abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 21 maart 2005 @ 21:04:57 #101
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25645136
quote:
Op maandag 21 maart 2005 21:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Gematigde moslims hanteren een andere ideologie dan extremistische moslims.
Gematigde nazi's ook. Overigens hangen ze dezelfde ideologie aan en interpreteren ze hooguit de Koran wat letterlijker.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  † In Memoriam † maandag 21 maart 2005 @ 21:06:48 #102
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25645193
quote:
Op maandag 21 maart 2005 21:04 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Deze discussie heb ik al vaker gevoerd.

Een ideologie is natuurlijk ooit door mensen verzonnen maar hoeft niet door mensen in stand worden gehouden. Een ideologie staat dus geheel los van het feit of er mensen nog in geloven.

Stel ik maak een nieuwe ideologie. Stel dat ik later mijn mening verander. Blijft er niemand die mijn ideologie verdedigt. Maar die ideologie bestaat dus nog steeds.

Stel een romanschrijver verzint een personage die een bepaalde nieuwe ideologie heeft. Dat fictief romanpersonage bestaat niet. Maar die ideologie toch nog wel !

Kortom. Ideologie islam en moslims gewoon los koppelen.
Oneens. een ideologie is net als taal en verandert mee of gaat verloren. Dat het ergens op schrift staat en koste wat kost letterlijk wordt geinterpreteerd zonder maatschappelijke aanpassing in tijd is wel een punt van grote zorg bij de islam.
  maandag 21 maart 2005 @ 21:07:02 #103
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_25645201
quote:
Op maandag 21 maart 2005 21:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Gematigde moslims hanteren een andere ideologie dan extremistische moslims.
Toch hebben beide ideologie veel gemeen. Verering van een kinderverkrachter als "profeet". Verering van een massamoordenaar als "profeet". Het niet verachtelijk vinden dat mensen wijs gemaakt wordt dat mensen die niet in die pedofeet geloven slecht zijn. enz enz.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  maandag 21 maart 2005 @ 21:08:25 #104
60090 Akkersloot
pi_25645262
quote:
Op maandag 21 maart 2005 21:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Gematigde nazi's ook. Overigens hangen ze dezelfde ideologie aan en interpreteren ze hooguit de Koran wat letterlijker.
Ze interpreteren de koran even letterlijk hoor. Vanuit hun interpretatie gezien natuurlijk.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_25645293
quote:
Op maandag 21 maart 2005 21:07 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Toch hebben beide ideologie veel gemeen. Verering van een kinderverkrachter als "profeet". Verering van een massamoordenaar als "profeet". Het niet verachtelijk vinden dat mensen wijs gemaakt wordt dat mensen die niet in die pedofeet geloven slecht zijn. enz enz.
Het oude stokpaardje weer. Ik ben weg. Ga met lekker samen met Aaah je hobby beoefenen. Je lijkt wel een evangelist .
pi_25645312
Oh en ik zou het niet erg vinden als je ongeneeslijke jeuk op je rug zou krijgen
  maandag 21 maart 2005 @ 21:09:52 #107
60090 Akkersloot
pi_25645321
quote:
Op maandag 21 maart 2005 21:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Oneens. een ideologie is net als taal en verandert mee of gaat verloren. Dat het ergens op schrift staat en koste wat kost letterlijk wordt geinterpreteerd zonder maatschappelijke aanpassing in tijd is wel een punt van grote zorg bij de islam.
Dat de keizer van Japan goddelijk is en je er als japanner voor moet sterven is nog steeds een ideologie.
  † In Memoriam † maandag 21 maart 2005 @ 21:10:35 #108
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25645350
quote:
Op maandag 21 maart 2005 21:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Het oude stokpaardje weer. Ik ben weg. Ga met lekker samen met Aaah je hobby beoefenen. Je lijkt wel een evangelist .
Zwak van je, in meerdere opzichten. Je kunt beter zeggen dat jouw stokpaardjes geen uitwerking hebben op weldenkende mensen.
  † In Memoriam † maandag 21 maart 2005 @ 21:12:11 #109
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25645408
quote:
Op maandag 21 maart 2005 21:09 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Dat de keizer van Japan goddelijk is en je er als japanner voor moet sterven is nog steeds een ideologie.
Geldt ook voor ons Koninkrijk. Misschien niet goddelijk, maar als burger dien je je plicht te doen voor het Koninkrijk. Ook verachtelijk en een ideologie van een oude tijd. Toch is het de mens die dat weer oppikt en dus leven in blaast.
  maandag 21 maart 2005 @ 21:12:24 #110
60090 Akkersloot
pi_25645411
quote:
Je lijkt wel een evangelist .
Ja was je maar net zo'n gristenfiel als je islamofiel bent. Zou je veel kotsneigingen schelen.
pi_25645420
Nog eentje dan, een quote van Akkersloot waarin hij de modernisering van de Islam een positieve ontwikkeling vindt:
quote:
Op maandag 21 maart 2005 20:37 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Al zullen gelovige joden dat waarschijnlijk ten stelligste ontkennen.

Overigens hulde voor de joden dat ze hun geschriften hebben gemoderniseerd. Moeten christenen en moslims ook doen. Het wordt daarmee immers geen graadje minder "goddelijk".
bron: Mensheid 6005 jaar oud, evolutie bestaat niet enz....
  maandag 21 maart 2005 @ 21:14:48 #112
60090 Akkersloot
pi_25645486
quote:
Oh en ik zou het niet erg vinden als je ongeneeslijke jeuk op je rug zou krijgen
Ha ha. Ik heb lekker geen rug. (Dat kan jij toch niet controleren na na na nanana )
  † In Memoriam † maandag 21 maart 2005 @ 21:16:49 #113
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25645549
quote:
Wat een laffe manier van iemand kanker toewensen. Zeg dan gewoon: Ik wens je kanker toe.
  maandag 21 maart 2005 @ 21:20:24 #114
60090 Akkersloot
pi_25645677
quote:
Op maandag 21 maart 2005 21:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Nog eentje dan, een quote van Akkersloot waarin hij de modernisering van de Islam een positieve ontwikkeling vindt:
[..]

bron: Mensheid 6005 jaar oud, evolutie bestaat niet enz....
Ik reageer alleen maar op het dogma van moslims dat christenen en joden de goddelijke bijbel en thora hebben veranderd en hun eigen koran wel goddelijk zou zijn.

Verder wil ik je de vraag stellen waar je kans kleiner op acht. Dat gematigde moslims de islam vaarwel zeggen (jij gelooft toch zelf toch ook niet in die doctrine) of dat moslims met hun religie die zo gebrand is op hun "heilige" koran hun koran ineens gaan aanpassen. En wanneer zullen de extremistische moslims het boost worden. Wanneer een gematigde moslim de islam gedag zegt of als hij als moslim de "heilige" koran gaat veranderen ?
  maandag 21 maart 2005 @ 21:22:34 #115
60090 Akkersloot
pi_25645745
quote:
Op maandag 21 maart 2005 21:16 schreef Aaahikwordgek het volgende:

Wat een laffe manier van iemand kanker toewensen. Zeg dan gewoon: Ik wens je kanker toe.
Niet laten escaleren. a.u.b. Vond mijn eigen reactie wel grappig
pi_25647625
quote:
Op maandag 21 maart 2005 20:44 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Het gristendom (met de erfzonde-doctrine) moeten we ook uit de wereld helpen. Als ook het hindoe๏sme (dat mensen wijs maakt dat je je neer moet leggen met je lagere "kaste").

Zijn wij nu vrienden.
Ok .

Maar waarom dan toch die ernstige focus op de Islam van je?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 00:28:43 #117
95608 Speth
Rorschach
pi_25651063
quote:
Op maandag 21 maart 2005 17:51 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Je bent in dat antwoord erg tegenstrijdig. Hij zou dus niet gaan om de "verhalen" rondom hun "profeet" maar om het gedrag van de moderne moslims. En mochten die "moderne" moslims nu net het gedrag van die "profeet" vergoelijken.
Dat keur ik ook niet goed, maar ik vraag me af of die moslims werkelijk weten van alle daden van Mohammed. Je moet niet vergeten dat een hoop van die mensen vrij simpele zielen zijn die gewoon geloven wat hen is aangeleerd te geloven, dat maakt hen niet per se anti-democratisch.
pi_25652859
quote:
Op maandag 21 maart 2005 21:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Gematigde nazi's
Wat doen die? Vergassen alleen homosexuelen en zigeuners?
  dinsdag 22 maart 2005 @ 06:14:04 #119
60090 Akkersloot
pi_25652883
quote:
Op maandag 21 maart 2005 22:24 schreef du_ke het volgende:
Ok .

Maar waarom dan toch die ernstige focus op de Islam van je?
Mijn aandacht gaat ook uit op het gristendom (die met het geloof in de erfzonde). Verder is zo wat drie kwart van mijn posts een reactie op users die gefocust zijn op islamofilie, zoals Streepjescode.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 06:21:20 #120
60090 Akkersloot
pi_25652888
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 00:28 schreef Speth het volgende:
Dat keur ik ook niet goed, maar ik vraag me af of die moslims werkelijk weten van alle daden van Mohammed. Je moet niet vergeten dat een hoop van die mensen vrij simpele zielen zijn die gewoon geloven wat hen is aangeleerd te geloven, dat maakt hen niet per se anti-democratisch.
Daar ben ik het zeker met je eens. Ook ken ik een Turk die voor de goede vrede echt niet te koop loopt met het feit dat hij zelfs ex-moslim is. En ik geef hem daarin groot gelijk.

Maar dat het vaak simpele zielen zijn die maar wat geloven wat hen is aangeleerd zou dan voor elke ideologie gelden als die eens voet aan de grond zou krijgen. Je moet natuurlijk wel een grens trekken.

Verder gaat het er om om moslims toe te laten tot je partij. Van een kandidaat volksvertegenwoordiger mag je toch wel verwachten dat het niet zo maar een simpele ziel is.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 06:24:18 #121
60090 Akkersloot
pi_25652890
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 05:36 schreef Ulx het volgende:

[Gematigde nazi's]

Een gematigde nazi ontkent niet dat er joden zijn vergast. Maar houdt ons wel voor dat alleen gelovige joden werden vergast. Voor hen is anti-islamisme gelijk aan anti-semitisme. E้n van die gematigde nazi's is Jaques Wallage, burgermeester van Groningen.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 06:27:09 #122
60090 Akkersloot
pi_25652891
quote:
Op maandag 21 maart 2005 20:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
CENTRUM GELIJKHEID NEEMT AKTE
ญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญ
Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen
en Racismebestrijding heeft akte
genomen van de uitspraken van Vlaams
Belang-Kamerlid Filip De Man.

Bij herhaling wil het Centrum tegen
zijn uitlatingen optreden, zegt
voorzitter Jozef De Witte.

"Zijn uitspraak is weliswaar shocke-
rend, maar om een klacht in te dienen,
moet er eerst sprake zijn van een sys-
tematische campagne tegen ้้n bepaalde
bevolkinsgroep", zegt De Witte.

"In Belgi๋ is er een grens, en dat is
dat alle Belgen gelijk zijn voor de
wet. Het artikel 1 uit onze grondwet is
hier heilig", besluit De Witte.
Ook tot de islam bekeerde Belgen zijn niet welkom bij het VB. Dus wat lullen ze
  † In Memoriam † dinsdag 22 maart 2005 @ 09:04:18 #123
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25653654
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 05:36 schreef Ulx het volgende:

[..]

Troll.

Nee, net als gematigde moslims zullen ze hetzelfde denken over homo's en (on/anders)gelovigen, maar zullen ze niet overgaan tot geweld.
  † In Memoriam † dinsdag 22 maart 2005 @ 09:05:06 #124
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25653664
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 00:28 schreef Speth het volgende:

[..]

Hee, grappig, weer een overeenkomst, die Muslims haben es nicht gewusst.
pi_25659442
quote:
Op maandag 21 maart 2005 20:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Hoe kan een nazi gematigd zijn?
Net zoals met andere mensen: de gemiddelde nazi bestond niet. Sommige Duitsers werden uit angst of omdat ze wel een baan wilde lid van Hiltlers partij. Dus het waren misschien op papier wel nazi's, maar niet in hun gedrag.
Ik denk niet dat elke nazi een Mengele was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')