en waar komt die platworm vandaan ?quote:Op donderdag 10 maart 2005 12:39 schreef SingleCoil het volgende:
Het een sluit natuurlijk het ander niet uit. Wellicht is God een buitendimensionele evolutie van een van een extra-universiale platworm, die nu met ons goede bedoelingen heeft...
quote:Op vrijdag 11 maart 2005 00:42 schreef SingleCoil het volgende:
Geschapen door God. Want die is almachtig en heeft dus zichzelf kunnen scheppen. Knappe meid he, die God ?
quote:Op donderdag 10 maart 2005 12:39 schreef SingleCoil het volgende:
Wellicht is God een buitendimensionele evolutie van een van een extra-universiale platworm, die nu met ons goede bedoelingen heeft...
eerst stel je dat God wellicht een platworm is en daarna is deze platworm geschapen door Godquote:Op vrijdag 11 maart 2005 00:45 schreef SingleCoil het volgende:
Wat snap je niet, schat ?
aaargh nee, dan moet je trouwen met zo'n kwal als Thys Römer ?quote:Op vrijdag 11 maart 2005 00:48 schreef SingleCoil het volgende:
ja, dat heb je met opperwezens. Ondoorgrondelijk, noemen ze dat. Ik zou mezelf nooit als platworm scheppen, liever als Katja Schuurman...
misschien moet je dan de evolutie FAQ eens doorlezen omdat daar instaat dat de apen en de mens een gemeenschappelijke voorouder hebbenquote:Op maandag 14 maart 2005 22:01 schreef Nynex het volgende:
Ik weet niet hoe we hier gekomen zijn, maarruh om dan te stellen dat wij apen zijn met grote hersens, hmwa.
Kijk eerst dacht ik ook gewoon evolutietheorie=waarheid maar ik weet het niet hoor, noem me ARROGANT, maar ik heb gewoon op de 1 of andere manier niet het idee dat ik VAN EEN AAP afstam. Het zou best kunnen hoor, in die miljoenen jaren, maar ik heb gewoon moeite met het concept van dat als je maar genoeg generaties terugkijkt naar mijn opa's, je uiteindelijk bij een aap uitkomt
Maar dat is verder puur gevoelsmatig, zal wel gewoon komen doordat ik me de tijd van een miljoen jaar niet kan voorstellen, ook goed.
Same damn thing, ongetwijfeld een niet al te fris niet al te slim en nogal harig beest, in dat geval gaat dezelfde vlieger op. .. Eikel.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 00:33 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
misschien moet je dan de evolutie FAQ eens doorlezen omdat daar instaat dat de apen en de mens een gemeenschappelijke voorouder hebben
De helft van die vragen heeft niks met de evolutietheorie te maken. En op de andere helft hebben de creationisten nou ook weer geen ijzersterk antwoord (God did it).quote:Op dinsdag 15 maart 2005 11:29 schreef Mobious het volgende:
Met als interessante: Questions for evolutionists
Toen dacht ik: HEE, misschien levert deze site WEL argumenten voor creationisme ipv tegen de evolutietheorie. Maar als je dan onder Ministry gaat kijken naar zijn 250.000 dollar Offer, voor iedereen die een empirisch bewijs voor de evolutietheorie kan geven, geeft hij vervolgens aan wat hij onder evolutie bedoelt:quote:Welcome to Creation Science Evangelism. Here at CSE, our goal is to share the gospel of Jesus Christ to those who have not heard, and to strengthen your faith if you are already a believer. We do this by showing how Science actually gives glory to God by supporting the Biblical account of creation. Please enjoy our website as you learn, or shop in our online store.
quote:Evolution is presented in our public school textbooks as a process that:
1. Brought time, space, and matter into existence from nothing.
2. Organized that matter into the galaxies, stars, and at least nine planets around the sun. (This process is often referred to as cosmic evolution.)
3. Created the life that exists on at least one of those planets from nonliving matter (chemical evolution).
4. Caused the living creatures to be capable of and interested in reproducing themselves.
5. Caused that first life form to spontaneously diversify into different forms of living things, such as the plants and animals on the earth today (biological evolution).
Om de één of andere reden struikel ik onmiddellijk over zo'n zin en krijg ik meteen associaties met chimpansees die elkaar ondeling met hun eigen uitwerpselen bekogelen.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 11:29 schreef Mobious het volgende:
..................maar om inzicht te verkrijgen in het denken van creationisten. .................
Mooi stelletje zeg...quote:. God told Job in 1500 B.C.: "Can you send lightnings, that they may go, and say to you, Here we are?" (Job 38:35). The Bible here is making what appears to be a scientifically ludicrous statement—that light can be sent, and then manifest itself in speech. But did you know that radio waves travel at the speed of light? This is why you can have instantaneous wireless communication with someone on the other side of the earth. Science didn’t discover this until 1864 when "British scientist James Clerk Maxwell suggested that electricity and light waves were two forms of the same thing" (Modern Century Illustrated Encyclopedia).
7. Science has discovered that stars emit radio waves, which are received on earth as a high pitch. God mentioned this in Job 38:7: "When the morning stars sang together..."
8. "Most cosmologists (scientists who study the structures and evolution of the universe) agree that the Genesis account of creation, in imagining an initial void, may be uncannily close to the truth" (Time, Dec. 1976).
..................etc
Mja je ziet het een beetje verkeerdquote:Op dinsdag 15 maart 2005 09:28 schreef Bensel het volgende:
Ah nynex, je komt toch niet vertellen dat je 'menselijke' trots je in de weg zit? Want je weet toch wel dat je niks voorstelt op deze aardkloot, en al helemaal niks in de kosmischie schaal van het universum. dus dan kna je dat beetje trots van menszijn ook wel opzij zetten
Wat is er met bewustzijn? Voor jezelf kun je vanuit bewustzijn redeneren, maar gaat dat ook op voor andere wezens? Nu ben je waarschijnlijk geneigd om te zeggen dat dit opgaat voor andere wezens, zolang dit mensen zijn. Mocht ik dit juist hebben, ben ik wel benieuwd waar je dit op baseert.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 16:02 schreef Nynex het volgende:
[..]
Mja je ziet het een beetje verkeerdAls je kijkt naar 3D maten en afstanden, dan zijn we vanzelfsprekend niets, maar ik bekijk het min of meer vanuit standpunt van bewustzijn. Kbedoel dat vacuum van de eindeloze ruimte doet niet zo heel veel, wat dat betreft zijn wij leuker bezig met onze dingetjes doenn en denken enzo.
Wist je dat het zichzelf belangrijk vinden een kenmerk is van veel primaten?quote:Mijn standpunt is nergens op gebaseerd, het is puur gevoelsmatig. En het is menselijk om jezelf als mens belangrijk te vinden, dussja.
Bek houwequote:Op dinsdag 15 maart 2005 09:45 schreef Mobious het volgende:
Nynex, probeer anders eens een religie. Die mensen zijn net zo volhardend in hun (on)geloof. Kunnen ze je gelijk iets van fatsoen bijbrengen zodat je ook niet meer willekeurige mensen (of het_fokschaap notabene!) tot eikel promoveert. Hoogstens zal je voorspellen dat ze brandstof in de hel zijn om de hemel warm te houden, wat dan wel weer erg fatsoenlijk is.
Dieren hebben ook bewustzijn hoor, daar heb ik het ook niet over. Ik zeg alleen dat als je levenloze materie vergelijkt met bewuste levende wezens, je je een beetje met appels en peren bezighoud, dus die vergelijking van oh het universum is groot en wij zijn klein dusss zijn we maar insignificant vind ik een beetje gelul.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 16:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat is er met bewustzijn? Voor jezelf kun je vanuit bewustzijn redeneren, maar gaat dat ook op voor andere wezens? Nu ben je waarschijnlijk geneigd om te zeggen dat dit opgaat voor andere wezens, zolang dit mensen zijn. Mocht ik dit juist hebben, ben ik wel benieuwd waar je dit op baseert.
[..]
Wist je dat het zichzelf belangrijk vinden een kenmerk is van veel primaten?
Je sluit per definitie al uit dat er elders ook leven is?quote:Op dinsdag 15 maart 2005 16:10 schreef Nynex het volgende:
[..]
Dieren hebben ook bewustzijn hoor, daar heb ik het ook niet over. Ik zeg alleen dat als je levenloze materie vergelijkt met bewuste levende wezens, je je een beetje met appels en peren bezighoud, dus die vergelijking van oh het universum is groot en wij zijn klein dusss zijn we maar insignificant vind ik een beetje gelul.
Absoluut niet. Sterker nog ik weet voor 99,999..% zeker dat er elders leven is. En dus bewustzijn, ja. Het heeft ook niets met uniek zijn te maken, maar ik vind dat mensen en het menselijke leven en uberhaupt het leven op aarde een beetje te snel wordt afgedaan als insignificant ivm. onze lengte en de omtrek van onze planeet .quote:Op dinsdag 15 maart 2005 16:14 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je sluit per definitie al uit dat er elders ook leven is?
Op kosmische schaal denk ik toch dat je moeilijk kunt stellen dat het bestaan significant is. Het universum kan prima zonder mensen verder, en het kost het universum maar een relatief klein steentje of vuurballetje om zich van mensen te ontdoen...quote:Op dinsdag 15 maart 2005 16:16 schreef Nynex het volgende:
[..]
Absoluut niet. Sterker nog ik weet voor 99,999..% zeker dat er elders leven is. En dus bewustzijn, ja. Het heeft ook niets met uniek zijn te maken, maar ik vind dat mensen en het menselijke leven en uberhaupt het leven op aarde een beetje te snel wordt afgedaan als insignificant ivm. onze lengte en de omtrek van onze planeet .
Jaaaa maar wat moet een levenloos universum nou de hele dag doenquote:Op dinsdag 15 maart 2005 16:22 schreef Alicey het volgende:
[..]
Op kosmische schaal denk ik toch dat je moeilijk kunt stellen dat het bestaan significant is. Het universum kan prima zonder mensen verder, en het kost het universum maar een relatief klein steentje of vuurballetje om zich van mensen te ontdoen...
Op ons eigen leefgebied draait natuurlijk alles om mensen (Zoals voor alle levensvormen geldt dat op hun eigen territorium alles om de eigen soort draait).
Wat vind je daar van?
Ach, bewustzijn. Niet meer dan wat energie in een organisch neuraal netwerk. Een wat geavanceerder computer. Resultaat van miljarden jaren evolutie waarbij een hogere intelligentie betere overlevingskansen weet te bieden in de wapenwedloop in de natuur.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 16:02 schreef Nynex het volgende:
[..]
Mja je ziet het een beetje verkeerdAls je kijkt naar 3D maten en afstanden, dan zijn we vanzelfsprekend niets, maar ik bekijk het min of meer vanuit standpunt van bewustzijn. Kbedoel dat vacuum van de eindeloze ruimte doet niet zo heel veel, wat dat betreft zijn wij leuker bezig met onze dingetjes doenn en denken enzo.
...................................
Weetniet wat voor leven jij hebt, maarrr 't zal welquote:Op dinsdag 15 maart 2005 17:39 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Ach, bewustzijn. Niet meer dan wat energie in een organisch neuraal netwerk. Een wat geavanceerder computer. Resultaat van miljarden jaren evolutie waarbij een hogere intelligentie betere overlevingskansen weet te bieden in de wapenwedloop in de natuur.
En leuker bezig zijn? eten of gegeten worden, tis een bezigheid, absoluut![]()
Nee, bij mij is echter bekend dat Adam en Eva tweelingen kregen.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 09:08 schreef rey het volgende:
STEL de bijbel heeft gelijk, dan schiep god Adam en Eva, zijn kregen 2 zoons waarvan de een de ander doodde. Met wie ging de oudste zoon dan naar bed? Zijn moeder?
heb je daar een bijbelpassage bij ?quote:Op zaterdag 19 maart 2005 16:30 schreef iZiL het volgende:
[..]
Nee, bij mij is echter bekend dat Adam en Eva tweelingen kregen. .
Het gaat vooral om Genesis 4 en 5 denk ik:quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:27 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
heb je daar een bijbelpassage bij ?
In de Bijbel worden verder geloof ik alleen Kain, Abel en Seth genoemd, maar uit dat laatste blijkt dus dat ze nog meer kinderen kregen.quote:8 En Kain sprak met zijn broeder Habel: en het geschiedde, als zij in het veldwaren, dat Kain tegen zijn broeder Habel opstond, en sloeg hem dood. [...] 16 En Kain ging uit van het aangezicht des HEEREN: en hij woonde in het land Nod,ten oosten van Eden. [...] 25 En Adam bekende wederom zijn huisvrouw, en zij baarde een zoon, en zijnoemde zijn naam Seth: want God heeft mij, sprak zij, een ander zaad gezet voorHabel: want Kain heeft hem doodgeslagen. 26 En denzelven Seth werd ook een zoon geboren, en hij noemde zijn naam Enos.Toen begon men den naam des HEEREN aan te roepen.
Hoofdstuk 5
1 Dit is het boek van Adams geslacht. Ten dage als God den mens schiep, maakteHij hem naar de gelijkenis Gods. 2 Man en vrouw schiep Hij hen, en zegende ze, en noemde hun naam Mens, tendage als zij geschapen werden. 3 En Adam leefde honderd en dertig jaren, en gewon een zoon naar zijn gelijkenis, naar zijn evenbeeld, en noemde zijn naam Seth. 4 En Adams dagen, nadat hij Seth gewonnen had, zijn geweest achthonderd jaren:en hij gewon zonen en dochteren. 5 Zo waren al de dagen van Adam, die hij leefde, negenhonderd jaren, en dertigjaren: en hij stierf.
maar nergens zie ik iets over tweelingen.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:40 schreef Maethor het volgende:
[..]
Het gaat vooral om Genesis 4 en 5 denk ik:
[..]
In de Bijbel worden verder geloof ik alleen Kain, Abel en Seth genoemd, maar uit dat laatste blijkt dus dat ze nog meer kinderen kregen.
Precies.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:49 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
maar nergens zie ik iets over tweelingen.
Nee, het staat niet in de Qor'aan en ook niet Bijbel. Tenminste ik ben het niet tegengekomen. Het is me wel bekend dat het in de ahadith staat..quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:27 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
heb je daar een bijbelpassage bij ?
mja, de koran en de hadith zijn natuurlijk weer een stuk jonger dan de torah/oude testament. wat zegt jou dat de tekst in de hadith een weergave van de werkelijkheid zijn ?quote:Op zondag 20 maart 2005 16:33 schreef iZiL het volgende:
[..]
Nee, het staat niet in de Qor'aan en ook niet Bijbel. Tenminste ik ben het niet tegengekomen. Het is me wel bekend dat het in de ahadith staat..
Volgens mij wordt Genesis hoofdstuk 1 tot en met 11door (bijna) iedereen aanvaard als etiologische verhalen..
En wat heeft het voor zin voor God om te proberen iedereen te misleiden terwijl kinderen van jongs af aan geïndoctrineerd worden met religie en het bestaan van diezelfde God.quote:Op zondag 20 maart 2005 17:48 schreef PvtRyan het volgende:
Wat mij dan boeit met die verklaring van Albert Mol, is hoe je een god kunt vereren die al het mogelijke in het werk stelt om jou stelselmatig te misleiden en te bedriegen? Een omnipotente god hoeft toch niet naar dat soort middelen te grijpen? Nee, het is een ronduit zielige uitvlucht van de realiteit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |