Zou die Sjun gelijk hebben met zijn suggesties van Balkenende of Verhagen die de politieke zaak achter de schermen uitstekend voor elkaar heeft?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:22 schreef Boeman het volgende:
[..]
maar zoals ze worden afgebeeld op dit moment is niet positief. Dat is natuurlijk politiek, dat snap ik, maar ze worden afgebeeld als een partij met een vrij bewegelijk kontje. En daar houden kiezers niet van. Maar idd een behoorlijk slimme zet van CDA en VVD. Hebben ze mooi voor elkaar.
![]()
en de heer Nooten maar volhouden dat hij op zich voor is en het over 2 jaar gewoon weer in stemming gebracht kan worden. Dus ze zijn eigenlijk voor (in naam) maar hebben het nu zo gedaan dat het waarschijnlijk de komende 10 jaar niet gebeurd. Ja, dat is logische politiek.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
omdat de pvda geen invloed heeft over de manier van invoeren als deze grondwetwijziging er eenmaal door was. Nu kan de pvda bij een evt volgend kabinet zelf bepalen hoe dit moet worden ingevoerd (hypothetisch gezien) Maar als D66 niet meer regeert stemmen de CDA en de VVD ook tegen, omdat zij nu alleen maar voor stemden ivm het regeeraccorrd. Je kan er wel vanuit gaan dat dit D66 gedrocht van de baan is voor minstens 10 jaar.
PvdA is allang gepakt toen het CDA de wens van de kiezer negeerde en na een schijnvertoning een coalitie aanging met de VVD, mogelijk gemaakt door D66.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:25 schreef Aaahikwordgek het volgende:
PvdA wordt ook hard teruggepakt, mark my words.
Als ze consequent zijn wel ja.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:27 schreef SCH het volgende:
Ik verwacht dat D66 uit het kabinet stapt, donderdag ofzo.
quote:
Dat zou een ramp zijn, want dan krijgen we een regering met de Partije van de regentenquote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:27 schreef SCH het volgende:
Ik ben erg blij met uw voorspelling.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:27 schreef SCH het volgende:
dat zou niet verstandig zijn, want ik denk niet dat ze nog een zetel overhouden als er nu verkiezingen worden gehouden na deze nieuwe blamage. Dat zou ook niet goed zijn voor het land , want op zich is dit een prima kabinet. Zeker nu deze rotte appel uit het kabinetsbeleid is gesneden.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:27 schreef SCH het volgende:
Wens van de kiezer??? Spreek voor jezelf.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:28 schreef dVTB het volgende:
[..]
PvdA is allang gepakt toen het CDA de wens van de kiezer negeerde en na een schijnvertoning een coalitie aanging met de VVD, mogelijk gemaakt door D66.
Daarvoor is het te vroeg. Het zou immers nog kunnen (al lijkt het me sterk) dat D66 de PvdA beloont voor haar tegenstem door uit het kabinet te stappen en Thom de Graaf uit te rangeren.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:27 schreef aryan8 het volgende:
[..]
Zou die Sjun gelijk hebben met zijn suggesties van Balkenende of Verhagen die de politieke zaak achter de schermen uitstekend voor elkaar heeft?
is geen antwoord op de vraag waarom toen de PVDA zelf het ingediend heeft vanuit een kabinet waar men zelf in zat, en nu ineens tegen is.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:26 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Omdat toen nog gedacht werd dat D66 nooit en te nimmer zo'n invloed zou kunnen vergaren bij CDA en VVD die op dit punt hun ziel hebben verkocht om maar aan een meerderheidskabinet te komen met een vervolging van het sociaal-economisch beleid van Balkenende 1.
Staatsrechtelijk onzuiver. CDA en VVD kunnen er niks aan doen.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:28 schreef popolon het volgende:
Als ze consequent zijn wel ja.
Onwaarschijnlijk omdat VVD niet goed staat in de peilingenquote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Denk ook dat D'66 ermee kapt. Volgens mij is dit ook het plan van de VVD. Architect wederom Zalm?
Ook dat is nog maar de vraag. Na de vertoning van de PvdA scoort deze club natuurlijk niet eenvoudig aan daadwerkelijke stemmen wat de afgelopen maanden geopiniëerd werd...quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:28 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat zou een ramp zijn, want dan krijgen we een regering met de Partije van de regenten
Er is vast binnen D'66 een betere minister voor die post te vinden.quote:
Dat kan niet, snap je dat?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:30 schreef SCH het volgende:
D66 stapt er uit en Matt Herben biedt zich direct aan om hun plaats in te nemen. Wedden?
Tja, een groot deel van de PvdA-achterban, waaronder ik, is tegen de gekozen burgemeester. Dit onderwerp verdeelt vrijwel alle politieke partijen en met name de PvdA. Wanneer de plannen nu helder en eenduidig waren geweest, dan had deze grondwetswijziging een goede kans gemaakt. Met de wazige plannen van vandaag kregen echter de tegenstanders binnen de PvdA de overhand.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:25 schreef evert het volgende:
en Rehwinkel had graag willen voorstellen maaar toch begrijpt hij het....
PvdA is hoe je het went of keert meer een regentenpartij dan men eigenlijk wil uitstralen en Wouter Bos leidt een grote nederlaag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |