abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25620577
quote:
Op zondag 20 maart 2005 21:38 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Als je ergens tijdelijk werkt in een provincie met gigantische werkloosheid ga je echt niet verhuizen. Feit is dat de grachtengordel Femke's van deze wereld dit niet onderkennen. Dit beleid is gericht op kaalslag op het platte land.
Tuurlijk niet, maar in een dorp wonen waar dus geen bus komt is duur. En in de stad vlakbij het station dubbel goedkoper. Dat moet je toch aanspreken, marktwerking.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  zondag 20 maart 2005 @ 21:45:58 #152
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25620730
quote:
Op zondag 20 maart 2005 21:41 schreef FritsVanEgters het volgende:
Tuurlijk niet, maar in een dorp wonen waar dus geen bus komt is duur. En in de stad vlakbij het station dubbel goedkoper. Dat moet je toch aanspreken, marktwerking.
Het is geen marktwerking als de overheid autorijden duur maakt omdat een paar regenten voor je besluiten dat het niet nodig is. Niet iedereen woont op de grachtengordel.

Kan ik soms een andere overheid kiezen? Dat zou pas top zijn.

En dan negeer ik nog het tijdsverlies dat optreedt als je het OV neemt.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_25620891
quote:
Op zondag 20 maart 2005 21:45 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het is geen marktwerking als de overheid autorijden duur maakt omdat een paar regenten voor je besluiten dat het niet nodig is. Niet iedereen woont op de grachtengordel.
Nee, maar je krijgt dan marktwerking.
quote:
Kan ik soms een andere overheid kiezen? Dat zou pas top zijn.
Stem GL zou ik zeggen.
quote:
En dan negeer ik nog het tijdsverlies dat optreedt als je het OV neemt.
Hey, da's nou precies waar extra investeringen voor nodig zijn. Net zoals voor zitplaatsen, en comfort.
Tijdverlies in de file? Anyone?
pi_25621470
quote:
Op zondag 20 maart 2005 20:52 schreef FritsVanEgters het volgende:
Ik zal de plaatsvervangende verontwaardiging achterwege laten, maar het is het type mensen dat onmisbaar is voor de economie, want die draait namelijk op mensen die werken, en niet op mensen die belangrijk werk doen.
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat als je een betrouwbaar en gemakkelijk vervoermiddel nog hebt voor de uitvoering van je werk ga je met de auto. Ik ga normaal met het OV naar school, als een schakel in het OV waar ik mee reis het weer eens laat afweten maakt het niet uit. Of ik nou te laat of op tijd kom, maakt weinig uit. Als je belangrijk werk hebt is tijd geld en ga je zeker niet je tijd verdoen door te kiezen voor een onbetrouwbaar vervoermiddel.
quote:
Als je alles uit de economie wilt halen moet je juist het beste uit de massa halen en niet de omstandigheden optimaliseren voor een kleine elite.
Individueel vervoer is een zege voor deze wereld. Waarom je denk je uberhaupt dat de auto is ontstaan, echt niet omdat het OV nou zo'n fantastisch vervoermiddel was en is. Er gaat niets boven individueel vervoer hoeveel geld ook in het OV wordt gepompt om het nog iets te laten lijken.
quote:
In Nederland worden dagelijks vele miljoenen kilometers afgelegd. Er is veel meer te winnen aan capaciteit in het openbaar vervoer dan op de weg.
Je kunt beter investeren in individueel vervoer. Het OV is een door de tijd ingehaald fenomeen wat enkel door krampachtig denken van sommige politici in stand wordt gehouden. Als dat ook nog past in een filosofie die gebaseerd is op dogma's, heb je een fnuikende combinatie.

In het Italië van Mussolini reden de treinen op tijd. Fijn systeem ja dat fascisme
pi_25621654
In de file voel ik me lang niet zo individueel dan als er doorgereden wordt. M.a.w. er zijn een paar miljoen automobilisten te veel. Hoe krijg je die van de weg af? Duurder maken, treinen op tijd en sneller laten rijden. Net zo lang tot er weer doorgereden kan worden op de snelweg, het liefst met schone dan wel zuinige auto's, ook desnoods door financiële prikkels aan de man gebracht.
pi_25621862
quote:
Op zondag 20 maart 2005 22:18 schreef FritsVanEgters het volgende:
In de file voel ik me lang niet zo individueel dan als er doorgereden wordt. M.a.w. er zijn een paar miljoen automobilisten te veel. Hoe krijg je die van de weg af? Duurder maken, treinen op tijd en sneller laten rijden. Net zo lang tot er weer doorgereden kan worden op de snelweg, het liefst met schone dan wel zuinige auto's, ook desnoods door financiële prikkels aan de man gebracht.
Goed idee ja, voor een echt snelle oplossing moet je automobilisten gewoon deporteren, gaat veel sneller en ben je ook meteen van ze af

Fascisme is een goed systeem als je tegen het individu bent. Petje af

Gaat goed komen met de groene fascisten aan de macht
pi_25622725
Slaap lekker.
pi_25622838
Dank je wel

Jij ook
  maandag 21 maart 2005 @ 08:08:45 #159
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_25627817
quote:
Op zondag 20 maart 2005 19:48 schreef MrX1982 het volgende:
Op sommige gebieden loopt het daar beter dan hier. Bovendien wijs ik je graag naar de andere kant van de wereld in de richting van Japan. Een land wat zeer veel waarde hecht aan haar tradities en laat dat nou net een land zijn wat enorm hoog ontwikkeld, zeer begaafd en toonaangevend is op tal van gebieden.
Japan heeft een compleet andere cultuur, niet vergelijkbaar met westerse culturen. Bovendien is het daar ook niet allemaal koek en ei, door het vasthouden aan tradities is er een hoop uiterlijk vertoon waarbij de echte problemen verborgen blijven. Daarnaast bestaat Japan grotendeels uit autotochtone bevolking waardoor je niet te maken hebt met cultuurverschillen zoals je hier ziet.

De reden dat Japan hoger ontwikkeld is, is het betere onderwijssysteem. Maar ik zie ons huidige conservatieve kabinet geen investeringen doen om het onderwijs op een hoger peil te brengen. En een conservatief persoon als Wilders wil het Ministerie van Onderwijs helemaal afschaffen.
pi_25627959
quote:
Pleur die HSL eruit, maak het OV gratis en betaal de kosten van het OV uit opbrengsten van heffingen op autorijden?
  maandag 21 maart 2005 @ 08:48:15 #161
95608 Speth
Rorschach
pi_25628084
quote:
Werd je veel gepest vroeger?
pi_25630957
Wat is nou een GroenLinks-wereld? Je bedoelt dat de partij de meeste zetels heeft ofzo?

GroenLinks heeft gewoon een aantal idealen en er zijn veel mensen die daar al hun leven naar leven en erg prettige mensen zijn die ook heel gelukkig zijn. Wat is daar mis mee?

Als GroenLinks wat meer macht krijgt, zal dat de tolerantie, de leefsfeer, het milieu, de ethiek en de omgang met oorlog en conflicten hopelijk nogal veranderen: verder zal de economie niet meer vereerd worden zoals nu.
pi_25636694
quote:
Op maandag 21 maart 2005 08:32 schreef Bolletje_170 het volgende:

[..]

Pleur die HSL eruit, maak het OV gratis en betaal de kosten van het OV uit opbrengsten van heffingen op autorijden?
Gratis lijkt me overdreven.
pi_25636704
quote:
Op maandag 21 maart 2005 08:48 schreef Speth het volgende:

[..]

Werd je veel gepest vroeger?
Heb je niks beters?
pi_25637419
quote:
Op maandag 21 maart 2005 15:47 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Gratis lijkt me overdreven.
Nee serieus. Ook al verlaag je de prijs flink, het blijft nog makkelijker om de auto te pakken. Pas als je geen knip uit je zak meer hoeft te halen om dat kaartje te kopen zullen mensen echt veel gebruik gaan maken van het OV. Bovendien heb je als het gratis is geen conducteurs meer nodig, waar op dit moment toch al een tekort aan is.
pi_25637747
quote:
Op maandag 21 maart 2005 16:18 schreef Bolletje_170 het volgende:

[..]

Nee serieus. Ook al verlaag je de prijs flink, het blijft nog makkelijker om de auto te pakken. Pas als je geen knip uit je zak meer hoeft te halen om dat kaartje te kopen zullen mensen echt veel gebruik gaan maken van het OV. Bovendien heb je als het gratis is geen conducteurs meer nodig, waar op dit moment toch al een tekort aan is.
Daar zit wat in, maar ik denk dat het ook veel scheelt als het OV vooral sneller zal zijn dan de auto.
  maandag 21 maart 2005 @ 18:41:52 #167
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_25641067
quote:
Op maandag 21 maart 2005 11:26 schreef SCH het volgende:
Wat is nou een GroenLinks-wereld? Je bedoelt dat de partij de meeste zetels heeft ofzo?

GroenLinks heeft gewoon een aantal idealen en er zijn veel mensen die daar al hun leven naar leven en erg prettige mensen zijn die ook heel gelukkig zijn. Wat is daar mis mee?

Als GroenLinks wat meer macht krijgt, zal dat de tolerantie, de leefsfeer, het milieu, de ethiek en de omgang met oorlog en conflicten hopelijk nogal veranderen: verder zal de economie niet meer vereerd worden zoals nu.
ik zie niet in hoe met nog meer buitenlanders de tolerantie, de leefsfeer en het milieu er beter op worden
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
pi_25642819
quote:
Op maandag 21 maart 2005 18:41 schreef Landmass het volgende:

[..]

ik zie niet in hoe met nog meer buitenlanders de tolerantie, de leefsfeer en het milieu er beter op worden
Jij ziet überhaupt weinig in.
pi_25645730
quote:
Op maandag 21 maart 2005 18:41 schreef Landmass het volgende:

[..]

Geeft niet, daar kom je dan vanzelf achter in die nieuwe prachtige wereld, waar zelfs voor mensen zoals jij een plekje is.
  † In Memoriam † maandag 21 maart 2005 @ 21:27:25 #170
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25645906
quote:
Op zondag 20 maart 2005 11:13 schreef pberends het volgende:
Hoe zou een GroenLinks-wereld er volgens jou uitzien? Volgens mij hebben veel kiezers, inclusief GroenLinks-stemmers, er totaal geen idee van hoe zo'n wereld eruit zal zien.

Stel je je ergste nachtmerrie (of droom) voor, dat GroenLinks een jaar of tien regeerd met een fikse meerderheid. Hoe zou dat er dan uitzien? Wordt het leger afgeschaft, zal de economie insukkelen door harde milieuregels, en hoeven veel mensen niet meer te werken? Zal ons land overspoelt worden door moslims en zal (extreem)feminisme hoogtij vieren?

Natuurlijk kan je hun programma lezen, maar dat zijn zulke uitgebreide bedekte termen, en bovendien maar een beeld geven van de komende vier jaar.

Dus de stelling/vraag is: Hoe ziet een GroenLinks-wereld eruit?
Aan het begin is het feest, daarna gaat de ondernemer weg en kan men knollen gaan verbouwen om nog wat te vreten. Zoals bij ieder links regime gaat de bevolking morren en voelen ze zich bedrogen door de politieke zittende macht. Loopt zwaar uit de hand en er zal chaos zijn door stijgende criminaliteit, omdat criminelen natuurlijk overal misbruik van maken en die lopen zo over die softe kneusjes heen.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_25658660
quote:
Op zondag 20 maart 2005 11:13 schreef pberends het volgende:
Dus de stelling/vraag is: Hoe ziet een GroenLinks-wereld eruit?
Als het Land van Ooit.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 14:06:14 #172
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25658872
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 13:57 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Als het Land van Ooit.
Dat zal niet geheel toevallig nabij Nijmegen, het Havanna aan de Waal, liggen...
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 14:42:01 #173
95608 Speth
Rorschach
pi_25659672
quote:
Een kennis van mijn ouders, Groenlinks stemmer, beweerde eens dat hij juichde op 9/11. Verder is 't wel een aardige kerel inderdaad.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 15:12:08 #174
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_25660523
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 14:06 schreef sjun het volgende:

[..]

Dat zal niet geheel toevallig nabij Nijmegen, het Havanna aan de Waal, liggen...
Aardrijkskunde was niet je beste vak, blijkbaar?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_25660764
quote:
Op maandag 21 maart 2005 16:30 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Daar zit wat in, maar ik denk dat het ook veel scheelt als het OV vooral sneller zal zijn dan de auto.
Natuurlijk moet het OV verbeterd worden. Denk aan vertragingen etc, maar het gaat om een idee. Bovendien, ALS het OV succesvol wordt al vervanger voor de auto's, zal het fileprobleem sterk verminderd worden, wat miljoenen per dag scheelt in de bedrijvensector.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')