Gematigde nazi's ook. Overigens hangen ze dezelfde ideologie aan en interpreteren ze hooguit de Koran wat letterlijker.quote:Op maandag 21 maart 2005 21:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Gematigde moslims hanteren een andere ideologie dan extremistische moslims.
Oneens. een ideologie is net als taal en verandert mee of gaat verloren. Dat het ergens op schrift staat en koste wat kost letterlijk wordt geinterpreteerd zonder maatschappelijke aanpassing in tijd is wel een punt van grote zorg bij de islam.quote:Op maandag 21 maart 2005 21:04 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Deze discussie heb ik al vaker gevoerd.
Een ideologie is natuurlijk ooit door mensen verzonnen maar hoeft niet door mensen in stand worden gehouden. Een ideologie staat dus geheel los van het feit of er mensen nog in geloven.
Stel ik maak een nieuwe ideologie. Stel dat ik later mijn mening verander. Blijft er niemand die mijn ideologie verdedigt. Maar die ideologie bestaat dus nog steeds.
Stel een romanschrijver verzint een personage die een bepaalde nieuwe ideologie heeft. Dat fictief romanpersonage bestaat niet. Maar die ideologie toch nog wel !
Kortom. Ideologie islam en moslims gewoon los koppelen.
Toch hebben beide ideologie veel gemeen. Verering van een kinderverkrachter als "profeet". Verering van een massamoordenaar als "profeet". Het niet verachtelijk vinden dat mensen wijs gemaakt wordt dat mensen die niet in die pedofeet geloven slecht zijn. enz enz.quote:Op maandag 21 maart 2005 21:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Gematigde moslims hanteren een andere ideologie dan extremistische moslims.
Ze interpreteren de koran even letterlijk hoor. Vanuit hun interpretatie gezien natuurlijk.quote:Op maandag 21 maart 2005 21:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Gematigde nazi's ook. Overigens hangen ze dezelfde ideologie aan en interpreteren ze hooguit de Koran wat letterlijker.
Het oude stokpaardje weer. Ik ben weg. Ga met lekker samen met Aaah je hobby beoefenen. Je lijkt wel een evangelistquote:Op maandag 21 maart 2005 21:07 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Toch hebben beide ideologie veel gemeen. Verering van een kinderverkrachter als "profeet". Verering van een massamoordenaar als "profeet". Het niet verachtelijk vinden dat mensen wijs gemaakt wordt dat mensen die niet in die pedofeet geloven slecht zijn. enz enz.
Dat de keizer van Japan goddelijk is en je er als japanner voor moet sterven is nog steeds een ideologie.quote:Op maandag 21 maart 2005 21:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Oneens. een ideologie is net als taal en verandert mee of gaat verloren. Dat het ergens op schrift staat en koste wat kost letterlijk wordt geinterpreteerd zonder maatschappelijke aanpassing in tijd is wel een punt van grote zorg bij de islam.
Zwak van je, in meerdere opzichten. Je kunt beter zeggen dat jouw stokpaardjes geen uitwerking hebben op weldenkende mensen.quote:Op maandag 21 maart 2005 21:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Het oude stokpaardje weer. Ik ben weg. Ga met lekker samen met Aaah je hobby beoefenen. Je lijkt wel een evangelist.
Geldt ook voor ons Koninkrijk. Misschien niet goddelijk, maar als burger dien je je plicht te doen voor het Koninkrijk. Ook verachtelijk en een ideologie van een oude tijd. Toch is het de mens die dat weer oppikt en dus leven in blaast.quote:Op maandag 21 maart 2005 21:09 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Dat de keizer van Japan goddelijk is en je er als japanner voor moet sterven is nog steeds een ideologie.
Ja was je maar net zo'n gristenfiel als je islamofiel bent. Zou je veel kotsneigingen schelen.quote:
bron: Mensheid 6005 jaar oud, evolutie bestaat niet enz....quote:Op maandag 21 maart 2005 20:37 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Al zullen gelovige joden dat waarschijnlijk ten stelligste ontkennen.
Overigens hulde voor de joden dat ze hun geschriften hebben gemoderniseerd. Moeten christenen en moslims ook doen. Het wordt daarmee immers geen graadje minder "goddelijk".
Ha ha. Ik heb lekker geen rug. (Dat kan jij toch niet controleren na na na nanana )quote:Op maandag 21 maart 2005 21:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Oh en ik zou het niet erg vinden als je ongeneeslijke jeuk op je rug zou krijgen
Wat een laffe manier van iemand kanker toewensen. Zeg dan gewoon: Ik wens je kanker toe.quote:Op maandag 21 maart 2005 21:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Oh en ik zou het niet erg vinden als je ongeneeslijke jeuk op je rug zou krijgen
Ik reageer alleen maar op het dogma van moslims dat christenen en joden de goddelijke bijbel en thora hebben veranderd en hun eigen koran wel goddelijk zou zijn.quote:Op maandag 21 maart 2005 21:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Nog eentje dan, een quote van Akkersloot waarin hij de modernisering van de Islam een positieve ontwikkeling vindt:
[..]
bron: Mensheid 6005 jaar oud, evolutie bestaat niet enz....
Niet laten escaleren. a.u.b. Vond mijn eigen reactie wel grappigquote:Op maandag 21 maart 2005 21:16 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Wat een laffe manier van iemand kanker toewensen. Zeg dan gewoon: Ik wens je kanker toe.
Okquote:Op maandag 21 maart 2005 20:44 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Het gristendom (met de erfzonde-doctrine) moeten we ook uit de wereld helpen. Als ook het hindoe๏sme (dat mensen wijs maakt dat je je neer moet leggen met je lagere "kaste").
Zijn wij nu vrienden.![]()
Dat keur ik ook niet goed, maar ik vraag me af of die moslims werkelijk weten van alle daden van Mohammed. Je moet niet vergeten dat een hoop van die mensen vrij simpele zielen zijn die gewoon geloven wat hen is aangeleerd te geloven, dat maakt hen niet per se anti-democratisch.quote:Op maandag 21 maart 2005 17:51 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Je bent in dat antwoord erg tegenstrijdig. Hij zou dus niet gaan om de "verhalen" rondom hun "profeet" maar om het gedrag van de moderne moslims. En mochten die "moderne" moslims nu net het gedrag van die "profeet" vergoelijken.![]()
![]()
Mijn aandacht gaat ook uit op het gristendom (die met het geloof in de erfzonde). Verder is zo wat drie kwart van mijn posts een reactie op users die gefocust zijn op islamofilie, zoals Streepjescode.quote:Op maandag 21 maart 2005 22:24 schreef du_ke het volgende:
Ok.
Maar waarom dan toch die ernstige focus op de Islam van je?
Daar ben ik het zeker met je eens. Ook ken ik een Turk die voor de goede vrede echt niet te koop loopt met het feit dat hij zelfs ex-moslim is. En ik geef hem daarin groot gelijk.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 00:28 schreef Speth het volgende:
Dat keur ik ook niet goed, maar ik vraag me af of die moslims werkelijk weten van alle daden van Mohammed. Je moet niet vergeten dat een hoop van die mensen vrij simpele zielen zijn die gewoon geloven wat hen is aangeleerd te geloven, dat maakt hen niet per se anti-democratisch.
Een gematigde nazi ontkent niet dat er joden zijn vergast. Maar houdt ons wel voor dat alleen gelovige joden werden vergast. Voor hen is anti-islamisme gelijk aan anti-semitisme. E้n van die gematigde nazi's is Jaques Wallage, burgermeester van Groningen.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 05:36 schreef Ulx het volgende:
[Gematigde nazi's]
Wat doen die? Vergassen alleen homosexuelen en zigeuners?
Ook tot de islam bekeerde Belgen zijn niet welkom bij het VB. Dus wat lullen zequote:Op maandag 21 maart 2005 20:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
CENTRUM GELIJKHEID NEEMT AKTE
ญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญ
Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen
en Racismebestrijding heeft akte
genomen van de uitspraken van Vlaams
Belang-Kamerlid Filip De Man.
Bij herhaling wil het Centrum tegen
zijn uitlatingen optreden, zegt
voorzitter Jozef De Witte.
"Zijn uitspraak is weliswaar shocke-
rend, maar om een klacht in te dienen,
moet er eerst sprake zijn van een sys-
tematische campagne tegen ้้n bepaalde
bevolkinsgroep", zegt De Witte.
"In Belgi๋ is er een grens, en dat is
dat alle Belgen gelijk zijn voor de
wet. Het artikel 1 uit onze grondwet is
hier heilig", besluit De Witte.
Troll.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 05:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat doen die? Vergassen alleen homosexuelen en zigeuners?
Hee, grappig, weer een overeenkomst, die Muslims haben es nicht gewusst.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 00:28 schreef Speth het volgende:
[..]
Dat keur ik ook niet goed, maar ik vraag me af of die moslims werkelijk weten van alle daden van Mohammed. Je moet niet vergeten dat een hoop van die mensen vrij simpele zielen zijn die gewoon geloven wat hen is aangeleerd te geloven, dat maakt hen niet per se anti-democratisch.
Net zoals met andere mensen: de gemiddelde nazi bestond niet. Sommige Duitsers werden uit angst of omdat ze wel een baan wilde lid van Hiltlers partij. Dus het waren misschien op papier wel nazi's, maar niet in hun gedrag.quote:Op maandag 21 maart 2005 20:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Hoe kan een nazi gematigd zijn?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |