abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 maart 2005 @ 23:26:22 #1
862 Arcee
Look closer
pi_25497453
De regisseur van het briljante Amores Perros en van het ijzersterke 21 Grams komt nu met Babel. Er is nog vrijwel niets van bekend, maar de enkele ingrediënten die bekend lijken te zijn doen mij al watertanden. Ten eerste zal Guillermo Arriaga weer het scenario schrijven. Hij schreef ook de scripts voor beide eerder genoemde films. Ten tweede worden Brad Pitt, Cate Blanchett en Gael García Bernal genoemd voor de hoofdrollen. En tot slot zal Alejandro González Iñárritu dus weer regisseren.

Kortom: alle ingrediënten aanwezig voor een nieuw meesterwerk.

IMDb: http://us.imdb.com/title/tt0449467/
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 12 maart 2005 @ 23:51:00 #2
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_25497930
Las ik laatst over, ik geloof dat ik letterlijk begon te kwijlen .
Klinkt voorlopig erg goed.
The short weekend begins with longing...
  † In Memoriam † zondag 13 maart 2005 @ 00:00:36 #3
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_25498153
Ik zit dit project ook met veel interesse te volgen
quote:
In de film wordt een koppel op vakantie getroffen door een tragedie, waarna vier verschillende verhalen worden verteld die plaatsvinden in Marokko, Tunesië, Mexico en Japan.
Sheridana +1
  zondag 13 maart 2005 @ 00:28:56 #4
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_25498757
Speelt Ryan Babel de hoofdrol?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  zondag 13 maart 2005 @ 03:46:06 #5
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_25501333
"In de film wordt een koppel op vakantie getroffen door een tragedie, waarna vier verschillende verhalen worden verteld die plaatsvinden in Marokko, Tunesië, Mexico en Japan."

............ en dat vind ik dus weer ontzettend jammer van Iñárritu. kan ie nou niks anders? Amores Perros was een erg goede film.... ging ook over een aantal levens die door een tragedie samenkwamen. 21 Grams.... ook erg goed, maar hierbij ging het ook om 3 levens die door een tragedie samenkwamen............... maar als we nou nog een film van hem krijgen over een aantal levens die door een tragedie samenkomen dan begin in me och echt af te vragen of ie nog iets anders kan dan dit ....of zijn het straks 3 tragische films die door een tragedie samenkomen in de vierde?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  † In Memoriam † zondag 13 maart 2005 @ 17:42:39 #6
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_25507922
Vond jij 21 Grams een mindere film omdat je Amores Perros al had gezien?
Sheridana +1
  zondag 13 maart 2005 @ 17:44:54 #7
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_25507948
Hmmmz. Ja, eigenlijk wel.
Ik vond hem wel goed, maar het bleef in m\'n achthoofd spoken \"He\'s done this before\". En als film 3 dan NOG eens een keer zo is.... Kweetniet, dan krijg ik toch een beetje het gevoel dat ie niets anders kan bedenken. Dan mogen de films op zich solo wel erg goed zijn, maar hem als geheel als regisseur is dan beduidend minder boeiend aan \'t worden.
L'Amour menaçant:
pi_25509291
quote:
Op zondag 13 maart 2005 17:42 schreef Sokolsky het volgende:
Vond jij 21 Grams een mindere film omdat je Amores Perros al had gezien?
Een ijzersterke opmerking.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 mei 2006 @ 20:44:04 #9
862 Arcee
Look closer
pi_38311949
Op het filmfestival in Cannes:
quote:
De Mexicaan Alejandro González Iñárritu werd gelauwerd als de beste regisseur voor zijn film Babel.

* Arcee heeft echt wel zin in deze film.

Releasedate: Netherlands 30 November 2006.

Iñárritu.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 28 mei 2006 @ 20:50:22 #10
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_38312247
Het zal ongetwijfeld een sterke film zijn, maar hij mag wel eens een nieuw truukje gaan bedenken, verschillende verhaallijnen die elkaar kruisen, mja.....

Als men Shyamalan zijn twists maar verwijten, dan mag dat bij AGI ook (gebrek aan originele ideetjes dus).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 28 mei 2006 @ 21:26:27 #11
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_38313671
Helemaal mee eens. Zowel Amores Perros als 21 Grams hebben hetzelfde trucje. Beide mooie films, maar de derde film heeft dat truucje nu wéér..... Maar goed, als ie weer net zo sterk is dan zal ik 'm dat maar vergeven.
L'Amour menaçant:
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 mei 2006 @ 21:39:05 #12
862 Arcee
Look closer
pi_38314228
quote:
Op zondag 28 mei 2006 21:26 schreef Ang3l het volgende:
Helemaal mee eens. Zowel Amores Perros als 21 Grams hebben hetzelfde trucje. Beide mooie films, maar de derde film heeft dat truucje nu wéér..... Maar goed, als ie weer net zo sterk is dan zal ik 'm dat maar vergeven.
Hoezo alwéér? En zo veel leken AP en 21G nou ook weer niet op elkaar, behalve dat ze allebei retegoed waren, IMHO.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 23:16:13 #13
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_40920925

Wat stills.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 01:06:22 #14
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_40924176
quote:
Op zondag 28 mei 2006 20:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het zal ongetwijfeld een sterke film zijn, maar hij mag wel eens een nieuw truukje gaan bedenken, verschillende verhaallijnen die elkaar kruisen, mja.....
Mee eens. AP was een briljante film ook al wat mij betreft vanwege de snelle rauwheid en directheid. 21Grams vond ik iets waziger, maar die moet ik nog maar eens keertje zien voordat ik er echt iets over kan zeggen.

Ik hoop idd ook dat zijn nieuwe film een nieuw trucje laat zien, maar aan de andere kant is zo'n vertelstijl al eeuwenoud (in literatuur dus....) en heeft hij dat natuurlijk niet verzonnen. Ik denk ook dat het te maken heeft met zijn manier van filmen, als je dat in 3 films met eenzelfde vertelstijl ziet dan wordt het ook minder interessant.

Maar desondanks ben ik zeeeer benieuwd!
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 september 2006 @ 17:16:17 #15
862 Arcee
Look closer
pi_42079740
quote:
Op zondag 28 mei 2006 20:44 schreef Arcee het volgende:
* Arcee heeft echt wel zin in deze film.

Releasedate: Netherlands 30 November 2006.

Iñárritu.
Maak daar maar 2 november van.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 00:29:53 #16
3767 Herald
Come get some
pi_42759110
Net gezien in de bioscoop. Vond hem tegenvallen. Sowieso lijken dit soort films, waarbij verschillende levens elkaar kruisen door een gebeurtenis de nieuwste rage uit filmland.

Heb de andere films van AGI niet gezien, dus geen idee hoe die zijn opgebouwd, maar hier zijn letterlijk 4 verhalen te volgen. Je ziet om beurten hoe het verloopt met een herdersfamilie in Tunesië die verantwoordelijk is voor de heisa omtrent de Amerikaanse vrouw, de oppas van de Amerikanen, het Amerikaanse echtpaar en ten slotte het verhaal over een doofstom japans meisje. Niet lastig om te volgen dus.

De verhalen verschillen van tijd, waardoor je in het tweede segment al weet hoe het derde segment gaat aflopen. Zodoende dat het derde segment me niet kon bekoren, en het vierde segment was enkel boeiend omdat je afvraagt wat er met het meisje gaat gebeuren, want het heeft nauwelijks een raakvlak met de overige verhalen.
Het eerste verhaal vond ik het beste, omdat een simpel spelletje van twee kinderen uitloopt tot een internationale rel. Hoe zoiets wordt opgeblazen tot terroristische aanslag en de plaatselijke bevolking als vuil wordt behandeld terwijl de hele wereld meeleeft met het lot van een toeriste. Plus er zat het meeste vaart in.
Het tweede verhaal is pas leuk als het misgaat en dat duurt een poosje. Het derde verhaal laat zien hoe vriendelijk zo'n woestijnvolkje is terwijl de Westerlingen bij voorbaat een negatieve mening over ze hebben. En het vierde verhaal, tja een doofstom meisje dat door haar handicap geen genegenheid kan vinden. Geen idee wat dat met de rest te maken heeft.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_42759736
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 00:29 schreef Herald het volgende:
Net gezien in de bioscoop. Vond hem tegenvallen. Sowieso lijken dit soort films, waarbij verschillende levens elkaar kruisen door een gebeurtenis de nieuwste rage uit filmland.
Crash had het wél goed gedaan. Wat een kutfilm was dat zeg. Het ging zo sloom allemaal.. En ik ergerde aan de wisseling van verhaallijn net toen het spannend begon te worden.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_42772050
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 23:26 schreef Arcee het volgende:

Kortom: alle ingrediënten aanwezig voor een nieuw meesterwerk.
En een meesterwerk is het geworden! Moest gister een lastige sneak preview keuze maken: The Science of Sleep van Michel Gondry of Babel (beide toevallig met Gael García Bernal).

Babel werkt op verschillende niveaus heel erg goed. Ten eerste is de filmstijl van Alejandro González Iñárritu gewoon prachtig. Alle details, van muziek, montage, camera, (en casting) komen heel erg mooi samen. Dat was ik natuurlijk al gewend van zijn vorige films, maar hij is er merkbaar nog beter in geworden. Ten tweede is er weer een unieke verhaalstructuur. Dat blijft inderdaad een trucje van hem (en in 21 Grams vond ik het gepuzzel door alle scenes zo ingewikkeld mogelijk door elkaar te husselen zelfs storend), maar het werkt hier prima.

Het thema van (mis-)communicatie, hoe mensen door het niet spreken van dezelfde taal, volledig langs elkaar heenleven, is echt heel erg sterk. (en komt in alle verhaallijnen terug) Allemaal lekker pretentieus (in positieve zin) waarbij ook nog kritiek op de politiek een rol speelt. (echt een film waar veel mensen.... die ik dan al snel al "dom" bestempel want zo arrogant ben ik zelf dan ook wel weer... een grote hekel aan zullen hebben)
Het mooie is dat niet alle verhaallijnen even goed samenkomen, en dat heel veel dingen die je verwacht juist niet gebeuren. (hierdoor is het niet zo'n vervelende "Crash" film waar ALLES door toeval met elkaar gelinked is)

Hij schijnt dat Amores Perros, 21 Grams, en Babel als een soort trilogie moeten worden gezien. Babel is de beste van de drie. Hopelijk wordt z'n volgende film iets geheel anders. Het enige dat ik mis in de films van Alejandro González Iñárritu is dat ze wel heel erg emotioneel geladen zijn, maar me niet zoals andere films kunnen ontroeren. En dat ze wel een heel beklemmende sfeer hebben, maar het wordt nooit ondragelijk beklemmend (waar ik eigenlijk juist heel erg van houd)

[ Bericht 3% gewijzigd door Patvs op 18-10-2006 15:14:25 ]
  woensdag 18 oktober 2006 @ 15:22:14 #19
3767 Herald
Come get some
pi_42772536
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 15:04 schreef Patvs het volgende:
Het thema van (mis-)communicatie, hoe mensen door het niet spreken van dezelfde taal, volledig langs elkaar heenleven, is echt heel erg sterk. (en komt in alle verhaallijnen terug)
Dat vond ik dus niet. Het eerste segment gaat over die jongetjes, die spreken dezelfde taal. Het tweede segment gaat over de Mexicaanse oppas die noodgedwongen de kinderen meeneemt naar Mexico en bij de grens argwanend wordt behandeld door de douane. Heeft verder niks met taal te maken. In het derde segment spreekt Brad Pitt weliswaar niet Arabisch maar heeft een tolk bij zich. Enkel in het vierde segment is er echt sprake van barrieres omdat het meisje doofstom is wat haar minder in trek maakt bij jongens.

Het gaat eigenlijk net als Crash meer over vooroordelen, want de berberfamilie wordt meteen beschouwd als terroristen, de Mexicanen als kindontvoerders en de vriendelijke dorpsbewoners als bloeddorstig incompetent volk.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_42773427
Wat raar dat iedereen zo lovend is over deze film, ik vond het echt onder niveau. De muziek bijvoorbeeld.. naar mijn mening was het echt te simpel. Zoals bijvoorbeeld in die disco, dat je dat door de ogen van dat doofstomme meisje zag, echt goedkoop en simpel gedaan, en nog langdradig en voorspelbaar ook. Verder sloeg het natuurlijk nergens op dat dat meisje zo sexueel gefrustreerd leek, ik vond het echt een ckv-film.

Ohja en het verschil met Crash vond ik vooral dat daar op het einde de verhaallijnen nog op een vindingrijke manier bij elkaar kwamen. Hier was dat niet zo spectaculair gedaan.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:49:08 #21
862 Arcee
Look closer
pi_43118232
Nog 2 dagen.
pi_43118521
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 21:49 schreef Arcee het volgende:
Nog 2 dagen.
Ik ga hem zeker zien
pi_43118589
Gisteren de trailer gezien, ga deze film wel kijken denk ik.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_43120070
Ik heb Babel gezien op het Leids filmfestival. Ik vond hem erg goed! Als je 21 Grams en Amores Perros kan waarderen vind je dit ook goed!
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:38:58 #25
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_43120677
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 15:22 schreef Herald het volgende:
Het gaat eigenlijk net als Crash meer over vooroordelen, want de berberfamilie wordt meteen beschouwd als terroristen, de Mexicanen als kindontvoerders en de vriendelijke dorpsbewoners als bloeddorstig incompetent volk.
En dat heeft dan juist met het niet luisteren naar elkaar en/of het niet verstaan en begrijpen van elkaar te maken.
Vandaar ook dat woord in de trailer: LISTEN. Zoveel misverstanden kunnen in de wereld verholpen worden als we nou eenmaal maar eens de moeite nemen naar elkaar te luisteren.
L'Amour menaçant:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')