abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 maart 2005 @ 19:50:56 #151
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_25617665
Ik vind het uberhaupt vrij twijfelachtig waarom een almachtige god, die door iedereen gekend wil worden (?), zijn verhaal en woord overlaat aan interpretatie en voortzetting door dezelfde zondige en potentieel gevaarlijke mensen die hij eens uit wilde roeien. Ik bedoel, God kon zijn eerste vrouw niet eens vertrouwen! Waarom dan wel de duizenden en duizenden mensen die aan zijn heilige boeken hebben gerommeld?
'Nuff said
  zondag 20 maart 2005 @ 21:15:02 #152
117388 iZiL
Princesse (A)
pi_25619872
quote:
Op zondag 20 maart 2005 16:39 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

mja, de koran en de hadith zijn natuurlijk weer een stuk jonger dan de torah/oude testament. wat zegt jou dat de tekst in de hadith een weergave van de werkelijkheid zijn ?
Volgens de Islam Encyclopedie..
In het kort vertaald van het Turks naar het Nederlands..

Volgens de 'bronnen' kreeg Hz. Havva bij elk geboorte een zoon en een dochter. Ik hoop dat ik het goed kan uitleggen.. Eerste geboorte; meisje + jongen. Hz. Havva is wéér zwanger en wéér krijgt ze een zoon + dochter. De zoon van de éérste geboorte trouwde dan met de dochter van de tweede geboorte. En zo ging het maar door.

Voor de rest staat het volgende in de Qor'aan;

el-Mâide, 5/27-29;
27. En vertel naar waarheid het verhaal van de twee zonen van Adam, toen zij een offer brachten en het van één hunner werd aangenomen en van de ander niet. De laatstgenoemde zeide: "Ik zal u zeker doden." - De eerste zeide: "Allah neemt alleen iets van de rechtvaardigen aan." -

28. "Als gij uw hand naar mij uitstrekt om mij te doden, zal ik mijn hand niet naar u uitstrekken, om u te doden. Ik vrees Allah, de Heer der Werelden.

29. Ik wens, dat gij zowel met de zonde tegen mij, als met uw zonde terugkeert, zodat gij tot de bewoners van het Vuur zult behoren, dat is de beloning der misdadigers."

30. Maar zijn kwade neiging dreef hem er toe zijn broeder te doden, dus doodde hij hem en werd een der verliezers.

31. Toen zond Allah een raaf, die in de grond krabde, om hem te beduiden, hoe het lijk van zijn broeder te verbergen. Hij zeide: "Ware ik maar de raaf gelijk, zodat ik het lijk van mijn broeder kon verbergen." En toen kreeg hij berouw.
  zondag 20 maart 2005 @ 21:20:42 #153
117388 iZiL
Princesse (A)
pi_25620028
quote:
Op zondag 20 maart 2005 19:50 schreef Doffy het volgende:
Ik vind het uberhaupt vrij twijfelachtig waarom een almachtige god, die door iedereen gekend wil worden (?), zijn verhaal en woord overlaat aan interpretatie en voortzetting door dezelfde zondige en potentieel gevaarlijke mensen die hij eens uit wilde roeien. Ik bedoel, God kon zijn eerste vrouw niet eens vertrouwen! Waarom dan wel de duizenden en duizenden mensen die aan zijn heilige boeken hebben gerommeld?
interpretatie ?
Mensen willen zelf het woord van God anders interpreteren.
Als moslim zijnde kan men echter niet in discussie over de inhoud van de Qor'aan en de ahadith.
In mijn opinie is er niet aan de Qor'aan 'gerommeld'..

enee ? God kon zijn eerste vrouw niet eens vertrouwen! ?
Dit begrijp ik even niet..
pi_25620412
quote:
Op zondag 20 maart 2005 21:20 schreef iZiL het volgende:

[..]

interpretatie ?
Mensen willen zelf het woord van God anders interpreteren.
Als moslim zijnde kan men echter niet in discussie over de inhoud van de Qor'aan en de ahadith.
In mijn opinie is er niet aan de Qor'aan 'gerommeld'..

enee ? God kon zijn eerste vrouw niet eens vertrouwen! ?
Dit begrijp ik even niet..
Dat discussieren over de koran wordt dan ook met overgave gedaan door niet-moslims
Onze Lieve Heer heeft zelf nogal zitten rommelen in zijn heilige boekjes, sterker nog, hij heeft er een vreselijke puinzooi van gemaakt. Zijn enige excuus is dan ook dat hij niet bestaat.

En vrouwen kun je nooit vertrouwen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Godslasteraar op 20-03-2005 21:42:56 ]
pi_25620616
quote:
Op zondag 20 maart 2005 21:20 schreef iZiL het volgende:

[..]

....
Ej iZil, mag ik vragen of je zelf ook een religieuze overtuiging hebt? Zag dat je zelf veel met Godsdienstwetenschappen bezig bent.
  zondag 20 maart 2005 @ 22:06:00 #156
117388 iZiL
Princesse (A)
pi_25621314
quote:
Op zondag 20 maart 2005 21:35 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Dat discussieren over de koran wordt dan ook met overgave gedaan door niet-moslims
Onze Lieve Heer heeft zelf nogal zitten rommelen in zijn heilige boekjes, sterker nog, hij heeft er een vreselijke puinzooi van gemaakt. Zijn enige excuus is dan ook dat hij niet bestaat.

En vrouwen kun je nooit vertrouwen.
Mijn profeet, Hz. Muhammed, heeft niet zitten rommelen aan de Qor'aan ..
En dat God getrouwd is ? Dat hoor ik voor het eerst.. Dat bedoelde ik ermee.
quote:
Op zondag 20 maart 2005 21:42 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ej iZil, mag ik vragen of je zelf ook een religieuze overtuiging hebt? Zag dat je zelf veel met Godsdienstwetenschappen bezig bent.
Ik ben een moslima.
Ik zal het zo zeggen; een echte overtuiging heb ik niet. Ik ben niet het moslim, dat blind in de Qor'aan gelooft en alles wat daarin staat accepteerd als een feit. Ik geloof in wel in 'Allah' . Maar ik kan me zelf niet vinden in de Qor'aan.

Verder vind ik religies en alles in die trant die met het geloof te maken hebben, erg belang wekkend..
  zondag 20 maart 2005 @ 22:19:34 #157
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_25621675
quote:
Op zondag 20 maart 2005 22:06 schreef iZiL het volgende:
Verder vind ik religies en alles in die trant die met het geloof te maken hebben, erg belang wekkend..
Er is werkloosheid, een staatschuld, een beperkte energievoorraad, armoede, probleem van vergrijzing, enz enz. Soms denk ik weleens is het soms niet beter om ons met deze zaken bezig te houden i.p.v. met religie. Jij niet ?
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  zondag 20 maart 2005 @ 22:24:35 #158
60090 Akkersloot
pi_25621800
quote:
Op zondag 20 maart 2005 22:06 schreef iZiL het volgende:
Mijn profeet,
Jouw profeet? Ik dacht dat een profeet een boodschapper van God was. Heb jij ook een boodschapper.
quote:
Hz. Muhammed, heeft niet zitten rommelen aan de Qor'aan ..
Nee hij had eerst een "visioen" waarin hij het had over de drie dochters van Allah en, toen dat hem niet meer goed uitkwam het "visioen" ingetrokken als "een verzoeking van de duivel".

Tijdens de "opzegging" van de koran was de bijbel nog een heilig (en dus onveranderd) boek. Dus zou Allah ineens niet geweten hebben dat "zijn"boek veranderd is. Of geloven jullie dat alle bibels en thora's na 600 snel veranderd zijn door de christenen en joden.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  zondag 20 maart 2005 @ 22:58:11 #159
117388 iZiL
Princesse (A)
pi_25622708
quote:
Op zondag 20 maart 2005 22:19 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Er is werkloosheid, een staatschuld, een beperkte energievoorraad, armoede, probleem van vergrijzing, enz enz. Soms denk ik weleens is het soms niet beter om ons met deze zaken bezig te houden i.p.v. met religie. Jij niet ?
Al die zaken vind ik niet echt boeind..
Je moet het wel een beetje leuk vinden, als je je ergens mee bezig houdt ?
Vind je van niet ?
quote:
Op zondag 20 maart 2005 22:24 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Jouw profeet? Ik dacht dat een profeet een boodschapper van God was. Heb jij ook een boodschapper.
De één denkt dan aan Jezus en de andere aan Mohammed.. Vandaar dat ik zei; 'Mijn profeet' ..
quote:
Nee hij had eerst een "visioen" waarin hij het had over de drie dochters van Allah en, toen dat hem niet meer goed uitkwam het "visioen" ingetrokken als "een verzoeking van de duivel".

Tijdens de "opzegging" van de koran was de bijbel nog een heilig (en dus onveranderd) boek. Dus zou Allah ineens niet geweten hebben dat "zijn"boek veranderd is. Of geloven jullie dat alle bibels en thora's na 600 snel veranderd zijn door de christenen en joden.
Ik heb het zo geleerd; Enkele jaren na zijn huwelijk met Chadidjah, toen hij 32 of 33 oud was, trok de Profeet zich vaak terug in de grot 'Hira' dichtbij Mekka. Daar bracht hij uren door in meditatie en met het bidden tot de enige echte Allah. Dat ging zo door tot hij 40 jaar oud was, totdat er op een dag een engel verscheen die zich als volgt tot hem richtte; iQra (‘Lees’). Mohammed antwoordde dat hij niet kon lezen, waarop de engel hem aan zijn borst drukte en hem opnieuw vroeg om te lezen, en wéér antwoordde Mohammed dat hij niet kon lezen. Nadat dit proces zich drie keer herhaald had, zei de engel:
Reciteer…

“Lees in de naam van uw Heer, Die geschapen heeft.
Hij heeft de mens uit een klonter geschapen,
Lees en uw Heer is de aanzienlijkste,
Die de mens met de pen heeft leren schrijven,
De mens geleerd heeft wat hij niet wist.” (Al-AlaQ:1-5)

Vervolgens verdween de engel.. Mohammed bleef hierna de grot Hira bezoeken. Na enige tijd begonnen de openbaringen opnieuw te komen, waarop aan Mohammed het bevel gegeven werd te gaan prediken en de mensen ervan te overtuigen dat “Er geen God is behalve Allah, en Mohammed is Zijn Profeet.” Daarna is de Qor'aan in 29 keer gedaalt..

En er is tot de dag van vandaag nog niks aan veranderd.

Ook de Bijbel en de Tora is een heilige boek voor ons. Ik weet niet precies hoe het zit, maar het is wel tig keer veranderd naar onze mening..
  zondag 20 maart 2005 @ 23:09:09 #160
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_25623072
quote:
Op zondag 20 maart 2005 22:58 schreef iZiL het volgende:

Ook de Bijbel en de Tora is een heilige boek voor ons. Ik weet niet precies hoe het zit, maar het is wel tig keer veranderd naar onze mening..
Mja, er van uitgaande dat de Koran dan niet veranderd is, zul je natuurlijk nooit weten hoe het precies bedoelt is geweest. Er zijn niet voor niks verschillende islamitische stromingen, dus ook binnen dat geloof verschilt men van mening over de interpretatie.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  zondag 20 maart 2005 @ 23:18:24 #161
117388 iZiL
Princesse (A)
pi_25623330
quote:
Op zondag 20 maart 2005 23:09 schreef Frezer het volgende:

[..]

Mja, er van uitgaande dat de Koran dan niet veranderd is, zul je natuurlijk nooit weten hoe het precies bedoelt is geweest. Er zijn niet voor niks verschillende islamitische stromingen, dus ook binnen dat geloof verschilt men van mening over de interpretatie.
Klopt, je hebt meerder stroming. Bijv; Sii, Alevi, Sunni, Caferi etc etc.
Voor de rest heb je het mis; het heeft niks te maken met de Qor'aan of de Profeet. We zijn (bijna) allemaal moslim, geloven in de Qor'aan en in Mohammed als Profeet. Na de dood van de Profeet zou er 'iemand' de leider worden. Ebu Bekir, Ömer of Hz. Ali. Na dat Hz. Ali werd vermoord, zijn er verschillende stromingen onstaan..
  zondag 20 maart 2005 @ 23:24:42 #162
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_25623531
quote:
Op zondag 20 maart 2005 23:18 schreef iZiL het volgende:

[..]

Klopt, je hebt meerder stroming. Bijv; Sii, Alevi, Sunni, Caferi etc etc.
Voor de rest heb je het mis; het heeft niks te maken met de Qor'aan of de Profeet. We zijn (bijna) allemaal moslim, geloven in de Qor'aan en in Mohammed als Profeet. Na de dood van de Profeet zou er 'iemand' de leider worden. Ebu Bekir, Ömer of Hz. Ali. Na dat Hz. Ali werd vermoord, zijn er verschillende stromingen onstaan..
Dus je wilt zeggen dat al die stromingen de koran op precies de zelfde manier uitleggen en toepassen in hun leven? Sorry maar dat gaat er bij mij niet in. Ik zeg dus niet dat die stromingen de koran veranderd hebben he, ze leggen hem alleen anders uit. (net als katholieken/protestanten/orthodoxen enz.)
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_25624588
quote:

[..]

Al die zaken vind ik niet echt boeind..
Je moet het wel een beetje leuk vinden, als je je ergens mee bezig houdt ?
Vind je van niet ?
Jammer, dit zijn in tegenstelling tot religie zaken die er toe doen.
Religie is tijdverspilling en de mensheid een last.
quote:
.........................................
En er is tot de dag van vandaag nog niks aan veranderd.
Dat wordt dan eens tijd.
Al doet het er eigenlijk ook niet toe, niemand behalve moslims, is in de koran geïnteresseerd. Het heeft de mensheid niets meer te bieden.
quote:
De Islam is gewoon versteend, en daarmee ook de islamitische wereld, al meer dan duizend jaar. Die obsessie met de onveranderlijkheid van onder andere de koran is daar een mooi voorbeeld van. Het is die zelfgenoegzaamheid waarmee moslims al 1400 jaar in een rondje draaien om verouderde ideeën en waarden, het lachwekkende waanidee het ultieme eindpunt van de mensheid te zijn terwijl de wereld buiten de islam op spectaculaire wijze deze in zichzelf gekeerde cultuur voorbijstreefde.
Islam, ''Gods ultieme openbaring'' géén macht, géén glorie, géén rijkdom, géén respect. Het is zelfs niet in staat om samenlevingen te laten functioneren, ook dat doen democratieën oneindig veel beter.
Er rest de Islam blijkbaar slechts één middel om nog indruk te maken op de wereld, en dat is door terrorisme.
Kansloos.
pi_25624768
quote:
Ik heb het zo geleerd; Enkele jaren na zijn huwelijk met Chadidjah, toen hij 32 of 33 oud was, trok de Profeet zich vaak terug in de grot 'Hira' dichtbij Mekka. Daar bracht hij uren door in meditatie en met het bidden tot de enige echte Allah. Dat ging zo door tot hij 40 jaar oud was, totdat er op een dag een engel verscheen die zich als volgt tot hem richtte; iQra (‘Lees’). Mohammed antwoordde dat hij niet kon lezen, waarop de engel hem aan zijn borst drukte en hem opnieuw vroeg om te lezen, en wéér antwoordde Mohammed dat hij niet kon lezen. Nadat dit proces zich drie keer herhaald had, zei de engel:
Reciteer…

“Lees in de naam van uw Heer, Die geschapen heeft.
Hij heeft de mens uit een klonter geschapen,
Lees en uw Heer is de aanzienlijkste,
Die de mens met de pen heeft leren schrijven,
De mens geleerd heeft wat hij niet wist.” (Al-AlaQ:1-5)
En Allah is almachtig, alwetend In al zijn alwetendheid had hij de engel niet echt duidelijke instructies gegeven blijkbaar. Ze wisten niet dat Mohammed niet kon lezen
  maandag 21 maart 2005 @ 00:57:19 #165
117388 iZiL
Princesse (A)
pi_25625822
quote:
Op zondag 20 maart 2005 23:24 schreef Frezer het volgende:

[..]

Dus je wilt zeggen dat al die stromingen de koran op precies de zelfde manier uitleggen en toepassen in hun leven? Sorry maar dat gaat er bij mij niet in. Ik zeg dus niet dat die stromingen de koran veranderd hebben he, ze leggen hem alleen anders uit. (net als katholieken/protestanten/orthodoxen enz.)
Yup.
Het heeft er alleen meetemaken hoe extreem de stroming is.
  maandag 21 maart 2005 @ 00:59:57 #166
117388 iZiL
Princesse (A)
pi_25625869
quote:
Op maandag 21 maart 2005 00:02 schreef Godslasteraar het volgende:

De Islam is gewoon versteend, en daarmee ook de islamitische wereld, al meer dan duizend jaar. Die obsessie met de onveranderlijkheid van onder andere de koran is daar een mooi voorbeeld van. Het is die zelfgenoegzaamheid waarmee moslims al 1400 jaar in een rondje draaien om verouderde ideeën en waarden, het lachwekkende waanidee het ultieme eindpunt van de mensheid te zijn terwijl de wereld buiten de islam op spectaculaire wijze deze in zichzelf gekeerde cultuur voorbijstreefde.
Islam, ''Gods ultieme openbaring'' géén macht, géén glorie, géén rijkdom, géén respect. Het is zelfs niet in staat om samenlevingen te laten functioneren, ook dat doen democratieën oneindig veel beter.
Er rest de Islam blijkbaar slechts één middel om nog indruk te maken op de wereld, en dat is door terrorisme.
Kansloos.
Wat voor jouw kansloos etc etc is, is voor een ander 'de weg'..
Ik hoop dat je me begrijpt.
  maandag 21 maart 2005 @ 01:01:28 #167
117388 iZiL
Princesse (A)
pi_25625903
quote:
Op maandag 21 maart 2005 00:09 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

En Allah is almachtig, alwetend In al zijn alwetendheid had hij de engel niet echt duidelijke instructies gegeven blijkbaar. Ze wisten niet dat Mohammed niet kon lezen
God weet het, niet ik.
Er zal wel een ware verhaal achter zitten..
pi_25625968
quote:
Op maandag 21 maart 2005 01:01 schreef iZiL het volgende:

Er zal wel een ware verhaal achter zitten..
ik denk het ook, en in dat ware verhaal zal er waarschijnlijk geen god aan te pas komen.
  maandag 21 maart 2005 @ 20:15:06 #169
9902 Lestat
the vampire...
pi_25643496
quote:
Op zondag 20 maart 2005 16:39 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

mja, de koran en de hadith zijn natuurlijk weer een stuk jonger dan de torah/oude testament. wat zegt jou dat de tekst in de hadith een weergave van de werkelijkheid zijn ?
Dat valt wel mee. De joodse geschriften waar ons oude testament op is gebaseerd, is pas rond 900 NA christus ze definitieve vorm vastgelegd.
Memento Mori
pi_25643616
quote:
Op maandag 21 maart 2005 20:15 schreef Lestat het volgende:

[..]

Dat valt wel mee. De joodse geschriften waar ons oude testament op is gebaseerd, is pas rond 900 NA christus ze definitieve vorm vastgelegd.
maar dat maakt de koran nog niet ouder dan de torah
pi_25643951
quote:
Izil:
Ik ben een moslima.
Ik zal het zo zeggen; een echte overtuiging heb ik niet. Ik ben niet het moslim, dat blind in de Qor'aan gelooft en alles wat daarin staat accepteerd als een feit. Ik geloof in wel in 'Allah' . Maar ik kan me zelf niet vinden in de Qor'aan.

Dan zit je hier goed
  maandag 21 maart 2005 @ 20:37:47 #172
60090 Akkersloot
pi_25644229
quote:
Op maandag 21 maart 2005 20:15 schreef Lestat het volgende:
Al zullen gelovige joden dat waarschijnlijk ten stelligste ontkennen.

Overigens hulde voor de joden dat ze hun geschriften hebben gemoderniseerd. Moeten christenen en moslims ook doen. Het wordt daarmee immers geen graadje minder "goddelijk".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')