Mmmm, dat heb ik niet, dan moet ik wellicht ook stoppen met veel koffie drinken. Het moet alleen niet te gek worden he. Eerst maar dat roken.quote:Op dinsdag 26 april 2005 16:32 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Klopt, en ik word ook nog eens een stuk uitgeruster wakker
Ik drink ook veel koffiequote:Op dinsdag 26 april 2005 16:47 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Mmmm, dat heb ik niet, dan moet ik wellicht ook stoppen met veel koffie drinken. Het moet alleen niet te gek worden he. Eerst maar dat roken.
Wij dus nu een maand of 2 al niet meer. Dat was ook al afkicken. Hoe vaak je niet denkt 'nog een sigaretje en dan ga ik...'quote:Op dinsdag 26 april 2005 17:25 schreef Frollo het volgende:
LOL, Brighteyes, ik kon (kan) ook roken op m'n werk. Dan gaat het echt hard!!!
denk daaraan als je je rot voelt en die peuk lokt...!quote:Op dinsdag 26 april 2005 13:35 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Mijn conditie is op dit moment echt bagger-bagger slecht, dus die kan er alleen maar op vooruitgaan, en daar ben ik ook van plan wel het eea voor te doen. Sporten is op dit moment gewoon echt niet leuk. Ik schaam me kapot als ik als enige het softbalveld niet 2 keer rond kom enzo.
En dat gaat dus echt wel veranderen! Nu wel.
Hou vol en zeik van je af zoveel je wil, het is namelijk zo de moeite waard...! Het is niet makkelijk, maar de "ik-nmoet-nu-een-peuk"-momenten worden steeds zeldzamer... en je krijgt er zoveel voor terug!quote:Op dinsdag 26 april 2005 16:56 schreef Brighteyes het volgende:
Damn! Evenvoor degenen die al helemaal gestopt zijn! Pfff, dit is af en toe echt even op mijn kiezen bijten...
Maar goed, we komen in de buurt van de eerste 24 uur. 23 hours, 11 minutes and 49 seconds.
En wat een zaligheid is dit topic, waarin je het gewoon even neer kan plempen...
Ik ben thuiswerker, kon de boel dus enorm blauw zetten... Maar dat hoeft nu niet meer!quote:Op dinsdag 26 april 2005 17:25 schreef Frollo het volgende:
LOL, Brighteyes, ik kon (kan) ook roken op m'n werk. Dan gaat het echt hard!!!
quote:Op woensdag 27 april 2005 00:12 schreef Brighteyes het volgende:
One day, 6 hours, 27 minutes and 21 seconds. 44 cigarettes not smoked, saving ¤ 8,15. Life saved: 3 hours, 40 minutes.Zo stoer, dat er 'one day' staat!
![]()
Hang in therequote:Op woensdag 27 april 2005 10:02 schreef WeirdMicky het volgende:
Ik heb de hele ochtend al zo'n gevoel dat ik iets wil doen, maar niet weet wat. Nu weet ik weer watKut roken
Rijstwafeltjes eten misschien een idee?quote:Op woensdag 27 april 2005 10:02 schreef WeirdMicky het volgende:
Ik heb de hele ochtend al zo'n gevoel dat ik iets wil doen, maar niet weet wat. Nu weet ik weer watKut roken
Anders maak je 'zin' in iets anders?quote:Op woensdag 27 april 2005 10:22 schreef WeirdMicky het volgende:
Sowieso niet roken hoor, kheb er alleen 'zin' in.
Je ruikt idd van kilometers afstand al sigaretten, dat ging mij ook pas opvallen toen ik gestopt wasquote:Op woensdag 27 april 2005 10:30 schreef Brighteyes het volgende:Collega'tje stond net naast me, was overduidelijk net naar buiten geweest voor een sigaretje. Wat is dat goor zeg!
En wat verbaasd het me dat ik dat nu al zo sterk ruik... En dat je dat dus niet door hebt als je zelf rookt.
Ik rook zelf niet... wel eens "wat" gerookt.quote:Op woensdag 27 april 2005 10:27 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
Ik ben sinds januari gestopt, nu 4 maanden in totaal dus. Daarvoor heb ik 5 jaar gerookt. Nu heb ik eigenlijk bijna nooit meer zin in een sigaret, behalve op van die 'mooie' momenten. Zoals na een week stage op de terugweg naar huis. Ik houd mezelf dan gewoon voor dat die behoefte aan een sigaret over 1 minuut alweer voorbij is en dat helpt best goed.
Wat me wel opvalt is hoeveel ik wel niet ben gaan vreten. Aan mijn conditie merk ik helemaal niets, de enige verbetering is in mijn reukvermogen. Ik kan tegenwoordig veel beter ruikenOndere andere hoe hard rokers wel niet uit hun bek stinken bijvoorbeeld
Ik zit nu even op FOK!, terwijl ik ook 1000 andere dingen moet doen, dan is spelling niet mijn sterkste punt.quote:Op woensdag 27 april 2005 11:33 schreef WeirdMicky het volgende:
Behalve dat verslaving met een v is () gaat de situatieschets van bier vs sigaretten niet helemaal op. Bier verandert je gedrag, sigaretten niet.
Er zijn wel een flink aantal gematigde rokers, met name op jongere leeftijd. De kans is echter zeeeer groot dat ze uiteindelijk veel meer gaan roken.
De vergelijking bier & sigaretten (wel een machtig mooi duo samenquote:Op woensdag 27 april 2005 11:45 schreef UFOtje het volgende:
[..]
Ik zit nu even op FOK!, terwijl ik ook 1000 andere dingen moet doen, dan is spelling niet mijn sterkste punt.
Toch blijf ik er bij dat mensen met een sterke mentale kracht het best aankunnen om (sterk) gematigd te roken en des te meer te genieten. Uiteraard weet ik dat nicotine over het algemeen sneller verslavend werkt dan alcohol.
Maar veranderen sigaretten je gedrag niet?
Je wou zeggen dat je voordat je rookte ook al voor de lol buiten in de regen stond? (b.v.) En dat je niet humeurig gaat worden, als je een paar uur niet kan roken?
Door de stof alcohol in bier kan mijn gedrag best veranderen ja, maar dat heb je prima in de hand bij gematigd gebruik.
Jij wil helemaal niet roken, dat denk je maar. Het is het nicotinespook dat je wil doen geloven dat je wil roken!quote:Op woensdag 27 april 2005 10:02 schreef WeirdMicky het volgende:
That's the spirit!quote:Op woensdag 27 april 2005 11:37 schreef Brighteyes het volgende:
Idd, maar even snel iets anders doen dan Slar!
No way dat ik dat uberhaupt ga proberen. 'Roken voor de gezelligheid'. Waarom zou ik? Ik drink ook niet voor de gezelligheid, dus dat zie ik sowieso niet. Maar ik weet wel dat 1 sigaretje voor mij het begin van het einde zou zijn zeg maar. dan zou ik in no time weer volop roken. En dus kies ik er voor het gewoon niet meer te doen. Pech... Zo lekker was het nou ook weer niet
Kijk, en daar geloof ik dus weer absoluut niet in.quote:Op woensdag 27 april 2005 13:27 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Jij wil helemaal niet roken, dat denk je maar. Het is het nicotinespook dat je wil doen geloven dat je wil roken!
Mamma! Red me van het spook!quote:Op woensdag 27 april 2005 13:27 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Jij wil helemaal niet roken, dat denk je maar. Het is het nicotinespook dat je wil doen geloven dat je wil roken!
Samengevat: Ik wil wel maar ik mag niet. Ik mag al bijna vier maanden niet en dat hou ik volquote:Op woensdag 27 april 2005 14:38 schreef Frollo het volgende:
Sjezus Slarioux, wat ingewikkeld. Maar het klopt wel
Maar ik zeg jullie één ding: als ik de 80 haal ga ik gewoon weer roken!
.quote:Op woensdag 27 april 2005 13:36 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Kijk, en daar geloof ik dus weer absoluut niet in.
Ik ben nu bijna vier maanden gestopt, maar ik wil nog steeds roken. Graag zelfs. Geef me een peuk en ik steek hem op. Ik koop wel ff een pakje bij de AH, en ik ga wel paffen. Ik word al rookgek als ik er aan denk, nu ik dit schrijf. Héérlijk. Ik schrijf dan ook niet door over hoe ik zou gaan roken.
Maar ik mag niet. Foei, af, weg, hup! Van wie niet? Van mezelf niet. Ik ben niet gestopt met roken, ik ben gestopt met mogen roken, en ik mag het niet van mezelf. Ik mag pas weer roken, als ik niet meer wil roken. Van binnen niet meer wil dus. Want ik wil natuurlijk gewoon stoppen en dat heb ik dan ook gedaan, maar stiekem, van binnen wil ik nog steeds roken. Hup, peukje dr bij en lekker compjoeteren. Maar totdat ik van binnen ook echt niet meer wil roken, totdat ik bij de AH bij de klantenservice kan staan zonder peuken te halen (niet dat ik dat doe ofzo, want ik mag niet), mag ik niet van mezelf.
Kortom: Ik mag weer roken als ik niet meer wil roken. En als ik niet meer wil roken, dán pas ben ik echt gestopt.
En op dit moment wil ik roken, dus mag ik niet. En dat niet mogen (en dus niet doen, want ik luister heel goed naar mezelf) hou ik nu al bijna vier maanden vol.
Go girl go!quote:Op woensdag 27 april 2005 14:46 schreef Brighteyes het volgende:
Op naar de 48 uur!
One day, 21 hours, 2 minutes and 56 seconds. 65 cigarettes not smoked, saving £12.06. Life saved: 5 hours, 25 minutes.
quote:
Hou vol, voor je het weet is het Three months, three days, 16 hours, 22 minutes and 14 seconds ago I almost choked. Since then, I refused 2342 cigarettes and saved ¤ 126,80. And I saved 1 week, 1 day, 3 hours and 10 minutes!quote:Op woensdag 27 april 2005 16:16 schreef Herkauwer het volgende:
Het gaat fok!king traag, maar ik ga vooruit
Two weeks, one day, 22 hours, 13 minutes and 35 seconds. 318 cigarettes not smoked, saving ¤ 58,48. Life saved: 1 day, 2 hours, 30 minutes.
quote:Op woensdag 27 april 2005 16:21 schreef Ils het volgende:
Eight months, two weeks, 16 hours, 50 minutes and 9 seconds. 5154 cigarettes not smoked, saving € 940,61. Life saved: 2 weeks, 3 days, 21 hours, 30 minutes.
Na 4 maanden nog zo'n behoefte. Damnquote:Op woensdag 27 april 2005 13:36 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Kijk, en daar geloof ik dus weer absoluut niet in.
Ik ben nu bijna vier maanden gestopt, maar ik wil nog steeds roken. Graag zelfs. Geef me een peuk en ik steek hem op. Ik koop wel ff een pakje bij de AH, en ik ga wel paffen. Ik word al rookgek als ik er aan denk, nu ik dit schrijf. Héérlijk. Ik schrijf dan ook niet door over hoe ik zou gaan roken.
Maar ik mag niet. Foei, af, weg, hup! Van wie niet? Van mezelf niet. Ik ben niet gestopt met roken, ik ben gestopt met mogen roken, en ik mag het niet van mezelf. Ik mag pas weer roken, als ik niet meer wil roken. Van binnen niet meer wil dus. Want ik wil natuurlijk gewoon stoppen en dat heb ik dan ook gedaan, maar stiekem, van binnen wil ik nog steeds roken. Hup, peukje dr bij en lekker compjoeteren. Maar totdat ik van binnen ook echt niet meer wil roken, totdat ik bij de AH bij de klantenservice kan staan zonder peuken te halen (niet dat ik dat doe ofzo, want ik mag niet), mag ik niet van mezelf.
Kortom: Ik mag weer roken als ik niet meer wil roken. En als ik niet meer wil roken, dán pas ben ik echt gestopt.
En op dit moment wil ik roken, dus mag ik niet. En dat niet mogen (en dus niet doen, want ik luister heel goed naar mezelf) hou ik nu al bijna vier maanden vol.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |