Dat wil ik ookquote:Op vrijdag 14 januari 2005 23:43 schreef Freezor het volgende:
http://www.xs4all.nl/~pasquale/TTM/nl/1/
Ik heb het een stuk of 3 keer gehad en ik moet zeggen, het is echt magisch
Je bent echt God in je eigen wereld en je kan alles doen wat je maar wilt.
Je wilt eigenlijk nooit meer wakker worden.
Er zijn programmatjes voor de pc te downloaden die er voor moeten kunnen zorgen dat je een 'Lucid Dream' krijgt. Ik heb al zo'n programma geprobeerd maar het werkte helaas nietquote:Op vrijdag 14 januari 2005 23:46 schreef Alicey het volgende:
Is er een verklaring te vinden waarom mensen lucide dromen, en anderen niet? Heeft LD een functie of specifieke oorzaak? Zijn er pillen die je kunt slikken om te LD'en? Wanneer je LD't, zegt de droom die je droomt dan iets over je psyche?
Dat is het inderdaad, je kunt bijvoorbeeld alles wat je zelf wil. Door muren lopen, werelden scheppen, teleporteren enz.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 23:50 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Heb ik het trouwens goed als ik het zo stel dat lucide dromen betekent dat je je ervan bewust bent dat je droomt, en daardoor controle krijgt over de droom?
Juist, ik heb ook geen zin om die andere topics te lezen
Ik zou heel graag eens zo een droom willen hebben, jezelf afvragen of je droomd geeft gelijke een soort van heel onzeker gevoel, een soort van golf van "zit ik hier nou voor niks??".quote:Op vrijdag 14 januari 2005 23:59 schreef Freezor het volgende:
In die paar keer dat ik het heb gehad kon ik eigenlijk niets anders verzinnen dan vliegen, zo cool gewoon.
Maar om lucide te dromen zal je echt dagen tot weken elke dag bezig moeten zijn met dit onderwerp. Onthoud je dromen, schrijf ze op.
Maar wat zeker de beste manier is is reality-checks. Ga gewoon overdag op willekeurige moment jezelf afvragen of je droomt. Je kan dit bijvoorbeeld controleren door na te gaan hoe je op de plek gekomen waar je bent. Als je dit een paar keer per dag, dagen achter elkaar doet zal je op een gegeven moment in je droom ook een reality-check gaan doen. Je kan niet verklaren hoe je ergens bent gekomen en dus kom je tot de conclusie dat je droomt. Let the party begin.
Inderdaad, een lichtschakelaar werkt niet in een droom. Heb het zelf wel al eens meegemaakt, alleen wist ik toen niet bewust dat ik in een droom zat. Alles zag er gewoon erg realistisch uit. In die droom zat er er op de één of ander manier iets achter mij aan. Ik probeerde toen het licht aan te doen en het werkte gewoon niet, ik heb uit paniek toen een behoorlijke klap tegen die lichtschakelaar gegeven waarna dat verdomde ding nog niet werkte. Even later werd ik gelukkig ook wakker uit die nare droom. Heb trouwens na de hand nog wel even de verlichting getest of deze het nog deed. En ja, dat is echt gebeurdquote:Op zaterdag 15 januari 2005 00:38 schreef mistermaniac het volgende:
Je kunt makkelijk herkennen of je in een droom zit of niet, zoek een klok of een boek en kijk wat er staat, als het niet leesbaar is of steeds veranders droom je. Netzoals met lichtschakelaars, die werken niet in een droom.
Ik heb/had vrij regelmatig hallucinaties. Als ik dan uit schrik (ze waren altijd eng eigenlijk) het licht aandeed, waren deze spontaan over. Heel vreemd allemaal...quote:Op zaterdag 15 januari 2005 00:55 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Inderdaad, een lichtschakelaar werkt niet in een droom. Heb het zelf wel al eens meegemaakt, alleen wist ik toen niet bewust dat ik in een droom zat. Alles zag er gewoon erg realistisch uit. In die droom zat er er op de één of ander manier iets achter mij aan. Ik probeerde toen het licht aan te doen en het werkte gewoon niet, ik heb uit paniek toen een behoorlijke klap tegen die lichtschakelaar gegeven waarna dat verdomde ding nog niet werkte. Even later werd ik gelukkig ook wakker uit die nare droom. Heb trouwens na de hand nog wel even de verlichting getest of deze het nog deed. En ja, dat is echt gebeurd![]()
quote:Op zaterdag 15 januari 2005 09:32 schreef Alicey het volgende:
Gezien de loop van het topic past het denk ik beter in TRU.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |