abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 maart 2005 @ 16:27:26 #151
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25759453
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 16:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, als je een voorstander van overheersing en onderdrukking door blanken bent. Kijk wat Mugabe gedaan heeft is absoluut verkeerd maar ook tijdens de blanke boeren was er heel veel armoede in Zimbabwe. De blanken zaten er voor zichzelf en hebben de zwarten gewoon laten stikken natuurlijk. Maar als je een voorstander van apartheid bent, dan zal je die tijd wel mooi gevonden hebben.
Niet dat ik het op enig punt ook maar enigszins met je eens ben. Maar stel even dat je gelijk hebt. Op wat voor manier is dit nu een vooruitgang? Want die informatie mis ik nog steeds.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_25759465
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 16:25 schreef HalfLife2ABC het volgende:
Daarna, op afstand, volgen pas de handelsbarrieres die het westen opstelt.
Nou dan.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 16:29:11 #153
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25759482
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 16:25 schreef SCH het volgende:
Ja, als je een voorstander van overheersing en onderdrukking door blanken bent. Kijk wat Mugabe gedaan heeft is absoluut verkeerd maar ook tijdens de blanke boeren was er heel veel armoede in Zimbabwe. De blanken zaten er voor zichzelf en hebben de zwarten gewoon laten stikken natuurlijk. Maar als je een voorstander van apartheid bent, dan zal je die tijd wel mooi gevonden hebben.
Onderdrukking? Was gewoon een werkgever-werknemer relatie hoor. De blanken lopen al minstens tien jaar op eieren want ze weten ook wel hoe de vlag erbij hangt. Rhodesiers zijn wel vervelende lui, dat ben ik met je eens.

Die boeren zijn gewoon ondernemers net zoals boeren hier. Je gaat niet ergens ondernemen als je er zelf slechter van wordt.

Met het vertrek van die boeren is er niet meer te vreten met als gevolg dat iedereen, behalve de heersende ZANU-PF kliek,slechter af is.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_25759525
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 16:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou dan.
Om de armoede op te lossen moet je hoofdzakelijk naar de landen zelf kijken. Vrijhandel kan pas baat hebben wanneer deze wordt ondersteund door goede regelgeving (eigendomsbescherming, contract handhaving). Zolang dat niet het geval is heeft het niet veel zin om, voor de betreffende landen, over opheffing van deze barrieres te praten. Het zal enkel resulteren in meer geld voor de elite. Natuurlijk heeft meer vrijhandel wel baat voor landen waar deze fundamentele zaken beter geregeld zijn.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 16:31:52 #155
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25759530
In ZA schijnt het trouwens ook helemaal de verkeerde kant op te gaan. Om ongeveer dezelfde reden. Gaat allemaal lekker daarzo in Afrika, Pronk je wordt bedankt.
pi_25759535
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 16:29 schreef PJORourke het volgende:
Was gewoon een werkgever-werknemer relatie hoor.
Je liegt en dat weet je.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 16:35:01 #157
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25759592
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 16:32 schreef SCH het volgende:
Je liegt en dat weet je.
Nee. Zimbabwe was een land waar zwarten het politiek voor het zeggen hadden, als je van de juiste stam was (Shona). Blanken waren helemaal niet in de positie sinds de onafhankelijkheid om zwarten uit te buiten. Omdat onteigening dreigde.
pi_25759604
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 16:35 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee. Zimbabwe was een land waar zwarten het politiek voor het zeggen hadden, als je van de juiste stam was (Shona). Blanken waren helemaal niet in de positie sinds de onafhankelijkheid om zwarten uit te buiten. Omdat onteigening dreigde.
En daarom waren veel zwarte werknemers straatarm?
  zaterdag 26 maart 2005 @ 16:36:50 #159
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25759619
Aan SCH:
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 16:27 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Niet dat ik het op enig punt ook maar enigszins met je eens ben. Maar stel even dat je gelijk hebt. Op wat voor manier is dit nu een vooruitgang? Want die informatie mis ik nog steeds.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 16:39:11 #160
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25759651
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 16:35 schreef SCH het volgende:
En daarom waren veel zwarte werknemers straatarm?
Omdat het hele land niet rijk was? Arme landen hebben lage lonen.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 16:44:59 #161
95608 Speth
Rorschach
pi_25759720
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 15:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat is er zo desastreus geweest dan?
Dat heb ik je al verteld.
pi_25759747
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 16:39 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Omdat het hele land niet rijk was? Arme landen hebben lage lonen.
Alsof die boeren niet rijk waren. En het ging toch zo goed volgens jou?
pi_25759773
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 16:25 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Zouden ze de levensstandaard van pakweg Griekenland halen?
Wellicht.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 16:48:47 #164
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25759794
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 16:46 schreef SCH het volgende:
Alsof die boeren niet rijk waren. En het ging toch zo goed volgens jou?
Beantwoord jij de vraag van Lemmeb maar eens.

Vind jij het soms niet erg dat mensen verhongeren? Misschien omdat het maar zwartjes zijn?
pi_25759877
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 16:36 schreef Lemmeb het volgende:
Aan SCH:
[..]
Hallo, wel bij de les blijven. De vooruitgang zit hem in de projecten die er gestart zijn waardoor mensen tenminste nog enigszins in hun levensonderhoud en zelfbewustzijn kunnen voorzien. Maar vind jij dat die mensen niet geholpen moeten worden omdat de machthebbers corrupt zijn. Dan laat je ze dus dubbel barsten.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 16:53:36 #166
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25759884
Dit topic gaat over mislukte ministers, dus graag weer ontopic verder.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_25759897
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 16:48 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Beantwoord jij de vraag van Lemmeb maar eens.
Typisch een rectie van iemand die met zijn mond vol tanden staat.
quote:
Vind jij het soms niet erg dat mensen verhongeren? Misschien omdat het maar zwartjes zijn?
Blijkbaar vind jij dat wel best, jij wilt ze niet helpen.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 16:56:01 #168
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25759953
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 16:54 schreef SCH het volgende:
Typisch een rectie van iemand die met zijn mond vol tanden staat.
Mooi voorbeeld van projectie.
quote:
Blijkbaar vind jij dat wel best, jij wilt ze niet helpen.
Helpen door ze uit te hongeren. Wat een maoistisch standpunt, SCH.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 16:57:15 #169
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25759975
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 16:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Hallo, wel bij de les blijven. De vooruitgang zit hem in de projecten die er gestart zijn waardoor mensen tenminste nog enigszins in hun levensonderhoud en zelfbewustzijn kunnen voorzien. Maar vind jij dat die mensen niet geholpen moeten worden omdat de machthebbers corrupt zijn. Dan laat je ze dus dubbel barsten.
Nee kerel, ik zou die mensen graag willen helpen. Maar dan wel vanaf de basis. De hele boel overnemen, inclusief de regering, en die mensen laten zien hoe het wel moet. Anders leren ze het nooit.

Noem het voor mijn part neo-kolonialisme, maar zoals men het nu probeert wordt het nooit wat.
pi_25760020
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 16:57 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nee kerel, ik zou die mensen graag willen helpen. Maar dan wel vanaf de basis. De hele boel overnemen, inclusief de regering, en die mensen laten zien hoe het wel moet. Anders leren ze het nooit.

Noem het voor mijn part neo-kolonialisme, maar zoals men het nu probeert wordt het nooit wat.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 17:01:12 #171
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25760056
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 16:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Mag ik hieruit opmaken dat je het ook niet meer weet?

Nee SCH je hebt helemaal gelijk. Lekker laten verhongeren, die arme sloebers, dan lost het probleem zich vanzelf wel op.
pi_25760074
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 17:01 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Mag ik hieruit opmaken dat je het ook niet meer weet?

Nee SCH je hebt helemaal gelijk. Lekker laten verhongeren, die arme sloebers, dan lost het probleem zich vanzelf wel op.
Dat willen we toch zo graag met onze handelembargo's en het beleid van de wereldbank.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 17:03:09 #173
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25760109
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 17:01 schreef SCH het volgende:
Dat willen we toch zo graag met onze handelembargo's en het beleid van de wereldbank.
Wat kunnen die er aan doen dat ze zelf geen voedsel meer produceren?
  zaterdag 26 maart 2005 @ 17:05:47 #174
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25760177
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 17:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom zien die blanke boeren dan wel kans om in dergelijke landen een prima bestaan op te bouwen, ondanks die dekselse wereldbank en die verfoeide handelsembargo's?

Het probleem zit heel ergens anders. Het zit hem in de opleiding en in de mentaliteit van de zwarte bevolking. Waarmee ik niet beweer dat het hun eigen schuld is. Maar waarmee ik wel beweer dat het helemaal geen kwestie van geld is.
pi_25760194
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 17:05 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Waarom zien die blanke boeren dan wel kans om in dergelijke landen een prima bestaan op te bouwen, ondanks die dekselse wereldbank en die verfoeide handelsembargo's?

Het probleem zit heel ergens anders. Het zit hem in de opleiding en in de mentaliteit van de zwarte bevolking. Waarmee ik niet beweer dat het hun eigen schuld is. Maar waarmee ik wel beweer dat het helemaal geen kwestie van geld is.
Tsjongejonge, je bent echt erger dan ik dacht.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 17:07:42 #176
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25760239
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 17:06 schreef SCH het volgende:
Mond vol tanden .
  zaterdag 26 maart 2005 @ 17:08:29 #177
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25760256
quote:

[..]

Want?

Ik weet wat je denkt. Maar iedereen die weleens in zulke landen gewerkt heeft en die geen roze bril draagt, kan dit beamen. Dus zo schokkend is het allemaal niet wat ik zeg.
pi_25787081
Mijn top 3:

1. Pronk
2. Netelenbos
3. Borst

Statistieken:

De minister die het meest op de nummer 1 positie staat, is tot nu toe met 10 stemmen: Jan Pronk

De minister die het meest op de nummer 2 positie staat, is tot nu toe met 6 stemmen: Tineke Netelenbos

De minister die het meest op de nummer 3 positie staat, is tot nu toe met 8 stemmen: Tineke Netelenbos

* Jan Pronk werd op alle 3 de posities in totaal 14 keer genomineerd
* Tineke Netelenbos werd op alle 3 de posities in totaal 14 keer genomineerd
* Els Borst werd op alle 3 de positties in totaal 6 keer genomineerd

"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  zondag 27 maart 2005 @ 20:20:51 #179
95608 Speth
Rorschach
pi_25788308
quote:

[..]

Waarom gedraag jij je elke keer als iemand met een goed argument komt als een menopauzerende echtgenote?
pi_25788679
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 14:54 schreef DoctorB het volgende:
1. Jan Pronk - als minister van Volkshuisvesting is hij verantwoordelijk voor de huidige woningnood en de jeugdvlucht vanuit dorpen dankzij zijn idiote "vinex" nota.
2. Jan Pronk - als minister van ontwikkelingssamenwerking is hij verantwoordelijk voor het financieren van dictators en criminelen mbv nederlands belastinggeld dat achteraf toch beter voor aflossing van het begrotingstekort gebruikt had kunnen worden.
3. Roverhoofdman Den Uyl, die met zijn opmerking ernaar te streven alle nederlandse produktiemiddelen op termijn te institutionaliseren Nederland op de rand van de afgrond bracht.
Helemaal mee eens!
pi_25790198
quote:
Op zondag 27 maart 2005 20:20 schreef Speth het volgende:

[..]

Waarom gedraag jij je elke keer als iemand met een goed argument komt als een menopauzerende echtgenote?
Jij vindt racisme een goed argument???
pi_25791021
quote:

[..]

Het is wel zo! De meerderheid van de zwarte bevolking in Afrika, is op één of andere manier niet in staat om een boerderij succesvol te maken.
En zo is Zimbabwe van graanschuur van Afrika afgezakt naar een arm land dat voedsel moet importeren.

Een akkerbouwer hier in de buurt had vier zwarte in dienst genomen , om asperges te steken. Na een dag werken wilde ze hun salaris gelijk cash hebben dat was geen probleem, maar vervolgens kwamen ze een week niet werken en gingen ze eerst van hun geld genieten. Het leuke was dat ze dachten dat ze gelijk weer aan de slag konden!

[ Bericht 21% gewijzigd door more op 27-03-2005 22:00:10 ]
pi_25791182
quote:
Op zondag 27 maart 2005 21:23 schreef SCH het volgende:

[..]

quote:
Ik ontwaar geen racisme, hoor. Ik zie wel in hoe die schijn gewekt zou kunnen worden, maar ik zie het niet.
  zondag 27 maart 2005 @ 22:04:56 #184
99593 aryan8
gnani mahdi kalki
pi_25791576
quote:

[..]

Vertel het eens? Raakt iemand hier aan een taboe door bij misstanden en oorzaken stil te staan? Feiten zijn dat Rhodesië de graanschuur van Afrika was en dat Zimbabwe in sneltreinvaart is afgegleden vanwege een veranderde mentaliteit.

Wie of wat is er precies veranderd?

Toe maar, het is geen doodzonde om de politiek correcte kramp te verlaten en heldere vragen te stellen over de wijzgingen die er sibnds die tijd hun invloed hebben gehad op de productie van voedsel en goederen in het land...
pi_25791762
quote:
Op zondag 27 maart 2005 22:04 schreef aryan8 het volgende:

[..]

Vertel het eens? Raakt iemand hier aan een taboe door bij misstanden en oorzaken stil te staan? Feiten zijn dat Rhodesië de graanschuur van Afrika was en dat Zimbabwe in sneltreinvaart is afgegleden vanwege een veranderde mentaliteit.

Wie of wat is er precies veranderd?

Toe maar, het is geen doodzonde om de politiek correcte kramp te verlaten en heldere vragen te stellen over de wijzgingen die er sibnds die tijd hun invloed hebben gehad op de productie van voedsel en goederen in het land...
Maar waarom is dat de schuld van de arme zwarte bevolking?
pi_25792434
quote:
Op zondag 27 maart 2005 22:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar waarom is dat de schuld van de arme zwarte bevolking?
Was jij het niet die zei dat de bevrijding van Irak door het eigen volk moest gebeuren??

Zo is het ook met de zwarte bevolking: Ze zullen zelf iets van hun werelddeel moeten maken. En dat wil maar niet lukken, dus is het eigenlijk hun eigen schuld.
pi_25792493
quote:
Op zondag 27 maart 2005 22:31 schreef more het volgende:

[..]

Was jij het niet die zei dat de bevrijding van Irak door het eigen volk moest gebeuren??

Zo is het ook met de zwarte bevolking: Ze zullen zelf iets van hun werelddeel moeten maken. En dat wil maar niet lukken, dus is het eigenlijk hun eigen schuld.
Als we de handelsverhoudingen dan eens eerlijk maken.

@ Johan: of het racisme is - het komt aardig dicht in de buurt van enkele rassentheorieen waar ik het niet zo op heb.
pi_25792606
quote:
Op zondag 27 maart 2005 22:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Als we de handelsverhoudingen dan eens eerlijk maken.

@ Johan: of het racisme is - het komt aardig dicht in de buurt van enkele rassentheorieen waar ik het niet zo op heb.
Laat ze eerst maar eens genoeg voedsel voor zichzelf verbouwen.
  maandag 28 maart 2005 @ 03:57:56 #189
117876 Riverpoet31
Iedere stap is vrede
pi_25799280
Landmass, wil je daarmee zeggen dat alleen rijkeluiszoontjes uit wassenaar recht hebben op het volgen van de universiteit? dan ben je wel erg laag bij de grond...
  maandag 28 maart 2005 @ 04:29:23 #190
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25799500
quote:
Op zondag 27 maart 2005 22:33 schreef SCH het volgende:
Hieronder een herhaling van wat ik eerder schreef en waar je zo over viel. Dan kun je het op je gemak nog eens lezen.
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 17:05 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dit zou pas op een rassentheorie gaan lijken als ik zou beweren dat het 'aan hun genen' ligt, oid. Maar dat beweer ik in de verste verte niet, en dat wil ik ook helemaal niet beweren.

Als je goed had gelezen, had je bovendien kunnen zien dat ik ook helemaal niet beweer dat het 'hun eigen schuld' zou zijn, integendeel juist. Ik weet dondersgoed dat het hoe dan ook lastig is voor een bevolking om over te schakelen van een passieve rol naar een actieve rol. Dat zie je ook in communistische landen, dus dat heeft helemaal niks met 'ras' te maken. Maar gewoon met aangeleerde gewoonten.

Je mag me wat mij betreft voor alles uitschelden, 'racist', 'fascist' noem maar op. En dat doe je in de praktijk ook al vaak genoeg. Maar insinueren dat ik me bezig zou houden met rassentheorieën, vind ik echt véél tever gaan. Dat zijn smerige methoden .

Ik vind excuses van jouw kant in dit geval wel op z'n plaats. Zoniet, dan ga ik er werk van maken. Dan weet je het alvast.

maandag 28 maart 2005 @ 08:52:32 #191
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25799969
quote:
Op maandag 28 maart 2005 04:29 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Hieronder een herhaling van wat ik eerder schreef en waar je zo over viel. Dan kun je het op je gemak nog eens lezen.
Herlezen kan vaker worden gebruikt als raadgeving.
quote:
Dit zou pas op een rassentheorie gaan lijken als ik zou beweren dat het 'aan hun genen' ligt, oid. Maar dat beweer ik in de verste verte niet, en dat wil ik ook helemaal niet beweren.
SCH beweert nergens dat het om rassentheorie gaat. Hij schrijft slechts dat hij vindt dat het er op lijkt...

Meningen staan vrij. Je kunt je er behoorlijk druk om maken, je kunt ze ook zien als een uitnodiging tot nadere belichting van jouw eign mening of van de verkondigde mening.
quote:
Als je goed had gelezen, had je bovendien kunnen zien dat ik ook helemaal niet beweer dat het 'hun eigen schuld' zou zijn, integendeel juist. Ik weet dondersgoed dat het hoe dan ook lastig is voor een bevolking om over te schakelen van een passieve rol naar een actieve rol. Dat zie je ook in communistische landen, dus dat heeft helemaal niks met 'ras' te maken. Maar gewoon met aangeleerde gewoonten.

Je mag me wat mij betreft voor alles uitschelden, 'racist', 'fascist' noem maar op. En dat doe je in de praktijk ook al vaak genoeg. Maar insinueren dat ik me bezig zou houden met rassentheorieën, vind ik echt véél tever gaan. Dat zijn smerige methoden .
Zo'n bal kaats je dan naar mijn idee terug. Niet door persoonlijk te gaan worden maar door gewoon je eigen ding te blijven doen en open te (blijven) staan voor suggesties van anderen terwijl je zelf bewuste keuzen maakt in welke boodschappen en bronnen jij het overdenken waard vindt.
quote:
Ik vind excuses van jouw kant in dit geval wel op z'n plaats. Zoniet, dan ga ik er werk van maken. Dan weet je het alvast.

Ik vind dergelijke bedreigingen hoewel verklaarbaar niet erg handig. Je bent namelijk niet in de positie om ook maar iets af te dwingen. Daarom zou ik me concentreren op wat ik zèlf in de hand had. Je eigen weerwoord, je eigen digitale en sociale omgeving en je eigen trots.

Daarbij ben je naar mijn idee mondig genoeg om zonder dergelijke bedreigingen je voort te bewegen in de poel van jolijt die FOK! biedt.
zullen we ons in deze draad maar weer bij het draadonderwerp bepalen?
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_25801052
quote:
Op zondag 27 maart 2005 22:36 schreef more het volgende:

[..]

Laat ze eerst maar eens genoeg voedsel voor zichzelf verbouwen.
Dat is dus een pleidooi voor een bepaalde manier van ontwikkelingssamenwerking
pi_25801084
Ik ga geen excuses aanbieden Lemmeb omdat ik het gevoel heb dat ik mijn post goed kan uitleggen en de zinsnede "het komt akelig dicht in de buurt van.." je wellicht ontgaan is. We kunnen er natuurlijk best uitkomen door er verder over te praten.
  maandag 28 maart 2005 @ 12:41:40 #194
90365 Sater
hoipoloi
pi_25802911
quote:
Op maandag 28 maart 2005 11:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is dus een pleidooi voor een bepaalde manier van ontwikkelingssamenwerking
Ah, Jezus had i.p.v. het wonder van brood- en visvermenigvuldiging beter graan en hengels kunnen uitdelen?
iedere engel heeft een duivelse kant.
  maandag 28 maart 2005 @ 13:58:33 #195
95608 Speth
Rorschach
pi_25804870
quote:
Op zondag 27 maart 2005 21:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Als jij ook maar een fractie van een functioneel oordelend vermogen had wist je dat dat geen racisme is.
  maandag 28 maart 2005 @ 15:58:12 #196
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25807734
quote:
Op maandag 28 maart 2005 11:18 schreef SCH het volgende:
Ik ga geen excuses aanbieden Lemmeb omdat ik het gevoel heb dat ik mijn post goed kan uitleggen en de zinsnede "het komt akelig dicht in de buurt van.." je wellicht ontgaan is. We kunnen er natuurlijk best uitkomen door er verder over te praten.
Jammer dat je je er weer zo gemakkelijk vanaf maakt en niet gewoon direct ingaat op mijn argumenten, die imo toch heel duidelijk zijn. Dan hadden we er nog wel uitgekomen.

Voor het overige verwijs ik naar [Feedback] In POL is het nooit crisis!!! .
pi_25812501
quote:
Op maandag 28 maart 2005 04:29 schreef Lemmeb het volgende:
Je hebt het over hun mentaliteit, daardoor zeg ik dat het gevaarlijk dicht in de buurt komt van rassentheorieen. Je posts ademen de geur uit van "ze willen het gewoon niet" en dat doet me toch echt denken aan de stereotypen die o.a. Steiner naar voren bracht.
quote:
Het is echt veel en veel te kort door de bocht om te suggereren dat de mensen daar lui zijn en te stellen dat ze passief zijn. Veel inwoners van Afrikaanse landen werken vele malen langer en harder onder moeilijker omstandigheden dan jij en ik bij elkaar. Het heeft veel meer met omstandigheden en mogelijkheden te maken. Maar daar ben jij dus ook heel kritisch over, jij vindt ontwikkelingshulp geen goede zaak, jij vindt niet dat er projecten mogen worden opgestart waarbij de mensen geleerd wordt om het zelf te kunnen en ze zelf de verantwoordelijkheid krijgen zonder dat ze onder een soort van curatele staan.
quote:
Ik zei dat je er in de buurt komt en blijkbaar is dat een gevoelig punt. Ik snap niet waarom dat zoveel erger is dan racist of fascist overigens. Het houdt allemaal verband met elkaar. Hoe kijk je naar mensen... Hoe deel je mensen in.... Vind je sommige soorten mensen superieur aan anderen enz.
quote:
Gaat het weer een beetje meneer Lemmeb?
  maandag 28 maart 2005 @ 19:35:48 #198
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25812846
quote:
Op maandag 28 maart 2005 19:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Je hebt het over hun mentaliteit, daardoor zeg ik dat het gevaarlijk dicht in de buurt komt van rassentheorieen. Je posts ademen de geur uit van "ze willen het gewoon niet" en dat doet me toch echt denken aan de stereotypen die o.a. Steiner naar voren bracht.
Ze willen het inderdaad gewoon niet. Maar dat heeft helemaal niks met rassentheorieën te maken. Negers in Amerika willen namelijk gewoon wèl.
quote:
Het is echt veel en veel te kort door de bocht om te suggereren dat de mensen daar lui zijn en te stellen dat ze passief zijn.
Lui heb ik helemaal niet gezegd. Passief wel.
quote:
Veel inwoners van Afrikaanse landen werken vele malen langer en harder onder moeilijker omstandigheden dan jij en ik bij elkaar. Het heeft veel meer met omstandigheden en mogelijkheden te maken.
Zoiets zei je al eerder, maar daar werd het ijzersterke argument tegen ingebracht dat het dan toch raar is dat blanke boeren het onder dezelfde omstandigheden wel kunnen rooien. Je zou daar eens op in kunnen gaan, in plaats van je eerdere standpunt domweg te herhalen.
quote:
Maar daar ben jij dus ook heel kritisch over, jij vindt ontwikkelingshulp geen goede zaak,
Dat heb ik niet gezegd. Ik heb alleen gezegd dat ik ontwikkelingshulp à la Jan Pronk geen goede zaak vind.
quote:
jij vindt niet dat er projecten mogen worden opgestart waarbij de mensen geleerd wordt om het zelf te kunnen en ze zelf de verantwoordelijkheid krijgen zonder dat ze onder een soort van curatele staan.
In dat laatste stukje, zonder dat ze onder een soort van curatele staan, zit hem inderdaad de kneep. Die mensen zijn op economisch vlak net kleine kinderen. Die kun je niet in één klap loslaten, dan gaat het mis. Wat je dan ook in de praktijk ziet gebeuren.

Dat loslaten moet je geleidelijk doen. En je moet onderaan beginnen, bij de basis. Zie het maar als heropvoeding.
quote:
Ik zei dat je er in de buurt komt en blijkbaar is dat een gevoelig punt. Ik snap niet waarom dat zoveel erger is dan racist of fascist overigens. Het houdt allemaal verband met elkaar. Hoe kijk je naar mensen... Hoe deel je mensen in.... Vind je sommige soorten mensen superieur aan anderen enz.
Er is bijvoorbeeld nogal een verschil tussen iemand uitmaken voor communist, of voor stalinist. Voor je het weet wordt je door dergelijke insinuaties aangezien voor de reïncarnatie van Eichmann of Pol Pot.

Magoed, in jouw ogen is dat natuurlijk allemaal oke. Zolang het maar verband houdt .
quote:
Gaat het weer een beetje meneer Lemmeb?
Ja. De kater is inmiddels weggeëbd. De alcohol ook. Bedankt voor je belangstelling.
  vrijdag 1 april 2005 @ 19:18:56 #199
117876 Riverpoet31
Iedere stap is vrede
pi_25913225
Hoi mensen,

Ik volg de politiek niet zo, ja, wel de algemene ontwikkelingen en de impact die die hebben op de samenleving, maar ik let niet zo op de 'poppetjes', mijn vraag is nu: wat maakt Jan Pronk de slechtste minister? enige argumenten?

Bij voorbaat dank
pi_25923184
De aller aller slechtste ooit is heinsbroek. In hoeverre je hem minister kon noemen.

Nederland heeft over het algemeen goede stuurlui aan wal. Je kunt het niet altijd eens zijn natuurlijk met politici. Niet iedereen kan zijn zin krijgen.

Als links 20 jaar geleden slechte beslissingen had genomen had de oppositie destijds ook maar de stoelpoten onderuit moeten zagen. De PvdA lukt het zoals bewezen aardig met hun galspugerij.

Verre uit de beste minister is zijne excellentie Gerrit Zalm.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')