abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 juni 2005 @ 21:22:56 #251
71333 BUG80
Stop making sense
pi_28174517
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 21:17 schreef peaceman het volgende:

[..]

Persoonlijk heb ik dan liever dat ze zich er gewoon over uitspreken tijdens een optreden (of erbuiten) en niet teveel natuurlijk....
Een opmerkelijke uitspraak van een R.E.M. fan.

Maar serieus, zou het niet zo zijn dat Chris Martin (en Bono, Michael Stipe, enz) juist willen strijden tegen de "mooie boodschap, ok, maar wel kort a.u.b. want m'n aardappels branden aan"-houding van veel mensen?
  donderdag 23 juni 2005 @ 21:26:20 #252
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_28174639
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 21:22 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Een opmerkelijke uitspraak van een R.E.M. fan.

Maar serieus, zou het niet zo zijn dat Chris Martin (en Bono, Michael Stipe, enz) juist willen strijden tegen de "mooie boodschap, ok, maar wel kort a.u.b. want m'n aardappels branden aan"-houding van veel mensen?
Michael Stipe zei dit jaar enkel 1 keer iets over goede doelen (en ik heb ze 2x keer gezien) en dan is het niet zo storend...

Zou kunnen, maar ik kan me in het geval van methodich wel voorstellen dat dat van die handen sneller irriteert als je al geen hoge pet op hebt van een band....
  donderdag 23 juni 2005 @ 21:33:23 #253
71333 BUG80
Stop making sense
pi_28174858
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 21:26 schreef peaceman het volgende:

[..]

Michael Stipe zei dit jaar enkel 1 keer iets over goede doelen (en ik heb ze 2x keer gezien) en dan is het niet zo storend...
Maar in songteksten en interviews schemert vaak wel een (duidelijke) politieke mening door. Dat is toch ook een statement maken? En vaak?
  donderdag 23 juni 2005 @ 21:36:55 #254
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_28174989
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 21:33 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Maar in songteksten en interviews schemert vaak wel een (duidelijke) politieke mening door. Dat is toch ook een statement maken? En vaak?
jawel, maar dat is toch anders dan iets op je handen zetten...vind je niet?
Ik stoor me er niet zo aan hoor, ik vind Coldplay als band gewoon stukken minder dan bijvoorbeeld R.E.M., Radiohead en U2. Alle 4 heb ik ze live gezien en Coldplay raakte mij niet, die anderen wel.
  donderdag 23 juni 2005 @ 21:41:02 #255
71333 BUG80
Stop making sense
pi_28175153
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 21:36 schreef peaceman het volgende:

[..]

jawel, maar dat is toch anders dan iets op je handen zetten...vind je niet?
O zeker, zoals ik al eerder zei je moet er van houden. Zelf vind ik het wel een mooi gegeven: hij gebruikt z'n handen om muziek te maken én om een politieke boodschap uit te dragen.
quote:
ik vind Coldplay als band gewoon stukken minder dan bijvoorbeeld R.E.M., Radiohead en U2..
Daar ga ik helemaal in mee. Ik vind Coldplay goed, maar die bands die je noemt staan toch een paar treetjes hoger op mijn ladder.
  donderdag 23 juni 2005 @ 21:44:42 #256
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_28175278
Daar komt nog bij dat ik nog steeds dat laatste album gewoon vlees noch vis vind.... en er lijkt iets te heersen als er nieuw materiaal komt van Coldplay: ow dat moet wel goed zijn...
Dat is ten tijde van OK Computer ook geweest bij Radiohead en gelukkig hebben die toen het roer drastisch omgegooid om 1 van de meest ondergewaardeerde platen (naar mijn mening) van de laatste 10 jaar te maken: Kid A..
  donderdag 23 juni 2005 @ 21:54:41 #257
71333 BUG80
Stop making sense
pi_28175666
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 21:44 schreef peaceman het volgende:
Daar komt nog bij dat ik nog steeds dat laatste album gewoon vlees noch vis vind.... en er lijkt iets te heersen als er nieuw materiaal komt van Coldplay: ow dat moet wel goed zijn...
Grappig, ik zie dat weer anders: ik heb het idee dat veel mensen (recensenten vooral) deze plaat benaderen met: "O, ze zullen de succesformule wel weer herhalen. Veel van hetzelfde dus". Zelf ben ik overigens nog niet klaar met deze plaat dus ik wacht nog even met mijn eindoordeel.
quote:
Dat is ten tijde van OK Computer ook geweest bij Radiohead en gelukkig hebben die toen het roer drastisch omgegooid om 1 van de meest ondergewaardeerde platen (naar mijn mening) van de laatste 10 jaar te maken: Kid A..
Tja, wat is ondergewaardeerd.. het is een "love or hate it" album denk ik. Heel veel mensen vinden 'm fantastisch, heel veel andere mensen vinden het afschuwelijk (ik behoor zelf tot de eerste groep overigens). Ik weet niet of Coldplay daar eigenzinnig genoeg voor is, om zoiets te doen. Bij Radiohead was er wat mij betreft overigens altijd wel sprake van "ontwikkeling" bij elk nieuw album, behalve dan misschien tussen Kid A en Amnesiac.
  donderdag 23 juni 2005 @ 21:58:11 #258
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_28175782
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 21:54 schreef BUG80 het volgende:
Grappig, ik zie dat weer anders: ik heb het idee dat veel mensen (recensenten vooral) deze plaat benaderen met: "O, ze zullen de succesformule wel weer herhalen. Veel van hetzelfde dus". Zelf ben ik overigens nog niet klaar met deze plaat dus ik wacht nog even met mijn eindoordeel.
Misschien dat ik m in time ook wel wat leuker ga vinden, maar ik heb gewoon niet de neiging om m op te zetten...
quote:
Tja, wat is ondergewaardeerd.. het is een "love or hate it" album denk ik. Heel veel mensen vinden 'm fantastisch, heel veel andere mensen vinden het afschuwelijk (ik behoor zelf tot de eerste groep overigens). Ik weet niet of Coldplay daar eigenzinnig genoeg voor is, om zoiets te doen. Bij Radiohead was er wat mij betreft overigens altijd wel sprake van "ontwikkeling" bij elk nieuw album, behalve dan misschien tussen Kid A en Amnesiac.
Dat laatste is logisch omdat het nummers zijn die afvielen voor kid a, dan wel over waren van vlak na OK computer...
pi_28187334
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 18:51 schreef methodmich het volgende:
Onzin savelkoul, maar als jij dat wilt denken, ga je gang. Ik begrijp overigens niet waarom Coldplay wel zo groot is geworden en vergelijkbare of zelfs spannendere acts als Doves, Elbow, Obi, Kournakova en dergelijke niet.

En BUG80, ik doel op dat Bono-achtige "verbeter de wereld begin bij onze plaat" en die subtiele tekstjes met watervaste viltstift op Chris' hand waar 30 x per ongeluk op ingezoomd wordt...
Ik liep een beetje te fukken

En die bands die je noemde, Obi en Kournikova zijn nog zo underground dat ik er geeneens nummers van kan vinden op Emule. Elbow vind ik geen muziek voor de massa, te zwaar.

Doves daarentegen zouden best wel eens gedraaid mogen worden op de Nederlandse radio. Dat nummer Snowden is toch in potentie een kneitert van een hit? Of hoor ik dat weer verkeerd... Ik zal Gerard Ekdom nog maar weer es mailen
pi_28198404
Gerard Ekdom breekt hits toch juist af?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 24 juni 2005 @ 16:56:06 #261
123615 der_schwarzen_penne
of welke kleur dan ook...
pi_28198724
Als je t toch ovr coldplay hebt: n vriendin van mijn die is dr kaartjes van haar en van dr vriendinne kwijt.....(voor t concert)
pi_28199511
Je zou het potverdorie meemaken zeg!
www.thuisuiteten.nl
pi_28203498
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 17:35 schreef methodmich het volgende:
Je zou het potverdorie meemaken zeg!
Ik zag je naam achter de topictitel en dacht: ff kijken hoe 'ie Coldplay af gaat branden .
  vrijdag 24 juni 2005 @ 21:06:02 #264
10197 Zapper
Zapperdeflap
pi_28204967
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 16:56 schreef der_schwarzen_penne het volgende:
Als je t toch ovr coldplay hebt: n vriendin van mijn die is dr kaartjes van haar en van dr vriendinne kwijt.....(voor t concert)
Dat ze d'r maar blij van is dan
Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
  vrijdag 24 juni 2005 @ 22:10:06 #265
109849 John.R.Cash
Solitary Man
pi_28206645
Nou ik heb hem nog meer kansen gegeven en ik vindt het nog steeds een schijkutkenkertyfuscholeraneppekenkershit cd. En intellectueele mensen gebruiken zulke woorden niet dus mag ik hem nu een schijt cd vinden?

En wie ben ik.....ik kijk nog steeds uit naar Chinese Democracy van Guns N Roses Chris Martin ook trouwens Gewoon een kut cd dus, die X&Y. Ja toch?
My name it is Sam Hall, and I hate you one and all!
Yes, I hate you one and all! Damn your eyes!
pi_28207593
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 22:10 schreef John.R.Cash het volgende:
Nou ik heb hem nog meer kansen gegeven en ik vindt het nog steeds een schijkutkenkertyfuscholeraneppekenkershit cd. En intellectueele mensen gebruiken zulke woorden niet dus mag ik hem nu een schijt cd vinden?

En wie ben ik.....ik kijk nog steeds uit naar Chinese Democracy van Guns N Roses Chris Martin ook trouwens Gewoon een kut cd dus, die X&Y. Ja toch?
neej man, d-d-d-d-dikke gek

pi_28220215
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 20:15 schreef Foxxy het volgende:

[..]

Ik zag je naam achter de topictitel en dacht: ff kijken hoe 'ie Coldplay af gaat branden .
Ach toch...
www.thuisuiteten.nl
pi_28220822
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 21:41 schreef BUG80 het volgende:

[..]

O zeker, zoals ik al eerder zei je moet er van houden. Zelf vind ik het wel een mooi gegeven: hij gebruikt z'n handen om muziek te maken én om een politieke boodschap uit te dragen.
[..]

Daar ga ik helemaal in mee. Ik vind Coldplay goed, maar die bands die je noemt staan toch een paar treetjes hoger op mijn ladder.
Coldplay is op de goede weg, die bands die je noemt timmeren ook al jaren aan de weg terwijl coldplay nog vrij jong is in vergelijking
  zaterdag 25 juni 2005 @ 19:31:07 #269
39793 Moody
el moody
pi_28230490
Toch altijd leuke discussies in de "nieuwe cd topics"

Ik vin 'm leuk
Ik vin 'm nie leuk
Ik vind 'm leuk
Ik nie
Ik weet nog nie
Ik wel

Tis wat
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  zaterdag 25 juni 2005 @ 19:39:57 #270
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_28230742
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 19:31 schreef Moody het volgende:
Toch altijd leuke discussies in de "nieuwe cd topics"

Ik vin 'm leuk
Ik vin 'm nie leuk
Ik vind 'm leuk
Ik nie
Ik weet nog nie
Ik wel

Tis wat
Er wordt echt wel gefundeerd beargumenteerd waarom wel of niet leuk over het algemeen....als je tenminste goed leest....
pi_28235384
Ik las vandaag een stukje in de Revu (panorama, aktueel weetikveel) en die vent had het alleen maar over de vergelijking met U2 (Wat ik eigenlijk nog wel vind meevallen, U2 is naar mijn mening wat ruiger zeg maar) en hij ging NERGENS in op de inhoud zelf....niet eens 1 tracktiteltje in die review te bespeuren...en geen enkel argument te bekennen, hij beargumenteerde zelfs zijn U2 vergelijking niet

En dan geeft ie doodleuk 2 van de 5 sterren en that's it...

zaterdag 25 juni 2005 @ 22:18:45 #272
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_28235425
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 22:17 schreef Faxie het volgende:
Ik las vandaag een stukje in de Revu (panorama, aktueel weetikveel) en die vent had het alleen maar over de vergelijking met U2 (Wat ik eigenlijk nog wel vind meevallen, U2 is naar mijn mening wat ruiger zeg maar) en hij ging NERGENS in op de inhoud zelf....niet eens 1 tracktiteltje in die review te bespeuren...en geen enkel argument te bekennen, hij beargumenteerd zelfs zijn U2 vergelijking niet

En dan geeft ie doodleuk 2 van de 5 sterren en that's it...
Kijk, je geeft zelf het probleem al aan. Dat soort bladen zijn geschikt voor toiletpapier net als de Telegraaf.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zondag 26 juni 2005 @ 03:38:31 #273
10197 Zapper
Zapperdeflap
pi_28242371
Dat is Nieuwe Revu een stukje:

Het derde Coldplay-album had geen X&Y moeten heten maar U&2. Dit is geen muziek meer om een traantje bij weg te pinken maar één waarmee de arena’s aller landen veroverd moeten worden. De geest van Bono zweeft ook regelmatig door het album heen, waarop is gekozen voor bombast, het Grote Gebaar en het liefst twee of drie climaxen per song. Dat is natuurlijk dood- en doodvermoeiend voor de luisteraar want elk nummer lijkt eindeloos en vooral ook rusteloos.
Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
pi_28242657
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 22:18 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Kijk, je geeft zelf het probleem al aan. Dat soort bladen zijn geschikt voor toiletpapier net als de Telegraaf.
Ja oke, maar ik verveelde me, en d'r lag een leesmap, en tja.....als ik kan kiezen tussen Tina's, Mijn Geheimen, en Libelles....of een Revu.....dan is de keus al snel gemaakt
pi_28243361
quote:
Op zondag 26 juni 2005 03:38 schreef Zapper het volgende:
Dat is Nieuwe Revu een stukje:

Het derde Coldplay-album had geen X&Y moeten heten maar U&2. Dit is geen muziek meer om een traantje bij weg te pinken maar één waarmee de arena’s aller landen veroverd moeten worden. De geest van Bono zweeft ook regelmatig door het album heen, waarop is gekozen voor bombast, het Grote Gebaar en het liefst twee of drie climaxen per song. Dat is natuurlijk dood- en doodvermoeiend voor de luisteraar want elk nummer lijkt eindeloos en vooral ook rusteloos.
ik kan me opzicht wel vinden in die laatste zin, maar dat het album u&2 enzo moet gaan heten. het is echt geen u2 album
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')