abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30721374
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:27 schreef HeatWave het volgende:
Tja, de lange termijn, wat is die termijn dan? Het gaat eigenlijk al 3 seizoenen niet zoals het moet.
Lange termijn met een jong team is een seizoen of 3 a 4.
  maandag 19 september 2005 @ 11:32:57 #242
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_30721497
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Lange termijn met een jong team is een seizoen of 3 a 4.
Tja, dat KAN dus niet met Ajax (of elke andere Nederlandse ploeg) tegen de tijd dat het team dan zou lopen zijn de talenten alweer weggekocht.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_30721552
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:32 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Tja, dat KAN dus niet met Ajax (of elke andere Nederlandse ploeg) tegen de tijd dat het team dan zou lopen zijn de talenten alweer weggekocht.
Nee hoor, talenten blijven best een jaar of 3 a 4 hangen als de sfeer goed is en ondertussen zorg je voor doorstroming.
pi_30721631
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee hoor, talenten blijven best een jaar of 3 a 4 hangen als de sfeer goed is en ondertussen zorg je voor doorstroming.

Geld is belangrijker dan sfeer (helaas maar waar)
  maandag 19 september 2005 @ 11:48:18 #245
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_30721929
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Klinkt erg romantisch, maar als de sfeer bij (ik noem maar wat) Arsenal ook goed is ben je als jong talent zo weg natuurlijk.

En zo goed was de sfeer niet vorig jaar, en als dit zo doorgaat zal het ook dit jaar niet lekker gaan in de groep. Men werkt hard, speelt best ok en verliest toch, tja, blijf je niet lang vrolijk onder.
Get woke, go broke!
pi_30721967
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Klinkt erg romantisch, maar als de sfeer bij (ik noem maar wat) Arsenal ook goed is ben je als jong talent zo weg natuurlijk.

En zo goed was de sfeer niet vorig jaar, en als dit zo doorgaat zal het ook dit jaar niet lekker gaan in de groep. Men werkt hard, speelt best ok en verliest toch, tja, blijf je niet lang vrolijk onder.
Dat bedoel ik ook. De sfeer is misschien nog wel het grootste probleem. Als Maduro en Babel het enorm naar hun zin hebben en het gevoel dat ze in 2007 met Ajax heel ver kunnen komen in de CL dan blijven ze vast nog wel even.
  maandag 19 september 2005 @ 11:51:12 #247
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_30722002
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ook. De sfeer is misschien nog wel het grootste probleem. Als Maduro en Babel het enorm naar hun zin hebben en het gevoel dat ze in 2007 met Ajax heel ver kunnen komen in de CL dan blijven ze vast nog wel even.
Dat kan best, maar als Babel en Maduro in een elftal spelen waar ze zich de pokke werken, zelf goed spelen maar door verkeerde aankopen (oa) er niet gescoord, en dus verloren wordt, is hun goeie gevoel ook snel weg .
Get woke, go broke!
pi_30722034
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:51 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat kan best, maar als Babel en Maduro in een elftal spelen waar ze zich de pokke werken, zelf goed spelen maar door verkeerde aankopen (oa) er niet gescoord, en dus verloren wordt, is hun goeie gevoel ook snel weg .
Idd. Het is een combinatie van veel factoren.

En ik ben inderdaad romantiSCH ingesteld
  maandag 19 september 2005 @ 11:52:24 #249
129362 BennyNL
1 lange trip
pi_30722037
quote:
Op maandag 19 september 2005 09:52 schreef HeatWave het volgende:
Niet helemaal onterecht ook .

Kijk, natuurlijk moet Danny niet meteen ontslagen worden, maar de druk neemt weer toe, en dus deze discussie ook weer.

Hij moet eens ietsjes beter mensen opstellen nog, hij laat Ajax wel redelijk voetballen soms, vooral de eerste helft tegen Praag en 30 min tegen AZ, dus het KAN allemaal wel, alleen moet hij eens niet zo het handje boven Rosenberg houden.
hier ben ik het helemaal mee eens

Misschien hoopt Blind op een wonder..maar ik zie aan alles dat die Rosenberg een enorm beperkte spits is. Geen snelheid, geen goed positiespel (die gast staat de helft van de tijd buitenspel ) en totaal geen "klik" met de rest van het team.

als Blind een goede coach zou zijn, had hij dit allang opgemerkt en ingegrepen. maar hij blijft liever hopen
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
  maandag 19 september 2005 @ 11:53:58 #250
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_30722076
Het IS natuurlijk ook wel logisch van Blind dat hij Rosenberg laat staan, dat is zijn aankoop, en niet opstellen is toegeven dat het een miskoop is. Maar goed, de resultaten tellen. En Rosenberg kan best ingespeeld raken als invaller tegen Roda ofzo ipv falende spits tegen een ijzersterk AZ.
Get woke, go broke!
  maandag 19 september 2005 @ 11:54:53 #251
129362 BennyNL
1 lange trip
pi_30722100
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:53 schreef HeatWave het volgende:
Het IS natuurlijk ook wel logisch van Blind dat hij Rosenberg laat staan, dat is zijn aankoop, en niet opstellen is toegeven dat het een miskoop is. Maar goed, de resultaten tellen. En Rosenberg kan best ingespeeld raken als invaller tegen Roda ofzo ipv falende spits tegen een ijzersterk AZ.
je eigen fouten toegeven is ook een kwaliteit
pi_30722104
Arveladze afwijzen.
  maandag 19 september 2005 @ 11:56:08 #253
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_30722134
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:54 schreef BennyNL het volgende:

[..]

je eigen fouten toegeven is ook een kwaliteit
Ja, dat wel. Maar dat moet ie dan wel doen.
Get woke, go broke!
pi_30722139
Rosenberg is de nieuwe Sonck.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_30722203
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:55 schreef HenkieVdV het volgende:
Arveladze afwijzen.
Ja, waarom niet? Heb jij een glazen bol?
Bij Feyenoord zijn ze nu ineens blij dat ze Bosvelt hebben afgewezen.
  maandag 19 september 2005 @ 12:00:37 #256
129362 BennyNL
1 lange trip
pi_30722266
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:55 schreef HenkieVdV het volgende:
Arveladze afwijzen.
Dat had niemand zien aankomen...jij wel?
pi_30722308
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, waarom niet? Heb jij een glazen bol?
Bij Feyenoord zijn ze nu ineens blij dat ze Bosvelt hebben afgewezen.
Ik denk dat Ajax iemand nodig heeft die veel wedstrijdervaring heeft en makkelijk scoort.
Maar ik ben niet echt into voetbal of iets dergelijks, dus heb er niet zo veel verstand van. Maar ik vind Arveladze een goede speler.
  maandag 19 september 2005 @ 12:04:39 #258
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_30722356
Ik vond Arve bij Ajax nu ook niet zo geweldig hoor...
pi_30722430
Ach, we moeten maar zien hoe lang Arveladze de man is. Niet zo lang geleden waren we na 10 wedstrijden helemaal gek van ene Hristov

Vorig jaar van n' Kufo.

Kijken hoe lang het duurt.
pi_30722466
Ik denk en ik hoop: Dat Az die jaar 2e wordt en Arveladze topscorer!
  maandag 19 september 2005 @ 12:28:07 #261
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_30722961
Eigenlijk had ik verwacht dat Blind het veel slechter zou doen toen ze hem aanstelden. Ik ben nameljik totaal geen fan van die man.
Laat hem nog maar even zitten. Resultaten zijn niet al te best, maar er lijkt toch echt progressie in te zitten.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  maandag 19 september 2005 @ 12:31:21 #262
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_30723044
Over 2 wedstrijden is Arveladze geblesseerd voor 6 maanden en dan is AZ nergens meer.
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
  maandag 19 september 2005 @ 12:33:46 #263
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_30723115
Ik had juist gehoopt dat Blind een aantal zaken die Koeman had NIET zou hebben.

Ik moet ook toegeven dat hij best wel wel redelijk bezig is om Ajax te laten voetballen.

Maar hij heeft 2 dingen die Koeman ook had, beetje verkeerde ideeen over posties van spelers, en aankopen. En het ingrijpen in een wedstrijd. Als je ziet dan Rosenberg het niet brengt in een wedstrijd (Praag en AZ) dan moet je hem lekker na de rust wisselen voor Charisteas.

Op die manier kan Charisteas in de wedstrijd komen ipv dat hij in 15-20 min opeens het verschil moet maken. Zo geef je IMHO Harry OOK geen eerlijke kans, waar Rosenberg die wel krijgt..
Get woke, go broke!
pi_30723169
.
Geef het tijd. Ze spelen iig stukken beter dan vorig seizoen.. Alleen de afronding mist nog .
-
  maandag 19 september 2005 @ 12:37:30 #265
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_30723221
quote:
Op maandag 19 september 2005 12:35 schreef Dr.Daggla het volgende:
.
Geef het tijd. Ze spelen iig stukken beter dan vorig seizoen.. Alleen de afronding mist nog .
Die spits. Rosenberg ofzo is kut. Met een goede spits is Ajax een goed team. Verstandige keuze trouwens, Arveladze laten gaat en Rosenberg in de basis zetten. Arveladze heeft er pas 7 inliggen.
  maandag 19 september 2005 @ 12:38:15 #266
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_30723240
quote:
Op maandag 19 september 2005 12:35 schreef Dr.Daggla het volgende:
.
Ik WIL wel, maar we lopen alweer behoorlijk achter de feiten aan. Iedereen die dit roept HEEFT gelijk, maar het kost zoveel punten..

Voor je het weet sta je straks met een goeie ploeg 5e en UEFA cup voetbal....
Get woke, go broke!
  maandag 19 september 2005 @ 12:39:54 #267
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_30723268
Ik ben allang blij dat ze Hoogendorp toen niet gehaald hebben.
  maandag 19 september 2005 @ 12:41:36 #268
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_30723311
quote:
Op maandag 19 september 2005 12:37 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Die spits. Rosenberg ofzo is kut. Met een goede spits is Ajax een goed team. Verstandige keuze trouwens, Arveladze laten gaat en Rosenberg in de basis zetten. Arveladze heeft er pas 7 inliggen.
Ja, opzich IS dat wel koffiedik kijken geweest, men wist het niet van te voren. Maar goed van Gaal heeft dus blijkbaar toch een betere kijk op spelers dan heel de staf van Ajax...
Get woke, go broke!
  maandag 19 september 2005 @ 12:43:31 #269
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_30723355
quote:
Op maandag 19 september 2005 12:41 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, opzich IS dat wel koffiedik kijken geweest, men wist het niet van te voren. Maar goed van Gaal heeft dus blijkbaar toch een betere kijk op spelers dan heel de staf van Ajax...
Ja dat is ook jammer. Het is nog vroeg in het seizoen, maar die waterharses lijkt aardig zijn draai te hebben gevonden bij AZ. Het loopt erg lekker daar.
pi_30723381
quote:
Op maandag 19 september 2005 12:37 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

9. .
En het is idd een beetje suf om het zomaar te laten schieten.. Beetje risico moet je durven nemen..
-
pi_30723410
quote:
Op maandag 19 september 2005 12:41 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Misschien denken ze wel aan de toekomst. Zlatan had ook een jaar ofzo nodig om erin te komen, dus rosenberg is nog niet afgeschreven voor de toekomst. Alleen tot nu toe
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  maandag 19 september 2005 @ 12:46:20 #272
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_30723416
quote:
Op maandag 19 september 2005 12:43 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Ja dat is ook jammer. Het is nog vroeg in het seizoen, maar die waterharses lijkt aardig zijn draai te hebben gevonden bij AZ. Het loopt erg lekker daar.
het is natuurlijk ook makkelijker scoren in een goed lopende ploeg, maar ja Ajax draait ook niet slecht op sommige momenten.

Je weet het niet, het is allemaal "als" gelul, maar wat was er bij Praag en AZ als we de eerste hellf van beide wedstijden een wel scorende spits hadden gehad??
Get woke, go broke!
  maandag 19 september 2005 @ 12:49:26 #273
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_30723489
quote:
Op maandag 19 september 2005 12:46 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Je weet het niet, het is allemaal "als" gelul, maar wat was er bij Praag en AZ als we de eerste hellf van beide wedstijden een wel scorende spits hadden gehad??
Ja dat is een beetje het probleem. Met die spits had je gewonnen. Rosenberg liet kansen liggen tegen Praag die Kuyt met een blindoek zou binnen tikken. Verdediging van Ajax is niet optimaal maar goed genoeg en het middenveld is zelfs redelijk sterk. Helemaal met Maduro en Snijder in de huidige vorm.
  maandag 19 september 2005 @ 12:52:18 #274
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_30723563
De verdediging ging gisteren natuurlijk ook wel redelijk vaak, persoonlijk, in de fout bij de 2 goals van Perez, maar idd, het gaat wel.

Het is zo frustrerend om tegen Praag zoveel kansen te creeren, ze te verprutsen en dan nog bijna met 0 punten te staan ook...
Get woke, go broke!
pi_30723762
"Roelof, het was een schande. We hebben de beelden gesien, en het was echt geen goal."

Danny Blind doet zijn naam weer eens eer aan.
  maandag 19 september 2005 @ 13:03:43 #276
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_30723795
Dan hebben ze bij Tapa ook IJzeren Rinus niet door laten lopen. Daar kwam ie niet voorbij de paal
  maandag 19 september 2005 @ 13:10:16 #277
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_30723934
quote:
Op maandag 19 september 2005 13:03 schreef DeTolk het volgende:
Dan hebben ze bij Tapa ook IJzeren Rinus niet door laten lopen. Daar kwam ie niet voorbij de paal
Sinds wanneer is dat dan ook een betrouwbaar ding?
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_30723966
een foto die vertekent...nog nooit van perspectief gehoord? dit toont juist aan dat die bal waarschijnlijk de doellijn niet helemaal gepasseerd heeft, want zelfs vanuit dit perspectief, iets schuin achter de goal, is hij maar een centimeter over de lijn. Als er een camera of foto loodrecht op de lijn zou zijn genomen (je moet dus de tweede paal niet eens kunnen zien) kan je vertellen of hij zit of niet. Dit lieten ze gister dus bij Talpa zien met behulp van die animatie en toen zag je al dat de bal niet helemaal over de lijn was. Deze foto is waardeloos om daarover te kunnen oordelen.

On-topic: het is een beetje jammer dat het rendement voorlopig erg laag is. Er wordt redelijk tot goed gevoetbald de laatste wedstrijden (in Praag en zeker ook gister waren er aardige aanvallen, waarbij vooral het middenveld erg sterk oogde) dus wat dat betreft is het wel een vooruitgang ten opzichte van vorig jaar, waar vaak ook nog eens heel slecht gevoetbald werd en niet gescoord.

Maar het grootste probleem is dat Ajax geen afmaker heeft. Alle andere (top-)ploegen hebben wel zo'n iemand op dit moment, die in zijn eentje een wedstrijd kan beslissen. Kuyt helpt Feijenoord zo al wedstrijden lang en gister sleepten de individuele klasse van Arveladze en Perez AZ er ook doorheen.

De voorhoede zal dus nadrukkelijk moeten verbeteren en ik hoop dat Blind ook het lef heeft om daar zelfs de speelstijl voor aan te passen, om spitsen beter te laten renderen. Blind kan er niet voor zorgen dat mensen meer scoren (dat moeten ze zelf doen), maar hij kan ze wel in het systeem laten spelen dat zij het fijnste vinden. Want ik win nog altijd liever on-Ajax, dan te verliezen omdat er krampachtig aan een speelstijl wordt vastgehouden door een coach.
Jack does it in real time...
pi_30723971
IJzeren Rinus is een PC-proggie van niks, van die schijtomroep. Ze moeten de veldafmetingen en balpositie handmatig ingeven op basis van schattingen uit beelden, en van daaruit wordt de bal locatie berekent. Pas als er een GPS zender in de bal zit kan er accuraat gemeten worden. Tot die tijd kun je beter vertrouwen op die ene fotograaf die net op het juiste moment afdrukt.

Hij raakt de lijn nog niet eens meer aan als je dit ziet, 100% eroverheen. Niks vertekent, dikke onzin over perspectief, trek gewoon de witte kalklijn van het doel naar boven, de palen staan nl symetrisch recht t.o.v. van elkaar. Ruimtelijk inzicht enzo.
pi_30724019
quote:
Op maandag 19 september 2005 13:10 schreef Againzender het volgende:

[..]

Sinds wanneer is dat dan ook een betrouwbaar ding?
betrouwbaarder dan een foto die niet uit het juiste perspectief is genomen. Beetje jammer, wordt er eindelijk computer analyse gebruikt voor dit soort dingen en is er duidelijkheid na zo'n situatie, beginnen mensen weer dat het niet betrouwbaar is...maar ja, dit lijkt me meer iets voor in het AZ-Ajax topic...

edit: @ LuukBes...juist als je dat doet zie je toch dat de bal nog een stukje van de lijn raakt al in dit perspectief, hij zit zelfs nog een beetje voor de tweede paal, dus dan zou hij de witte lijn ook raken als je die omhoog trekt volgens jouw redenering. Blijft gewoon dat je niet kan zien of hij over de lijn is of niet, omdat deze foto niet recht op de lijn is genomen.
Jack does it in real time...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')