Hoe attent, Sackquote:Op zaterdag 19 maart 2005 00:26 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Nog maar een keer: Over je My Active Topics lijst
Ik heb de cd's van beide bands. Maar ik kon gewoon ff niet op Angelfish komen. Misschien omdat dat een 'gewone' naam is, i.t.t. het excentriekere GMM.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 00:29 schreef ranja het volgende:
Ja, terwijl ik Angelfish bekender vindMaar dat kan komen doordat ik daar de cd van heb.
Ach ja, als je naar http://forum.fok.nl gaat dan staat ie gewoon helemaal boven aan. Maar als jullie allemaal niet opletten......quote:
Ja, maar alleen backing vocals, dacht ik . En de muzuek was in mijn herinnering luchtig en fris, beetje arty post wave. Zal zo de lp 's opsnorren.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 00:32 schreef ranja het volgende:
Zingt ze ook in GMM? En hoe is die muziek?
Van beide bands heb ik nog nooit muziek gehoord, maar die namen worden in bijna elk artikel over Garbage wel genoemd.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 00:31 schreef GLO het volgende:
[..]
Ik heb de cd's van beide bands. Maar ik kon gewoon ff niet op Angelfish komen. Misschien omdat dat een 'gewone' naam is, i.t.t. het excentriekere GMM.
psychologie van de kouwe grond![]()
Eh..ja..quote:Op zaterdag 19 maart 2005 00:37 schreef bukgeit het volgende:
Noem 26 bands, van A t/m Z, met minimaal 1 keer de letter 'X' in de naam. Ik vermoed dat deze makkelijker is dan de variant van gisteren, toen de Z aan de beurt was.
Wat mag wel:
-duo's met een bandnaam
-voorvoegsel 'The'
Wat mag niet:
-soloacts of artiesten
Let op: bij de letter X aan het begin moet die letter nog een keer terugkeren in het vervolg van de bandnaam. XTC reken ik dus niet goed!
Die heb ik lekker wel al. alleen verder nog niet heel veel meerquote:
'Good Deeds And Dirty Rags' draait inmiddels rondjes op mijn Nepnics, en valt nu veel makkelijker te omschrijven: als een kruising tussen Simple Minds en The Human League, met een snufje Big Country. Beetje achterhaald anno 1989...quote:Op zaterdag 19 maart 2005 00:37 schreef GLO het volgende:
[..]
Ja, maar alleen backing vocals, dacht ik . En de muzuek was in mijn herinnering luchtig en fris, beetje arty post wave. Zal zo de lp 's opsnorren.
En dan is dit de winnaar, met de drie aanvullingen er nog bij.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 00:47 schreef GLO het volgende:
Onvolledige lijst (ik denk nog verder):
Anthrax
Boxer
Classix Nouveaux
Dixie Dregs
EFX
Fixx, The
G
Hex
INXS
J
Kix
Lynx
Maxeen
N
Onyx
Pixes
Q
Roxy Music
Tuxedomoon
U
Vixen
Wax
X-Ray Spex
Y
Z
Nogmaalsquote:Op zaterdag 19 maart 2005 01:45 schreef GLO het volgende:
Het gaat om personen, maar De Dijk en The Scene horen tot de leveranciers...
Voor mij welquote:Op zaterdag 19 maart 2005 01:54 schreef GLO het volgende:
Joni Mitchell. Snel genoeg?
Klopt. Nou, dan is de stap naar het antwoord toch niet groot meer.quote:
Toppiequote:Op zaterdag 19 maart 2005 02:31 schreef timbob het volgende:
ja! meerdere strikes zelfs!
goed bezig was ik
ja jaquote:Op zaterdag 19 maart 2005 02:35 schreef GLO het volgende:
[..]
Klopt. Nou, dan is de stap naar het antwoord toch niet groot meer.
Hint: album is in de loop der jaren regelmatig in diverse toonaangevende bladen uitgeroepen tot beste album aller tijden...
