abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25426225
Ik kan tegenwoordig nogal moeilijk tot rust komen, stress enzo, maar dat heb ik nu al sinds augustus vorig jaar... ka je dan op die manier ook van je stress afkomen of lukt het dan juist niet om dit te doen?
pi_25426262
Door meditatie ? Perfect, word door veel mensen aangeraden / gedaan als je gestrest bent
Tell a man there are 300 billion stars in the universe and he'll believe you. Tell him a bench has wet paint on it and he'll have to touch it to be sure.
pi_25426435
stress slaat over in depressiviteit af en toe, lijkt me niet raadzaam om het dan te proberen... of zie ik het verkeerd?
pi_25426576
Meditatie maakt depressiviteit niet erger va nwat ik weet hoor.
Meditatie is bedoelt om je geest / gedachten tot rust te brengen (geen gedachtes meer zeg maar)!
Dus lijkt me mssn zelfs een goed idee
maar google eens wat rond er is info genoeg over meditatie!
Tell a man there are 300 billion stars in the universe and he'll believe you. Tell him a bench has wet paint on it and he'll have to touch it to be sure.
pi_25427788
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 12:25 schreef Stenny het volgende:

[..]

Misschien kan hier een werkgroepje astrale belevingen en astrale erotiek opgeicht worden?
Ik wacht
Zelf start ik hem niet omdat ik een slechte TS ben
pi_25428213
Hoi DeKeuv en DT,

hmm, ik wil hier wel blijven, maar ik wil geen aanvoerder worden van het astrale clubje, want ik durf niet toe te zeggen dat ik hier elke keer steeds meteen kan reageren als er iets gezegd wordt...

Groetjes,

Sten

Wat is FOK traag, net deed hij het helemaal niet.
pi_25429468
Haha Sten je bent niet de enigste

anyway, ben thuis zal even kijken of ik nog wat linkies had! was ik helemaal vergeten :$
pi_25429557
Ok hier rijtje links dat ik heb liggen!

Focus 10 (Robert Monroe):
http://www.astralpulse.com/forums/viewtopic.php?t=13644&highlight=phasing

Methods of Traveling:
http://www.astralpulse.com/forums/viewtopic.php?t=17446&highlight=phasing

Astral Signposts (meot ik zelf nog lezen...)
http://www.sanraal.nl/magic/psi-ast2.htm

Spirituality and Alternative Healing:
http://www.skdesigns.com/internet/articles/index.html

(nouja www.astralpulse.com niet te vergeten, maar die was al eens genoemt en staat er eigenlijk al tussen)

Anyway www.Google.com kent iedereen wel
Mn excuses dat alles engels is voor mensen die hier moeite mee hebben!

Over Meditatie (Ned):
http://www.abc-van-meditatie.nl/gezondheid/meditatieenangst.asp

Tevens hier op fok:

Chakra Controle:
http://forum.fok.nl/topic/658254

Lucid Dreaming:
http://forum.fok.nl/topic/659673

Begin hier met meditatie (5):
http://forum.fok.nl/topic/452062

[ Bericht 10% gewijzigd door Denubis_Tarinius op 08-03-2005 20:20:35 ]
pi_25432498
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 09:38 schreef Stenny het volgende:
Hoi Sweety Girl,

er zijn inderdaad geesten die, net als op aarde overigens, nogal 'laag' zijn, ze zijn dan uit op bijvoorbeeld seks en niet liefde. Deze geesten herken je echter wel in je gevoel, je gevoel geeft altijd de waarheid voor jou, als je er een raar gevoel bij krijgt, zeg dan in gedachten: dit wil ik niet, ga weg. Soms kunnen ze aanhoudend zijn, maar jij bent de baas over je eigen lichaam, je kunt je eventueel ook 'terugschudden' in je lichaam, zodat ze geen sterke invloed meer hebben.
Als het natuurlijk en vertrouwd aanvoelt en je doet er niemand kwaad mee, waarom zou je er dan niet van genieten? Erotiek is zo iets standaard in ons leven (we zijn er allemaal notabene het 'product' van), waarom zou je daar zo moeilijk over doen? Het is de kerk die ons een scheef beeld heeft opgedrongen van seksualiteit en niet alleen van dat.

Het kan een oude vriend van jou zijn die je kent van de abdere kant...

Je hebt echter ook! geesten die iemand willen helpen door liefdevolle erotiek/seks aan te bieden, zodat jij je beter voelt. Deze geesten doen het niet voor zichzelf, ik noem ze 'ero-geesten'. kortom: er is heel veel te vertellen maar dat kan ik niet allemaal hier doen.

Als iemand iets niet meer weet, wil het niet zeggen dat het niet gebeurd is, ten eerste kan die persoon het vergeten zijn, ten tweede kan het zich in een andere of tijdloze ruimte afgespeeld hebben, in een ruimte dus waar jullie beiden waren en die niet in verhouding staat tot de tijd waar jij en ik nu inzitten: in 2005. Klinkt moeilijk, maar probeer het je maar voor te stellen.

Mooie ervaring!

Groetjes,

Sten
Hoi!

Thanx en bedankt voor je antwoord
En eigenlijk beetje hetzelfde wat ik (daardoor) ook al vermoedde of dacht.
Tenminste in de zin van dat als je openstaat dat er iig veel kan/mogelijk is, of je nou wil of niet soms. Maargoed, voor mij is wat dat betreft de storm wat gaan liggen of moet ik zeggen mijn nuchterheid heeft het met de spirituele kant wat vereenzelvigd. Echter blijft men leren en ervaren. Erg mooi en leerzaam.

En dat zou mooi zijn wat betreft die ero-geesten, voelde me daarna weer goed opgekikkerd. Al zal dat niet vreemd zijn gezien het erotische element erin. Maar toch, heb ook het vermoeden dat dit in dromen ook plaatsvindt, een paar dagen geleden had ik er toevallig namelijk eentje die niet lekker verliep, maar opeens werd hij wel goed, ik begon mezelf lekkerder te voelen in die droom. En niet, dit keer, door mezelf, maar alsof het werd gestuurd, ik, al dan niet opeens, (idd) werd geholpen of iets dergelijks. Dat gevoel althans ervaarde ik daar, achteraf, wat bij.
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 11:53 schreef Stenny het volgende:
Als je beelden begint te zien met gesloten ogen is ook dit een signaal dat je geest begint te shiften.
Hm, dit heb ik dus sinds een tijdje, daarvoor nooit 'bewust' gehad.
Soms erg duidelijke beelden, de eerste, erg duidelijke voor mijn uhm geest, was heel cliché, een deur die open stond. Maar daarna viel ik volgens mij gewoon lekker in slaap.

Heb je trouwens wel eens van schulpen ofzo gehoord, daar is erg weinig informatie over op internet, vond maar één ding daarover. Heeft dat ook iets te maken met uittreden/shiften of iets dergelijks? Of heb het idee dat het een vorm van is, iig van weer een soort andere sfeer, sfeer van idd tijd en ruimte ofzo die elkaar overlappen.

Naja goed.

btw, 37 jaar ., je lijkt jaren jonger , zal dat komen door die astrale reisjes
pi_25432660
hehe 37 jaar, had ik dr ook niet gegeven ik dacht eerder aan een meid van in de 20 honest!

Maargoed... als je in slaap valt heb je wel eens dat je ineens van jezelf schrikt omdat je lichaam ineens schokt... dan ben je "gevallen" in de slaap... of heeft dat er niks mee te maken
pi_25437662
Ik heb het geprobeerd, rustig relaxed in bed. Ogen dicht en stelde me voor dat ik een trap afdaalde.. dat lukte niet heel goed, kon me daar niet al te goed op concentreren. Ik weet ook niet of ik het goed deed, maar soms noemde ik bij het "naar beneden stappen" Sten, en tot 4 keer toe kreeg ik een soort draaiend gevoel en een hele zachte tinteling en werd weer wakker... wel met ogen dicht, maar meer bewust van wat er was als je gewoon je ogen dichthebt. Terug naar de "werkelijkheid" laat maar zeggen.

Kan het zijn dat ik gewoon bijna sliep en wakker werd, of dat het echt een goede aanzet was? Het was maar heel lichtjes dat gevoel.

Kort daarna of tijdens, ben ik in slaap gevallen.

Ohja terwijl ik dit deed ademde ik diep in en uit, en bij het uitademen "stapte" ik naar beneden
pi_25437772
Volgens mij goede aanzet!
Zelf heb ik tijd voor ik ging slapen gemediteerd en ook zoiets geprobeerd, maar ik ik mis een stuk in me herinneringen hiervan... Dus wat hiertussen gebeurt is zou ik nie weten. zou zelfs gewoon slaap kunnen izjn, al betwijvel ik of ik dan 5/10 min (op me gevoel af) wakker was geworden.

anyway keep up the good work DeKeuv
die tintelingen horen bij uittreding, dat draaien ook geloof ik. gewoon rustig blijven komen we dr vanzelf wel
  woensdag 9 maart 2005 @ 10:07:23 #138
81237 releaze
best of both worlds
pi_25438110
Ah die quote van Sten in Sweetygirlys post,
ik zie ALTIJD beelden voordat ik ga slapen, is een heerlijk gevoel. ik zie het niet als mn geest die gaat shiften, maar gewoon m'n lichaam die op slaapstand gaat, dan weet ik dat ik binnen een minuut, tenzij ik me dr heel hard op ga concentreren ofzo, gewoon in dromenland ben. het zijn meestal herinneringen/fotos van vroeger, of gewoon dingen die uit mn geheugen geplukt zijn. Ik heb die ook altijd als ik blow, is altijd heel erg leuk. Meestal is het eerstopvolgende beeld een beeld dat ik associeer met het vorige beeld. Zo leer ik een heel netwerk van herinneringen aan elkaar vastklampen ventjes bewust. Maat goed, als ik uit mn roes ben ben ik het ook allemaal weer vergeten hoor
Het zijn echt dingen die zich heel erg bewust in mn hersenen afspelen, ik vind het een fijn gevoel omdat ik dan even ervaar hoe mn hersens eigenlijk werken.

het enige wat me tegenstaat van dit soort dingen is dat alles wat een beetje apart is soms gelijk wordt toegeschreven aan "je geest" etc.Daar wringt hem bij mij de schoen want die hersens hebben ook nog een functie. Zoals die beelden en gewoon het dromen, dat is naar mijn idee echt het verwerken van informatie van je hersenen. Ik heb de laatste tijd mn dromen opgeschreven en ik kan echt heel duidelijk de link leggen naar de echte wereld zoals ik die die dag ervaren heb.
pi_25439605
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 10:07 schreef releaze het volgende:
Ah die quote van Sten in Sweetygirlys post,
Het was eigenlijk geen quote gegeven in mijn post .
Maar vond hem ook interessant en moest er ook even op reageren.

Want idd die beelden. Filosofeer er even op door, tis ook allemaal vrij individiueel, al vraag ik het me soms af. Zelf zie ik het een beetje zo dat ik er wat onderscheid, nu althans, in maak. 1. zijn de beelden die ik zelf maak/creeër, bijvoorbeeld net als bij dagdromen. Lig wat te mijmeren, fantaseren, etc en er onstaat een soort van verhaaltje die ik leuk vind en/of waar ik meer over wil nadenken, al dan niet automatisch. 2. zijn (de) beelden (dus) die spontaan opkomen, als uit het niets, meestal vrij kort en als een film heel duidelijk voor mijn ogen, terwijl ik mijn ogen (meestal) dicht heb. Bij beiden is het gevoel wat ik ervan krijg anders, bij het eerste namelijk niet(s), gewoon normaal, bij het tweede een soort van en wtf.
quote:
ik zie ALTIJD beelden voordat ik ga slapen, is een heerlijk gevoel. ik zie het niet als mn geest die gaat shiften, maar gewoon m'n lichaam die op slaapstand gaat, dan weet ik dat ik binnen een minuut, tenzij ik me dr heel hard op ga concentreren ofzo, gewoon in dromenland ben. het zijn meestal herinneringen/fotos van vroeger, of gewoon dingen die uit mn geheugen geplukt zijn. Ik heb die ook altijd als ik blow, is altijd heel erg leuk. Meestal is het eerstopvolgende beeld een beeld dat ik associeer met het vorige beeld. Zo leer ik een heel netwerk van herinneringen aan elkaar vastklampen ventjes bewust. Maat goed, als ik uit mn roes ben ben ik het ook allemaal weer vergeten hoor
Cool!
quote:
Het zijn echt dingen die zich heel erg bewust in mn hersenen afspelen, ik vind het een fijn gevoel omdat ik dan even ervaar hoe mn hersens eigenlijk werken.

het enige wat me tegenstaat van dit soort dingen is dat alles wat een beetje apart is soms gelijk wordt toegeschreven aan "je geest" etc.Daar wringt hem bij mij de schoen want die hersens hebben ook nog een functie. Zoals die beelden en gewoon het dromen, dat is naar mijn idee echt het verwerken van informatie van je hersenen. Ik heb de laatste tijd mn dromen opgeschreven en ik kan echt heel duidelijk de link leggen naar de echte wereld zoals ik die die dag ervaren heb.
Hm, ik weet het niet of het (altijd) gewoon een vorm van informatie verwerken is. Dat de hersenen nog een functie hebben, zeker, alleen daar is juist nog zo weinig over bekend. En of de hersenen alleen alle macht hebben, I wonder . Maar ik snap wat je bedoelt, en apart, nee, valt wel mee volgens mij, maar interessant juist daardoor wel.

Maar carry on
Zijn ook maar mijn gedachten even van dit moment.
pi_25441290
Leuke reacties iedereen! Ik hoop dat FOK nu mijn bericht meteen plaatst, want in de namiddag lijkt het steeds fout te gaan met FOK. Nuchter en spiritueel gaat heel goed samen, alhoewel sceptici wel weer menen te moeten lachen in hun vuistje als ik dat zeg. Je maakt mee wat je meemaakt en je krijgt echt wel bewijzen dat er meer is dan de aardse dimensie, denk aan synchroniteiten, ervaren van uittredingen, berichten doorkrijgen van mensen en dieren die overgegaan zijn, telepathie, enzovoort.
Schulpen: een mens bestaat uit heel veel lagen en een deel van je lagen gaat mee in bepaalde dimensies en in sommige dimensies blijven dan weer de buitenste lagen van je geest weer achter, hoe vreemd het ook klinkt; je wezen past zich aan omgeving aan waar het terecht komt.
Valsensaties: je astraallichaam is uitgetreden en je voelt hoe je terug naar je stoffelijke lichaam gaat.

Gaat goed DeKeuv, je hebt de goede frisse energie om ermee aan de slag te gaan.
De anderen herkennen het een en ander ook, de beelden zijn een bruggetje naar het zien in andere dimensies...

Groetjes,

Sten
pi_25447177
Net als DeKeuv daal ik ook af...
Vervolgens wordt het draaierig en kan ik mijn ogen openen terwijl ik zeg maar mijn ogen dichtheb. Verder heb je een heel apart gevoel wat verder gaan (als je genoeg energie heb) door een 'iets'. Vervolgens ben ik dan heel ver waarna ik niet verder kan / niet lukt.
Doe ik mijn eigen ogen op gaat dat 2x en schiet ik weer naar mijn bewustzijn.

Verder lukt mij het niet...
pi_25452464
Gisteren weer een poging gedaan, ik hoorde voor een fractie van een seconde het geluid wat je hoort als je de tv aanzet en er is geen uitzending (sneeuw) heel hard geruis. En dat was eigenlijk ook meteen weer weg. Ik heb het gevoel niet meer terug kunnen krijgen.

Toen ik echt wilde gaan slapen probeerde ik me wel iets in te beelden, en of het was omdat ik droomde of het echt gebeurde, weet ik niet, maar ik voelde wel een soort van kwijtraken van mijn ademhaling.
pi_25453229
<ah dit zocht ik dus>

A young but earnest Zen student approached his teacher, and asked the Zen Master:

"If I work very hard and diligent how long will it take for me to find Zen."
The Master thought about this, then replied, "Ten years."

The student then said, "But what if I work very, very hard and really apply myself to learn fast -- How long then ?"
Replied the Master, "Well, twenty years."

"But, if I really, really work at it. How long then ?" asked the student.
"Thirty years," replied the Master.

"But, I do not understand," said the disappointed student. "At each time that I say I will work harder, you say it will take me longer. Why do you say that ?"
Replied the Master," When you have one eye on the goal, you only have one eye on the path."

[ Bericht 78% gewijzigd door Denubis_Tarinius op 10-03-2005 10:06:35 (*gevonden van text*) ]
pi_25454622
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 22:17 schreef D-MIXXX het volgende:
Net als DeKeuv daal ik ook af...
Vervolgens wordt het draaierig en kan ik mijn ogen openen terwijl ik zeg maar mijn ogen dichtheb. Verder heb je een heel apart gevoel wat verder gaan (als je genoeg energie heb) door een 'iets'. Vervolgens ben ik dan heel ver waarna ik niet verder kan / niet lukt.
Doe ik mijn eigen ogen op gaat dat 2x en schiet ik weer naar mijn bewustzijn.

Verder lukt mij het niet...
Gaat goed...
Je bewustzijn reist al los...
pi_25454634
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 08:09 schreef DeKeuv het volgende:
Gisteren weer een poging gedaan, ik hoorde voor een fractie van een seconde het geluid wat je hoort als je de tv aanzet en er is geen uitzending (sneeuw) heel hard geruis. En dat was eigenlijk ook meteen weer weg. Ik heb het gevoel niet meer terug kunnen krijgen.

Toen ik echt wilde gaan slapen probeerde ik me wel iets in te beelden, en of het was omdat ik droomde of het echt gebeurde, weet ik niet, maar ik voelde wel een soort van kwijtraken van mijn ademhaling.
Aha, je hoorde dus een geluid? Dat is een kenmerk dat je dichtbij je astrale bewustzijn zit, mits het natuurlijk geen oorsuizing was en je het echt in je hersenen hoorde. Ga gewoon door, je zult zien dat je ergens heen gaat.
pi_25454656
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 09:26 schreef Denubis_Tarinius het volgende:
<ah dit zocht ik dus>

A young but earnest Zen student approached his teacher, and asked the Zen Master:

"If I work very hard and diligent how long will it take for me to find Zen."
The Master thought about this, then replied, "Ten years."

The student then said, "But what if I work very, very hard and really apply myself to learn fast -- How long then ?"
Replied the Master, "Well, twenty years."

"But, if I really, really work at it. How long then ?" asked the student.
"Thirty years," replied the Master.

"But, I do not understand," said the disappointed student. "At each time that I say I will work harder, you say it will take me longer. Why do you say that ?"
Replied the Master," When you have one eye on the goal, you only have one eye on the path."
Is een goede, ja, blijf gewoon lekker vooruit kijken, losjes en bewust en niet te geforceerd naar 'het doel' kijken.
pi_25454820
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 11:07 schreef Stenny het volgende:

[..]

Is een goede, ja, blijf gewoon lekker vooruit kijken, losjes en bewust en niet te geforceerd naar 'het doel' kijken.
Nouja denk zelfs niet vooruit, omdat dat toch weer overeen komt met "toekomst"
Zou zelf eigenlijk eerder *nu* zeggen. Geen doel maar gewoon doen. Waarom, bv omdat het goed voelt. (mja dat echt voor elkaar krijgen is lastiger dan het klint )
pi_25454840
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 11:05 schreef Stenny het volgende:

[..]

Aha, je hoorde dus een geluid? Dat is een kenmerk dat je dichtbij je astrale bewustzijn zit, mits het natuurlijk geen oorsuizing was en je het echt in je hersenen hoorde. Ga gewoon door, je zult zien dat je ergens heen gaat.
Ja dat is denk ik moeilijk te onderscheiden, feit is dat ik het wel degelijk hoorde... maar heel kort... en ik concentreer me misschien inderdaad teveel. En ik probeer het telkens als ik al best moe ben. Misschien is dat niet de manier...

Totale stilte, is dat een vereiste?
pi_25454973
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 11:20 schreef DeKeuv het volgende:

[..]

Ja dat is denk ik moeilijk te onderscheiden, feit is dat ik het wel degelijk hoorde... maar heel kort... en ik concentreer me misschien inderdaad teveel. En ik probeer het telkens als ik al best moe ben. Misschien is dat niet de manier...

Totale stilte, is dat een vereiste?
Nee totale stilte is geen vereiste, ik heb zelfs uittredingen als de radio aanstaat, het gaat erom dat het je niet stoort, doet het dan wel, dan kun je dus inderdaad beter voor stilte zorgen. Muziek kan soms zelfs helpen is mijn ervaring, je hersenen komen dan in het goede alfaritme..
pi_25455016
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 11:18 schreef Denubis_Tarinius het volgende:

[..]

Nouja denk zelfs niet vooruit, omdat dat toch weer overeen komt met "toekomst"
Zou zelf eigenlijk eerder *nu* zeggen. Geen doel maar gewoon doen. Waarom, bv omdat het goed voelt. (mja dat echt voor elkaar krijgen is lastiger dan het klint )
Precies, kijk naar wat je al bereikt hebt en ga vanuit dat punt verder, niet vanuit een idee wat je nog niet zou hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')