abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25443970
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 18:35 schreef -Angel- het volgende:

[..]

Met dit stuk kan ik het eens zijn. Alleen dan wil ik je ook dit vragen: Wat is verschil tussen god (kleine letter) en God (hoofdletter)?
Wat mij betreft is er geen verschil tussen god en God - behalve dan dat God vaak wordt gebruikt in christelijke termen, alsof die God verheven is boven de mensen. Een kleine g suggereert dat die persoon die zichzelf 'god' noemt, niet verheven is boven andere mensen maar gewoon ieder mens als een God ziet.
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
en dat vind ik cynisch." - Dolf Jansen
Fotoboek
pi_25443992
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 18:38 schreef knokkels het volgende:
Bedoel je misschien niet te zeggen: Ik ben mijn eigen god, want ik geloof in mijn eigen kunnen...

Dan ga ik er in mee..
Ja, ik denk dat iedereen zijn eigen god is. En ik denk ook dat we onszelf, en onze mogelijkheden om ons leven te 'creëren' verschrikkelijk onderschatten.
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
Fotoboek
  woensdag 9 maart 2005 @ 18:42:18 #53
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_25444016
knokkels, knokkels, knokkels, toch, wat doe je toch je uiterste best om te bewijzen dat ik wereld vreemd ben. Droom er vanavond niet over wanneer je ligt te staren naar je zojuist wit gesauste plafond.
pi_25444040
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 18:42 schreef -Angel- het volgende:
knokkels, knokkels, knokkels, toch, wat doe je toch je uiterste best om te bewijzen dat ik wereld vreemd ben. Droom er vanavond niet ove,r wanneer je ligt te staren naar je zojuist wit gesauste plafond.
eej, als je beweert een god te zijn, gedraag je er dan ook naar één. Barmhartig, genadevol, blah blah wat je zei in je eerste berichtje. Dit vind ik niet erg god-achtig.
Fotoboek
pi_25444230
wat een onzin , je bent geen individu maar je maakt deel uit van een collectief. en denk maar niet dat je een eigen wil hebt want dat is ook bull.

alles wat je ooit gedaan hebt en gaat doen staat vast en gebeurt tegelijktijd

niks godlike's aan als je mij vraagt
in bad zitten met een joint, en keihard the doors op
  woensdag 9 maart 2005 @ 18:56:33 #56
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_25444256
quote:
knokkels, knokkels, knokkels, toch, wat doe je toch je uiterste best om te bewijzen dat ik wereld vreemd ben. Droom er vanavond niet over wanneer je ligt te staren naar je zojuist wit gesauste plafond.
Neuh hoor.. zal ik niet doen, maar je posthistory zie je ondertitel voor een voorbeeld zegt al best wel veel..

Maar zoals ik al aangaf, moet je je woorden dan ook een beetje beter kiezen, dan wordt het minder tweeslachtig...

en mijn plafond is niet net gesausd btw
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  woensdag 9 maart 2005 @ 18:59:49 #57
38344 knokkels
pi_25444290
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 18:40 schreef Blessed het volgende:

[..]

Ja, ik denk dat iedereen zijn eigen god is. En ik denk ook dat we onszelf, en onze mogelijkheden om ons leven te 'creëren' verschrikkelijk onderschatten.
Hier ga ik dan helemaal in mee
Hoe we die mogelijkheden kunnen benutten... Is dat misschien een discussiepunt verder?
pi_25444411
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 18:59 schreef knokkels het volgende:

[..]

Hier ga ik dan helemaal in mee
Hoe we die mogelijkheden kunnen benutten... Is dat misschien een discussiepunt verder?
Nou, ik denk dat het allemaal begint bij het geloven in jezelf. Er is bijvoorbeeld al bewezen dat het slagingspercentage van mensen (die een examen hebben) met een positieve instelling veel hoger is dan die van mensen met een negatieve instelling. Dit is min of meer het bewijs dat je nodig hebt voor 'gedachtenkracht'. Telekinese en telepathie, en zo, dat laat ik er even buiten. Geen hocus-pocus, gewoon even de dingen uit het dagelijkse leven.
En bijvoorbeeld, als jij je 's ochtends een ongeluk loopt te haasten en te denken 'ik moet die bus echt niet missen, ik moet die bus echt niet missen'... dan mis je de bus. Heel logisch, want als je loopt te haasten, zie je dingen over het hoofd, waar je dan later weer aan denkt en dus weer 'terug' moet om die dingen te halen, of om dat ene nog eventjes te doen, etc. Komt geen magie aan te pas, niks geen hocus-pocus. Ik denk dat dat gewoon te maken heeft met bewust leven.

Ik geloof ook dat je dingen, situaties en mensen 'aantrekt'. Een voorbeeld: ik ga in juli voor een half jaar naar Australië en voordat ik die keus had gemaakt, kende ik echt niemand die dat ook zou gaan doen of al gedaan had. Nadat ik de keus had gemaakt, leken ze als paddestoelen uit de grond te schieten. Ik denk dat dat komt doordat je je gedraagt naar je eigen denkpatroon.
Fotoboek
pi_25444457
Oh ja, en hoe we die mogelijkheden kunnen benutten... nou, gewoon niet denken van 'ik kan dit niet' of 'ik kan dat niet'. Alles als een mogelijkheid beschouwen. Binnen de grenzen van de natuurwetten natuurlijk. Niet van een gebouw af springen, roepend dat je God bent, want ik denk niet dat je dan ook echt blijft zweven.
Fotoboek
pi_25444523
quote:
Nou, wat gedraag jij je als een god. Snap je je eigen OP wel of is het door iemand anders getypt? .

Een god? Nee.
Arrogantie. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  woensdag 9 maart 2005 @ 19:21:59 #61
47809 ikookhier
>hijdiehieris<
pi_25444558
Ik ben de zoon van satan, Telt dat ook ?
Fok vrienden top 50###Powered by Akrapovic
*Battlefield3*KZ3*NFShp*BFBC2*MoH*PSN ID:Arijanonline
GoW/Fable III 360 tag:Arijanonline
Pax & Pry Free download
pi_25444620
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 19:21 schreef ikookhier het volgende:
Ik ben de zoon van satan, Telt dat ook ?
Natuurlijk. Als God de Zoon van Satan wilt zijn, kan hij/zij dat ook.
Fotoboek
  woensdag 9 maart 2005 @ 19:28:40 #63
38344 knokkels
pi_25444646
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 19:09 schreef Blessed het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat het allemaal begint bij het geloven in jezelf. Er is bijvoorbeeld al bewezen dat het slagingspercentage van mensen (die een examen hebben) met een positieve instelling veel hoger is dan die van mensen met een negatieve instelling. Dit is min of meer het bewijs dat je nodig hebt voor 'gedachtenkracht'. Telekinese en telepathie, en zo, dat laat ik er even buiten. Geen hocus-pocus, gewoon even de dingen uit het dagelijkse leven.
Niet alleen examens, maar algeheel in je leven natuurlijk
maar het was natuurlijk maar een voorbeeld
quote:
En bijvoorbeeld, als jij je 's ochtends een ongeluk loopt te haasten en te denken 'ik moet die bus echt niet missen, ik moet die bus echt niet missen'... dan mis je de bus. Heel logisch, want als je loopt te haasten, zie je dingen over het hoofd, waar je dan later weer aan denkt en dus weer 'terug' moet om die dingen te halen, of om dat ene nog eventjes te doen, etc. Komt geen magie aan te pas, niks geen hocus-pocus. Ik denk dat dat gewoon te maken heeft met bewust leven.
Self fulfilling prophecies.. Nooit grappig inderdaad ... Met een beetje positieve invloed vanuit jezelf, dan wel van buiten af kan je dat tegengaan natuurlijk
quote:
Ik geloof ook dat je dingen, situaties en mensen 'aantrekt'. Een voorbeeld: ik ga in juli voor een half jaar naar Australië en voordat ik die keus had gemaakt, kende ik echt niemand die dat ook zou gaan doen of al gedaan had. Nadat ik de keus had gemaakt, leken ze als paddestoelen uit de grond te schieten. Ik denk dat dat komt doordat je je gedraagt naar je eigen denkpatroon.
Ja dat ken ik.. Kom ook wel vaak 'gelijkgestemde mensen' tegen waarmee ik het vanaf dag 1 heel erg goed kan vinden.. Maar je moet je er voor open stellen natuurlijk .. Hetzij door bijvoorbeeld op reis te gaan... Hetzij door je open te stellen, gewoon goed op te letten
pi_25445731
God is Liefde.

Liefde is lankmoedig (geduldig, toegeeflijk, tolerant) .
Liefde is goedertieren (vriendelijk, genadig, barmhartig).
Liefde is niet afgunstig (jaloers).
Liefde praalt niet (doet niet gewichtig).
Liefde is niet opgeblazen (verwaand, beeldt zich niets in).
Liefde kwetst niet
Liefde zoekt zichzelf niet (is niet egoïstisch).
Liefde raakt niet verbitterd.
Liefde rekent het kwade niet toe.
Liefde schuwt ongerechtigheid (onrecht).
Liefde is blij met de waarheid.
Liefde bedekt alles
Liefde gelooft in al wat goed is.
Liefde verliest nimmer hoop.
Liefde is verdraagzaam.

Dus God is Liefde en Liefde is God.
En ik voel me één met God ..................God............... AL wat is
  woensdag 9 maart 2005 @ 22:03:50 #65
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_25446878
Sommigen zijn zo vol van God, dat zij geen plaats meer hebben voor een ander.
  woensdag 9 maart 2005 @ 22:05:27 #66
105263 Litso
Interlectueel.
pi_25446918
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 22:03 schreef -Angel- het volgende:
Sommigen zijn zo vol van God, dat zij geen plaats meer hebben voor een ander.
Anderen hebben een identiteitscrisis
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  woensdag 9 maart 2005 @ 22:07:29 #67
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_25446968
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 22:05 schreef Litso het volgende:

[..]

Anderen hebben een identiteitscrisis
Ah Litso, ben je er al uit? Ben ik een god of niet?
Ik heb de definitie waar je om vroeg al nader toegelicht, dus...
pi_25450704
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 14:17 schreef Sanduhrr het volgende:
god is een mietje
  donderdag 10 maart 2005 @ 00:59:47 #69
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_25450739
Ah, dan kan jij vast wel even een biertje voor mij gaan halen...
...dass wir fliegen.
  donderdag 10 maart 2005 @ 01:00:03 #70
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_25450744
Men noemt mij wel eens god ja
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
  donderdag 10 maart 2005 @ 09:30:23 #71
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_25453274
Bewijs maar eens eerst dat je uniek bent.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  donderdag 10 maart 2005 @ 10:03:16 #72
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_25453749
In je iegen wereld ben je god zoals je ziet op dit forum zijn er heel veel mensen die er anders over denken. Ieder zijn eigen vrije wereld including u and me. Als je echt god wilt zijn heeft het weinig zin om het te weten, je zou dan absoluut niet je iegen leven kunnen leiden omdat mensen steeds: "interferen". Want je wordt tenslotte heilig verklaard en misschien mag je wel in dat paleis slapen, maar de wereld zou totaal veranderen(voor korte duur) want zoals je wilt is een god zijn een mindgame simpel maar snel. Je zult een plan moeten hebben zodat mensen de rest van hun leven je herinneren danwel bewust, danwel onbewust. Ook zonder dat ze het weten zul jij het moeten aanvoelen. Lijkt me wel een uitdaging om daar op te oefenen toch..??
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_25459423
Als jij een god bent, dan ben ik er ook 1
pi_25459872
Jij Indigo-kind jij! Surf eens naar www.nieuwetijdspunt.nl, misschien vind je hier een antwoord !!!
  donderdag 10 maart 2005 @ 18:24:42 #75
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_25459976
god, wacht nog steeds op het antwoord van Litso ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')