wanneer ik muziek hoor luister ik puur naar de muziek of melodie, altijd al gedaan.quote:Op zondag 13 maart 2005 06:48 schreef BaajGuardian het volgende:
zet eens een nummer op , en luister alleen naar de melodie , sommige nummers hebben dus iets wat gevoel oproept , wat is dit toch.?
ehm baaj... misschien is het omdat het om trillingen gaat, wat je zelf in principe ook bent, zal misschien onbewust wat herkenning in zitten ofzo... net als dat je door licht/afbeeldingen erg veel emotie kan krijgen, het komt allemaal neer op trilling... alleen allemaal net op een iets andere manier...quote:...
zeker! k vind mijn avatar ook toffer oog heben als jouwe... of dan jouwe wat is het nou?quote:Op zondag 13 maart 2005 18:22 schreef BaajGuardian het volgende:
mja nou iig , het is toch iets tofs ofnietdan
Waarom wil je weten waarom hij het wil weten? Ben je niet tevreden met de post alleen?quote:Op zondag 13 maart 2005 17:46 schreef skiczukie het volgende:
Waarom wil je het weten? Waarom ben je niet tevreden met het gevoel alleen.
voor mij inderdaad radiohead, slechts een paar nummers van massive attack, en verder vooral in de electronic/ambient richting...quote:Op zondag 13 maart 2005 11:07 schreef JoZzephus het volgende:
[..]
wanneer ik muziek hoor luister ik puur naar de muziek of melodie, altijd al gedaan.
op deze manier hoor en let ik op alle instrumenten en details die ik dan hoor.
later denk ik, o ja er zit nog iemand te zingen, even horen wat die meneer of mevrouw wil zeggen..(als je het niet zeggen kan zing het dan)
sommige vinden de tekst van een nummer belangrijk of willen weten wat die gene zingt.
ik denk wanneer je de melodie hoort die je evt. zelf maakt gewoon puur is en dwars door alles heen gaat zonder filters.
dat is dus god ervaren (of je het nu wilt of niet)![]()
hierdoor krijg je herinneringen van hoe het echt is en was, de puurheid dus het absolute.
hier op aard is alles gefilterd wat je ervaart en wanneer je muziek opzet ervaar je puurheid (god)
als ik bepaalde halve tonen, noten hoor in een stuk word ik soms geraakt waar ik bijna de controle over mezelf kwijt ben.
klassieke muziek bv en wat nummers van massive attack, radiohead zijn goddelijk.
laats naar rem geweest in ahoy...ik moest even leunen (bijkomen) tegen een hekje toen ik wat nummers hoorde, leuk he, dus waar voor mijn geld.![]()
Maar de backspace kun je toch wel vinden?quote:Op zondag 13 maart 2005 06:48 schreef BaajGuardian het volgende:
(ff tussendoor , als ik typos maak , ik heb een ander keyboard hier dus moet echt wennen aan de toets..jes..)
Ja, dat denk ik ook. Net zoals geuren je ook opeens aan vroeger kunnen laten denken, terwijl je dacht dat je dat allang vergeten was.quote:Op zondag 13 maart 2005 10:37 schreef eyecandy... het volgende:
Volgens mij heeft dat niet zo zeer met de melodie te maken als met de functie van je hersens die die melodie aangrijpen om een bepaalde herinnering op te roepen. Zelfde effect bereik je bijvoorbeeld met foto's. Bekijk foto's van een goeie ouwe tijd en je bent er weer.
aanleiding van dit topic , dezelfde gedachte.quote:Op maandag 14 maart 2005 21:57 schreef Cataclysm_Child het volgende:
Van sommige melodieën krijg je gewoon zo'n ontieglijke kippenvel, zo gaaf is dat. Hoe het komt, geen idee? Waarom is het net bij dát melodietje dat je zo'n gevoel krijgt. Verschillende tonen in een bepaalde volgorde, het kan zo veel doen. Muziek is mijn leven.
Nee hoor, het is gewoon bullshit.quote:Op zondag 13 maart 2005 11:47 schreef Haushofer het volgende:
Baaj, dit is de eerste keer dat ik het met je eens ben: de muziek van Final Fantasy 7 heeft ook mij erg geinspireerd![]()
Een melodie bestaat uit luchttrillingen, welke worden gespecificeerd door een amplitude en een frequentie. Een melodie is dus gewoon een soort signaal, en de mens is gevoelig voor bepaalde signalen. Zo is het Requiem van Mozart een bijzonder bundeltje signalen.
Of is dit te WFL-erig?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |