Onweerlinks "Live"
archief
archief
Stormvue-sites
Cape en voorspellende kaarten:
Wolkenkaarten en foto's:
Neerslagradars:
Golven en de wind:
Weerstations & Actueel weer!:
Webcams:
Diverse weersites:
Informatieve site's:
Alles radars op een rij:
Handig om te weten:
Overige informatie:
De openingspost
Het vorige deeltje
NIEUW: De Atmosfeer Staat Op Ontploffen Foto Album.
De Atmosfeer Staat Op Ontploffen Users Kaart.
De Atmosfeer Staat Op Ontploffen WEBSITE!.
Zomertijd is volgende weekend alquote:Op vrijdag 18 maart 2005 23:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
website bericht
Volgende week komt er mogelijk een schoutbox op de website![]()
Daarnaast ben ik druk bezig met een vernieuwde lyout..
Deze lyout zal niet eerder dan in de zomertijd worden ingevoerd
Einde bericht
Weet ikquote:Op vrijdag 18 maart 2005 23:46 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Zomertijd is volgende weekend al
tevens tvp
Zeker mooiquote:
Morgenochtend nog mooi weer, vanaf daarna weer wat regen en meer bewolking. Maar wel iets zachter, maxima rond de 16 t/m 18C.quote:Op maandag 21 maart 2005 13:51 schreef RealKnuckles het volgende:
Lekker weer
Hoelang blijft het btw zo
Een paar mooie rolwolken zou ook niet slecht zijn.quote:
Het is geen mooi weer geweest vandaagquote:Op dinsdag 22 maart 2005 18:40 schreef SpeedyGJ het volgende:
Kortom, geniet nog maar even van de momenteel laaste 2 dagen van het mooie weer
Noorden heeft soms maar weer altijd gelukquote:Op dinsdag 22 maart 2005 18:50 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Het is geen mooi weer geweest vandaag
Ik heb ook geen rolwolk gezien hoor, want ik woon aan de kustquote:Op dinsdag 22 maart 2005 18:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
17 juli niks vernomen van die rolwolk, maar toch wel effe van te voren een dikke vette wolkbreuk van 30 min boven ons hoofd gehad
Maar over de temp moeten ze in het zuiden anders niet klagen
Maar het blijft wel droog waarschijnlijkquote:Op woensdag 23 maart 2005 17:16 schreef SpeedyGJ het volgende:Kortom: Het wordt kouder!
Yep, nachtvorst, niet zo vreemd voor maart natuurlijk, maar je hoopt met dit weer in één keer naar de zomer door te stomen.quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:32 schreef star_gazer het volgende:
Klopt het dat ze vorst opgeven voor volgende week? Zou wel een flinke domper zijn
Leuke kaart inderdaadquote:Op donderdag 24 maart 2005 12:11 schreef Weerman het volgende:
Hier een mooie overzicht, wat er nu precies aankomt!:
[afbeelding]
Mooie kaart toch zo?
Het is maar hoe je het bekijkt. Echt baggerweer wordt het niet, maar het lekkere warme weer van nu raken we toch wel kwijt de komende dagen.quote:Op donderdag 24 maart 2005 13:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Het is dus weer gedaan met het mooie weer begrijp ik?
Mooi weer vind ik "weer waarbij je lekker met aangenaam gezelschap in het warme gras kan liggen met een strooien hoed ver over de ogen getrokken en een madeliefje tussen de tanden, zodanig dat het in de namiddag aangevangen zoenen kan voortduren tot ver na zonsondergang, zonder je druk te hoeven maken over een mogelijk ontluikende bronchitis"quote:Op donderdag 24 maart 2005 13:03 schreef Againzender het volgende:
[..]
Het is maar hoe je het bekijkt.
Al sinds 8.00u helaasquote:Op donderdag 24 maart 2005 12:45 schreef Againzender het volgende:
[..]
Leuke kaart inderdaad
Ik heb het idee dat blikseminslagen.com er uit ligt, net nu er weer eens onweer voorspeld wordt
quote:Op donderdag 24 maart 2005 13:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Mooi weer vind ik "weer waarbij je lekker met aangenaam gezelschap in het warme gras kan liggen met een strooien hoed ver over de ogen getrokken en een madeliefje tussen de tanden, zodanig dat het in de namiddag aangevangen zoenen kan voortduren tot ver na zonsondergang, zonder je druk te hoeven maken over een mogelijk ontluikende bronchitis"
Ik dacht al, hoe ziet die vent dat tochquote:
Misschien is de bliksem er in geslagen?quote:Op donderdag 24 maart 2005 12:45 schreef Againzender het volgende:
[..]
Leuke kaart inderdaad
Ik heb het idee dat blikseminslagen.com er uit ligt, net nu er weer eens onweer voorspeld wordt
Die kans is echt super klein.quote:
Was alleen flink wat neerslag (bij Boxtel), (nog) geen onweer. Ben er net doorheen gereden namelijkquote:Op donderdag 24 maart 2005 16:31 schreef Oom_Agent het volgende:
Zware bui WNW van Eindhoven, flink rode pit op de radar.
Bron: KNMIquote:Opgesteld op zaterdag 26 maart 2005, om 10.19 uur.
Eerst mist. Verder wisselend bewolkt en een bui.
In Zeeland komt plaatselijk dichte tot zeer dichte mist voor. De mist
zal de komende uren verdwijnen. Verder hebben we ook nog te maken met
een band met regen die van de Kop van Noord-Holland via Flevoland naar
Friesland ligt. Deze verplaatst zich langzaam noordwaarts.
In de loop van de ochtend moet de mist en laaghangende bewolking
uiteindelijk gaan verdwijnen (alhoewel in sommige gebieden de bewolking
aanvankelijk hardnekkig kan zijn). Daarna hebben we nog wat velden
hogere bewolking en ook stapelwolken, waar de zon nu en dan tussendoor
schijnt. De stapelwolken ontwikkelen zich plaatselijk tot soms pittige
buien die zich maar langzaam verplaatsen, zodat het plaatselijk enige
tijd flink kan regenen. In de middag kan het daarbij ook onweren. De
wind komt uit oost tot zuidoost, maar wordt hooguit matig, kracht 3 tot
4. Met een middagtemperatuur van zo'n 15 graden is het nog steeds aan de
zachte kant.
In de nacht van zaterdag op zondag is de kans op mist aanzienlijk
kleiner vanwege de aantrekkende oostenwind. De temperatuur daalt dan tot
een graad of 8. Op eerste Paasdag is er een afwisseling van wolken en
opklaringen. Er komen opnieuw enkele buien tot ontwikkeling.
Oom_Agentquote:
quote:
Ja zag het, bleef vanaf 5 uur vanmorgen aan een stuk doorregenen vanuit een stilhangende bui. Die kans zit er op meer plaatsen in vandaag.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 12:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Trouwens: Flevoland heeft vanacht en vanmorgen flink wat water te verwerken gehad
Offtopic: Open een topicquote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:05 schreef Richard_Zutphen het volgende:
Dank u again oom ageent
Hier in Arnhem zuid schijnt de zon af en toe en warmt het lekker op en beginnen de wolken alweer te borrelen.
Offtopic: Ik heb een baan gevonden!! yeeeeeeeeeeehaaaaa!!
Voornamelijk in het midden en zuiden van het landquote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:07 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Ja zag het, bleef vanaf 5 uur vanmorgen aan een stuk doorregenen vanuit een stilhangende bui. Die kans zit er op meer plaatsen in vandaag.
gefeliciteerdquote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:05 schreef Richard_Zutphen het volgende:
Dank u again oom ageent
Hier in Arnhem zuid schijnt de zon af en toe en warmt het lekker op en beginnen de wolken alweer te borrelen.
Offtopic: Ik heb een baan gevonden!! yeeeeeeeeeeehaaaaa!!
Die Upper Level Low beweegt nauwelijks van z'n plaats (meteosat beelden):quote:Actuele weeritems
Wind
Volg HiRLAM
Temperatuur
Tx in bewolkte gebieden 12 graden, waar de zon er bij komt 15-16
graden.
Mist
Boven zee. Vannacht vooral in het zuidwesten van het land. De rest van
het land te veel (geo)wind
Opmerkingen
Na een mistige start is het nu vrijwel overal onstabiel van opbouw. Cu
kunnen uitgroeien tot geisoleerde buien, later vanmiddag ook
lijnvorming en kans op onweer.
======================================================================
Satrep guidance:
ULL: [5302E] Rond de ULL ontstaan steeds meer buienlijnen op deze
kaart zijn er al drie die duidelijk in ontwikkeling zijn en
lijnvorming vertonen.
Ja inderdaad, veel towering cumulus die kanten op ! Bolt goed op allemaal....quote:Op zaterdag 26 maart 2005 14:54 schreef Againzender het volgende:
Ik zie trouwens dat er bij het Ruhrgebied onweer zit, misschien zie je daar wel de uitlopers van Oom_Agent?
Deze lijkt me iets beterquote:Op zaterdag 26 maart 2005 14:57 schreef Againzender het volgende:
blikseminslagen.com doet het trouwens nog steeds niet
alternatief
Die vind ik wat warrig, maar is in principe ook goed bruikbaar iddquote:
Maar dies wel sneller met updatequote:Op zaterdag 26 maart 2005 15:39 schreef Againzender het volgende:
[..]
Die vind ik wat warrig, maar is in principe ook goed bruikbaar idd
Die bui zie ik ook vanuit me raamquote:Op zaterdag 26 maart 2005 14:30 schreef Oom_Agent het volgende:
En de eerste bui is ontstaan ten oosten van Nijmegen !! Ik heb deze bui zelf besteld
Live fotootje
[[url=image[/url]]
En hier had ik het over (5 minuten samengevat tot ±7 seconden):quote:Op zaterdag 26 maart 2005 15:08 schreef DemonRage het volgende:
Woeiii... grote stapelwolk ontwikkelt zich hier (Eindhoven)... beeldmateriaal komt eraan
Hm, ik heb toch het idee dat die site niet alle inslagen te pakken heeft.quote:
Die geeft onweershaarden pas aan als er meer dan 10 inslagen zijn voortgekomen uit de cel. Voordeel is dat de trekrichting aangegeven wordt. Maar de originele BLIDS vindt ik toch wat overzichtelijker. Jammer dat Lightning Explorer ( blikseminslagen.com) ruit ligt, of zelfs helemaal niet meer bestaat. Ik wil gele stipjes.........quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:17 schreef Againzender het volgende:
[..]
Hm, ik heb toch het idee dat die site niet alle inslagen te pakken heeft.
Die ligt aardig dichtbij mn vorige woonplaats dan! (Bemmel)quote:Op zaterdag 26 maart 2005 14:30 schreef Oom_Agent het volgende:
En de eerste bui is ontstaan ten oosten van Nijmegen !! Ik heb deze bui zelf besteld
Live fotootje
[afbeelding]
Met Digitale Camera filmen en dan met Adobe Première versnellen (40x) en omzetten naar Animated Gif... om het klein te houden moest de kwaliteit nogal terug, vandaar dat het op webcambeelden lijktquote:Op zaterdag 26 maart 2005 17:01 schreef Party_P het volgende:
gaaf gedaan, he bje een webcam die om de minuut een foto opslaat ofzo?
Hij zakt inelkaar, maar de breete wordt wel groterquote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:16 schreef DemonRage het volgende:
[..]
En hier had ik het over (5 minuten samengevat tot ±7 seconden):
http://members.chello.nl/m.vandeven11/wolk1.gif
Uiteindelijk lijkt-ie dan toch als een slappe pik in elkaar te zakken op het filmpje.
Hmmz dat had ik al een beetje in de gatenquote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:31 schreef Oom_Agent het volgende:
@ Speedy
die onweersdetectie ( Lightning 2000) is niet betrouwbaar, de afstanden zijn blijkbaar nog niet goed ingesteld. ( omgeving Gouda geen onweer op het moment)
Wooohooooooquote:Op zaterdag 26 maart 2005 17:14 schreef Oom_Agent het volgende:
Ten noorden van Tilburg ontstaan nu ook wat buien. ( foto Joekurr) De bui bij Amersfoort heeft inmiddels wolkbreuk intensiteit.
Vol vol volopquote:Op zaterdag 26 maart 2005 17:18 schreef Party_P het volgende:
ze groeien idd lekker, oom agent, wat verwacht je voor vanavond, op meer plekken flinke buien met onweer?
quote:KNMI Guidance korte termijn uitgegeven op Sat Mar 26 16:03:01 2005
Gebaseerd op satellietfoto van 1500 UTC
Actuele weeritems
Wind
Hirlam 12 kan gevolgd worden
Temperatuur
KTG en DMO komen met elkaar overeen, maar kunnen afwijken tov de
werkelijkheid door de onzekerheid van de bewolking. Gemiddeld zijn ze
goed
Mist
Met namwe in de zuidwestelijke helft van het land kans op mist:: de
hele dag vochtaanvoer van zee en minste wind. Elders tamelijk veel
geowind en met oostenwind geen aanvoer van vocht (echter wel neerslag,
hetgeen meewerkt)
Opmerkingen
Geen
======================================================================
Satrep guidance:
QS: [5008W] Occlusie is vrijwel stationair en bestaat voornamelijk uit
water wolken (zie NIR 1.6 en IR 3.9 micrometer)
Occl: [5704E] Occlusie is vrijwel stationair en is in rug van
thetaw850 goed terug te vinden. In frontale zone mist en lage stratus
Dark stripe: [4903E] Op de grens van darkstripe (tussen lijnen is het
droog) buienontwikkeling
Dark stripe: [5208E] Op de grens van darkstripe (tussen lijnen is het
droog) buienontwikkeling
ULL: [5301E] Zowel in dynamische als thermische velden (koude put)
terug te vinden
SC Sheets: [5601E] Deels ook straus en mist gebieden, maar niet in
satellietbeelden te herkennen
Fog / ST: [5808W] In het gebeid van een uitloper van een hoog boven
Noorse Zee mist en stratus onder subsidentie inversie
Fog: [5206W] hoge dauwpunten met koud zeewater
Paars komt toch helemaal niet voor op de radar? :Squote:
quote:CONVECTIVE FORECAST
VALID 11Z SAT 26/03 - 06Z SUN 27/03 2005
ISSUED: 26/03 10:33Z
FORECASTER: GATZEN
General thunderstorms are forecast across western Europe, western Mediterranean
SYNOPSIS
To the east of rather low geopotential over northeastern Atlantic, strong upper jet is directed to southern Iberian Peninsula. Delta flow regime is analyzed over western Mediterranean. Between this delta and well-developed arctic long-wave trough over northeastern Europe ... rather complex upper flow regime is present over western Europe. At lower levels ... a high pressure system is present over Scandinavia and North Sea, while low pressure is present from Bay of Biscay to Germany and further to southeastern Europe. Latest ascends show quite moist maritime airmass with nearly neutral lapse rates in the range of the low pressure system.
DISCUSSION
...Iberian Peninsula and western Mediterranean...
Latest satellite image shows a cloud-band with embedded convection reaching from southern Iberian Peninsula to Bay of Biscay that is associated with a well-developed upper vort-max analyzed by numerical model output. At lower levels ... rather cold maritime airmass advects eastward into western Mediterranean. Along the vort-max/cold front ... models suggest instability over western Iberian Peninsula and western Mediterranean. Latest soundings show steep lapse rates and relatively rich low-level moisture underneath the inversion ... and CAPE forecast of GFS seems to be reasonable. Showers and thunderstorms should form along the cold front today that moves eastwards into northern central Mediterranean. Strong deep layer wind shear should enhance potential of organized convection ... and a few intense thunderstorms, capable of producing large hail and severe wind gusts are not ruled out. Upper subsidence due to CAA and DAVA should limit thunderstorm potential west of the cold front. Best chances for thunderstorms exist over the northwestern portions, where instability is expected in the range of the upper trough center.
...Western Europe...
In the range of the upper low ... convectively mixed airmass should destabilize during the day. Thunderstorms are forecast. While upper level winds should remain quite low, low-level southeasterly winds are expected to increase during the day, advecting relatively warm airmass into western Germany and Benelux. Although low-level vertical wind shear is forecast to remain low, low LFC heights may increase the potential of weak tornadoes locally.
#
Neej idd, paars komt niet voor.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 17:56 schreef drelletje het volgende:
[..]
Paars komt toch helemaal niet voor op de radar? :S
En op weerwoord dachten ze aan een supercell..![]()
Hehequote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:14 schreef JoeKurr het volgende:
Terwijl ik dit typ, hoor ik wat gerommel: onweer in Oosterhout! Yay!
Daar lijkt ie tenminste op (Weerwoord)quote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:13 schreef DemonRage het volgende:
Die Duitse supercell...
[..]
...is niet van vandaag
dat ziet er heel erg uit als een rolwolk (is het toch ook?)quote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hopaaaaaaaaaaa DUITSLANDgeweldig!!!!!!!!!!
Leuk maar euh dat zijn voorspellingenquote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:50 schreef Rietvaerder het volgende:
http://members.chello.nl/amridder/onw.gif
Hoe doe je zoiets nou precies?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 19:33 schreef JoeKurr het volgende:
Die bui is hier gemaakt.
Veel plezier ermee
Traditioneel Oosterhouts receptquote:
Hmmz eerst een Avi van maken en dan met Jasc Animation shop openen en dan opslaan als gifquote:Op zaterdag 26 maart 2005 19:13 schreef JoeKurr het volgende:
Mooie foto crash!
Op de beelden die mijn webcam nu staat te maken, zie je de bui boven Oosterhout ontstaan
Weet iemand toevallig hoe ik op een simpele manier van een berg losse plaatjes een animatie maak?
Dan zet ik die online.
Werd idd net op de radio genoemd, plus dat er in Barneveld hagelstenen als golfballen vielen, verkeer stond daar stilquote:Op zaterdag 26 maart 2005 19:50 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Dordrecht, de ene flits na de andere
Welke rader?!quote:Op zaterdag 26 maart 2005 20:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
Kijk net nog even de radar.
Duitsland.
Wat daar inhemelsnaar gebeurd echt ongelovelijk.
Die supercel is al uren in de lucht en zakt nu in, tegelijkertijd ontstaat er een 2de die als ware nu het werk van die ander gaat overnemen
Weeronlinequote:
Zo... heftig.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 20:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]
Even filmpje gemaakt van begin tot nu.
Ook met opzet even de tijd erbij gedaan.
Zeker coolquote:
Dat bedoel ik dus.quote:
Maar die veranderd toch elke dag? Ga je elke dag je ondertitel veranderenquote:Op zaterdag 26 maart 2005 20:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Weeronline
Code: Zie onder mijn nickname
Temp sensor waar ook mijn windmeter en regenmeter draad naar toe gaatquote:Op zaterdag 26 maart 2005 20:24 schreef Party_P het volgende:
wat voor sensor ga je plaatsen?
ja idd, plaatselijk, maar voor kleine buitjes erg heftige buien
En dat allemaal maar zo'n 25 kilometer noordelijker...quote:Op zaterdag 26 maart 2005 20:55 schreef Rietvaerder het volgende:
TERINGGGGGG ik zie de overkant van de straat niet eens meer! En dat is 15 meter ofzo!!![]()
![]()
Nog nooit zo hard zien regenen....
Zou het dan stoppen, denk je?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 21:01 schreef Rietvaerder het volgende:
Ok nu word het engGa de pc afsluiten de TV maar uitzetten denk ik....
Dat meen je niet ?!quote:Op zaterdag 26 maart 2005 21:11 schreef E.T. het volgende:
Grens Rotterdam - Capelle a/d IJssel (zo'n 20 km boven Rietvaerder.. Jij zit toch in Dordrecht?) meldt een wolkeloze hemel..
Een rustige, zachte voorjaarsavond..
Ik heb precies hetzelfde... alleen dan ten zuiden van Dordt!quote:Op zaterdag 26 maart 2005 21:11 schreef E.T. het volgende:
Grens Rotterdam - Capelle a/d IJssel (zo'n 20 km boven Rietvaerder.. Jij zit toch in Dordrecht?) meldt een wolkeloze hemel..
Een rustige, zachte voorjaarsavond..
Ongelovelijk dat 't op zo'n korte afstand zo'n verschil kan zijn.. (ik zag net wel in de verte een paar flitsen.. maar niet noemenswaardig)
Echt?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 22:13 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dit is een voorbode voor een zomer vol noodweer
Zou me niks verbazen.quote:
Optimistquote:Op zaterdag 26 maart 2005 22:13 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dit is een voorbode voor een zomer vol noodweer
Gedenkwaardige momentenquote:Op zaterdag 26 maart 2005 22:24 schreef DemonRage het volgende:
[..]
ff nagenieten dan:
http://www.knmi.nl/voorl/nader/rolwolkeninbeeld.htm
SHittttttquote:Op zaterdag 26 maart 2005 22:24 schreef DemonRage het volgende:
[..]
ff nagenieten dan:
http://www.knmi.nl/voorl/nader/rolwolkeninbeeld.htm
Brrrrrrrrrrrrrr dat maakt het wel lekker engquote:Op zaterdag 26 maart 2005 22:33 schreef DemonRage het volgende:
Om er eens even een foto uit te lichten, die waar de tekst bij staat: "Onheilspellende duisternis bij het onweer op 17 juli 2004 (foto: H. Kamphuis Oldenzaal). Volgens oud-weerman Hans de Jong uit Gorredijk was de duisternis bij deze bui de ergste sinds de tornado van Borculo in 1925. (Bron: Trouw). "
[afbeelding]
Wie ziet het schedel ook?
quote:Op zaterdag 26 maart 2005 22:33 schreef DemonRage het volgende:
Om er eens even een foto uit te lichten, die waar de tekst bij staat: "Onheilspellende duisternis bij het onweer op 17 juli 2004 (foto: H. Kamphuis Oldenzaal). Volgens oud-weerman Hans de Jong uit Gorredijk was de duisternis bij deze bui de ergste sinds de tornado van Borculo in 1925. (Bron: Trouw). "
[afbeelding]
Dan heb je teminste nog wat gezien...quote:Op zaterdag 26 maart 2005 22:42 schreef star_gazer het volgende:
Poehee! Dat onweer bij de Brabantse Biesbosch was flink zwaar! Ik zat zelf in de Dordtse Biesbosch en heb van de zijlijn mogen meegenieten. Wat een klappers!
Ik zat vlakbij en heb niet zoveel gehoordquote:Op zaterdag 26 maart 2005 22:42 schreef star_gazer het volgende:
Poehee! Dat onweer bij de Brabantse Biesbosch was flink zwaar! Ik zat zelf in de Dordtse Biesbosch en heb van de zijlijn mogen meegenieten. Wat een klappers!
Ik had stapel wolken... en 1 onweer knal maar wist pas na 2 uur dat dat het was omdat mensen er over sproken. Ik dacht toen dat de tractor van 60 jaar oud gewoon ff iets raars deedquote:Op zaterdag 26 maart 2005 23:16 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Dan heb je teminste nog wat gezien...
Hier was vandaag alleen wat stapelbewolking
en verder niks.
quote:
Uploadûh!quote:Op zaterdag 26 maart 2005 23:32 schreef Againzender het volgende:
...
Overigens blijft 17 juli 2004 wel één van de spectaculairste weergebeurtenissen van de laatste jaren. Ik heb nog ergens een .avi liggen van het binnentrekken van die rolwolk. Niet van mijzelf overigens.
Ik had die link via het KNMI gekregen, was van een cam die altijd aanstond. Misschien staat 'ie nog op hun site, zal even zoeken.quote:
niet zo toevalligquote:Op zaterdag 26 maart 2005 23:36 schreef DemonRage het volgende:
Deze toevallig
http://www.knmi.nl/samenw/bbc2/video/
Best onverwacht, eigenlijk verwachte ik dat het na zessen al wel in zou zakken, maar dat bleek dus totaal niet te kloppen.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 23:40 schreef Weerman het volgende:
Buien nemen weer langzaam toe. Best grappig.
het is inderdaad een vaag gebeuren in de atmosfeer. er ligt dan ook wel het nodige aan storingen in de buurt, best leuk eigenlijkquote:
Nope die gaan naar het westen, alhoewel dat en enorm langzaam gaat.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 23:57 schreef Againzender het volgende:
Hm, op de Noordzee ontwikkelt zich nu weer onweer. Dat zal de kust wel niet bereiken denk ik.
Ja, die herrinner ik me nog, ik was jarig, vond god niet leuk ofzoquote:Op zaterdag 26 maart 2005 23:32 schreef Againzender het volgende:
[..]
Altijd weer mooi wat je in wolken kan zien. Bij 9-11 zag men ook van alles in de stofwolken.
Overigens blijft 17 juli 2004 wel één van de spectaculairste weergebeurtenissen van de laatste jaren. Ik heb nog ergens een .avi liggen van het binnentrekken van die rolwolk. Niet van mijzelf overigens.
Zeker.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 23:59 schreef Againzender het volgende:
[..]
het is inderdaad een vaag gebeuren in de atmosfeer. er ligt dan ook wel het nodige aan storingen in de buurt, best leuk eigenlijk
Nou, dan mag het hard knallen, want ik ga nu enorm pittenquote:Op zaterdag 26 maart 2005 23:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nope die gaan naar het westen, alhoewel dat en enorm langzaam gaat.
Als de wind 1maal naar het westen draaid dan heb je die zo binnen![]()
Er zit een vlieg op de lensquote:Op zaterdag 26 maart 2005 23:36 schreef DemonRage het volgende:
Deze toevallig
http://www.knmi.nl/samenw/bbc2/video/
quote:Op zondag 27 maart 2005 00:34 schreef Oom_Agent het volgende:
Was weer genieten vandaag...........helaas geen onweer, maar wel mooie luchten.
Toevallig werd een foto, die ik vanmiddag heb gemaakt, door Peter Timofeeff bij zijn weerpraatje geshowd.![]()
[afbeelding]
Weerlichtquote:Op zondag 27 maart 2005 00:38 schreef drelletje het volgende:
Komt volgens mij een onweder buitje deze kant op... Blikseminslagen.com is dood dus een goede radar is er niet meer... maar het schijnt dat ten zuiden van utrecht weerlicht wordt gezien, ik zie het niet maar misschien komt dat door de bewolking.. naja merk het zo wel... als ik nog niet slaap
als ik hier iets zou zien... maar dat is dus niet het geval.. zie nu dat het langs gaat trekken aan de WO rader... jammer.quote:Op zondag 27 maart 2005 00:41 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Weerlicht
Camera, statief, lange sluitertijd,
Dat zal van de zomer beter gaan denk ik. Trouwens aan weerlicht heb je nog geen zak, je moet de bliksem ZELF zienquote:Op zondag 27 maart 2005 00:41 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Weerlicht
Camera, statief, lange sluitertijd,
Net alsof ze in Barneveld nog niet genoeg eieren hebbenquote:Op zondag 27 maart 2005 10:36 schreef Richard_Zutphen het volgende:
Ik hoorde idd dat op de A1 hagel is gevallen ter grote van golfballen.
Vooral in de buurt van Barneveld is het goed los gegaan.
Onweer, hagel, wind en files.
Jep, ik ben vrijwilliger daarquote:Op zaterdag 26 maart 2005 23:19 schreef medman het volgende:
[..]
Ik zat vlakbij en heb niet zoveel gehoord
Zit jij bij de sterrenwacht btw? Daar moet ik ook weer eens naar toe!
quote:Op zaterdag 26 maart 2005 22:33 schreef DemonRage het volgende:
[afbeelding]
Zoiets heb ik ook een keer meegemaakt, maar dan op een drukkend warme voorjaarsdag ergens in juni eind jaren '90 dacht ik. Toen werd ik 's ochtends vroeg wakker van onweer en toen ik naar buiten keek was er best dichte mist en het was behoorlijk benauwd. Dus het kan wel, maar echt vaak zal het niet voorkomen iddquote:Op zondag 27 maart 2005 09:37 schreef Allan24 het volgende:
Zojuist op de radio gehoord: iemand op een schip uit de westkust van Noord-Holland meldt per telefoon dat het op de Noordzee mistig is, en tegelijkertijd regent en onweert het. Op zich een onlogische combinatie, want mist = vochtige en rustige lucht, terwijl onweer juist veroorzaakt wordt door een onstabiele atmosfeer. Maar 't is wel weer opmerkelijk onvoorspelbaar allemaal
Dus ja... onweer boven een mistbank kan in dit geval dus voorkomen.quote:< plaatje >
KNMI Guidance korte termijn uitgegeven op Sun Mar 27 09:27:01 2005
Gebaseerd op satellietfoto van 0900 UTC
Actuele weeritems
Wind
Volg HiRLAM
Temperatuur
Volg HiRLAM
Mist
Langs de westflank van het laag boven Frankrijk wordt in Zeeland van
over de Noordzee mistvelden aangevoerd. Later in de periode maakt ook
zuid-Holland kans op advectieve mist.
Opmerkingen
Boven een nu nog stabiele grondlaag is het op enige hoogte uiterst
onstabiel. Vooral vanmiddag enkele fikse regen- of onweerbuien.
Aangezien de achtergrond stroming zwak is kan er lokal veel regen
vallen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |