Dat vrees ik ook....weet je, jullie zijn allebei nog hartstikke jong. Denk ik te praktisch als ik denk: laat dat kind nog effe wachten, probeer eerst voor jezelf je financien meer op orde te krijgen, laat Ingrid lekker die opleiding doen, kijk zelf welke richting je op wilt qua werk, en ga dan over een jaar of vijf (of tien) als de basis steviger is opnieuw denken over een kind?quote:Op dinsdag 8 maart 2005 19:58 schreef Diego27 het volgende:
Het gooit je trouwens ook in een isolement waar je echt niet in terecht wil raken
ze is ontslagen..quote:Op dinsdag 8 maart 2005 20:04 schreef Xennia het volgende:
Volgens mij heb je niet eens recht op een uitkering als je zelf ontslag neemt.
Je vriendin kan bijvoorbeeld krantenwijken lopen of gastouder worden (ook handig als ze zelf een kind heeft) om jullie inkomsten aan te vullen.
Ja, echt een vetpot die bijstand, om daar nu je baan voor op te zeggen.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 20:08 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik heb het over zijn briljante plan om zijn baan op te zeggen
hoop jequote:Op dinsdag 8 maart 2005 20:17 schreef Nijntjes het volgende:
Die wil je liever 81 euro inhouden op je loon dan dat je weggaat!!
en dan?quote:Op dinsdag 8 maart 2005 20:17 schreef Nijntjes het volgende:
Ja gewoon een paar uur minder per week werken zodat jij 81 euro minder verdient.........simpel
Je baas zal het wel begrijpen of hij zal die 81 euro voor zichzelf houden en je wel het zelfde aantal uur blijft werken, zo simpel, praat met je baas over!!! Die wil je liever 81 euro inhouden op je loon dan dat je weggaat!!
Precies ja, dat dacht ik ook.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 20:08 schreef Xennia het volgende:
Ik heb het over zijn briljante plan om zijn baan op te zeggen
dit is natuurlijk onzin. Voor schoonmaakwerk heb je helemaal geen HBO nodig en dat weet je best. Ze is 23 en gezond en dus zal er best een baantje te vinden zijn. Misschien kost het even tijd, maar het moet te doen zijn. Dat jij wilt stoppen met je baan is belachelijk en eigenlijk een grof schandaal. Je kunt werken en dus moet je dat doen! Die grens moet ergens liggen en toevallig zit jij daar net boven. Jammer voor jou, maar niet meer dan terecht.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 19:37 schreef Djeez het volgende:
Werk is hier in het Noorden eenvoudigweg niet te vinden. Zelfs voor een schoonmaakbaantje heb je al HBO nodig. En dat terwijl ze alleen een MAVO-diploma heeft. Nu weet ze niet of ze alsnog wil verder leren.
Zucht.......quote:Op dinsdag 8 maart 2005 21:20 schreef jagermaster het volgende:
vraag je baas 81 euro minder te betalen, iedereen blij toch
Stomme vraag ws, maar wat houdt een deeltijdstudie in? Doe je er dan 10x zo lang over? CWI helpt verder niet.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 20:19 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Je vrouw zou een deeltijdstudie/opleiding kunnen volgen, dan hoeft ze maar één a twee dagen in de week naar school, en houdt ze tijd over om te werken. Als zij zicht meldt bij het CWI, doen ze er in de regel alles aan om mensen weer aan het werk te zetten.
En wat dat kind betreft, ze is pas 23, dus het is niet zo dat haar biologische klok al begint te tikken. Je kunt beter eerst je zaakjes goed voor elkaar hebben, voordat er een kleine bij komt kijken lijkt mij.
Ook denk ik dat de instelling 'voor die 80 euro heb ik geen zin om te werken' totaal niet gepast is. Als je wilt studeren, werken en een gezinnetje wilt stichten, is een beetje doorzettingsvermogen wel op zijn plaats.
Succes!
Dat is dus ook niet waar, CWI helpt wel degelijk. Mits je maar wilt en ik krijg steeds meer de indruk dat jij eigenlijk niet zo'n zin hebt om te gaan werken. Prima, mag best, maar dan ook geen uitkering!quote:
Nee hoor, je moet alleen iets meer discipline hebben. Ik neem aan dat jij dé Ingrid bent? Je hebt al MAVO, dus kan je 2 dingen doen;quote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:39 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Stomme vraag ws, maar wat houdt een deeltijdstudie in? Doe je er dan 10x zo lang over? CWI helpt verder niet.
Dat is WEL waar. Ik ben er vandaag geweest, dus ik weet wel waar ik het over heb.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:44 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is dus ook niet waar, CWI helpt wel degelijk. Mits je maar wilt en ik krijg steeds meer de indruk dat jij eigenlijk niet zo'n zin hebt om te gaan werken. Prima, mag best, maar dan ook geen uitkering!
Ja, ik ben dé Ingrid. HBO is veel te moeilijk voor mij. MBO BBL wil ik graag, maar dan moet je eerst werk hebben.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:45 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Nee hoor, je moet alleen iets meer discipline hebben. Ik neem aan dat jij dé Ingrid bent? Je hebt al MAVO, dus kan je 2 dingen doen;
MBO-> BBL, da's 1 dag in de week naar school, 4 dagen werken. Afhankelijk van het niveau van de opleiding ben je hier 1-4 jaar mee bezig
HBO-> indien je door de toelatingstest komt: Deeltijdstudie, is meestal 1 dag in de week. Niet makkelijk, wel haalbaar.
Wat zou je willen doen?
Welke richting zou je op willen?quote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:57 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Dat is WEL waar. Ik ben er vandaag geweest, dus ik weet wel waar ik het over heb.
Waarom heb jij die indruk?
[..]
Ja, ik ben dé Ingrid. HBO is veel te moeilijk voor mij. MBO BBL wil ik graag, maar dan moet je eerst werk hebben.
Omdat je geregistreerde partner schrijft dat je nu pas, nadat je een halfjaar een uitkering hebt gehad, naar het CWI gegaan bent. Dat had je al een halfjaar eerder kunenn doen. En verder is er echt wel werk te vinden voor een gezond meisje van 23. Desnoods achter de lopende band, desnoods smerig schoonmaakwerk om half zes in de ochtend. Maar het is te vinden.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:57 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Dat is WEL waar. Ik ben er vandaag geweest, dus ik weet wel waar ik het over heb.
Administratie, secretariaat bijvoorbeeld. Het liefst zou ik met kinderen werken, maar dat kan vanwege mijn rug niet. En ja, dat is onderzocht door een keuringsarts.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 23:01 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Welke richting zou je op willen?
Ok, ben ik niet duidelijk geweest. Natuurlijk ben ik meteen naar het CWI gegaan, maar als ze geen werk voor mij hebben, om welke reden dan ook, kan ik het niet helpen. Ja, ik heb vaak gesolliciteerd, sta ingeschreven bij uitzendbureau's, bij vacaturesites, kijk in kranten enz enz.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 23:02 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Omdat je geregistreerde partner schrijft dat je nu pas, nadat je een halfjaar een uitkering hebt gehad, naar het CWI gegaan bent. Dat had je al een halfjaar eerder kunenn doen. En verder is er echt wel werk te vinden voor een gezond meisje van 23. Desnoods achter de lopende band, desnoods smerig schoonmaakwerk om half zes in de ochtend. Maar het is te vinden.
Niet lullig bedoeld.. maar hoe wil je dat doen als jezelf kinderen krijgt..quote:Op dinsdag 8 maart 2005 23:18 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Administratie, secretariaat bijvoorbeeld. Het liefst zou ik met kinderen werken, maar dat kan vanwege mijn rug niet. En ja, dat is onderzocht door een keuringsarts.
quote:Ok, ben ik niet duidelijk geweest. Natuurlijk ben ik meteen naar het CWI gegaan, maar als ze geen werk voor mij hebben, om welke reden dan ook, kan ik het niet helpen. Ja, ik heb vaak gesolliciteerd, sta ingeschreven bij uitzendbureau's, bij vacaturesites, kijk in kranten enz enz.
En lichamelijk ben ik niet gezond.
Ze is voor minder dan 25% afgekeurd, dus helaas geen recht op Wajong-uitkering.quote:
aha..quote:Op dinsdag 8 maart 2005 23:28 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ze is voor minder dan 25% afgekeurd, dus helaas geen recht op Wajong-uitkering.
Lijkt me toch heel anders Neva. Dan heb je niet 10-15 kinderen die je moet tillen etc.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 23:22 schreef Neva het volgende:
[..]
Niet lullig bedoeld.. maar hoe wil je dat doen als jezelf kinderen krijgt..
[..]
Wajong![]()
Dat heb ik allang geprobeerd en helaas is dat niet gelukt. Je moet zelf werk vinden, de school helpt je er niet mee.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 23:25 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Er zijn genoeg BBL dag- en avondopleidingen in Assen op het secretarieel en administratief gebied. Via zo'n MBO-college kan je vaak bij bedrijven terecht komen die BBL-ers aan nemen. Verwacht de eerste 2 jaar geen top-salaris, maar daarna heb je wel een MBO-diploma...
Wel één keer geprobeerd? Jezus, schrijf je in bij het CWI, alle uitzendbureau's en de nationale vacature bank. En bij een call-center kan je altijd terecht......quote:Op dinsdag 8 maart 2005 23:33 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Lijkt me toch heel anders Neva. Dan heb je niet 10-15 kinderen die je moet tillen etc.
En idd voor wajong ben ik afgekeurd omdat ik wel iets kan, maar dan met aanpassingen.
[..]
Dat heb ik allang geprobeerd en helaas is dat niet gelukt. Je moet zelf werk vinden, de school helpt je er niet mee.