Mooi werk Sack_Blabbath en Bukgeitquote:Sack_Blabbath wrote:
Ik heb 'm gegoogled en die is 't inderdaad.
Namens Kapitein Roodbaard:
bukgeit+1
Niet...quote:Op zaterdag 19 maart 2005 11:36 schreef Scrutinizer het volgende:
Is dat de nieuwe stand? Erboven staat t/m deel 342
Eh, nou...quote:Op zaterdag 19 maart 2005 12:03 schreef ranja het volgende:
iemand die er aan twijfelt dat Bukgeit het goed geeft trouwens?
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 12:08 schreef methodmich het volgende:
John Cale?
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 13:44 schreef Scrutinizer het volgende:
De Berini's?
Helemaal juist.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 10:11 schreef bukgeit het volgende:
Als je heel precies wilt zijn dan moet 'The' er nog voor en inderdaad, Andy Warhol.
The Velvet Underground & Nico produced by Andy Warhol
wel zelfde richting, maar deze zangeres is de spil van de bandquote:Op zaterdag 19 maart 2005 15:02 schreef thaleia het volgende:
Het zijn zeker niet gewoon de Sisters of Mercy in de latere bezetting?
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 15:32 schreef ranja het volgende:
Ah, is het dan Incubus succubus?
Op de 7"van mij nog een band van 5 trouwens.
ozzy osbourne?quote:Op zaterdag 19 maart 2005 19:22 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Lambchop werd al eerder door MethodMich genoemd, maar ik had idd The Cranberries als laatste.
Nieuwe vraag:
Wie werkte ooit in een slachthuis in Birmingham voordat hij een beroemd rockster werd??
quote:
quote:
big boy capricequote:Op zaterdag 19 maart 2005 20:20 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Hey Timbob! Komt er nog een nieuwe vraag? Bijvoorbeeld hoe die ene dikke van de Track Addicts heet ofzo?
de cd naam is vernoemd naar de grote club The Big Beat Boutique..quote:Op zaterdag 19 maart 2005 20:23 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ja, doe er dan wel eentje die ik weet
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 20:25 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Fatboy Slim heeft er iig eentje gemaakt
Big Beat? Dan misschien ook wel de Proppellerheads ??
leftfield!quote:Op zaterdag 19 maart 2005 20:45 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Skint is de hint...
ja op dat label staat Fatboy Slim idd.
Verder weet ik alleen dat X-Press2 daarop zit (ben niet zo'n dancekenner op dat vlak)
Misschien ons aller Leftfield of zo ook?
proostquote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:01 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Dan geef ik 't op. Over de handdoek en de ring en zo...![]()
Kga een pilsje pakken in de stad. Succes verder![]()
ik heb ze alledriequote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:14 schreef UIO_AMS het volgende:
Hmmm, ik heb de Fatboy Slim versie. Als ik daar nou eens op kijk voor inspiratie, telt dat dan?
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:14 schreef UIO_AMS het volgende:
Hmmm, ik heb de Fatboy Slim versie. Als ik daar nou eens op kijk voor inspiratie, telt dat dan?
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 00:25 schreef bukgeit het volgende:
Let op!
Het is wel zo sportief om geen Google, Allmusic, IMDB, popencyclopedie, Top-40/Hitdossier of welke website/boek dan ook te gebruiken bij het beantwoorden. Het is natuurlijk niet verboden muziek te luisteren tijdens het trivia-en, of je eigen muziekcollectie te raadplegen...
Ik vind van welquote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:20 schreef UIO_AMS het volgende:
Dat bedoel ik. Valt het onder je de noemer 'je eigen muziekcollectie'?
Ik zit nu het boekje door te nemen, maar dat schiet idd niet echt op.
1: Fatboy Slimquote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:23 schreef bukgeit het volgende:
Lo Fidelity Allstars is nummer twee, en nummer drie daar moet ik over nadenken.
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:33 schreef UIO_AMS het volgende:
D'r staan mij iets te veel namen. Gok op Midfield General. Omdat dat kennelijk de Skint big cheese is.
ah, je bent bekend met internationale luchthavencodesquote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:38 schreef timbob het volgende:
Quito-Amsterdam (UIO_AMS dus) + 1
quote:A fusion of his own light reggae singing, urban-contemporary production qualities, and mid-tempo trip-hop rambling, Finley Quaye's debut album is an enjoyable effort. Particularly impressive is the range of Quaye's voice, from a distinctive high tenor to barely audible whispering. In fact, the only problem with Maverick a Strike is the singer's lack of emotion; even while his voice stretches out on the highlight, "I Need a Lover," it doesn't appear as though he cares much about the song.
hehequote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:50 schreef UIO_AMS het volgende:
dat is wel erg rap
Timbob + 1
had nog een aparte review van AMG klaar staan:
[..]
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:57 schreef bukgeit het volgende:
Earhta Kitt? Daar heb ik laatst nog twee bloemkolen van gekocht.
goed gegokt!quote:Op zaterdag 19 maart 2005 16:50 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik gok op Charles Aznavour
hehequote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:32 schreef lubje25 het volgende:
aha, Jocelyn Brown
ik shake ontkennend mijn hoofdquote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:41 schreef Berkery het volgende:
Long Tall Ernie & the shakers?
10 jaar te laat, blues en van eigen bodemquote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:50 schreef Berkery het volgende:
Jaren '70, rock, brits?
Wacht niet op mij, ik slaap uit.quote:No, I've never met anyone quite like you before
Ik denk New Order - Temptation. Tenzij er een ander nummer met die tekst bestaat (die is tenslotte weinig specifiek).quote:Op zondag 20 maart 2005 03:53 schreef Gambolputty het volgende:
Net met hangen en wurgen weer zo'n fijne MS SQL database aan de praat gekregen dus tijd voor:
welk nummer?
[..]
Wacht niet op mij, ik slaap uit.![]()
Wat een snelheidquote:
Niet The Sparks, en zeker niet Edward Fox.quote:Op zondag 20 maart 2005 10:19 schreef Berkery het volgende:
Mijn eerste ingeving is The Sparks, maar klopt volgens mij niet. Toch even zeggen![]()
quote:Op zondag 20 maart 2005 10:37 schreef dolle_hond het volgende:
the style council
Ik dacht bij 'dezelfde tijd als the sparks' meer aan de jaren 70. Style Council is van midden jaren '80 toch?quote:Op zondag 20 maart 2005 10:38 schreef dolle_hond het volgende:
dat je paul weller niet herkent berkery
Ik moet zeggen dat ik ook een beetje schrok van die foto.quote:
Ja, '83 tot '90...quote:Op zondag 20 maart 2005 10:43 schreef Berkery het volgende:
[..]
Ik dacht bij 'dezelfde tijd als the sparks' meer aan de jaren 70. Style Council is van midden jaren '80 toch?
GLO +1quote:Op zondag 20 maart 2005 04:54 schreef GLO het volgende:
[..]
Ik denk New Order - Temptation. Tenzij er een ander nummer met die tekst bestaat (die is tenslotte weinig specifiek).
Wacht niet op mij als het goed is, ik slaap ook uit - net terug van de popquiz in België (achtste geworden van de 36 verder inheemse ploegen, gestruikeld op 15 Belgische clips zonder geluid...).
Ik ben blij dat Dolle_hond het laatste regeltje tekst erbij had gezet, anders had ik 'm niet herkend. Ik ben echt beroerd slecht in lyrics-vragenquote:
quote:Op zondag 20 maart 2005 10:52 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Pearl Jam - Go
quote:Op zondag 20 maart 2005 11:57 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Dune?
quote:Heralded among the pioneers of trance, the Frankfurt, Germany-based duo of producermade an enormous impact in 1992 with their groundbreaking remix of the self-titled single by Age of Love. After the first
EP, Tales from a Danceographic Ocean — which contained their influential hit "
" — the duo unleashed a barrage of remixed material for Moby ("Go"), Frankie Goes to Hollywood ("Relax"), Deep Forest and others, all to massive club play; the single "
" followed in 1993, the first of several of the duo's recordings to feature the American-born vocalist Plavka. That same year,
their full-length debut LP, the two-volume
and
, which saw a move away from the pile-driving beats of earlier efforts towards a more commercial sound. In 1996, the duo returned with Disco 2001, an album recorded under the alias
. Though the next
LP (1997's
) didn't cause much of a splash, a remix of "
" became a worldwide club hit in 1999.
quote:
quote:
Punt en vraag voor Scrutinizer!quote:Op zondag 20 maart 2005 12:42 schreef Scrutinizer het volgende:
Willeke Alberti
Neuh, ander genre. Zeg gerust: een héél ander genrequote:Op zondag 20 maart 2005 13:05 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Megaherz???
Jazzanova inderdaadquote:Op zondag 20 maart 2005 13:06 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Jazzanova ???
die Berlijn-hint deed 't 'm... nu herkende ik die gast met die bril...
Natuurlijk. Ze krijgen van mij de prijs voor meest fout gestylede artiestenquote:Op zondag 20 maart 2005 13:21 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Laibach
Gadver, dat je die al op postzegelformaat herkentquote:Op zondag 20 maart 2005 13:36 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Mag ik er een loep bij???
Boyzone ??
Ja het verbaast mij ook. En ik schaam me er idd wel een beetje voor. Maar ik herkende ze omdat die homo altijd krom looptquote:Op zondag 20 maart 2005 13:39 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Gadver, dat je die al op postzegelformaat herkent
Bewitched toch?quote:Op zondag 20 maart 2005 13:46 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Ik vond hen leuker, maar ze hebben niet zo lang bestaan. Wie?
[afbeelding]
Goed! wordt het ook nog ergens uitgezonden? Dan kijk ik even...quote:Op zondag 20 maart 2005 04:54 schreef GLO het volgende:
[..]
Ik denk New Order - Temptation. Tenzij er een ander nummer met die tekst bestaat (die is tenslotte weinig specifiek).
Wacht niet op mij als het goed is, ik slaap ook uit - net terug van de popquiz in België (achtste geworden van de 36 verder inheemse ploegen, gestruikeld op 15 Belgische clips zonder geluid...).
En dan ga ik nu even lekker naar buiten met de hond, ik lees straks wel of 't geraden is. Wacht vooral niet op mijquote:British female dance-pop outfit(aka
) began performing live in Europe after releasing their debut single "Got 2 Have Ya." Originally formed by Beki (born Rebecca Barrington Onslow),
(born
Ashley Graham), Mariama (born Mariama Goodman), and Elisa (born Elisa Frances Cariera), their lineup changed after Mariama left the act and
decided to start her solo career.
In 1997,relocated in Orlando, FL, bringing forth their self-titled debut album with the hit singles "
" and "
" Puerto Rican Jenilca Guisti became their new member in 1999.
Soort van jaquote:
2 redelijke hints gehadquote:zal wel geen succes geweest zijn, want het zegt me niks..
quote:songfestival?
Correctquote:
misschien als bijbaantjequote:Op zondag 20 maart 2005 15:38 schreef methodmich het volgende:
De zanger van Noir Désir?
hij gooit van alles door elkaar om z'n muziek te makenquote:Op zondag 20 maart 2005 16:10 schreef DaisyDuke het volgende:
Heintje?
quote:Op zondag 20 maart 2005 16:20 schreef methodmich het volgende:
Dan zal het wel een vage DJ zijn.
quote:Op zondag 20 maart 2005 16:55 schreef TheSilentEnigma het volgende:
het lijkt me een Zweed.
neen..quote:Op zondag 20 maart 2005 17:47 schreef methodmich het volgende:
Sven Väth?
hmmquote:Op zondag 20 maart 2005 17:53 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Adam F?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |