch denk ik dat het in dit geval echt het meest humane is.
  woensdag 2 maart 2005 @ 08:44:32 #16
36832 Eldiablo
Life sucks... get a helmet!
pi_25326810
De man doet het om de verkeerde redenen. Als hij nu zou willen zien dat zij niet meer zou lijden, zou ik er in kunnen komen, maar alleen om te hertrouwen? what a sick bastard. Ook al is ze nu zwaar gehandicapt, er staat niet bij dat ze geestelijk gehandicapt is en nog bij positieven. Kunnen ze die man niet afmaken?
My mind is leaving, my body follows...
  woensdag 2 maart 2005 @ 08:53:49 #17
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_25326910
Ach, het gaat om wat de vrouw zelf wilde natuurlijk.

Ik weet niet zeker of het die echtgenoot echt om hertrouwen te doen is, maar het is wel een feit dat hij met een ander samenwoont en dat hij z'n vrouw heeft "gedumpt" bij haar ouders. OK, zijn keuze, maar dan vind ik dat hij ook afstand doet van z'n recht om over haar leven te beslissen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 2 maart 2005 @ 08:58:55 #18
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_25326962
Verder is term ge-executeerd uit de topictitel nogal suggestief en misleidend.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 2 maart 2005 @ 09:02:46 #19
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25327010
Ik ben het met SaintOfKillers eens.

Het gaat erom wat die vrouw zou willen. En verder behoorlijk suggestief om het woordje 'ge-executeerd' in de TT op te nemen .

Wel lekker makkelijk oordelen vanachter je computer, ik zou de TS nog weleens willen zien in dezelfde situatie. Je weet niks van de overige omstandigheden en die zijn hier juist erg belangrijk.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  Moderator woensdag 2 maart 2005 @ 09:05:50 #20
5428 crew  miss_sly
pi_25327038
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 07:55 schreef nikky het volgende:
Ik zou ook liever sterven. Maar laten verhongeren vind ik ook niet echt wat je zegt......

Waarom geen spuit oid?
Waarschijnlijk omdat actieve euthanasie niet kan.
Als ze zelf niet eet zonder tube, tja, dan gaat ze dood....versterven heet dat toch?

Hoe kan een buitenstaander nou ooit een oordeel hierover vellen? Niemand behalve de betrokkenen weet wat de vrouw gewild heeft, en uitde berichtgeving is niet echt goed te halen hoe gehandicapt ze is, hoe geestelijk ze werkelijk bij is. Als ze geestelijk nog erg goed was, zou ze zelf aangeven dat ze niet dood wilde en was er geen discussie mogelijk. Je kunt je dus wel degelijk afvragen wat haar geestelijke vermogens nog inhouden. Bovendien vind ik de redenen van de ouders ook niet echt overtuigend waarom ze niet dood mag: vanwege hun eigen geloofsovertuiging (hoe actief en principieel was de vrouw daar in) en omdat ze natuurlijk hun dochter niet willen verliezen. Ik denk niet dat ze werkelijk de kwaliteit van leven in ogenschouw nemen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 2 maart 2005 @ 09:17:55 #21
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25327183
quote:

Waarom geen spuit oid?
Ach zo doen we dat in Nederland ook gewoon.

Infuusslangetje eruit, beademingsmachine uit, en efkes wachten totdat het hart er definitef de brui aangeeft . 'Versterven' via uitdroging noemt men dat.
  woensdag 2 maart 2005 @ 09:22:23 #22
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_25327250
quote:
Waarom geen spuit oid?
Actieve vs. passieve levensbeëindiging waarschijnlijk.
pi_25327278
quote:

Waarom geen spuit oid?
"

ja idd
je gaat toch geen mensen zomaar laten verhongeren... laat ze dan rustig inslapen.
hoe zouden ze het zelf vinden om geen vreten meer te krijgen!?
Do not take life too seriously. You will never get out of it alive.
  woensdag 2 maart 2005 @ 09:28:08 #24
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25327347
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 09:24 schreef Talietje het volgende:

[..]

"

ja idd
je gaat toch geen mensen zomaar laten verhongeren... laat ze dan rustig inslapen.
hoe zouden ze het zelf vinden om geen vreten meer te krijgen!?
Dat is gewoon hetzelfde joh. Je geeft het mens geen eten en drinken meer, en langzaam zullen alle lichaamsfuncties stoppen.
pi_25327359
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 08:44 schreef Eldiablo het volgende:
De man doet het om de verkeerde redenen. Als hij nu zou willen zien dat zij niet meer zou lijden, zou ik er in kunnen komen, maar alleen om te hertrouwen? what a sick bastard. Ook al is ze nu zwaar gehandicapt, er staat niet bij dat ze geestelijk gehandicapt is en nog bij positieven. Kunnen ze die man niet afmaken?
'A severely brain-damaged woman' staat er in de quote in de OP.

Als die man wil hertrouwen zou hij ook van haar kunnen scheiden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')