Kun je daarnaast ook nog gewoon je bijstand ontvangen. Dit is echt een gouden tip Kippiequote:Op donderdag 10 maart 2005 21:08 schreef KonnieKipke het volgende:
als vrouw hoef je nooit zonder baan te zitten overigens..
Ben ik de enige die niet snapt waarom er een rechtzaak moet komen?quote:Op dinsdag 8 maart 2005 19:37 schreef Djeez het volgende:
Shit, ik zie het nu echt ff niet meer zitten, ik kom er niet meer uit!
..
Ze kan ook niet weer bij haar ouders wonen, want we zijn nu geregistreerde partners dus moet er een rechtszaak komen terwijl we elkaar niet kwijt willen.
..
Om het geregistreerde partnerschap te laten ontbinden denk ikquote:Op vrijdag 11 maart 2005 17:12 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Ben ik de enige die niet snapt waarom er een rechtzaak moet komen?![]()
Wat voor een rechtzaak?
Niets mis mee, toch? Jong trouwen of samenwonen moet iedereen toch zelf weten? En geregistreerd partnerschap of trouwen is een persoonlijke keuze. Hoe en waarom ze daarvoor hebben gekozen hoeven ze jou toch niet uit te leggen??quote:Op vrijdag 11 maart 2005 18:34 schreef Plato1980 het volgende:
Ik snap überhaupt al niet waarom ze gregistreerde partners zijn. Waarom zijn jullie destijd niet getrouwd? Of beter nog: waarom wonen jullie niet gewoon samen? Is toch nergens voor nodig om op jullie leeftijd alles al zo officiëel geregeld te hebben? Waarom zo jong al trouwen en kinderen? Is het niet veel beter om daarmee te wachten? Snap echt niet dat dit niet tot jullie doordringt!
Ze zijn mij inderdaad geen verantwoording verschuldigd, maar ik denk wel dat het op jonge leeftijd (en in hun geval zonder financiële zekerheid) aangaan van dergelijk serieuze verplichtingen het één en ander zegt over de persoonlijkheid van Djeez en Ingrid. Ik denk dat ze te weinig nagedacht hebben hierover en per se aan de buitenwereld willen laten zien hoe goed hun relatie wel niet is.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 18:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niets mis mee, toch? Jong trouwen of samenwonen moet iedereen toch zelf weten? En geregistreerd partnerschap of trouwen is een persoonlijke keuze. Hoe en waarom ze daarvoor hebben gekozen hoeven ze jou toch niet uit te leggen??
En ze is nog overtijd ook...quote:Op woensdag 16 maart 2005 21:51 schreef Ingrid19 in een ander topic het volgende:
Hier alles goed. Spannend! Voel me wel anders, dus wie weet. Zere tieten, mn appels smaken niet meerVolgens Djeez is er niks met de appels aan de hand. Mn stoelgang is ineens moeilijker
Ik slaap slecht en mn buik voelt raar aan, maar geen ongigevoel. Af en toe een rare steek. Maar ik probeer niet te veel te hopen.
Haha, ik dacht ook altijd dat ik niet kon leren. Totdat ik op mijn 27ste aan een deeltijd MBO opleiding begon en met gemak behaald heb. Ben nu 32 en zit er nog aan te denken om een HBO opleiding te gaan volgen. Het belangrijkste is dat je weet wat je wil gaan doen en je daar dan volledig voor in te zetten.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:57 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Dat is WEL waar. Ik ben er vandaag geweest, dus ik weet wel waar ik het over heb.
Waarom heb jij die indruk?
[..]
Ja, ik ben dé Ingrid. HBO is veel te moeilijk voor mij. MBO BBL wil ik graag, maar dan moet je eerst werk hebben.
Ja nou, ik snap ET wel hoor. Ze laten hun hele leven los op Fok, maken daarmee elke keer een hoop gedoe los, vragen om advies, doen er vervolgens niks mee, tis iedereens schuld in plaats van dat van hunzelf en dat wil dan ook nog een kind. Je weet van te voren al dat elk antwoord dat je plaatst al voor jan met de korte achternaam is. Het feit dat ze niet meer gereageerd hebben zegt al genoeg.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 13:10 schreef miss_sly het volgende:
Ze reageren hier niet meer en misschien lezen ze ook niet meer in dit topic...
Tja, niemand hoeft zich te verantwoorden tegenover anderen voor het al dan niet krijgen van kinderen. Het is wel heel jammer dat ze hun zaakjes niet wat beter op orde hebben en wat steviger in het leven staan. Dat zijn nu ook geen zaken die ze een kindje mee kunnen geven.
Tink, ik snap ET uitstekend! En ik denk dat we alledrie bijvoorbeeld hun perceptie over lang bezig zijn enzo ook niet snappen, en dat wij heel anders aan kijken tegen een kindje. Maar wat moet je dan? Ik heb wel meer gevallen gezien (niet direct op Fok hoor, maar gewoon) waarvan ik het niet slim vind, maar je kunt het toch niet verbieden? Je kunt alleen telkens weer proberen hun ogen te openen met juiste argumenten, en ik denk dat die argumenten misschien beter aan zullen komen als ze niet het idee hebben ernstig aangevallen te worden ofzo. Hoewel ik begin te denken dat in dit geval de tips, adviezen, argumeten en goedbedoelde schoppen onder hun kont weinig effect hebben gehad of ooit zullen hebben.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 13:35 schreef Tinkerbell het volgende:
[..]
Ja nou, ik snap ET wel hoor. Ze laten hun hele leven los op Fok, maken daarmee elke keer een hoop gedoe los, vragen om advies, doen er vervolgens niks mee, tis iedereens schuld in plaats van dat van hunzelf en dat wil dan ook nog een kind. Je weet van te voren al dat elk antwoord dat je plaatst al voor jan met de korte achternaam is. Het feit dat ze niet meer gereageerd hebben zegt al genoeg.
het zit me dusdanig hoog dat ik een kind alleen het allerbeste gun. En het begin daarvan is een stabiele thuisomgeving en die ontbreekt imo in alle opzichten.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 13:21 schreef thaleia het volgende:
Het zit je wel hoog E.T. om zelfs een bericht uit een ander topic hier te quoten....ik zou zeggen laat het los, mensen doen toch wat ze zelf willen, je kunt een keer advies geven en iedereen kan een keer advies geven, maar het is aan hen zelf wat ze daarmee doen.
Ik zou bijna zeggen: "Helaas niet, nee...quote:Op vrijdag 18 maart 2005 13:39 schreef miss_sly het volgende:
maar je kunt het toch niet verbieden?
Wat heeft Hoogeveen ermee te maken? Ik heb daar wel info aangevraagd, maar daar is niks uitgekomen.quote:Op donderdag 10 maart 2005 00:00 schreef Tinkerbell het volgende:
www.roc.nl voor al uw vragen omtrend BBL en opleidingen.
En kijk eens aan, een BBL-opleiding voor administratief medewerker van slechts een jaar. En dat kan zelfs in Hoogeveen zelf. En kijk je bij vacatures/stageplaatsen bovenaan zie je dat er zelfs momenteel een stageplaats, in Hardenberg nota bene.
quote:Op donderdag 10 maart 2005 00:37 schreef nikky het volgende:
Ingrid. Wat je zou kunnen doen met dat BBL is de school die die opleidingen verzorgt eens kunnen bellen. Zelf heb ik daar ook twee opleidingen gevolgd, OVD toen, en ik zag daar vaak op de prikborden vacatures staan van bedrijven die nog BBLers zochten. Of je zou er even langs kunnen gaan. Je hebt er vaak genoeg een open dag waarop je terecht kunt of je vraagt of je langs kunt komen voor een gesprek. Een BBLer is aantrekkelijk voor een bedrijf aangezien de overheid bedrijven die BBLers in dienst nemen een vergoeding daarvoor krijgen. Ik weet niet of er ook zo'n opleiding in Assen zit maar Groningen heeft het Noorderpoortcollege afd popdijkemaweg.
Heb ik gedaan, maar helaas wil de school niet helpen met een BBL werkplek zoeken, en hebben ze geen lijst van bedrijven. Ik heb wel diverse bedrijven open sollicitaties gestuurd, maar daar is tot op heden niks uitgekomen
Zoek ook eens op Google op thuiswerk. Dan krijg je vast wel wat bedrijven die geen 0900 nummers hebben. Je hebt daarin zoveel soorten werk en je kunt je tijd helemaal zelf indelen. Je zou het dus ideaal kunnen combineren met een studie of misschien later een kind.
Ik heb op Google gezocht, maar nog niks gevonden, wel bij een aantal bedrijven ingeschreven, dus wie weet
quote:Op donderdag 10 maart 2005 14:35 schreef Bubsel het volgende:
Is een thuisstudie niets voor je? Kun je ook bijna alle kanten mee op.
Ik heb info aangevraagd bij LOI en NTI
En waarom ben je na de MAVO niet iets anders gaan leren??
Ik heb wel MBO gedaan, maar geen diploma gehaald
En ik las dat je schoonmaakwerk heb gedaan, kon dat wel met je rug??
Het lukte net, maar het was maar invalwerk, dus dat valt wel mee
quote:Op donderdag 10 maart 2005 22:28 schreef Yoni het volgende:
Thuiswerk:
- http://cati.nipo.nl/, vanuit huis telefonische enquetes doen. Zelf bepalen wanneer en hoeveel je werkt. Het verdient niet véél, maar het verdient wel meer dan níks. Kan niet, want “Je hebt minimaal HAVO of een afgeronde MBO-opleiding nodig”
- Gastouderopvang. Ik verdiende 7 euro per uur voor twee kinderen. Niet veel, maar ook weer méér dan niks!Dan verdiende je nog redelijk, overigens is het een vergoeding en geen loon. Mijn moeder doet het ook. Verder willen ze iemand met veel ervaring helaas.
- http://www.webcamstar.net/ of http://www.xcams.be/site.php, thuis mannen vermaken vanachter je eigen pc met de webcam. Bepaal zelf hoeveel je werkt.....en verdien goed geld. Genoemde sites zijn betrouwbaar en betalen echt uit. Nee!
quote:Op vrijdag 11 maart 2005 17:02 schreef thaleia het volgende:
http://www.msn.nl/Arbeidsmarkt/stages/nti/ Opleidingen met baangarantie! Info over aangevraagd
quote:Op vrijdag 18 maart 2005 08:25 schreef SEMTEX het volgende:
Je bent nooit te oud om weer een studie te beginnen. Ik ben ook op mijn 24e weer begonnen aan een studie. Heb je toen een dagopleiding of BBL gedaan?Een betere opleiding is ws de enige kans op een betere baan later.
Ik denk echt dat een opleiding het beste idee is. Laat Ingrid uitzoeken wat ze leuk vindt en waar ze goed in is. Ik heb al diverse testen gehad. Ook lichamelijke. En daar kwam de administratie uit. Dus dan zou ik die kant op willen.
quote:Op vrijdag 18 maart 2005 12:50 schreef E.T. het volgende:
[..]
En ze is nog overtijd ook...
Ik hoop toch echt in het belang van het kind dat het niet raak is.En als het wel raak is, moet ik zeker van jou abortus plegen?!
quote:Op vrijdag 18 maart 2005 13:30 schreef Tally het volgende:
Zonder baan hoeft je nooit te zitten.. Er zijn baantje waar je geen zware dingen hoeft te tillen en geen diploma's voor hoeft te hebben..Vast wel, maar waar zijn die dan?
Een jaar bezig met kinderen krijgen.. Als je vanaf het begin in ouders heb gepost is het zeker nog geen jaar. Jullie begonnen pas en toen was het al raak.. Helaas voor jullie is dit uitgelopen in een miskraam.. Ik weet echt zelf wel hoe lang we bezig zijn. We zijn in april wel degelijk een jaar bezig. Als je denkt dat je dat zo goed weet Tally, moet je dat nog maar eens goed nakijken. In december heb ik helaas een miskraam gehad, dus het was niet meteen raak.
Daarom hoop ik ook niet dat de VVD ooit de grootste partij zal worden. Dan mogen alleen paren die minimaal twee keer modaal verdienen zeker kinderen ?quote:Op vrijdag 18 maart 2005 19:25 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik zou bijna zeggen: "Helaas niet, nee..."
Maar laat ik dat maar niet zeggen.
Oeps! Zei ik het nu toch?![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |