abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24507643
afgezien van of het bestaat of niet, hoe kan ik chakra bewust gebruiken. en dus ook trainen etc.

mijn nichtje zegt dat ze het kan maar niet weet hoe ze het doet. Zij gaf mij de tip om mijn handen op 1 cm afstand een beetje langs elkaar te wrijven, dan zou je hand beginnen te tintelen. Wel grappig toen dat ook nog bleek te lukken (al kan je het misschien verklaren met statische elektriciteit)

maargoed, heeft iemand tips voor chakra control?
Extremistisch gematigd.
  † In Memoriam † maandag 10 januari 2005 @ 22:07:21 #2
47213 ArmaniMania
pi_24507714
meditatie
pi_24507898
makkelijk antwoord.

nog speciale dingen die je tijdens die meditatie moet doen?
Extremistisch gematigd.
pi_24507953
niet praten
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
pi_24508095
naruto kijken
pi_24508125
naruto is cool jah, maar ik doelde eigenlijk op de "echt bestaande" chakra.

heeft iemand nog nuttige bijdragen aan dit topic?
Extremistisch gematigd.
pi_24509937
Waar wil je het bewust voor gebruiken?
pi_24510643
@Darksoulz: Dat weet ik nog niet, ik wil eerst kijken wat ik er mee kan
Extremistisch gematigd.
pi_24513177
Wat bedoel je met 'chakra bewust gebruiken'? Chakra's zijn de energiecentra van je lichaam (hier afbeeldingen er van en hier een meditatieoefening).

Elke chakra wordt geassocieerd met een bepaalde functie, een bewustzijnsaspect en een bepaalde kleur. De Manipura Chakra (Solar Plexus) bijvoorbeeld wordt vaak weergegeven in de kleur geel en wordt geassocieerd met vuur. Ze staat o.a. voor wilskracht, carrière, mentaal functioneren, enzovoort.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 21:13:21 #11
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_24569719
chakra...hmm...op zich stelt het niet veel voor en is vrij makkelijk. je moet er alleen bewust van zijn en weten hoe het in zijn werk gaat

het beste wat ik je kan aanraden is om reiki te gaan doen. Het liefst de Shambala variant. op het tweede niveau leer je om al je 12 chakra's te activeren en te vullen met licht/energie. ook leer je om de balans in shakra's te herstellen zowel bij jezelf als bij iemand anders.

reiki is zo wie zo goed om te doen, maar let op...neem niet alles letterlijk over. een aantal dingen is hippie gelul.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  zaterdag 15 januari 2005 @ 23:38:06 #12
89763 spiritual
The ultimate style
pi_24589740
ik vraag men eigen ook af of dat: in je handen wrijven en tintels voelen, niet door statische elektriciteit komt...
  zondag 16 januari 2005 @ 13:36:40 #13
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_24596241
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 23:38 schreef spiritual het volgende:
ik vraag men eigen ook af of dat: in je handen wrijven en tintels voelen, niet door statische elektriciteit komt...
Dat is wel zo, maar het is de energie die daarin verborgen zit waar het om gaat. Ik voel mijn eigen energie constant, in me hele lichaam. bij elke beweging, of zonder te bewegen. Surely daar gaat toch geen statische electriciteit aan vooraf .

In je handen wrijven is slechts een truukje om bewuster te worden van sensaties die je normaal gezien niet ervaart.. .
  zondag 16 januari 2005 @ 15:54:45 #14
89763 spiritual
The ultimate style
pi_24597957
quote:
Op zondag 16 januari 2005 13:36 schreef Choices het volgende:

[..]

Dat is wel zo, maar het is de energie die daarin verborgen zit waar het om gaat. Ik voel mijn eigen energie constant, in me hele lichaam. bij elke beweging, of zonder te bewegen. Surely daar gaat toch geen statische electriciteit aan vooraf .

In je handen wrijven is slechts een truukje om bewuster te worden van sensaties die je normaal gezien niet ervaart.. .
Heej interessant choises, hoe ervaar je die energie? kun je die energie ook beinvloeden? ergens naartoe laten stromen, opwekken? Is het in de vorm van chakra's?
  zondag 16 januari 2005 @ 16:02:22 #15
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_24598076
je moet die energie eerst los zien te maken zodat ie werkelijk door je heen gaat bewegen. met reiki bijvoorbeeld kunnen je die blokades weg halen waardoor je letterlijk de energie door je voelt bewegen.

ja je kunt je energie beheersen en laten gaan waar jij het wilt hebben. er zijn 12 chakra punten. die zitten in en om je lichaam. om de energie op die punten te krijgen moet je het er naar toe sturen.

maar daar komt een beetje training bij kijken. bepaalde oefeningen die je er meer bewust van maken en het ook actiever aanwezig maakt. beetje in je vingers vrijven is niks, zoals gezegd kan is dat meestal statische electriciteit. een minimale ontlading van je eigen energie.

met de juiste oefening, en het niet opstellen van een "schild", neem je alles waar waar je je normaal tegen beschermd. ik voel de energie heel duidelijk door me heen gaan. het is een soort tinteling die door je voeten omhoog gaat en via het hoofd en de rug weer trug de grond in gaat. in mijn geval heb ik mijzelf zo opgesteld dat ik energie uit de aarde trek, katalyseer en weer trug geef zodat de aarde weer een beetje meer energie heeft om tte genezen.

de energie zit voornamelijk in jezelf en chakra's hebben er niet zoveel mee te maken. de chakra's die kan je vullen met energie. op die manier reinig je jezelf en maak je je eigen energie krachtiger. ook zijn de chakra's een soort van poorten...als je ze vult kun je een hoger staat van bewustzijn bereiken.

je hoeft de energie dus niet op te wekken. je kunt ze van binnen uit halen of verbinden met een andere bron en daar nog meer energie uit te halen als je het nodig hebt. maar normaal gesproken heb je genoeg aan jezelf.

sommige mensen ervaren de energie door prikkelingen, tintelingen, het heel warm worden van lichaams delen of juist heel koud, sommige mensen merken niks. verschilt per persoon. maar 1 ding is zeker en dat is dat de energie er wel is.

[ Bericht 47% gewijzigd door Enyalius op 16-01-2005 16:10:39 ]
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  zondag 16 januari 2005 @ 17:25:05 #16
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_24599106
quote:
Op zondag 16 januari 2005 15:54 schreef spiritual het volgende:

[..]

Heej interessant choises, hoe ervaar je die energie? kun je die energie ook beinvloeden? ergens naartoe laten stromen, opwekken? Is het in de vorm van chakra's?
Waar je volledig bewust van bent, kan je beinvloeden op elke manier. Om hierover meer te weten kan ik je verwijzen naar een oud topic van mij..
Parapsychologie Deel 1

hier kan je leren om bewust te worden van je energiën. En er worden gavens bestudeerd als:
telekinese, telepathie, en energie ballen maken etc etc. lees em maar eens door als je er interesse in hebt. Ik zelf beoefen die zaken allang niet meer, maar het heeft me genoeg doen laten realiseren, onder andere dat lichtvoeding mogelijk is -leven zonder eten en drinken-, zoals je wellicht hebt opgevangen in een ander topic van mij:
mijn reis [lichtvoeding]
  zondag 16 januari 2005 @ 20:50:37 #17
89763 spiritual
The ultimate style
pi_24602083
ja choises, ik heb het topic gelezen, ik heb altijd enorm veel respect voor de groei van anderen, dus hierbij mijn respect ik zal dat parapsychologie topic ook doornemen. bedankt. Zoals ik het begrijp is die energie beinvloeden een tussenstation voor je geweest, een leerpunt, heel mooi allemaal....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')