abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 25 maart 2005 @ 14:19:20 #227
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25732172
quote:
Vorige week nog moest de politie in Eindhoven een verdachte van een verkeersovertreding laten lopen omdat een grote groep Marokkaanse jongeren de agenten bedreigden.
Voeg daarbij dat er zelfs discussie wordt gevoerd of je een agent mag uitschelden, dan kun je rustig stellen dat GL helemaal achterlijk is.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_25732183
Bewijst alleen maar weer dat GL in een eigen illusionaire wereld leeft.

Een wereld waar iedereen vredig samenleeft en de multiculturele samenleving het meest hoog haalbare is, dat is het ideaal van GL. Een illusionaire visie die geen enkel realistisch aspect in zich heeft. GL kan daarom ook nooit in de regering komen. Dat zou de ondergang betekenen van dit land.
  † In Memoriam † vrijdag 25 maart 2005 @ 14:21:47 #229
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25732227
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 14:20 schreef MrX1982 het volgende:
Dat zou de ondergang betekenen van dit land.
Na een aantal incidenten zou het parlement het aftreden van de regering eisen, dus zo'n vaart loopt dat gelukkig niet.
pi_25732275
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 14:21 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Na een aantal incidenten zou het parlement het aftreden van de regering eisen, dus zo'n vaart loopt dat gelukkig niet.
Ik ben er niet gerust op. Er zijn helaas een hoop domme mensen die net als GL in die illusionaire wereld geloven.
  vrijdag 25 maart 2005 @ 14:24:14 #231
95608 Speth
Rorschach
pi_25732291
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 14:16 schreef pberends het volgende:
Wethouder: 'Weinig problemen Marokkanen'

OMFG, dit zegt genoeg. Het beestje mag geen naam hebben .
Ik vraag me serieus af welke geestesziekte hier in het spel is.
pi_25732379
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 14:24 schreef Speth het volgende:
Ik vraag me serieus af welke geestesziekte hier in het spel is.
Geestesziekte zit wel in de partij.

Mss het Tara Singh Farma-syndroom
pi_25732425
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 14:28 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Geestesziekte zit wel in de partij.

Mss het Tara Singh Farma-syndroom
Alias "De Kankerpiet".
  † In Memoriam † vrijdag 25 maart 2005 @ 14:30:42 #234
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25732436
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 14:23 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik ben er niet gerust op. Er zijn helaas een hoop domme mensen die net als GL in die illusionaire wereld geloven.
Geloven is niet erg, maar wel kwalijk als feiten niet voor serieus worden genomen.
Dat de politie haar taak niet kan uitvoeren dient onmiddelijk aangepakt te worden anders drijf je inderdaad af naar een vrijstaat.
  vrijdag 25 maart 2005 @ 18:31:22 #235
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_25737962
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 14:20 schreef MrX1982 het volgende:
Bewijst alleen maar weer dat GL in een eigen illusionaire wereld leeft.

Een wereld waar iedereen vredig samenleeft en de multiculturele samenleving het meest hoog haalbare is, dat is het ideaal van GL. Een illusionaire visie die geen enkel realistisch aspect in zich heeft. GL kan daarom ook nooit in de regering komen. Dat zou de ondergang betekenen van dit land.
Vanuit een conservatief perspectief is iedere vorm van progessief denken waarschijnlijk als illusionair te bestempelen. Het zegt echter meer over de conservatieve denkbeelden waarbij de mens per definitie wordt afgeschilderd als slecht en falend dan over de realiteitswaarde van de visie van een progressieve partij als GL.

Persoonlijk ben ik het zeker niet met alle standpunten van GL eens, maar toch denk ik dat een dergelijke partij een verademing zou zijn in de regering. Al was het maar om het licht eens een keer van een geheel andere kant te laten schijnen en een hoop mensen de ogen te openen.
  vrijdag 25 maart 2005 @ 20:39:36 #236
95608 Speth
Rorschach
pi_25741494
quote:
Vanuit een conservatief perspectief is iedere vorm van progessief denken waarschijnlijk als illusionair te bestempelen.
Onzin.
  vrijdag 25 maart 2005 @ 20:59:56 #237
92803 Bela
homo ludens
pi_25742131
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 18:31 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Vanuit een conservatief perspectief is iedere vorm van progessief denken waarschijnlijk als illusionair te bestempelen. Het zegt echter meer over de conservatieve denkbeelden waarbij de mens per definitie wordt afgeschilderd als slecht en falend dan over de realiteitswaarde van de visie van een progressieve partij als GL.

Persoonlijk ben ik het zeker niet met alle standpunten van GL eens, maar toch denk ik dat een dergelijke partij een verademing zou zijn in de regering. Al was het maar om het licht eens een keer van een geheel andere kant te laten schijnen en een hoop mensen de ogen te openen.
Een blikop jouw verademing:
quote:
Groenlinks / 'Van Aartsen en Verhagen gelijk aan dwaas Wilders'
van onze redactie politiek

Femke Halsema (GroenLinks) meent dat de fractievoorzitters van CDA en VVD niet onderdoen voor Geert Wilders in het aanwakkeren van 'politieke hysterie'.

De partijleidster opende deze aanval op Maxime Verhagen (CDA) en Jozias van Aartsen (VVD) zaterdag in haar rede tot het congres van GroenLinks in Rotterdam. De 'dwaas' Wilders verschilt volgens haar 'niet wezenlijk' van de fractievoorzitters van de christen-democraten en de liberalen. ,,De voorgangers van de conservatieve commune hebben steeds grotere woorden nodig om nog in vervoering te raken. Ze proberen emoties, angsten, tegenstellingen verder aan te wakkeren'', zei zij over deze politici.

Eerder had Halsema de fractievoorzitters van de andere partijen, ook Bos (PvdA), al verweten te weinig afstand te nemen van het manifest waarin Wilders vorige week zijn politieke uitgangspunten presenteerde. Dat is volgens haar 'bagger' en het verbaast haar dat geen van haar collega's een vergelijkbaar hard oordeel heeft geveld.

Op het congres zette zij Verhagen, Van Aartsen en Wilders op één lijn als de 'politieke formatie VVW' die uitdrukking geeft aan de 'politieke hysterie'. Zij verweet hen tegenstellingen te scheppen zonder perspectief op verzoening, verwachtingen te wekken die ze niet kunnen waarmaken en nieuwe, onoplosbare problemen te veroorzaken. ,,En de rechtsstaat en onze burgerrechten willen ze zo het raam uitlazeren, als ze een tikkie in de weg zitten.''

Zij nam het op voor Geert Mak, die onlangs in het boekje Gedoemd tot kwetsbaarheid de 'handelaren in angst' kritiseerde. Volgens haar sprak Mak onder anderen Verhagen en Van Aartsen aan: ,,Hun politiek van angst, van hysterie, past niet in de Nederlandse traditie van pacificatie en het vreedzaam oplossen van cultureel conflict. Hun hysterie zet die traditie zelfs op de tocht.''

Halsema verbaast zich over de felle reacties die Maks kritiek heeft opgeroepen: ,,Op schrille toon wordt hij beschuldigd van valse insinuaties. Hoe durf je vraagtekens te zetten bij de conservatieve heilsleer! Het is na Fortuyn al vaker gebleken dat wie zich het meest beklaagt niet alles te mogen zeggen wat hij denkt, vooraan staat om anderen de mond te snoeren. Dat is nu precies de naargeestigheid die Geert Mak bekritiseert. Met hem staan wij voor Hollandse vrijzinnigheid.''

Het congres besloot zaterdag dat de leden van GroenLinks de lijsttrekker bij de volgende Tweede-Kamerverkiezingen zullen kiezen. GroenLinks (met 20000 leden) volgt daarmee het voorbeeld van D66 en de PvdA. Halsema werd nog door het congres aangewezen als lijsttrekker. GroenLinks heeft zo'n ledenreferendum al eens gehouden in 1994, toen als duolijsttrekkers Ina Brouwers en Mohammed Rabbae uit de bus kwamen. Het congres herkoos Herman Meijer als partijvoorzitter.
Bron: Trouw, 21 maart 2005

Een histerische verademing om de ogen van een hoop mensen te openen op wat zij met Femke Halsema in huis hebben. Femke Halsema pleegt het politieke debat nogal te simplificeren. Het lijkt mij sterk dat haar achterban dat nodig heeft. Ze zou de democratie beter laten bloeien door wat meer wantrouwen te koesteren tegen haar eigen wantrouwen (vrij naar Pascal Bruckner) en wat minder schaapachtig achter Geert Mak aan te lopen.
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
  vrijdag 25 maart 2005 @ 21:06:24 #238
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25742327
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 20:59 schreef Bela het volgende:
Een histerische verademing om de ogen van een hoop mensen te openen op wat zij met Femke Halsema in huis hebben. Femke Halsema pleegt het politieke debat nogal te simplificeren. Het lijkt mij sterk dat haar achterban dat nodig heeft. Ze zou de democratie beter laten bloeien door wat meer wantrouwen te koesteren tegen haar eigen wantrouwen (vrij naar Pascal Bruckner) en wat minder schaapachtig achter Geert Mak aan te lopen.
Haar bijdrage in het spoeddebat over De Graaf was van zulk hysterisch laag peil dat ik me zelfs begon te schamen voor deze omhoogegevallen grachtengordelgans.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  † In Memoriam † vrijdag 25 maart 2005 @ 21:08:23 #239
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25742395
quote:

[..]

Een blikop jouw verademing:
[..]

Bron: Trouw, 21 maart 2005

vrijdag 25 maart 2005 @ 22:13:36 #240
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_25744535
quote:
Geen hysterische verademing maar een heldere blik op wat er feitelijk aan de hand is. Als Mak er niet geweest was, had Halsema evenwel dezelfde uitspraken gedaan zoals ze deed in Trouw en op het partijcongres. Dat 2 of meer mensen dezelfde mening zijn toebedaan impliceert geenszins dat ze achter elkaar aanlopen. Helaas is dat onderscheid voor mensen met een 1-dimensionale visie moeilijk te maken; immers, hoe de schapen ook lopen, ze lopen voor hen altijd achter elkaar aan.
  vrijdag 25 maart 2005 @ 22:14:32 #241
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_25744558
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 20:39 schreef Speth het volgende:
Onzin.
Sterk betoog.
pi_25747020
Hoe kan iemand Halsema nu nog serieus nemen wanneer ze twee leiders van gematigde centrum partijen vergelijkt met iemand die extreem rechtse standpunten verkondigd.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 00:29:43 #243
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25748122
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 23:47 schreef HalfLife2ABC het volgende:
Hoe kan iemand Halsema nu nog serieus nemen wanneer ze twee leiders van gematigde centrum partijen vergelijkt met iemand die extreem rechtse standpunten verkondigd.
Het leuke is dat ze steeds idiotere taal gaat uitslaan, en ze steeds hardere bewoordingen nodig heeft om aandacht te krijgen. Ik wacht op de eerste vergelijkingen van Verhagen met Hitler.
pi_25748208
Femke zegt hele verstandige dingen en net als in het Geert Mak-topic wordt er niet in houdelijk op in gegaan.

Bela, kun je nog een keer proberen haar verhaal inhoudelijk te weerleggen in plaats van een soort amateurpsychologische karakteranalyse van Halsema te plaatsen?
  zaterdag 26 maart 2005 @ 00:37:43 #245
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25748320
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 00:32 schreef SCH het volgende:
Femke zegt hele verstandige dingen en net als in het Geert Mak-topic wordt er niet in houdelijk op in gegaan.
Ze is een hypocriet stuk ellende.
pi_25748781
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 22:13 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Geen hysterische verademing maar een heldere blik op wat er feitelijk aan de hand is.
Heb je een datum waarop Verhagen en Zalm de mensenrechten hebben verkwanseld zoals Halsema stelt?
quote:
Als Mak er niet geweest was, had Halsema evenwel dezelfde uitspraken gedaan zoals ze deed in Trouw en op het partijcongres. Dat 2 of meer mensen dezelfde mening zijn toebedaan impliceert geenszins dat ze achter elkaar aanlopen.
Als de ene echter de ander aanhaalt dan is er wel degelijk grond voor eenzijdige beļnvloeding. In die zin herken ik wel wat Bela schrijft.
quote:
Helaas is dat onderscheid voor mensen met een 1-dimensionale visie moeilijk te maken; immers, hoe de schapen ook lopen, ze lopen voor hen altijd achter elkaar aan.
Daar heb je gelijk in. Gelovigen zijn moeilijk op alternatieve gedachten voor hun eigen op emoties gestoepelde werkelijkheidsbeleving te brengen. Je die mensen gunt ze hun waan zolang ze anderen daarmee verder niet al te lastig vallen. Maar om ze nu in hun wanen te bevestigen vind ik dan weer een stap te ver. Halsema lasterde voor mij hier twee regeringsleiders. Het lijkt erop dat die twee haar niet al te serieus nemen anders had ze een aanklacht wegens smaad tegemoet kunnen zien. Toch blijft het zonde dat iemand die voor de Wiardi Beckman Stichting werkte zo weinig wetenschappelijk haar politieke beschouwingen inkleurt en vind ik het ook vreemd dat uitgerekend bij GroenLinks zoiemand niet tijdig teruggefloten wordt. Ik had altijd een beeld van hoogopgeleide rdelijke mensen bij GroenLinks. Dat beeld is onder andere door deze verhalen van Femke Halsema (lees bijvoorbeeld het NRCV van Zaterdag er maar eens op na) negatief bijgesteld.

Ik krijg bijna nog begrip voor de persoonlijke aanval van Van Aartsen die een van de gebruikers hier inspireerde tot de bijnaam fabulerende Femke... Helaas zet Femke Halsema hier weer een lekker irrationeel beeld van vrouwen neer waarop ik vast ook wel weer bevooroordeeld zal worden aangekeken.

De sympathie die ik voor GroenLinks heb wordt door dit soort emo-politiek behoorlijk beproefd.
smachtend naar mensen met een bewegelijk verstand
  zaterdag 26 maart 2005 @ 01:01:55 #247
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25748974
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 00:54 schreef Omara het volgende:
Ik krijg bijna nog begrip voor de persoonlijke aanval van Van Aartsen die een van de gebruikers hier inspireerde tot de bijnaam fabulerende Femke... Helaas zet Femke Halsema hier weer een lekker irrationeel beeld van vrouwen neer waarop ik vast ook wel weer bevooroordeeld zal worden aangekeken.
Ik vrees dat dat de volgende stap zal zijn. Halsema zal beweren dat ze zo wordt bejegend omdat ze vrouw is. Niet omdat ze het spel slecht speelt.
pi_25749069
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 01:01 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik vrees dat dat de volgende stap zal zijn. Halsema zal beweren dat ze zo wordt bejegend omdat ze vrouw is. Niet omdat ze het spel slecht speelt.
Volgens mij heeft Femke Halsema dat niet nodig. We zullen zien of je hierin bevestigd gaat worden of niet. Ik van de gedachte van Sjun(?) wel aardig (als hij het was) die beweerde dat de irritatie die Femke Halsema oproept te maken zou kunnen hebben met haar te lang jeremiėren over randzaken en anekdotes. Hoe zien anderen dat?
smachtend naar mensen met een bewegelijk verstand
  zaterdag 26 maart 2005 @ 01:12:59 #249
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25749206
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 01:05 schreef Omara het volgende:
Ik van de gedachte van Sjun(?) wel aardig (als hij het was) die beweerde dat de irritatie die Femke Halsema oproept te maken zou kunnen hebben met haar te lang jeremiėren over randzaken en anekdotes. Hoe zien anderen dat?
Ik ben het daarmee wel eens. Het toontje, het morele vingertje, het aantal interrupties en spoeddebatten en de overdreven aanwezigheid is voor mij de bron van de irritatie. Plus dat het inhoudelijk allemaal zo weinig voorstelt.
pi_25749373
Al die fractieleiders roepen irritatie op, daar is Femke niet zo bijzonder in hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')