Dat zeg ik toch? ik heb me overal ingeschreven. En wat bedoel je ,met 'bij een call-center kan je altijd terecht......' Nou ja, ik ga naar bed. Trusten.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 23:39 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Wel één keer geprobeerd? Jezus, schrijf je in bij het CWI, alle uitzendbureau's en de nationale vacature bank. En bij een call-center kan je altijd terecht......
en thuis werk als in spekjes rijgen etc.. niet schoonmaken maar gewoon in je eigen huis. Het is niet echt jofel werk.. maar je kan op je eigen niveau/tempo en is niet zo belastend voor je rug..quote:Op dinsdag 8 maart 2005 23:41 schreef Ingrid19 het volgende:
Ok Neva. Sorry, voel me sowieso beetje aangevallen hier.
Oppasmoeder lijkt me wel leuk, maar verdient geen drol. Als niks anders kan doe ik het graag.
Thuiszorg heb ik gesolliciteerd. (open sollicitatie). Zelfs 'gewoon' schoonmaakwerk lukt op het moment niet eens.
Mensen proberen je alleen maar te helpen en te adviseren, maar ik krijg niet de indruk dat je alle middelen hebt gebruikt die binnen handbereik liggen (please correct me if I'm wrong...)quote:Op dinsdag 8 maart 2005 23:41 schreef Ingrid19 het volgende:
Ok Neva. Sorry, voel me sowieso beetje aangevallen hier.
Oppasmoeder lijkt me wel leuk, maar verdient geen drol. Als niks anders kan doe ik het graag.
Thuiszorg heb ik gesolliciteerd. (open sollicitatie). Zelfs 'gewoon' schoonmaakwerk lukt op het moment niet eens.
Niet iedereen heeft een geschikte telefoonstem.. dus dat is een snel gemaakte opmerking..quote:Op dinsdag 8 maart 2005 23:39 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
En bij een call-center kan je altijd terecht......
Bij Versatel (en dat is dan ook nog eens inkomend telefoon verkeer) hebben ze zelfs allochtonen in het call center werken die amper Nederlands spreken. Maar goed, ik ben alsnog van mening, waar een wil is, is een weg. En 'we zitten met ons handen in het haar' terwijl nog lang niet alle kansen verbruikt zijn, duidt toch een beetje op gemakzucht (wederom NIET aanvallend bedoeld).quote:Op dinsdag 8 maart 2005 23:48 schreef Neva het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft een geschikte telefoonstem.. dus dat is een snel gemaakte opmerking..
Ik zou voor zoiets niet geschikt zijn ( zacht praten/binnesmonds etc.. )
quote:Op dinsdag 8 maart 2005 20:27 schreef HassieBassie het volgende:
Waarom zo'n haast met kinderen? Neem een huisdier als je ergens voor wilt zorgen..
Als ik jou was zou ik eerst ervoor zorgen dat jullie een stabiel bestaan hebben opgebouwd, alvorens aan iets ingrijpends als een kind te beginnen..
Alle beetjes helpen, ik weet zeker dat je wel bij een supermarkt aan het werk kan of fabriekswerk kan doen, je moet wel willen hé? En dat je rug niet 100% oke is moet je misschien voor heel even maar op zij zetten. Dan heb je eerst weer wat, je kunt altijd verder kijken. Als je bij alles gelijk nee zegt................quote:Op dinsdag 8 maart 2005 23:41 schreef Ingrid19 het volgende:
Thuiszorg heb ik gesolliciteerd. (open sollicitatie).
Zeker nog nooit echt last van je rug gehad ?quote:Op woensdag 9 maart 2005 00:28 schreef Mannonetje het volgende:En dat je rug niet 100% oke is moet je misschien voor heel even maar op zij zetten.
Jazeker wel, ik ben scoliose patient. En weet dus hoe het is om 7 dagen in de week last te hebben van je rug. De ene dag is het erger dan de andere. Maar het helpt niet om te gaan lanterfanteren. Of er steeds bij stil te gaan staan. Het probleem blijft voor mij altijd.....tenzij het nog erger wordt en ik er aan geopereerd moet worden. Ik doe alles, ik heb een kleine. En in mijn werk moet ik veel staan. Maar dat heb ik er voor over. Ik heb nu zekerheid (geld) ik kan altijd nog verder kijken als het moet!!! Als ik haar zo begrijp, past geen enkele baan haar goed! Niet te lang staan, niet te lang zitten enz. enz. Als het moet en je hebt echt geld nodig....dan moet je even doorbijten. Succes!quote:Op woensdag 9 maart 2005 07:57 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Zeker nog nooit echt last van je rug gehad ?![]()
Ja, idd.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 20:21 schreef E.T. het volgende:
en dan?
Dan zit hij op bijstandsnivo.. En dus krijgt Ingrid nog steeds geen uitkering.
Pas als de een onder bijstandsnivo zit, krijgt de ander een uitkering die aanvult tot bijstandsnivo. Samen kom je dan dus niet boven bijstandsnivo uit.
Verder klinkt dit verhaal me weer erg bekend in de oren. Ik geloof dat we zo'n jaar of 2 a 3 geleden ongeveer hetzelfde hebben gehoord en allerlei adviezen hebben gegeven
Thuiswerk wil ik wel doen, maar het is erg moeilijk om een betrouwbaar adres te vinden. Ik heb er iig nog nooit van gehoord. In advertenties die ik zie, moet je eerst een 0900-0906nr bellen.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 23:47 schreef Neva het volgende:
[..]
en thuis werk als in spekjes rijgen etc.. niet schoonmaken maar gewoon in je eigen huis. Het is niet echt jofel werk.. maar je kan op je eigen niveau/tempo en is niet zo belastend voor je rug..
Waarom zou ik daar een zwaar geromantiseerd beeld over hebben?quote:Op woensdag 9 maart 2005 12:14 schreef E.T. het volgende:
Ik heb de afgelopen jaren op fok al diverse van dit soort topics gezien van jullie, Djeez en Ingrid. Ik heb in die jaren al zo vreselijk veel bruikbare tips voorbij zien komen, waar niks mee gedaan is of die bij voorbaat al afgeschoten werden met een of andere kutsmoes die alleen maar duidt op geen motivatie.
Volgens mij is het enige dat Ingrid wil (en waar ze een zwaar geromantiseerd beeld over heeft) 7 dagen per week thuis zitten met een baby.
Nou dat kan. Maar dan wel met een inkomen dat op bijstandsnivo ligt (ok, 80 euro erboven).
En met de instelling die jullie nu allebei hebben, zullen jullie nooit boven dat inkomen uitkomen.
Maar ja, zoals ik al zei.. de afgelopen jaren is er (klaarblijkelijk) niks veranderd ondanks alle goede adviezen..
Zou me niks verbazen als meer mensen er voor kiezen geen energie meer in jullie te steken.
quote:Op woensdag 9 maart 2005 17:58 schreef Mannonetje het volgende:
Je kunt altijd nog van je hobby, je werk maken!![]()
Oh nee? Heb ik dat gezegd. Nee. Ik ben bij alle vacaturesites ingeschreven.quote:Op woensdag 9 maart 2005 18:38 schreef dawg het volgende:
Tja, ik ga oa met E.T. mee.
Je hebt overal een antwoord op. Welke NEE is, verpakt in een of andere smoes.
Je hebt internet. Gebruik dat dan eens. Vacatures/opleidingsinfo/etc. Je doet er alleen geen zak mee. Moet je ook niet zeuren.
Kijk, dit vind ik heel logisch.quote:Op woensdag 9 maart 2005 19:29 schreef Ingrid19 het volgende:
Als ik al weer aan de anticonceptie zou gaan, dan met zo min mogelijk troep erin.
Nou, geweldig toch?!quote:Op woensdag 9 maart 2005 19:11 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik heb trouwens (eindelijk) bericht terug van Scapino. BBL functie. Nu maar hopen dat dat wat wordt. ('de filiaalmanager neemt binnenkort contact met je op')
Hoe bedoel je dat?quote:Op woensdag 9 maart 2005 22:44 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nou, geweldig toch?!
Eerlijk gezegd lijkt me de manier waarop je dit meldt nogal tekenend voor jullie houding in deze situatie.
En mag ik jullie attenderen op de uiterst to-the-point-posts van Miss_Sly...?
Zie die vooral niet over het oog.
Je meldt het zo sceptisch, bijna negatief. Alsof je er bij voorbaat al vanuit gaat dat het toch niets gaat worden...quote:
Komt omdat het zo lang heeft geduurd, ik had geen reactie meer verwacht.quote:Op woensdag 9 maart 2005 22:51 schreef Moonah het volgende:
[..]
Je meldt het zo sceptisch, bijna negatief. Alsof je er bij voorbaat al vanuit gaat dat het toch niets gaat worden...
Tenminste, zo komt het op mij over.
De meeste mensen worden wel sceptisch na honderden keren te zijn afgewezen. Enne, ik zou echt niet stoppen met werken, omdat het wel een gezellige club is waar de meeste collega's mijn vrienden zijn. Maar het was wel het overwegen waard. En iedereen heeft recht op bijstand. Als je zelf ontslag neemt, kom je in de bijstand. Krijg je ontslag, dan krijg je WW-uitkering, wat 70% is van het laatst verdiende loon. En aangezien dat minder is dan de bijstand, krijg ik altijd een bijstandsuitkering.quote:Op woensdag 9 maart 2005 22:51 schreef Moonah het volgende:
[..]
Je meldt het zo sceptisch, bijna negatief. Alsof je er bij voorbaat al vanuit gaat dat het toch niets gaat worden...
Tenminste, zo komt het op mij over.
Juist, vandaar dat ik ook geen ontslag zal nemen. Met ontslag nemen en thuis te lanterfanten oogst je absoluut geen respect!quote:Op woensdag 9 maart 2005 23:00 schreef Brighteyes het volgende:
En dan? Dan zitten jullie samen thuis te zitten. Lijkt me echt een prima basis voor een kind ja.
Daar had ik ook al aan gedacht.quote:Op woensdag 9 maart 2005 22:57 schreef Djeez het volgende:
De meeste mensen worden wel sceptisch na honderden keren te zijn afgewezen.
Is dát de reden waarom je geen ontslag neemt?quote:Enne, ik zou echt niet stoppen met werken, omdat het wel een gezellige club is waar de meeste collega's mijn vrienden zijn. Maar het was wel het overwegen waard. En iedereen heeft recht op bijstand. Als je zelf ontslag neemt, kom je in de bijstand. Krijg je ontslag, dan krijg je WW-uitkering, wat 70% is van het laatst verdiende loon. En aangezien dat minder is dan de bijstand, krijg ik altijd een bijstandsuitkering.
Wederom, dat is toch geen motivatie?quote:Op woensdag 9 maart 2005 23:01 schreef Djeez het volgende:
Met ontslag nemen en thuis te lanterfanten oogst je absoluut geen respect!
Je hebt gelijk. Ik had het eik niet moeten posten aangezien ik het niet echt meende, maar ik was en ben gewoon pissed dat ik net een paar centen meer verdien dan iemand die van de bijstand leeft.quote:Op woensdag 9 maart 2005 23:05 schreef Brighteyes het volgende:
Waarom post je dat dan wel als optie in de OP.
Als het moet, zouden we wel kunnen leven met alleen mijn salaris. Alleen kunnen we dan nooit iets leuks doen. En we willen gewoon heel graag een kindje, en we hadden ook wel gedacht dat Ingrid nu wel een baan zou hebben.quote:Wat ik niet snap is dat jullie niet gewoon die kinderplannen even op een héél laag pitje zetten. Ingrid op zoek naar een baan, of een opleiding doen. Niet alles duurt 4 jaar, er zijn zat 2-jarige mogelijkheden. En dan nog. Ze is pas 23, ze zal niet de eerste zijn die met 26-27 klaar is met een opleiding. En dan hebben jullie tenminste een beetje een basis voor een kind.
Dit gemodder gaat toch nergens over?
Natuurlijk wil ik op mijn eigen benen staan, maar als ik geen leuke collega's had, had ik het niet al ruim zes jaar volgehouden daar. Het werk is niet echt geweldig, en ik zal er ook nooit hogerop komen. En zo'n vaste baan geef je niet zomaar op voor een baan die geen zekerheid biedt.quote:Op woensdag 9 maart 2005 23:11 schreef Moonah het volgende:
Is dát de reden waarom je geen ontslag neemt?
We wonen niet voor niets al ruim drie jaar samen, dus blijkbaar doen we het toch wel goed. We zijn nog niet verhongerd en zijn nog steeds gek op elkaar. En mijn naïviteit en onvolwassenheid kunnen komen door mijn ADHD.quote:Gezien jullie postgedrag lijkt het alsof jullie beiden een blinde vlek hebben. Ik kan er niet goed mijn vinger opleggen. Het heeft te maken met naïviteit, onvolwassenheid.
Serieus!
Maar Ingrid heeft nu nog geen baan... dus moeten jullie je geduld nog even op de proef stellen.quote:Op woensdag 9 maart 2005 23:27 schreef Djeez het volgende:
Als het moet, zouden we wel kunnen leven met alleen mijn salaris. Alleen kunnen we dan nooit iets leuks doen. En we willen gewoon heel graag een kindje, en we hadden ook wel gedacht dat Ingrid nu wel een baan zou hebben.
Maar moet Ingrid haar salaris dan de kinderopvang gaan betalen?quote:Op woensdag 9 maart 2005 23:27 schreef Djeez het volgende:
Als het moet, zouden we wel kunnen leven met alleen mijn salaris. Alleen kunnen we dan nooit iets leuks doen. En we willen gewoon heel graag een kindje, en we hadden ook wel gedacht dat Ingrid nu wel een baan zou hebben.
Wat een ontzettend foute opmerking! Je bent verdomme 25 en je durft eraan te denken ontslag te nemen en vervolgens de bijstand in te gaan? Denk je werkelijk dat je dan later nog werk vindt? Dat je dan dat gedroomde kindje een toekomst kan geven?quote:Op woensdag 9 maart 2005 22:57 schreef Djeez het volgende:
[En iedereen heeft recht op bijstand. Als je zelf ontslag neemt, kom je in de bijstand.
quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/676487/2/50#25448732]woensdag 9 maart 2005 23:27 En mijn naïviteit en onvolwassenheid kunnen komen door mijn ADHD.
www.roc.nl voor al uw vragen omtrend BBL en opleidingen.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 23:33 schreef Ingrid19 het volgende:
Dat heb ik allang geprobeerd en helaas is dat niet gelukt. Je moet zelf werk vinden, de school helpt je er niet mee.
Ja, stop het maar in dat hokje zodat je er zelf niet meer verantwoordelijk voor bent. ''Ik kan er niets aan doen, het is mijn ADHD''quote:En mijn naïviteit en onvolwassenheid kunnen komen door mijn ADHD.
Inderdaad en dan wel een kind willenquote:Op donderdag 10 maart 2005 00:02 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ja, stop het maar in dat hokje zodat je er zelf niet meer verantwoordelijk voor bent. ''Ik kan er niets aan doen, het is mijn ADHD''
Dat lijkt me dus echt heel sterk. Kan iemand dit bevestigen?quote:Op woensdag 9 maart 2005 22:57 schreef Djeez het volgende:
En iedereen heeft recht op bijstand. Als je zelf ontslag neemt, kom je in de bijstand.
quote:Op donderdag 10 maart 2005 00:00 schreef Tinkerbell het volgende:
Djeez, Ingrid is nog maar 23, niet al 23. Kom op zeg!
Alhoewel ik dit met kromme tenen lees, toch maar een tip:
[..]
www.roc.nl voor al uw vragen omtrend BBL en opleidingen.
En kijk eens aan, een BBL-opleiding voor administratief medewerker van slechts een jaar. En dat kan zelfs in Hoogeveen zelf. En kijk je bij vacatures/stageplaatsen bovenaan zie je dat er zelfs momenteel een stageplaats, in Hardenberg nota bene.
Succes.
Dit bevestigd eigenlijk alleen maar het beeld dat Ingrid er zelf geen fuck aan doet. Als je dit al in 2 minuten (?) kan vinden, en Ingrid staat al lang ingeschreven, zegt ze.quote:Op donderdag 10 maart 2005 00:00 schreef Tinkerbell het volgende:
Djeez, Ingrid is nog maar 23, niet al 23. Kom op zeg!
Alhoewel ik dit met kromme tenen lees, toch maar een tip:
[..]
En kijk eens aan, een BBL-opleiding voor administratief medewerker van slechts een jaar. En dat kan zelfs in Hoogeveen zelf. En kijk je bij vacatures/stageplaatsen bovenaan zie je dat er zelfs momenteel een stageplaats, in Hardenberg nota bene.
Succes.
inderdaadquote:Op dinsdag 8 maart 2005 20:04 schreef Xennia het volgende:
Volgens mij heb je niet eens recht op een uitkering als je zelf ontslag neemt.
Je vriendin kan bijvoorbeeld krantenwijken lopen of gastouder worden (ook handig als ze zelf een kind heeft) om jullie inkomsten aan te vullen.
Nee en potentiële cliënten kunnen op Fok haar foto's "bewonderen".quote:Op donderdag 10 maart 2005 21:08 schreef KonnieKipke het volgende:
als vrouw hoef je nooit zonder baan te zitten overigens..
Kun je daarnaast ook nog gewoon je bijstand ontvangen. Dit is echt een gouden tip Kippiequote:Op donderdag 10 maart 2005 21:08 schreef KonnieKipke het volgende:
als vrouw hoef je nooit zonder baan te zitten overigens..
Ben ik de enige die niet snapt waarom er een rechtzaak moet komen?quote:Op dinsdag 8 maart 2005 19:37 schreef Djeez het volgende:
Shit, ik zie het nu echt ff niet meer zitten, ik kom er niet meer uit!
..
Ze kan ook niet weer bij haar ouders wonen, want we zijn nu geregistreerde partners dus moet er een rechtszaak komen terwijl we elkaar niet kwijt willen.
..
Om het geregistreerde partnerschap te laten ontbinden denk ikquote:Op vrijdag 11 maart 2005 17:12 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Ben ik de enige die niet snapt waarom er een rechtzaak moet komen?![]()
Wat voor een rechtzaak?
Niets mis mee, toch? Jong trouwen of samenwonen moet iedereen toch zelf weten? En geregistreerd partnerschap of trouwen is een persoonlijke keuze. Hoe en waarom ze daarvoor hebben gekozen hoeven ze jou toch niet uit te leggen??quote:Op vrijdag 11 maart 2005 18:34 schreef Plato1980 het volgende:
Ik snap überhaupt al niet waarom ze gregistreerde partners zijn. Waarom zijn jullie destijd niet getrouwd? Of beter nog: waarom wonen jullie niet gewoon samen? Is toch nergens voor nodig om op jullie leeftijd alles al zo officiëel geregeld te hebben? Waarom zo jong al trouwen en kinderen? Is het niet veel beter om daarmee te wachten? Snap echt niet dat dit niet tot jullie doordringt!
Ze zijn mij inderdaad geen verantwoording verschuldigd, maar ik denk wel dat het op jonge leeftijd (en in hun geval zonder financiële zekerheid) aangaan van dergelijk serieuze verplichtingen het één en ander zegt over de persoonlijkheid van Djeez en Ingrid. Ik denk dat ze te weinig nagedacht hebben hierover en per se aan de buitenwereld willen laten zien hoe goed hun relatie wel niet is.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 18:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niets mis mee, toch? Jong trouwen of samenwonen moet iedereen toch zelf weten? En geregistreerd partnerschap of trouwen is een persoonlijke keuze. Hoe en waarom ze daarvoor hebben gekozen hoeven ze jou toch niet uit te leggen??
En ze is nog overtijd ook...quote:Op woensdag 16 maart 2005 21:51 schreef Ingrid19 in een ander topic het volgende:
Hier alles goed. Spannend! Voel me wel anders, dus wie weet. Zere tieten, mn appels smaken niet meerVolgens Djeez is er niks met de appels aan de hand. Mn stoelgang is ineens moeilijker
Ik slaap slecht en mn buik voelt raar aan, maar geen ongigevoel. Af en toe een rare steek. Maar ik probeer niet te veel te hopen.
Haha, ik dacht ook altijd dat ik niet kon leren. Totdat ik op mijn 27ste aan een deeltijd MBO opleiding begon en met gemak behaald heb. Ben nu 32 en zit er nog aan te denken om een HBO opleiding te gaan volgen. Het belangrijkste is dat je weet wat je wil gaan doen en je daar dan volledig voor in te zetten.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:57 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
[..]
Ja, ik ben dé Ingrid. HBO is veel te moeilijk voor mij. MBO BBL wil ik graag, maar dan moet je eerst werk hebben.
Ja nou, ik snap ET wel hoor. Ze laten hun hele leven los op Fok, maken daarmee elke keer een hoop gedoe los, vragen om advies, doen er vervolgens niks mee, tis iedereens schuld in plaats van dat van hunzelf en dat wil dan ook nog een kind. Je weet van te voren al dat elk antwoord dat je plaatst al voor jan met de korte achternaam is. Het feit dat ze niet meer gereageerd hebben zegt al genoeg.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 13:10 schreef miss_sly het volgende:
Ze reageren hier niet meer en misschien lezen ze ook niet meer in dit topic...
Tja, niemand hoeft zich te verantwoorden tegenover anderen voor het al dan niet krijgen van kinderen. Het is wel heel jammer dat ze hun zaakjes niet wat beter op orde hebben en wat steviger in het leven staan. Dat zijn nu ook geen zaken die ze een kindje mee kunnen geven.
Tink, ik snap ET uitstekend! En ik denk dat we alledrie bijvoorbeeld hun perceptie over lang bezig zijn enzo ook niet snappen, en dat wij heel anders aan kijken tegen een kindje. Maar wat moet je dan? Ik heb wel meer gevallen gezien (niet direct op Fok hoor, maar gewoon) waarvan ik het niet slim vind, maar je kunt het toch niet verbieden? Je kunt alleen telkens weer proberen hun ogen te openen met juiste argumenten, en ik denk dat die argumenten misschien beter aan zullen komen als ze niet het idee hebben ernstig aangevallen te worden ofzo. Hoewel ik begin te denken dat in dit geval de tips, adviezen, argumeten en goedbedoelde schoppen onder hun kont weinig effect hebben gehad of ooit zullen hebben.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 13:35 schreef Tinkerbell het volgende:
[..]
Ja nou, ik snap ET wel hoor. Ze laten hun hele leven los op Fok, maken daarmee elke keer een hoop gedoe los, vragen om advies, doen er vervolgens niks mee, tis iedereens schuld in plaats van dat van hunzelf en dat wil dan ook nog een kind. Je weet van te voren al dat elk antwoord dat je plaatst al voor jan met de korte achternaam is. Het feit dat ze niet meer gereageerd hebben zegt al genoeg.
het zit me dusdanig hoog dat ik een kind alleen het allerbeste gun. En het begin daarvan is een stabiele thuisomgeving en die ontbreekt imo in alle opzichten.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 13:21 schreef thaleia het volgende:
Het zit je wel hoog E.T. om zelfs een bericht uit een ander topic hier te quoten....ik zou zeggen laat het los, mensen doen toch wat ze zelf willen, je kunt een keer advies geven en iedereen kan een keer advies geven, maar het is aan hen zelf wat ze daarmee doen.
Ik zou bijna zeggen: "Helaas niet, nee...quote:Op vrijdag 18 maart 2005 13:39 schreef miss_sly het volgende:
maar je kunt het toch niet verbieden?
Wat heeft Hoogeveen ermee te maken? Ik heb daar wel info aangevraagd, maar daar is niks uitgekomen.quote:Op donderdag 10 maart 2005 00:00 schreef Tinkerbell het volgende:
quote:Op donderdag 10 maart 2005 00:37 schreef nikky het volgende:
Ingrid. Wat je zou kunnen doen met dat BBL is de school die die opleidingen verzorgt eens kunnen bellen. Zelf heb ik daar ook twee opleidingen gevolgd, OVD toen, en ik zag daar vaak op de prikborden vacatures staan van bedrijven die nog BBLers zochten. Of je zou er even langs kunnen gaan. Je hebt er vaak genoeg een open dag waarop je terecht kunt of je vraagt of je langs kunt komen voor een gesprek. Een BBLer is aantrekkelijk voor een bedrijf aangezien de overheid bedrijven die BBLers in dienst nemen een vergoeding daarvoor krijgen. Ik weet niet of er ook zo'n opleiding in Assen zit maar Groningen heeft het Noorderpoortcollege afd popdijkemaweg.
Heb ik gedaan, maar helaas wil de school niet helpen met een BBL werkplek zoeken, en hebben ze geen lijst van bedrijven. Ik heb wel diverse bedrijven open sollicitaties gestuurd, maar daar is tot op heden niks uitgekomen
Zoek ook eens op Google op thuiswerk. Dan krijg je vast wel wat bedrijven die geen 0900 nummers hebben. Je hebt daarin zoveel soorten werk en je kunt je tijd helemaal zelf indelen. Je zou het dus ideaal kunnen combineren met een studie of misschien later een kind.
Ik heb op Google gezocht, maar nog niks gevonden, wel bij een aantal bedrijven ingeschreven, dus wie weet
quote:Op donderdag 10 maart 2005 14:35 schreef Bubsel het volgende:
Is een thuisstudie niets voor je? Kun je ook bijna alle kanten mee op.
Ik heb info aangevraagd bij LOI en NTI
En waarom ben je na de MAVO niet iets anders gaan leren??
Ik heb wel MBO gedaan, maar geen diploma gehaald
En ik las dat je schoonmaakwerk heb gedaan, kon dat wel met je rug??
Het lukte net, maar het was maar invalwerk, dus dat valt wel mee
quote:Op donderdag 10 maart 2005 22:28 schreef Yoni het volgende:
Thuiswerk:
- http://cati.nipo.nl/, vanuit huis telefonische enquetes doen. Zelf bepalen wanneer en hoeveel je werkt. Het verdient niet véél, maar het verdient wel meer dan níks. Kan niet, want “Je hebt minimaal HAVO of een afgeronde MBO-opleiding nodig”
- Gastouderopvang. Ik verdiende 7 euro per uur voor twee kinderen. Niet veel, maar ook weer méér dan niks!Dan verdiende je nog redelijk, overigens is het een vergoeding en geen loon. Mijn moeder doet het ook. Verder willen ze iemand met veel ervaring helaas.
- http://www.webcamstar.net/ of http://www.xcams.be/site.php, thuis mannen vermaken vanachter je eigen pc met de webcam. Bepaal zelf hoeveel je werkt.....en verdien goed geld. Genoemde sites zijn betrouwbaar en betalen echt uit. Nee!
quote:Op vrijdag 11 maart 2005 17:02 schreef thaleia het volgende:
http://www.msn.nl/Arbeidsmarkt/stages/nti/ Opleidingen met baangarantie! Info over aangevraagd
quote:Op vrijdag 18 maart 2005 08:25 schreef SEMTEX het volgende:
Je bent nooit te oud om weer een studie te beginnen. Ik ben ook op mijn 24e weer begonnen aan een studie. Heb je toen een dagopleiding of BBL gedaan?Een betere opleiding is ws de enige kans op een betere baan later.
Ik denk echt dat een opleiding het beste idee is. Laat Ingrid uitzoeken wat ze leuk vindt en waar ze goed in is. Ik heb al diverse testen gehad. Ook lichamelijke. En daar kwam de administratie uit. Dus dan zou ik die kant op willen.
quote:Op vrijdag 18 maart 2005 12:50 schreef E.T. het volgende:
[..]
En ze is nog overtijd ook...
Ik hoop toch echt in het belang van het kind dat het niet raak is.En als het wel raak is, moet ik zeker van jou abortus plegen?!
quote:Op vrijdag 18 maart 2005 13:30 schreef Tally het volgende:
Zonder baan hoeft je nooit te zitten.. Er zijn baantje waar je geen zware dingen hoeft te tillen en geen diploma's voor hoeft te hebben..Vast wel, maar waar zijn die dan?
Een jaar bezig met kinderen krijgen.. Als je vanaf het begin in ouders heb gepost is het zeker nog geen jaar. Jullie begonnen pas en toen was het al raak.. Helaas voor jullie is dit uitgelopen in een miskraam.. Ik weet echt zelf wel hoe lang we bezig zijn. We zijn in april wel degelijk een jaar bezig. Als je denkt dat je dat zo goed weet Tally, moet je dat nog maar eens goed nakijken. In december heb ik helaas een miskraam gehad, dus het was niet meteen raak.
Daarom hoop ik ook niet dat de VVD ooit de grootste partij zal worden. Dan mogen alleen paren die minimaal twee keer modaal verdienen zeker kinderen ?quote:Op vrijdag 18 maart 2005 19:25 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik zou bijna zeggen: "Helaas niet, nee..."
Maar laat ik dat maar niet zeggen.
Oeps! Zei ik het nu toch?![]()
Het verbieden voor de paren die al niet voor zichzelf kunnen zorgen (laat staan voor eventuele kinderen) zou al een hele mooie start zijn.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 19:32 schreef Djeez het volgende:
[..]
Daarom hoop ik ook niet dat de VVD ooit de grootste partij zal worden. Dan mogen alleen paren die minimaal twee keer modaal verdienen zeker kinderen ?
Ik heb, hoewel ik een goede baan had en het diploma niet direct nodig had, 15 jaar nadat ik gezakt was voor het VWO-examen, alsnog mijn VWO-diploma gehaaldquote:Op vrijdag 18 maart 2005 20:08 schreef Neva het volgende:
verspilde moeite..
en je bent idd nooit te oud om weer te studeren ik ben na 3/4 jaar werken ook weer begonnen aan studie ( bol)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |