De eerste figuren zouden raar genoeg waarschijnlijk hevig verontwaardigd zijn als iemand anders met een hakenkruis op zijn shirt zou lopen. Staat anders ook erg Blitz.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 19:53 schreef Johan_de_With het volgende:
Het is altijd weer een merkwaardige gewaarwording om college te lopen tussen de geschiedenisstudenten met CCCP-shirts aan, om daarna het keukenpersoneel hele aria's uit Verdi te horen fluiten. De laatsten maken zich verdienstelijk en zijn nog zindelijk ook, dit in tegenstelling tot de eersten. Ze hebben ook geen sieraden in hun oorlel.
Lolz.....quote:Op vrijdag 11 maart 2005 16:25 schreef Kaalhei het volgende:
De poltieke correctheid is ook bij Google van tafel en ze schudden alle schroom van zich af.
Wat doen zulke mensen in vredesnaam bij Geschiedenis? Als ze bij Wiskunde zaten, zou ik ze al dom vinden, want daar behoor je logisch te kunnen denken. Maar bij Geschiedenis krijg je daadwerkelijk COLLEGE over de verschrikkingen van de CCCP.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 19:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
De eerste figuren zouden raar genoeg waarschijnlijk hevig verontwaardigd zijn als iemand anders met een hakenkruis op zijn shirt zou lopen. Staat anders ook erg Blitz.
Nou ja, misschien hangen ze doelbewust het communisme/stalinisme aan?quote:Op vrijdag 11 maart 2005 20:00 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Wat doen zulke mensen in vredesnaam bij Geschiedenis? Als ze bij Wiskunde zaten, zou ik ze al dom vinden, want daar behoor je logisch te kunnen denken. Maar bij Geschiedenis krijg je daadwerkelijk COLLEGE over de verschrikkingen van de CCCP.
Het zijn waarschijnlijk provocateurs.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 20:01 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nou ja, misschien hangen ze doelbewust het communisme/stalinisme aan?
Ik had vroeger wel een sovjet vlag aan me muur, ben alleen te oud om shirtjes met CCCP te dragen. Tis allemaal model Adidas jaren 70, dus strakquote:Op vrijdag 11 maart 2005 19:53 schreef Johan_de_With het volgende:
Het is altijd weer een merkwaardige gewaarwording om college te lopen tussen de geschiedenisstudenten met CCCP-shirts aan, om daarna het keukenpersoneel hele aria's uit Verdi te horen fluiten. De laatsten maken zich verdienstelijk en zijn nog zindelijk ook, dit in tegenstelling tot de eersten. Ze hebben ook geen sieraden in hun oorlel.
Maak het niet te bruin! Zondag lekker rustig, dan wordt de bagger hier versneld. Zou Kickie daarop zinnespelen met zijn poeppraatjes?quote:Op vrijdag 11 maart 2005 20:07 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik ga fracas spelen met Sidekick shoarma eten. Prettig weekend!
Misschien werkt dat beter dan het Maagdenhuis te bezettenquote:Op vrijdag 11 maart 2005 20:00 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Wat doen zulke mensen in vredesnaam bij Geschiedenis? Als ze bij Wiskunde zaten, zou ik ze al dom vinden, want daar behoor je logisch te kunnen denken. Maar bij Geschiedenis krijg je daadwerkelijk COLLEGE over de verschrikkingen van de CCCP.
Sidekack.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 20:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Maak het niet te bruin! Zondag lekker rustig, dan wordt de bagger hier versneld. Zou Kickie daarop zinnespelen met zijn poeppraatjes?
You may endulge usquote:Op vrijdag 11 maart 2005 21:35 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik heb net de woorden ''paaldanseres Jamilla'' gehoord en ben helemaal van slag..
En daar wil dan iemand van scheiden!
quote:Over het algemeen is het een blanke wijk en dat vind ik toch wel, tsja..., een voordeel. Ik denk dat grote vermenging niet gaat. Want je gaat je toch een minderheid voelen. [...] Het gaat niet zozeer om dat ze ‘donker’ zijn, maar om het niet-Nederlands zijn. [...] Op het moment dat daar een Turks gezin woont, en dat daar ook een Turks gezin woont, dan zul je zien, dan gaan die twee bij elkaar op visite, en vieren samen Nieuwjaar [...] Zij gaan niet morgen ineens zes blokjes kaas op een plankje zetten”.
Je zou iets anders verwachten maar het staat in ...... <<TROMGEROFFEL>> .... een publicatie van VROM! (Het heet "Leefbaarheid van wijken")quote:
nicequote:Op vrijdag 11 maart 2005 22:51 schreef Tuana het volgende:
[..]
Je zou iets anders verwachten maar het staat in ...... <<TROMGEROFFEL>> .... een publicatie van VROM! (Het heet "Leefbaarheid van wijken")
quote:Op vrijdag 11 maart 2005 16:25 schreef Kaalhei het volgende:
De poltieke correctheid is ook bij Google van tafel en ze schudden alle schroom van zich af.
thanks, ik koester mijn cccp t-shirt van de Piet Kerkhof dan ook best welquote:Op vrijdag 11 maart 2005 23:02 schreef Monidique het volgende:
Ik kan het wel begrijpen, mensen die met Sovjet-symbolen rondlopen.
Ik ook, het is altijd makkelijker buiten de geschiedenis te staan dan er binnen.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 23:02 schreef Monidique het volgende:
Ik kan het wel begrijpen, mensen die met Sovjet-symbolen rondlopen.
Jouw vrijdagavond is wat jij van jouw vrijdagavond maakt.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 23:14 schreef Harry_Sack het volgende:
dit is dan mijn vrijdagavond
Noem ze dan gewoon dom i.p.v. zo'n lang lulverhaal neer te zetten.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 23:13 schreef Monidique het volgende:
Nou ja, het is nu eenmaal een modeverschijnsel en dat maakt het voor velen gemakkelijk, daarnaast factoren als "ons niet gebeurd" en "niet (ogenschijnlijk?) inherent kwaadaardig". Ik denk dat de mééste mensen met zo'n shirt met moeite een beetje de geschiedenis van de Sovjet-Unie kunnen vertellen, en daarom is er voor mij een duidelijk verschil tussen het dragen en tonen van nazi-symbolen en symbolen en tekens van de Sovjet-Unie.
Ik vind het verachtelijk als je maar gebruik maakt van vrijheden, zonder te weten hoe die tot stand zijn gekomen of hoe die bedreigd zullen worden.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 23:13 schreef Monidique het volgende:
Nou ja, het is nu eenmaal een modeverschijnsel en dat maakt het voor velen gemakkelijk, daarnaast factoren als "ons niet gebeurd" en "niet (ogenschijnlijk?) inherent kwaadaardig". Ik denk dat de mééste mensen met zo'n shirt met moeite een beetje de geschiedenis van de Sovjet-Unie kunnen vertellen, en daarom is er voor mij een duidelijk verschil tussen het dragen en tonen van nazi-symbolen en symbolen en tekens van de Sovjet-Unie.
Zeur niet! Wees blij dat je van ene M. verlost bentquote:Op vrijdag 11 maart 2005 23:14 schreef Harry_Sack het volgende:
dit is dan mijn vrijdagavond
Was dat alles?quote:Op vrijdag 11 maart 2005 23:18 schreef Tuana het volgende:
[..]
Zeur niet! Wees blij dat je van ene M. verlost bent
p.s Johan: je hebt mail
quote:Op vrijdag 11 maart 2005 23:17 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Wat een belachelijk argument, lijkt een beetje op "wir haben es nicht gewusst."
Is waar. Wanneer gaan we weer eens wat leuks doen?quote:Op vrijdag 11 maart 2005 23:18 schreef Tuana het volgende:
[..]
Zeur niet! Wees blij dat je van ene M. verlost bent
p.s Johan: je hebt mail
Ja he, en dan die mooie zwarte hakenkruizen op wit en rood eromheen. Prachtig!!!quote:Op vrijdag 11 maart 2005 23:20 schreef Tuana het volgende:
Ach joh, die shirts zijn gewoon leuk! En nog goedkoop ook! (5-jarenplan???) Op elk festival kan je het voor een prikkie kopen![]()
quote:Op vrijdag 11 maart 2005 23:31 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ja he, en dan die mooie zwarte hakenkruizen op wit en rood eromheen. Prachtig!!!![]()
![]()
![]()
![]()
Waarom niet?quote:Op vrijdag 11 maart 2005 23:36 schreef Monidique het volgende:
. Sowieso is dat heel conentratiekampgebeuren natuurlijk niet te vergelijken met een dynamisch poliek systeem dat een land en daarna de wereld ook nog decennia in z'n greep heeft gehouden.
Nee, wist ik ook niet. Kijk, dat je iets mooi vindt uitzien is wat anders, maar als je eenmaal weet waar het voor stond en dan nog doorkakelt als een kip, is kwalijk. Tenminste als jij jezelfeen beetje ontwikkeld voelt. Dat is.quote:
Ik zou dan liever de Gulaggen met de concentratiekampen vergelijken en de communistische met de nazistische ideologie.quote:
Ja, begin met die sovjetvlag te verfikken!quote:Op vrijdag 11 maart 2005 23:39 schreef Harry_Sack het volgende:
Ik ga maar wat anders doen
Dat kan, waarbij het resultaat dan nog lichtelijk positief voor de USSR zou uitvallen (ik bedoel dat daar minder sprake is van vernietigingskampen). Een vergelijking van de geheime diensten zou niet minder onthullend zijn.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 23:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik zou dan liever de Gulaggen met de concentratiekampen vergelijken
Daar is wel verschil tussen, inderdaad. Niet zozeer tussen de bolsjewistische ideologie en die van de Nazi's echter.quote:en de communistische met de nazi-ideologie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |