Hmmm... Misschien heb je wel gelijk en vind ik het (ben geen 18 meer) daarom wel mooi!quote:Op zaterdag 18 juni 2005 13:26 schreef nietzman het volgende:
Prachtig album. Als het in de jaren tachtig was uitgebracht.
quote:Op zondag 19 juni 2005 15:14 schreef methodmich het volgende:
Zijn ze nu definitief U2 geworden?
Grote gebarenband, samenhorige menigte, wereldverbeteraarstrekjes, gedraaid op Radio 2, Sky Radio en 3 FM. Closer than you think.quote:
tja, dat hebben wel meer bands.quote:Op zondag 19 juni 2005 16:37 schreef methodmich het volgende:
[..]
Grote gebarenband, samenhorige menigte, wereldverbeteraarstrekjes, gedraaid op Radio 2, Sky Radio en 3 FM. Closer than you think.
Ja mag deze cd dus niet gewoon een stuk slechter dan zijn voorgangers vinden en dan met name een stuk slechter als Parachutes?quote:Op zondag 19 juni 2005 23:57 schreef DonStefano het volgende:
Zucht, Coldplay is anno 2005 te mainstream voor intellectuele, artistiek-verantwoorde hippies, en deze richten daarom ongefundeerd hun pijlen maar op X&Y. Niet vanwege de muziek, want dit is -zoals Chris Martin zelf ook heeft aangegeven- gewoon hun beste album tot nu, maar puur vanwege het feit dat de muziek nu ook is doorgedrongen bij het 'gewone' volk. Een band waar een hele avond op MTV aan wordt besteed kan je als echte muziekliefhebber natuurlijk geen fan van zijn. Klinkt misschien allemaal beetje overdreven, maar helaas wel de waarheid... alleen zo'n review van bijv. de NY-times of een discussie als deze bevestigt mijn beeld wel weer.![]()
Och dat ze commercieel gezin interessant zijn en dat heel de wereld er mee weg loopt vind ik niet zo belangrijk. Wat ik wel belangrijk vind is dat Parachutes in mijn ogen hun beste album is en dat ze dat met de andere 2 niet benaderd hebben. Een nummer als Clocks mag dan het meest bekend en meest gewaardeerde nummer van Coldplay zijn. Het haalt het niet bij veel andere nummers van ze.quote:Op maandag 20 juni 2005 00:13 schreef DonStefano het volgende:
oh, jawel hoor. Word alleen moe dat er bij heel veel mensen volgens mij ook bepaalde onderbuikgevoelens meespelen. Coldplay is een hype, heel de wereld loopt er mee weg, commercieel zijn ze opeens ook zeer interessant. Das natuurlijk heel wat anders dan het alternatieve bandje bestaande uit vier studenten, toen ze in 2000 met Parachutes doorbraken. Maar misschien zijn t ook alleen maar mijn eigen onderbuikgevoelens.
Die sneren gaan over en weer ook Colplay maakt zich daar schuldig aan, dus die zijn geen haar beter, maar goed ik ben het met je eens dat dat onnodig is. Wel bestrijd ik je stelling dat U2 en Radiohead onderschat zijn... maar goed dat worden jij en ik toch nooit eens, dus onnodig om daar een discussie over te gaan voeren toch?quote:En nu ik toch bezig ben met m'n tirade, ik vind Coldplay ook gewoon beter dan het zwaar overschatte U2 en Radiohead. Altijd maar weer die kleinerende opmerkingen naar Chris Martin en de zijnen in context met bovenstaande bands. Bij heel veel mensen kunnen bands als Coldplay, maar ook bijvoorbeeld Keane, helemaal niks goed doen, wat er ook gebeurt... en dat vind ik jammer.
Dat de band een hype is kan me eigenlijk niet zo boeien, en zo underground zijn U2 en Radiohead ook weer nietquote:Op maandag 20 juni 2005 00:13 schreef DonStefano het volgende:
oh, jawel hoor. Word alleen moe dat er bij heel veel mensen volgens mij ook bepaalde onderbuikgevoelens meespelen. Coldplay is een hype, heel de wereld loopt er mee weg, commercieel zijn ze opeens ook zeer interessant. Das natuurlijk heel wat anders dan het alternatieve bandje bestaande uit vier studenten, toen ze in 2000 met Parachutes doorbraken. Maar misschien zijn t ook alleen maar mijn eigen onderbuikgevoelens.
En nu ik toch bezig ben met m'n tirade, ik vind Coldplay ook gewoon beter dan het zwaar overschatte U2 en Radiohead. Altijd maar weer die kleinerende opmerkingen naar Chris Martin en de zijnen in context met bovenstaande bands. Bij heel veel mensen kunnen bands als Coldplay, maar ook bijvoorbeeld Keane, helemaal niks goed doen, wat er ook gebeurt... en dat vind ik jammer.
Ik ben het met je eens dat Coldplay niet echt uitblinkt qua experimenteerdrift, maar het ontbreken van veel verrassingen vind ik niet altijd negatief. Vergelijk het met schilderijen: een Mondriaan kan op zijn tijd net zo mooi zijn als een Rembrandt.quote:Op maandag 20 juni 2005 19:40 schreef methodmich het volgende:
Het is gewoon vrij standaard muziek, zonder veel verrassing. Dat vind ik op den duur saai worden. En de hele attitude van de band staat me tegen.
quote:Op maandag 20 juni 2005 18:58 schreef methodmich het volgende:
Ik heb Parachutes trouwens wel. Eerste vijf keer vond ik het een mooie plaat, daarna bleek dat veel meer mensen het een mooie plaat vonden en ben ik afgehaakt.
Ik denk dat je het antwoord zelf al geeftquote:Op donderdag 23 juni 2005 18:51 schreef methodmich het volgende:
Onzin savelkoul, maar als jij dat wilt denken, ga je gang. Ik begrijp overigens niet waarom Coldplay wel zo groot is geworden en vergelijkbare of zelfs spannendere acts als Doves, Elbow, Obi, Kournakova en dergelijke niet.
Tja, daar moet je van houden. Persoonlijk vind ik het prima als een artiest zijn bekendheid gebruikt om een statement te maken. Muziek is iets wat mensen bindt, dus waarom zou je daar niet verder op inspringen. Het heeft niet zozeer te maken met "verbeter de wereld begin bij onze plaat", maar meer met "een verbeterde wereld begint bij bewustzijn". Persoonlijk heb ik dat 100x liever dan "Koop Pepsi Cola. En onze plaat".quote:En BUG80, ik doel op dat Bono-achtige "verbeter de wereld begin bij onze plaat" en die subtiele tekstjes met watervaste viltstift op Chris' hand waar 30 x per ongeluk op ingezoomd wordt...
Persoonlijk heb ik dan liever dat ze zich er gewoon over uitspreken tijdens een optreden (of erbuiten) en niet teveel natuurlijk....quote:Op donderdag 23 juni 2005 21:15 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ik denk dat je het antwoord zelf al geeft
[..]
Tja, daar moet je van houden. Persoonlijk vind ik het prima als een artiest zijn bekendheid gebruikt om een statement te maken. Muziek is iets wat mensen bindt, dus waarom zou je daar niet verder op inspringen. Het heeft niet zozeer te maken met "verbeter de wereld begin bij onze plaat", maar meer met "een verbeterde wereld begint bij bewustzijn". Persoonlijk heb ik dat 100x liever dan "Koop Pepsi Cola. En onze plaat".
En Chris Martin heeft het gewoon slim bekeken, als pianist weet hij dat er op z'n handen ingezoomd gaat worden (dit zou anders ook gebeurd zijn overigens, kijk maar naar opnames van andere pianisten zoals Tori Amos). Ook hier gebruikt hij dit "figuurlijke" podium om mensen bewust te maken. Why not? Er zijn al genoeg mensen zonder mening.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |