Wat mij betreft is er geen verschil tussen god en God - behalve dan dat God vaak wordt gebruikt in christelijke termen, alsof die God verheven is boven de mensen. Een kleine g suggereert dat die persoon die zichzelf 'god' noemt, niet verheven is boven andere mensen maar gewoon ieder mens als een God ziet.quote:Op woensdag 9 maart 2005 18:35 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Met dit stuk kan ik het eens zijn. Alleen dan wil ik je ook dit vragen: Wat is verschil tussen god (kleine letter) en God (hoofdletter)?
Ja, ik denk dat iedereen zijn eigen god is. En ik denk ook dat we onszelf, en onze mogelijkheden om ons leven te 'creëren' verschrikkelijk onderschatten.quote:Op woensdag 9 maart 2005 18:38 schreef knokkels het volgende:
Bedoel je misschien niet te zeggen: Ik ben mijn eigen god, want ik geloof in mijn eigen kunnen...
Dan ga ik er in mee..
eej, als je beweert een god te zijn, gedraag je er dan ook naar één. Barmhartig, genadevol, blah blah wat je zei in je eerste berichtje. Dit vind ik niet erg god-achtig.quote:Op woensdag 9 maart 2005 18:42 schreef -Angel- het volgende:
knokkels, knokkels, knokkels, toch, wat doe je toch je uiterste best om te bewijzen dat ik wereld vreemd ben. Droom er vanavond niet ove,r wanneer je ligt te staren naar je zojuist wit gesauste plafond.![]()
Neuh hoor.. zal ik niet doen, maar je posthistory zie je ondertitel voor een voorbeeld zegt al best wel veel..quote:Op woensdag 9 maart 2005 18:42 schreef -Angel- het volgende:
knokkels, knokkels, knokkels, toch, wat doe je toch je uiterste best om te bewijzen dat ik wereld vreemd ben. Droom er vanavond niet over wanneer je ligt te staren naar je zojuist wit gesauste plafond.![]()
Hier ga ik dan helemaal in meequote:Op woensdag 9 maart 2005 18:40 schreef Blessed het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat iedereen zijn eigen god is. En ik denk ook dat we onszelf, en onze mogelijkheden om ons leven te 'creëren' verschrikkelijk onderschatten.
Nou, ik denk dat het allemaal begint bij het geloven in jezelf. Er is bijvoorbeeld al bewezen dat het slagingspercentage van mensen (die een examen hebben) met een positieve instelling veel hoger is dan die van mensen met een negatieve instelling. Dit is min of meer het bewijs dat je nodig hebt voor 'gedachtenkracht'. Telekinese en telepathie, en zo, dat laat ik er even buiten. Geen hocus-pocus, gewoon even de dingen uit het dagelijkse leven.quote:Op woensdag 9 maart 2005 18:59 schreef knokkels het volgende:
[..]
Hier ga ik dan helemaal in mee
Hoe we die mogelijkheden kunnen benutten... Is dat misschien een discussiepunt verder?
Nou, wat gedraag jij je als een god. Snap je je eigen OP wel of is het door iemand anders getypt?quote:Op woensdag 9 maart 2005 18:42 schreef -Angel- het volgende:
knokkels, knokkels, knokkels, toch, wat doe je toch je uiterste best om te bewijzen dat ik wereld vreemd ben. Droom er vanavond niet over wanneer je ligt te staren naar je zojuist wit gesauste plafond.![]()
Natuurlijk. Als God de Zoon van Satan wilt zijn, kan hij/zij dat ook.quote:Op woensdag 9 maart 2005 19:21 schreef ikookhier het volgende:
Ik ben de zoon van satan, Telt dat ook ?
Niet alleen examens, maar algeheel in je leven natuurlijkquote:Op woensdag 9 maart 2005 19:09 schreef Blessed het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat het allemaal begint bij het geloven in jezelf. Er is bijvoorbeeld al bewezen dat het slagingspercentage van mensen (die een examen hebben) met een positieve instelling veel hoger is dan die van mensen met een negatieve instelling. Dit is min of meer het bewijs dat je nodig hebt voor 'gedachtenkracht'. Telekinese en telepathie, en zo, dat laat ik er even buiten. Geen hocus-pocus, gewoon even de dingen uit het dagelijkse leven.
Self fulfilling prophecies.. Nooit grappig inderdaad ... Met een beetje positieve invloed vanuit jezelf, dan wel van buiten af kan je dat tegengaan natuurlijkquote:En bijvoorbeeld, als jij je 's ochtends een ongeluk loopt te haasten en te denken 'ik moet die bus echt niet missen, ik moet die bus echt niet missen'... dan mis je de bus. Heel logisch, want als je loopt te haasten, zie je dingen over het hoofd, waar je dan later weer aan denkt en dus weer 'terug' moet om die dingen te halen, of om dat ene nog eventjes te doen, etc. Komt geen magie aan te pas, niks geen hocus-pocus. Ik denk dat dat gewoon te maken heeft met bewust leven.
Ja dat ken ik.. Kom ook wel vaak 'gelijkgestemde mensen' tegen waarmee ik het vanaf dag 1 heel erg goed kan vinden.. Maar je moet je er voor open stellen natuurlijk .. Hetzij door bijvoorbeeld op reis te gaan... Hetzij door je open te stellen, gewoon goed op te lettenquote:Ik geloof ook dat je dingen, situaties en mensen 'aantrekt'. Een voorbeeld: ik ga in juli voor een half jaar naar Australië en voordat ik die keus had gemaakt, kende ik echt niemand die dat ook zou gaan doen of al gedaan had. Nadat ik de keus had gemaakt, leken ze als paddestoelen uit de grond te schieten. Ik denk dat dat komt doordat je je gedraagt naar je eigen denkpatroon.
Anderen hebben een identiteitscrisisquote:Op woensdag 9 maart 2005 22:03 schreef -Angel- het volgende:
Sommigen zijn zo vol van God, dat zij geen plaats meer hebben voor een ander.
Ah Litso, ben je er al uit? Ben ik een god of niet?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |