Maar Tom DeLay is natuurlijk wel cosequent... als wetgeving hem niet bevalt, probeert hij die gewoon achteraf aan te passen...quote:Op donderdag 24 maart 2005 01:37 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
Tom DeLay (Houserepresentative from Texas) die verantwoordelijk is voor de wetvoorstel die Schiavvo case uit Florida zou halen en door een federale rechter beslisd zal laten worden, is in grote problemen and is at the point of being indicted for unethical behavior.
Dat gebeurt net zo goed in Nederland. Als je als wetgever tot de conclusie komt dat wetgeving niet deugt, of dat er sprake is van een leemte, dan pas je die aan.quote:Op donderdag 24 maart 2005 09:52 schreef Verbal het volgende:
[..]
Maar Tom DeLay is natuurlijk wel cosequent... als wetgeving hem niet bevalt, probeert hij die gewoon achteraf aan te passen...
V.
Dat er uitzonderingen op de regel zijn qua healthcare system is natuurlijk fantastisch. Maar Vermont lijkt me een democratisch bolwerk die zijn meestal wat ruimdenkender dan republikeinen. Maar wat ik vreemd vind is dat het de schuld is van greedy politician zoals je dat zegt. Maar die politici vertegenwoordigen toch de mensen in het land? En tuurlijk weet ik ook wel dat niet alle Amerikanen hypocriet en tegen euthanasie zijn. Maar met name de republikeinen en/of fundamentalistische christenen willen nog wel eens een dubbele moraal hebben als het aankomt op dit soort kwesties van leven en dood.quote:Op donderdag 24 maart 2005 01:23 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
First sentence, same difference!!!!
Je argument is tegen Bush en de GOP, die nu aan de macht zijn... We hebben zat Amerikanen die niet zo denken. De staat Vermont (onder Howard Dean's gouvernorship) heeft trouwens fantastische health care for all of its citizens... Er is inderdaad geen fatsoenlijke healthcare systeem maar dit is niet door hypocrisie van de gemiddelde Amerikaan, maar meer greedy politicians. Hillary Rodham Clinton probeerde dit samen met President Clinton in 94 te veranderen, totdat de scary GOP met hun aanval begon. Euthanasie is in weinig landen toelaatbaar, maakt het al deze landen hypocritisch? Het is wet in de Staat Oregon, het wordt getolereerd in de meeste staten. (Het is zelfs toelaatbaar in de staat Texas door een wet die door Bush getekend is, de wet helpt Health Insurance Companies and hospitals, not the patient.) De Schiavo zaak is niet zo zeer over Euthanasie (it's an important part of it), als meer over dat de federale regering zich bemoeit met een rechtzaak dat compleet door een Staat "adjudicated" (berecht?) is. Dat Congress (the lawmakers) zich bemoeien met privezaken waar alleen een staat regels en wetten over mag maken.
Je hebt gelijk als je zegt dat de VS niet als enige land hypocriet is. In Europa is er net zo goed hypocrisie. Maar ivm Europa vind ik persoonlijk de Amerikaanse samenleving in het algemeen toch meer hypocriet dan de Europese samenleving voor zover je over een Europese gemeenschap kan spreken.quote:Mijn land is at times hypocritic (we definately are now (Iraq, civil rights, same sex marriage (although perfectly legal in the state of Massachusetts and civil Unions in Vermont) trade with China while dissing Cuba, our fucked up health care system), maar ik denk niet dat hypocritisy alleen de USA aanraakt, Nederland, Frankrijk, de EU, etc. lusten er pap van.
Dat is hier niet aan de orde.quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:22 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat gebeurt net zo goed in Nederland. Als je als wetgever tot de conclusie komt dat wetgeving niet deugt, of dat er sprake is van een leemte, dan pas je die aan.
Je had het over:quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:28 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat is hier niet aan de orde.
Er zijn meer dan twintig, als het er inmiddels geen dertig zijn, uitspraken.
Die bevallen de politici niet, en daarom proberen ze het aan te passen.
Wat Tom DeLay betreft, er zijn weinig politici zo onethisch als deze man. Drie keer op de vingers getikt door de House Ethics Committee. En zijn gedrag veranderen? Neuh, de leider van die commissie eruit flikkeren en de regeltjes aanpassen. Een intens enge man
En daar is in principe niets mis mee.quote:Maar Tom DeLay is natuurlijk wel cosequent... als wetgeving hem niet bevalt, probeert hij die gewoon achteraf aan te passen...
Lulverhaal, er is na ettelijke rechtszaken en vele onderzoeken nog nooit aangetoond dat Terry Schiavo ooit door haar man is mishandeld, integendeel.quote:Op woensdag 23 maart 2005 23:43 schreef Arnold_fan het volgende:
Ik denk niet dat je dat van familie kunt vragen, zeker niet als de man die over haar leven moet beslissen haar waarschijnlijk heeft mishandeld.
Klikker de klik op mijn link boven jou postquote:Op donderdag 24 maart 2005 17:20 schreef multatuli het volgende:
De supreme court heeft zojuist laten weten de zaak niet te willen behandelen.
Aangezien de rechtbanken in tegenstelling tot bush wel consequent zijn gaat dat slangetje er dus nooit meer in.quote:Op donderdag 24 maart 2005 17:43 schreef Charmian het volgende:
Maar stel dat ze de voogdij aan die Bush zouden geven, wat houdt dat dan in? Dat hij er toch weer op een of andere manier voor kan zorgen dat die sonde wordt aangelegd?
Tjezus wat moet die vrouw lijden zeg, slangetje erin slangetje eruit, dat kan toch ook niet echt gezond zijn.
Volgens de überGristelijke familie Bush wel hoor.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:26 schreef Gia het volgende:
Je kunt die vrouw toch niet tot haar 80ste of misschien wel 100ste in leven houden!!
Die vrouw is niet ziekquote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:26 schreef Gia het volgende:
Je kunt die vrouw toch niet tot haar 80ste of misschien wel 100ste in leven houden!! Vind dit waanzin! Ik hoop dat ze snel sterft. Voor haar man, maar ook voor haar familie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |