abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:30:33 #51
136 V.
Like tears in rain...
pi_25541944
'concurrentie'

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:30:37 #52
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25541945
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 23:04 schreef Don_Gurgen in het topic Wilders publiceert beginselprogram het volgende:
het spijt me als ik een beetje in herhaling val, maar ik had geen zin om zes pagina's forum door te lezen, maar ik heb een algemene vraag. Hoe kan je nou ooit enige serieuze patie opbrengen voor een man als Wilders???
Dat zal eenvoudig zijn voor mensen die stelselmatig zijn genegeerd door de politiek. Mensen de alle nadelen van een multicultureel evangelie in combinatie met politieke correctisme in de praktijk hebben mogen ervaren en woonachtig zijn in verpauperde buurtjes kan ik niet kwalijk nemen dat zij in zijn voor elk politiek experiment dat verlichting van hun situatie lijkt te bewerken.

Ook arbeidszame mensen die hun vrij besteedbare inkomen jaarlijks zien afnemen terwijl zij met afnemende maatschappelijke solidariteit worden geconfronteerd terwijl zij het idee hebben dat hun leefomgeving zich van hen vervreemd kunnen argumenten vinden om het eens met Geert Wilders te proberen.

Standaard worden de signalen van deze mensen geridiculiseerd tot racisme en laat men hen aan hun lot over terwijl vermeende 'slachtoffers' de hand boven het hoofd gehouden wordt door middel van extra sociaal culturele voorzieningen. Het verhaal van Wilders doet in ieder geval recht aan de klachten van deze mensen.

Als je dus een politieke invloed van Wilders wenst te beperken doe je dat niet door te schamperen over Wilders maar door daadwerkelijk oog en oor te hebben voor de noden van zijn doelgroepen. Bijvoorbeeld door de politiek correcte kramp te blijven belichten, slachtofferisme niet langer lucratief te laten zijn, te meten met gelijke maten in geval van maatschappelijke hulpvragen en tegen te gaan dat een al dan niet vermeende culturele invasie beslag krijgt in de woonbuurten van dit volk.

Het is niet zo dat de aanklagers van het huidige politieke bestel helemaal geen punten hebben. Onderkenning van hun signalen door belichting van misstanden en politieke maatregelen zal WIlders de wind uit de zeilen nemen. Mogelijk zal dat hem zelfs een zendingsdrang ontnemen...
quote:

Het populisme druipt gewoon van de man af.
Niet minder dan van Wouter Bos of Jan Marijnissen.
quote:
Naast zijn narcistische trekjes
psychologiseringsalert...
quote:
probeert hij mensen te ronselen door nationalistische gevoelens op te wekken.
verdachtmakingssalert...
quote:
Dit vind ik inhoudelijk een hele vreemde aanpak,
Dat jij een zin verder over inhoudelijkheid begint wijst er mogelijk op dat het woord inhoudelijkheid lijkt te zijn verworden tot containerbegrip. Handig inzetbaar om via kretologie in elke discussie wat mee te praten. Gelukkig geef je aan dat jij dat inhoudelijk een vreemde aanpak vind. Wat bedoel je met een inhoudelijk vreemde aanpak in relatie tot de case Geert Wilders en de aanzet tot zijn politieke programma?
quote:
zeker wanneer hij stelt dat hij "Nederland terug geeft aan de Nederlanders" door een zeer intolerant beleid voor buitenlanders en andere culturen te voeren lijkt het me dat Geert Wilders de geschiedenis nooit heeft bekeken.
zijn retoriek roept inderdaad bedenkingen op. Tolerantie kan echter bewaard blijven zolang grenzen worden aangegeven en bewaakt. Gebeurt dit niet dan bewerkt opgelegde tolerantie intolerarantie jegens degenen die het krijgen opgelegd.
quote:
De "Gouden Eeuw" (iets waar Geert het ook over heeft, zie je nou dat verdomde pupulisme niet???) was een gouden eeuw doordat wij een tolerante politiek voerden voor culturen, intellectuelen, religies en etniciteiten.
Je slaat voor het gemak over dat dit goud door middel van hard werken verdiend werd. Diverse burgers van allerlei kleur droegen hun steentje bij aan de opbouw van de handel. Momenteel zien wij dat diverse ingezetenen van allerlei kleur slechts gebruik maken van geboden voorzieningen zonder zelf actief bij te dragen aan de opbouw van de leefomgeving, hetzij financieel, hetzij via vrijwilligerswerk en noodzakelijke correctie van het eigen kroost. Sommigen vinden het zelfs nodig hun leefomgeving uit te wonen zonder dat dit leidt tot maatregelen om die overlast aan te pakken.
quote:
Dit resulteerde in een goede vrije handel en rijke cultuur. Geert zou beter moeten weten dan dergelijke termen in de mond te nemen als deze niet stroken met zijn poltieke ambities.
Je verhaal ging al mank. Geert wint stemmen op signalering van wat mank gaat en niet of nauwelijks benoemd werd. Een remedie op het succes van Geert kan geboden worden in belichting en aanpak van maatschappelijke misstanden ongeacht de etniciteit van daarbij betrokkenen.
quote:
Ook de angstpolitiek die hij voert vind ik storend. Natuurlijk zal ik niet ontkennen dat hij en Hirsi Ali het bijvoorbeeld moeilijk hebben maar terrorisme zou niet een van de hoofdonderwerpen van de politiek moeten zijn!
Inderdaad. Voldoende investering in veiligheid op straat lik op stuk beleid en aanpak van criminelen en hun activiteiten zouden ertoe kunnen leiden dat het Geert aan vruchtbare bodem gaat ontbreken. Zolang echter mensen als Ajjoeb Cohen de indruk wekken slechts daders tegemoet te komen door maatschappelijke voorzieningen als buurthuizen en banen te regelen terwijl slachtoffers er maar bekaaid afkomen en met hun kosten blijven zitten verwacht ik toch dat politici als Geert Wilders de wind mee houden. De solidariteit van sommigen is jaren overvraagd geworden. De slinger slaat nu de andere kant op. Ik ben met je eens dat dit geen vreugde geeft. De remedie ertegen zit hem voor mij in een politiek van dubbele solidariteit die niet bewerkt kan worden middels structurele premieverhogingen.
quote:
WAT!!! Zullen veel van jullie nu schreeuwen, maar ga maar na, hoeveel mensen zijn er in Nederland omgekomen in een terroristische aanslag? Ik ken er maar een dit jaar en die was van uitzonderlijke aard, daarmee bedoel ik dat ik niet bang ben om nu de straat op te gaan. Ik wil hier verder geen van Gogh discussie van maken. Maar de islam is overgehyped
Inderdaad, evenals racistische tendenzen, discriminatie en slechte jeugd terwijl vergeten was evenwicht tussen rechten en plichten te bewaken. hierdoor zijn wat zaken binnen onze maatschappij tot scheve verhoudingen vergroeid. Opgeworpen taboes door politiek correcte zeloten bestendigden deze scheefgroei.
quote:
, als je er bij stilstaat dat er helemaal niet zoiets is als 'de' islam. De islam is niet centraal geoorganiseerd en komt in vele verschillende vormen voor in verschillende continenten in de wereld.
In de arabische wereld zijn er ook al verschillende varianten op islam.
quote:
De moslims in Europa zoeken nu een manier van geloof dat zij in Europa kunnen uitdragen, de traditionele islam werkt voor de meerderheid niet (slechts 20% bezoekt regelmatig een moskee). Laten we proberen zoals we eeuwenlang met succes hebben gedaan een politiek van pacificeren en toleren te voeren. Dit is niet laf! Dit is juist dapper, het openen van de dialoog is vaak veel enger dat het vanachter je computertje verketteren.
Kan binnenkort dan ook een dialoog met Wilders verwacht worden in plaats van verkettering vanachter de computer?
quote:
Ga eens naar een debat in de rode hoed in A'dam en zie hoe vruchtbaar dit kan zijn! Laat jezelf horen, zo kan je alleen invloed uitoefenen op de ontwikkeling van de islam, verketteren en intolerantie zullen alleen maar tot radicalisering leiden.
Waarom moet het debat in PvdA-bolwerk de Rode Hoed plaatsvinden? Waarom niet eens op de Albert Cuyp gedebatteerd?
quote:
Weet je wanneer ik Geert nou zou geloven als hij het heeft over onze veiligheid? Als hij het zou hebben over de dijken in Nederland. Dijken?? Jazeker, het is danwel niet zo mediageil als terrorisme, maar veel dijken in Nederland voldoen gewoon niet aan de wettelijk voorgeschreven eisen (zo'n 40%!). Een hevige storm zou een dijk kunnen breken en bij een groot aantal dijken in Zuid-Holland zou dit 100.000! doden tot gevolg kunnen hebben. Knappe terrorist die dat voor me kaar krijgt.
Zometeen gaat Geert er nog met dit item vandoor
quote:
En zo kan ik nog wel pagina's doorgaan
Ik geloof er niks van...
quote:
, dat zal ik niet doen, het is ook niet echt een mooi geheel geworden, maar ik moest het gewoon kwijt, als een soort kotsreactie.
Zo kwam het bij mij ook over.
quote:
Ik wilde eigenlijk alleen maar mijn verontwaardiging uitspreken voor de steun voor zo'n populistische clown als Wilders en jullie vragen of jullie dat populisme niet zien?
Yep, populisme en de ridiculisering vallen goed op.
quote:
Of dat jullie werkelijk denken dat Wilders goede plannen heeft, of is het meer een proteststem en wil je ook weer niet dat hij echt groot wordt? Ik snap het namelijk niet. Help mij uit de verwarring en als je dat niet lukt, stap dan zelf uit de droom Wilders, omdat het volgens mij een nachtmerrie is!

Alle goeds,

Don Gurgen
Eevenveel goeds terug. De punten waarop Wilders zich politiek profileert zijn minder ridicuul dan je zou wensen en je de persoon Geert Wilders doet voorkomen. De sociaaldemocratie heeft zowel een Fortuyn als een Wilders gebaard door gebrek aan oog voor dubbele solidariteit. In plaats van de hand in eigen boezem te steken wordt getracht via verkettering de zaak weer in sociaaldemocratisch gareel te krijgen zonder in te gaan op de aangekaarte problematiek of de te berde gebrachte wijze van oplossingsbewerking.

Het geëmancipeerde volk is echter zover dat het voor zichzelf op komt en de eigen mening verkondigd. Bevoogding wordt niet langer kritiekloos gepikt. Ik kan me voorstellen dat het vervelend/bedreigend overkomt als deze mening van dit deel van het electoraat afwijkt van wat je altijd voor waar gehouden hebt. Naar mijn idee is er absoluut geen sprake van een avondslandondergang met de opkomst van de politicus Wilders al doe je het wèl zo voorkomen.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_25541968
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:22 schreef Monidique het volgende:
Ja, want faliekant tegen Wilders geweldige ideeën zijn, dat kan natuurlijk niet.
Ook hier is het net als met Fortuyn, inhoudelijke kritiek kwam er toen alleen maar van Jan Marijnese en van Balkenende. De rest ging op de demonische toer.
De kiezer heeft dat ook positief gewaardeerd gezien de winst van CDA en SP.

Dus laat het CPB maar berekenen wat de gevolgen zijn van Wilders plannen en niet lopen schreeuwen dat ze bij voorbaat onuitvoerbaar zijn
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_25541973
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:18 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ik beargumenteer in ieder geval waarom die mensen dom en zielig zijn. Omdat ze geloven in een zeepbel. Populistisch geblaat om stemmen te winnen en de hond die bepaalt hoe ver hij zal komen. Eigenlijk is het best komisch gesteld met Nederland en elke partij doet er aan mij. Praten naar wat het domme klootjes volk wilt horen. Misschien moeten we een nieuw systeem in voeren, alleen stemrecht vanaf mavo niveau.
Zo kan ik ook beargumenteren dat mensen die PvdA stemmen hartstikke dom zijn en maar achter een populist aanrennen, die ze nog aan de lopende band voorliegt ook. Eenzelfde beargumentering kan ik overigens op aanhangers van welke politieke stroming dan ook loslaten. Wat jij doet is uiterst doorzichtig, je kwalificeert ongezien een gedeelte van de bevolking omdat ze iets anhangen wat niet in jouw straatje past. Het maakt je net zo erg als die Lonsdale Jongeren.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:34:09 #55
136 V.
Like tears in rain...
pi_25542000
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:32 schreef Oud_student het volgende:

Dus laat het CPB maar berekenen wat de gevolgen zijn van Wilders plannen en niet lopen schreeuwen dat ze bij voorbaat onuitvoerbaar zijn
...en als de plannen zijn doorgerekend en blijken financieel niet te kloppen, wat gebeurt er dan?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:34:14 #56
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25542004
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:22 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, want faliekant tegen Wilders geweldige ideeën zijn, dat kan natuurlijk niet.
Tuurlijk wel. Echter Wilders dan afschilderen als inhoudsloos aan de hand van aan Wilders toegeschreven nauwelijks genuanceerde standpunten die uit hun context zijn getrokken komt in een dergelijk geval over als een geloofsstrijd.
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:35:30 #57
116987 Mea_Culpa
Het spijt me, vergeef me
pi_25542023
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 11:22 schreef Don_Gurgen het volgende:

Ik ga regelmatig naar de rode hoed
Ik weet genoeg
Het spijt me, vergeef me, anders kan ik het niet zeggen, er valt nog zoveel uit te leggen, dus doe ik het maar zo.
pi_25542026
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:34 schreef sjun het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Echter Wilders dan afschilderen als inhoudsloos aan de hand van aan Wilders toegeschreven nauwelijks genuanceerde standpunten die uit hun context zijn getrokken komt in een dergelijk geval over als een geloofsstrijd.
Een geloofsstrijd tegen extremisme? Ik pleit vóór!
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:39:10 #59
116987 Mea_Culpa
Het spijt me, vergeef me
pi_25542077
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 11:40 schreef Don_Gurgen het volgende:
Nog als laatste, ik ga nu echt weg. Maar is het jou nooit opgevalllen dat nationalisme Nederland niet past. Dat wij de afgelopen eeuwen eerder in een post-nationalistisch land hebben gewoond.
Don Gurgen
Ga je geschiedenis leren voordat je iets denkt te kunnen beweren. NL is pas na WOII zo anti-nationalistisch geworden puur en alleen uit schuldgevoelens mbt de jodenvervolging waar de NLers gezellig aan meegewerkt hebben.

Nadat ik las dat je naar een 'college islam' ging wist ik al weer genoeg. Kom eens gezellig wonen, leven en werken tussen die gasten en ik spreek je dan wel weer.

PS. Zoek voor de gein de tekst van het vorige volkslied eens op...
Het spijt me, vergeef me, anders kan ik het niet zeggen, er valt nog zoveel uit te leggen, dus doe ik het maar zo.
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:39:35 #60
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25542082
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:26 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

'

Ik zet niemand opzij. Wij zijn ene democratie en iedereen heeft recht op een mening. Ik dus ook en mijn mening is dat mensen die stemmen op Wilders dom zijn omdat het een verloren stem is op een man die niets waar zal kunnen maken.
Zo kan Geert Wilders dan met Jan Marijnissen op één lijn worden gesteld. Ik zou er overigens niet voor kiezen om mensen voor dom te verklaren die op basis van hen bewegende redenen in Wilders een eigentijdse verlosser te moeten bejubelen. Je hebt echter evenveel recht op jouw eigen mening als iedere andere ingezetene... Ter waarborging van dat recht zou best wat stringenter kunnen worden opgetreden tegen mensen die menen anderen om hun mening te moeten bedreigen.
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:40:26 #61
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_25542094
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:32 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Zo kan ik ook beargumenteren dat mensen die PvdA stemmen hartstikke dom zijn en maar achter een populist aanrennen, die ze nog aan de lopende band voorliegt ook. Eenzelfde beargumentering kan ik overigens op aanhangers van welke politieke stroming dan ook loslaten. Wat jij doet is uiterst doorzichtig, je kwalificeert ongezien een gedeelte van de bevolking omdat ze iets anhangen wat niet in jouw straatje past. Het maakt je net zo erg als die Lonsdale Jongeren.
Dat kan ja. PvdA is ook erg populistisch. Als je mijn post goed leest zie je dat ik zeg dat ik vind dat elke partij momenteel erg populistisch is. Er is sprake van grote politiekisering en dan gaat het enkel nog om stemmen winnen en niet meer om de ideologie. Jammer, maar dat gaat wel weer over, is vaker gebeurt in Nederland. We hebben gewoon een goede crisis nodig om weer tot een normale politiek te komen
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:42:31 #63
136 V.
Like tears in rain...
pi_25542136
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:40 schreef Silmarwen het volgende:

We hebben gewoon een goede crisis nodig om weer tot een normale politiek te komen
Enter Geert...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:43:00 #64
54772 Silmarwen
pi_25542141
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:39 schreef sjun het volgende:

[..]

Zo kan Geert Wilders dan met Jan Marijnissen op één lijn worden gesteld.
Dat zou zeker goed kunnen als je kijkt naar hun beweringen.
quote:
Ik zou er overigens niet voor kiezen om mensen voor dom te verklaren die op basis van hen bewegende redenen in Wilders een eigentijdse verlosser te moeten bejubelen. J
Ik verklaar ze niet dom omdat ze hem bejubelen. Ik verklaar ze dom, omdat ze de naiviteit maar niet kwijtraken ook niet naar het fiasco de LPF.
quote:
Je hebt echter evenveel recht op jouw eigen mening als iedere andere ingezetene... Ter waarborging van dat recht zou best wat stringenter kunnen worden opgetreden tegen mensen die menen anderen om hun mening te moeten bedreigen.
Slaat het bedreigen op mij? Zo ja wordt ik verkeerd begrepen. Ik vind namelijk dat iedereen het recht heeft zijn zegje te doen, zonder bedreigingen uiteraard.
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:43:04 #65
116987 Mea_Culpa
Het spijt me, vergeef me
pi_25542145
quote:

[..]

'

Ik zet niemand opzij. Wij zijn ene democratie en iedereen heeft recht op een mening. Ik dus ook en mijn mening is dat mensen die stemmen op Wilders dom zijn omdat het een verloren stem is op een man die niets waar zal kunnen maken.
Uiteraard vallen alle SP en GL stemmen ook in dat plaatje volgens jou?

Ik hoorde je trouwens iets vergelijkbaars zeggen bij Fortuyns opkomst geloof ik... 3 zetels max of zo dacht je he?
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:43:33 #66
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25542153
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:32 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Zo kan ik ook beargumenteren dat mensen die PvdA stemmen hartstikke dom zijn en maar achter een populist aanrennen, die ze nog aan de lopende band voorliegt ook. Eenzelfde beargumentering kan ik overigens op aanhangers van welke politieke stroming dan ook loslaten.
Dat kan. Het zet vast 'even veel' zoden aan de dijk...
quote:
Wat jij doet is uiterst doorzichtig, je kwalificeert ongezien een gedeelte van de bevolking omdat ze iets anhangen wat niet in jouw straatje past. Het maakt je net zo erg als die Lonsdale Jongeren.
Welke Lonsdale-jongeren? De modebewusten, de eigengereiden, de brallers of de verbouwers?
er zijn meer individuen te onderscheiden uit de groep die onder deze duiding valt
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:43:36 #67
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_25542154
quote:

[..]

'

Welke polike partij maakt tegenwoordig wel een belofte waar?
pi_25542156
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:43 schreef Mea_Culpa het volgende:

Ik hoorde je trouwens iets vergelijkbaars zeggen bij Fortuyns opkomst geloof ik... 3 zetels max of zo dacht je he?
Nou, veel meer hebben ze er dan ook niet in de peilingen.
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:44:47 #69
116987 Mea_Culpa
Het spijt me, vergeef me
pi_25542179
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:43 schreef Silmarwen het volgende:

Ik verklaar ze niet dom omdat ze hem bejubelen. Ik verklaar ze dom, omdat ze de naiviteit maar niet kwijtraken ook niet naar het fiasco de LPF.
[..]
Logisch dat na het doodschieten van de voorman en net-oprichter Fortuyn de LPF een debacle werd. Had Van Mierlo eens doodgeschoten in 1966 en we hadden kunnen zie hoe die partij zich had kunnen redden.

Dat er 1 keer een debacle is geweest onder uitzonderlijke (hopelijk) omstandigheden betekent dus niet automatisch dat iedere nieuwe poging ook gedoemd is te mislukken. DAT denken is pas dom en naief.
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:44:50 #70
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25542184
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:35 schreef Monidique het volgende:

[..]

Een geloofsstrijd tegen extremisme? Ik pleit vóór!
Wilders doet dat ook
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:45:19 #71
136 V.
Like tears in rain...
pi_25542191
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:44 schreef sjun het volgende:

[..]

Wilders doet dat ook
Fikkie stoken om een vuurtje te doven?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:45:45 #72
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_25542203
quote:

Slaat het bedreigen op mij? Zo ja wordt ik verkeerd begrepen. Ik vind namelijk dat iedereen het recht heeft zijn zegje te doen, zonder bedreigingen uiteraard.
een heel topic generaliseer je. Noemt Wilders stemmers dom. Maar je schrijft wel "hij wilt" en "ik wordt" Iz hed nied tijt om de kompjoeter weer uid te zetten?
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:47:20 #73
116987 Mea_Culpa
Het spijt me, vergeef me
pi_25542223
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:17 schreef Ryan3 het volgende:

Wilders is een mannetje die de moderniteit niet aan kan
Inderdaad, zie hier de moderniteit:

pi_25542244
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:45 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Iets dat de brandweer al jaren met succes toepast
Yeah baby Yeah!
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:49:11 #75
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25542256
quote:

[..]

Dat zou zeker goed kunnen als je kijkt naar hun beweringen.
[..]

Wilders is geen LPF zoals Wouter Bos geen Ad Melkert is.
quote:
Slaat het bedreigen op mij?
Nee. Dat slaat op mensen die menen dat mensen als Theo van Gogh hun eigen bedreigd worden en dood door geweld veroorzaken door begrip te kweken voor de daad van de ontspoorde 'slager' Mohammed Bouyari.
quote:
Zo ja wordt ik verkeerd begrepen. Ik vind namelijk dat iedereen het recht heeft zijn zegje te doen, zonder bedreigingen uiteraard.
Ik had van jou ook geen ander statement verwacht.
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:49:35 #76
54772 Silmarwen
pi_25542265
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:43 schreef Mea_Culpa het volgende:

[..]

Uiteraard vallen alle SP en GL stemmen ook in dat plaatje volgens jou?

kijk eens naar mij registratie datum lieverd.
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:50:24 #77
54772 Silmarwen
pi_25542275
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:43 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Welke polike partij maakt tegenwoordig wel een belofte waar?
Geen een, daarom ga ik blanco stemmen tot ik mijn eigen partij heb opgericht
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:51:10 #78
54772 Silmarwen
pi_25542283
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:44 schreef Mea_Culpa het volgende:

[..]

Logisch dat na het doodschieten van de voorman en net-oprichter Fortuyn de LPF een debacle werd. Had Van Mierlo eens doodgeschoten in 1966 en we hadden kunnen zie hoe die partij zich had kunnen redden.

Dat er 1 keer een debacle is geweest onder uitzonderlijke (hopelijk) omstandigheden betekent dus niet automatisch dat iedere nieuwe poging ook gedoemd is te mislukken. DAT denken is pas dom en naief.
LPF kreeg alleen zoveel stemmen omdat Fortuyn werd doodgeschoten.
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:51:16 #79
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25542286
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:45 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
De aandacht opzichtig richten op maatschappelijke misstanden die tijdenlang niet of nauwelijks benoemd werden...
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:52:07 #80
54772 Silmarwen
pi_25542300
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:45 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

een heel topic generaliseer je. Noemt Wilders stemmers dom. Maar je schrijft wel "hij wilt" en "ik wordt" Iz hed nied tijt om de kompjoeter weer uid te zetten?
Het gaat inderdaad niet goed.

Ik noem alle stemmers die naar populistisch geblaat luisteren dom ja.
pi_25542303
Het programma van Wilders bevat veel goede elementen, maar het overtuigt mij toch nog onvoldoende. Dat komt omdat hij de goede punten afwisselt met populistische uitspraken waar je feitelijk niets mee kunt. Zo vind ik het een zwaktebod om een halvering van het aantal ambtenaren te bepleiten. Wat moeten die mensen gaan doen? Bewerkstellig liever dat ambtenaren effectiever moeten gaan werken en zet dan in op bijvoorbeeld 10 procent minder arbeidsplaatsen. De helft komt meteen weer zo populistisch en ondoordacht over. Hetzelfde geldt voor het afschaffen van Ontwikkelingshulp en het feit dat hij niet wenst te tornen aan de hypotheekrente-aftrek. Met andere woorden: de staat mag wel Nederlanders financieren die doelbewust op te grote voet leven, maar laat mensen elders in de kou staan. Dat stelt me teleur, ondanks Wilders' goede punten over de EU/euro, veiligheid en terrorisme. Hopelijk gaat -ie de populistische trekjes in z'n partijprogram nog wat bijstellen.
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:53:31 #82
54772 Silmarwen
pi_25542326
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:49 schreef sjun het volgende:

[..]

Wilders is geen LPF zoals Wouter Bos geen Ad Melkert is.
[..]

Nee. Dat slaat op mensen die menen dat mensen als Theo van Gogh hun eigen bedreigd worden en dood door geweld veroorzaken door begrip te kweken voor de daad van de ontspoorde 'slager' Mohammed Bouyari.
[..]

Ik had van jou ook geen ander statement verwacht.
Ik word voorspelbaar he.

Veel leren over politiek wordt vervelend. Ik kan op geen enkele partij meer stemmen. Elk programma is wel iets mis mee of zit wat onmogelijks. Ik wil weer naief zijn
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:54:32 #83
116987 Mea_Culpa
Het spijt me, vergeef me
pi_25542345
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:51 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Goed, en jij noemt met droge ogen anderen dom terwijl je zelf SP en GL-propaganda napraat? Voor de moord stond hij op meer zetels in de peilingen hoor.

Zeg nu gewoon dat je de lijn die Wilders voorstaat niet uit kan staan maar begin niet te eikelen dat iedereen die zijn ideen wel ziet zitten dom is. Ik heb een Bachelor-degree hoor
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:55:26 #84
136 V.
Like tears in rain...
pi_25542358
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:54 schreef Mea_Culpa het volgende:
Ik heb een Bachelor-degree hoor
Dan ben je een domme bachelor

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:56:55 #85
54772 Silmarwen
pi_25542385
quote:

[..]

Goed, en jij noemt met droge ogen anderen dom terwijl je zelf SP en GL-propaganda napraat? Voor de moord stond hij op meer zetels in de peilingen hoor.

Zeg nu gewoon dat je de lijn die Wilders voorstaat niet uit kan staan maar begin niet te eikelen dat iedereen die zijn ideen wel ziet zitten dom is. Ik heb een Bachelor-degree hoor
Lees nou eens alles wat ik zeg en niet dingen die je denkt wat ik zeg.

Ik praat niemand na. Ik vind SP en GL net zoveel blaten alleen dan vanuit sociale kant.

En als je een bachelor degree hebt, moet je je eens meer verdiepen in de werking van politiek. Kijk dan met name naarde historie van de consensus in Nederland, het tripartiete overleg, de vorming van coalitties in tijden van crisis en tijden zonder en trek een lijn. Lees vervolgens zijn programma nog eens en kijk eens hoe het gaat werken.
pi_25542404
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:53 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ik word voorspelbaar he.

Veel leren over politiek wordt vervelend. Ik kan op geen enkele partij meer stemmen. Elk programma is wel iets mis mee of zit wat onmogelijks. Ik wil weer naief zijn
Het is ook niet mijn wereldje en het zijn niet mijn ideeen, maar het vervelende is dat de beroepsoverleggers wel onze maatschappij bepalen, dus moet je inderdaad gaan afstrepen en de minst slechte blijft over.
Voor mij is het iedere vier jaar weer een andere partij lijkt het.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:58:54 #87
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25542426
quote:

[..]

Een HBO-diploma impliceert nog niet dat je gelijk zou hebben
Je zou bijvoorbeeld kunnen gaan uitweiden over de aanname dat Wilders zowel dommen als slimmen bedient in de verwachting door middel van argumenten te komen tot gedachtenverandering bij Sil.
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:59:17 #88
116987 Mea_Culpa
Het spijt me, vergeef me
pi_25542434
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:55 schreef Verbal het volgende:

[..]

Dan ben je een domme bachelor

V.
Wacht maar, nog 3 jaar en ik heb m'n Master. Alles in de avond he mensen? Studiefinancieringen en zo zijn voor linkse losers.
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:59:42 #89
136 V.
Like tears in rain...
pi_25542440
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:59 schreef Mea_Culpa het volgende:

[..]

Wacht maar, nog 3 jaar en ik heb m'n Master.
Een domme master

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_25542463
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:51 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, ze stemden niet uit medelijden (uiteraard wel een aantal), maar men zag niet in dat de LPF stond en viel met Fortuyn.
Als de SP tien jaar terug Marijnissen was kwijtgeraakt hadden ze nu ook een kwart van het aantal stemmers, dat is het gevaar met een belangrijke frontman.

Ik denk dat velen een anti-stem wilden laten gelden en in dat opzicht was de LPF misschien wel de beste optie en sommige ideen waren helemaal niet verkeerd, het schortte nogal aan de uitvoering/invulling/onderbouwing.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 17 maart 2005 @ 14:01:30 #91
116987 Mea_Culpa
Het spijt me, vergeef me
pi_25542472
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:56 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Lees nou eens alles wat ik zeg en niet dingen die je denkt wat ik zeg.

Ik praat niemand na. Ik vind SP en GL net zoveel blaten alleen dan vanuit sociale kant.

En als je een bachelor degree hebt, moet je je eens meer verdiepen in de werking van politiek. Kijk dan met name naarde historie van de consensus in Nederland, het tripartiete overleg, de vorming van coalitties in tijden van crisis en tijden zonder en trek een lijn. Lees vervolgens zijn programma nog eens en kijk eens hoe het gaat werken.
Geen enkel probleem. Ik ben meer dan genoeg op de hoogte van de werking van ons stelsel en de geschiedenis. Als jij daar ook zoveel van afweet als je beweert zou je ook moeten weten dat er wel vaker grote wijzigingen zijn geweest in de gevoerde lijn en dat vaker verdragen, regels, grondwetten en dergelijke zijn aangepast en/of opgezegd. Het argument 'het kan niet want het is in strijd met de wet/verdragen etc' gaat niet op. Het was ook ooit in strijd met de wet om vrouwen zowel actief als passief kiesrecht te laten hebben.
  donderdag 17 maart 2005 @ 14:01:35 #92
54772 Silmarwen
pi_25542474
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:58 schreef sjun het volgende:

[..]

Een HBO-diploma impliceert nog niet dat je gelijk zou hebben
Je zou bijvoorbeeld kunnen gaan uitweiden over de aanname dat Wilders zowel dommen als slimmen bedient in de verwachting door middel van argumenten te komen tot gedachtenverandering bij Sil.
Dan mag je mij ook overtuigen dat Kerst en Pasen op dezelfde dag vallen.

Succes
  donderdag 17 maart 2005 @ 14:02:23 #93
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25542485
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:52 schreef dVTB het volgende:
Het programma van Wilders bevat veel goede elementen, maar het overtuigt mij toch nog onvoldoende. Dat komt omdat hij de goede punten afwisselt met populistische uitspraken waar je feitelijk niets mee kunt. Zo vind ik het een zwaktebod om een halvering van het aantal ambtenaren te bepleiten. Wat moeten die mensen gaan doen? Bewerkstellig liever dat ambtenaren effectiever moeten gaan werken en zet dan in op bijvoorbeeld 10 procent minder arbeidsplaatsen. De helft komt meteen weer zo populistisch en ondoordacht over. Hetzelfde geldt voor het afschaffen van Ontwikkelingshulp en het feit dat hij niet wenst te tornen aan de hypotheekrente-aftrek. Met andere woorden: de staat mag wel Nederlanders financieren die doelbewust op te grote voet leven, maar laat mensen elders in de kou staan. Dat stelt me teleur, ondanks Wilders' goede punten over de EU/euro, veiligheid en terrorisme. Hopelijk gaat -ie de populistische trekjes in z'n partijprogram nog wat bijstellen.
Hulde voor de beargumentatievan je standpunten tussen de diversiteit aan sentiment en kretologie die ik hier eveneens tegenkwam.
pi_25542499
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:59 schreef Mea_Culpa het volgende:

[..]

Wacht maar, nog 3 jaar en ik heb m'n Master. Alles in de avond he mensen? Studiefinancieringen en zo zijn voor linkse losers.
Dan heb je wel een streepje voor bij een sollicitatie als je alle op eigen kracht doet, maar ik vind studiefinanciering niet echt voor linkse losers, tegenwoordig is het een klein tractementje, niet echt financiereing te noemen.

Mijn part krijgen studenten (thuiswonend) 500 Euro, dan kunnen ze tenminste nog tijd besteden aan hun studie en hoeft niet alles frauduleus afgewerkt te worden.
Nu wordt van je verwacht dat je 25 uur per week bijklust omhet hoofd boven water te houden.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 17 maart 2005 @ 14:04:46 #95
54772 Silmarwen
pi_25542525
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 14:01 schreef Mea_Culpa het volgende:

[..]

Geen enkel probleem. Ik ben meer dan genoeg op de hoogte van de werking van ons stelsel en de geschiedenis. Als jij daar ook zoveel van afweet als je beweert zou je ook moeten weten dat er wel vaker grote wijzigingen zijn geweest in de gevoerde lijn en dat vaker verdragen, regels, grondwetten en dergelijke zijn aangepast en/of opgezegd. Het argument 'het kan niet want het is in strijd met de wet/verdragen etc' gaat niet op. Het was ook ooit in strijd met de wet om vrouwen zowel actief als passief kiesrecht te laten hebben.
Dat klopt. Maar dat gaat niet meer lukken nu de VVD krimpt want dan krijgt hij geen 2 derde mee voor een grondwetswijziging.
Dat iets niet kan omdat het in strijd is met de wet is inderdaad onzin. Een wetswijziging kan altijd gemaakt worden, mits genoeg medestanders, en dat zie ik niet lukken bij dhr Wilders.
  donderdag 17 maart 2005 @ 14:05:05 #96
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25542528
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:53 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ik word voorspelbaar he.

Ik acht je uitstekend in staat om die naieve rol met verve te spelen.
Een beetje levelen opent voldoende deuren
  donderdag 17 maart 2005 @ 14:07:10 #97
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25542557
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 14:01 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Dan mag je mij ook overtuigen dat Kerst en Pasen op dezelfde dag vallen.

Succes
Met wat biertjes kom ik een heel eind...
Al vrees ik dat de baet de cost niet evenaert
  donderdag 17 maart 2005 @ 14:10:52 #98
54772 Silmarwen
pi_25542614
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 14:05 schreef sjun het volgende:

[..]

Ik acht je uitstekend in staat om die naieve rol met verve te spelen.
Een beetje levelen opent voldoende deuren
2 vlechtjes in doen?
  donderdag 17 maart 2005 @ 14:11:20 #99
54772 Silmarwen
pi_25542620
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 14:07 schreef sjun het volgende:

[..]

Met wat biertjes kom ik een heel eind...
Al vrees ik dat de baet de cost niet evenaert
sssst
  donderdag 17 maart 2005 @ 14:15:15 #100
54772 Silmarwen
pi_25542699
Mensen ik ga de huisvrouw uithangen op een conservatieve manier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')