Yahoo - Reutersquote:CLEARWATER, Fla. (Reuters) - A Florida judge on Friday ordered the feeding tube removed from a severely brain-damaged woman in three weeks, paving the way for her husband to allow his wife to die after a long court dispute with her parents.
De echtgenoot dus wel, een gewone vriend weer niet.quote:Op woensdag 2 maart 2005 04:58 schreef Merovingian. het volgende:
Ze is wel aardig ver heen, maargoed, dat geeft je verder niet het recht iemand te laten verhongeren die zelf geen toestemming heeft gegeven (of haar ouders).
Blabla het is de schuld van Israel! en de UFO's!!!quote:Wel leuk dat Jeb Bush hier even de held speelde. Bush familie heeft oa met de Fords en Rockefellers aardig wat geld in de Eugenics beweging gestopt in de afgelopen eeuw. Hitler begon ook met de gehandicapten en zwakkeren geloof ik.
Hier begint het.... maar gaat het ook nog ergens eindigen!?quote:Op woensdag 2 maart 2005 08:11 schreef Kajalevi het volgende:
Zo te zien reageerd ze nog wel dus waarom "afmaken?'. Dat het niet een volwaardig leven is lijkt me wel duidelijk, maar ze ligt niet in coma, alleen zwaar gehandicapt.
Gaan ze die anderen dan ook maar afmaken? En tot hoe ver kan men dan gaan?
Te triest voor woorden weer.........
Waarschijnlijk omdat actieve euthanasie niet kan.quote:Op woensdag 2 maart 2005 07:55 schreef nikky het volgende:
Ik zou ook liever sterven. Maar laten verhongeren vind ik ook niet echt wat je zegt......
Waarom geen spuit oid?
Ach zo doen we dat in Nederland ook gewoon.quote:Op woensdag 2 maart 2005 07:55 schreef nikky het volgende:
Ik zou ook liever sterven. Maar laten verhongeren vind ik ook niet echt wat je zegt......
Waarom geen spuit oid?
"quote:Op woensdag 2 maart 2005 07:55 schreef nikky het volgende:
Waarom geen spuit oid?
Dat is gewoon hetzelfde joh. Je geeft het mens geen eten en drinken meer, en langzaam zullen alle lichaamsfuncties stoppen.quote:Op woensdag 2 maart 2005 09:24 schreef Talietje het volgende:
[..]
"
ja idd![]()
je gaat toch geen mensen zomaar laten verhongeren... laat ze dan rustig inslapen.
hoe zouden ze het zelf vinden om geen vreten meer te krijgen!?![]()
'A severely brain-damaged woman' staat er in de quote in de OP.quote:Op woensdag 2 maart 2005 08:44 schreef Eldiablo het volgende:
De man doet het om de verkeerde redenen. Als hij nu zou willen zien dat zij niet meer zou lijden, zou ik er in kunnen komen, maar alleen om te hertrouwen? what a sick bastard. Ook al is ze nu zwaar gehandicapt, er staat niet bij dat ze geestelijk gehandicapt is en nog bij positieven. Kunnen ze die man niet afmaken?
Voor zover ik begrijp ligt deze mevrouw niet in coma maar is 'slechts' zwaar gehandicapt.quote:Op woensdag 2 maart 2005 10:22 schreef DrMarten het volgende:
Lekkere suggestieve titel en bovendien liepen er al topics over.
Rechter:eind aan leven comapatiënte (Florida)
Niet in coma dus, maar wel een klote leven dunkt me, hoelang ligt ze nou al in het ziekenhuis dan? 15 jaar?quote:Terri Schiavo, 41, has been kept alive through a feeding tube for 15 years, after heart failure resulted in severe brain damage. She is being cared for at a hospice in Florida.
She breathes on her own but needs a feeding tube for nutrition and hydration to stay alive. She isn't terminally ill or comatose.
Tuurlijk is het suggestief. De manier hoe ze het doen slaat helemaal nergens op. Voedingsbuis erin, voedingsbuis eruit, nu er weer in en in maart er waarschijnlijk weer uit. Laat iemand dan inslapen. En dan nog een boze rechter die roept: "The Law of the Case is that She is gonna Die!"quote:Lekkere suggestieve titel
Het gaat om dezelfde persoon, mrs. Schiavo. Het wel of niet in coma zijn is waar het om draait, de ouders zeggen dat ze miniem bewust is terwijl haar man zegt dat ze in een vegeterende staat is.quote:Op woensdag 2 maart 2005 11:15 schreef Kajalevi het volgende:
[..]
Voor zover ik begrijp ligt deze mevrouw niet in coma maar is 'slechts' zwaar gehandicapt.
Ik vind dat 2 heel verschillende zaken.
quote:DeLay Says Schiavo Feeding Tube Removal Blocked
WASHINGTON (Reuters) - An order has been issued to block the removal of a feeding tube from brain-damaged Florida woman Terri Schiavo, the Republican Leader of the House of Representatives said on Friday.
"Our understanding is that an order has been issued to block the removal of Terri Schiavo's feeding tube," Tom DeLay, a Texas Republican said at a news conference.
The tube was scheduled to have been removed at 1 p.m.
Moeilijk te beoordelen. Haar (ex) man zegt dat het haar eigen wens was en dat ze nooit had gewild zo te moeten leven en haar familie zegt dat ze nog wel enige kwaliteit van leven heeft en zij de zorg voor haar op zich willen nemen.quote:
US patient's feeding tube removed
The feeding tube that keeps a brain-damaged US woman alive has been taken out after a lengthy court battle.
Doctors in Florida removed Terri Schiavo's feeding tube on Friday, after a judge rejected an attempt by Congress Republicans to delay the move.
Mrs Schiavo is expected to die within about two weeks if the decision is not overturned and the tube reinserted.
House of Representatives lawyers have filed an appeal with the US Supreme Court, asking justices to intervene.
The court has repeatedly refused to do so in the case.
Mrs Schiavo's parents have spent seven years fighting to keep her alive, while her husband Michael, her legal guardian, has petitioned to let her die.
Court-appointed doctors say that Mrs Schiavo, 41, is in a persistent vegetative state, and will not recover.
Michael Schiavo, who has since started a family with another woman, says his wife would not want to be kept alive in her current condition.
verder: BBC
quote:
Terri Schiavo Tried to Tell Parents' Attorney She Wanted to Live
Pinellas Park, FL (LifeNews.com) -- Just before representatives of her estranged husband Michael removed her feeding tube Friday afternoon, Terri Schiavo reportedly told an attorney for her parents that she wanted to live.
Barbara Weller, one of the attorneys for Terri's parents Bob and Mary Schindler, told reporters about her visit with Terri on Friday.
"Terri, if you would just say, 'I want to live,' all of this will be over," she told the disabled woman.
Weller said Terri desperately tried to repeat Weller's words.
"'I waaaaannt ...,' Schiavo allegedly said. Weller described it as a prolonged yell that was loud enough that police stationed nearby entered the hospice room.
"She just started yelling, 'I waaaannt, I waaaannt,'" Weller explained.
At that point, police removed Weller from Terri's hospice room and, later, her feeding tube was removed.
Randall Terry recounted Weller's experience on the "Sean Hannity" nationally syndicated radio program
bron: LifeNews
Ja maar dat is de grens tussen actieve en passieve euthanasie zoals miss_sly al schreef.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 06:51 schreef MrX1982 het volgende:
Ik zit alleen vraagtekens bij de manier waarop ze haar laten sterven. Iemand laten verhongeren lijkt me niet de meest humane manier. Geef haar dan een slaapmiddel oid wat gebruikt wordt om iemand in te laten slapen. Maar het blijft een uiterst precaire kwestie
Mevr. Schiavo is al 7 jaar hersendood, een feit wat inmiddels door een groot aantal artsen is vastgestelt.quote:Op woensdag 2 maart 2005 08:11 schreef Kajalevi het volgende:
Zo te zien reageerd ze nog wel dus waarom "afmaken?'. Dat het niet een volwaardig leven is lijkt me wel duidelijk, maar ze ligt niet in coma, alleen zwaar gehandicapt.
Gaan ze die anderen dan ook maar afmaken? En tot hoe ver kan men dan gaan?
Te triest voor woorden weer.........
tja, dat had dus net zo goed het begin kunnen zijn van " I want to die......"quote:
Of gewoon een niets betekenend geluid.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 10:17 schreef milagro het volgende:
[..]
tja, dat had dus net zo goed het begin kunnen zijn van " I want to die......"
ja het is natuurlijk sowieso gelul, maar stel dat.. dan zegt die 2 woordjes dus helemaal niets, ofwel omdat de zin niet afgemaakt is ofwel omdat ze ms gewoon napraat zonder te beseffen wat..quote:Op zaterdag 19 maart 2005 10:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Of gewoon een niets betekenend geluid.![]()
Dat soort dingen vind ik altijd hoogst discutabel.
Naja, ze schijnt dus wel te bewegen en enig reactief vermogen te hebben.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 10:22 schreef Monidique het volgende:
Dus een vrouw die jarenlang hersendood is, dus niet beweegt en praat, zegt nu plots "Ik wil..."? Ik geloof er helemaal niets van!
Het macabare is dat mensen die haar geen hongerdood wensen, en dat is te begrijpen, gesteund worden door conservatieve personen die er juist voor zorgen dat euthanasie slechts uitgevoerd kan worden via de hongerdood.
ja, als je die foto ziet, dan vraag ik me af wat hersendood nu is dan.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 13:08 schreef nikk het volgende:
[..]
Naja, ze schijnt dus wel te bewegen en enig reactief vermogen te hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |