abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 maart 2005 @ 21:59:32 #1
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25387021
quote:
Veel asielzoekers mogen tòch blijven

Veel van de 26.000 asielzoekers die vorig jaar te horen kregen dat ze Nederland vrijwel zeker moesten verlaten, mogen tòch blijven. Dat meldt Vluchtelingenwerk Nederland.

Pardon
De 26.000 genoemde dossiers zijn 'oude gevallen', mensen die voor 2001 een asielaanvraag deden. Vorig jaar gingen stemmen op voor een generaal pardon voor deze groep. Minister Verdonk van Vreemdelingenzaken wees dat toen af.

Vergunning
Wel mochten hun dossiers opnieuw worden bekeken. Inmiddels zijn nu zo'n 8700 dossiers afgehandeld. Van hen heeft 40% alsnog een verblijfsvergunning gekregen, dat zijn 3503 personen.

Bron: RTL Nieuws
Kunnen we spreken van "rechts lullen, links vullen", of toont ze eens de gewenste menselijkheid in haar beleid?

Ik ben iig blij dat Verdonk niet de harteloze bitch blijkt te zijn die met retoriek als "regels zijn regels" blijft vasthouden in ongewenst beleid. Ze heeft het waarschijnlijk electoraal erg slim gespeeld door haar achterban te paaien met wat "harde" en "duidelijke" woorden maar tegelijkertijd wel oog hebben voor de situaties van individuele gevallen.

Deze 3503 personen komen overigens bovenop 2300 andere vluchtelingen waarvan twee maanden geleden al duidelijk werd dat die mochten blijven.

Nu er nog 15.000 dossiers bekeken gaan worden volgens deze methode, met zo'n 40% die uiteindelijk een verblijfsvergunning krijgen, zou je eigenlijk veel efficienter een generaal pardon hebben kunnen maken, maar dat terzijde. Verdonk is op de goede weg!
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zaterdag 5 maart 2005 @ 22:01:59 #2
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25387058
Helemaal fout dit. Dit is weer het eindeloze gedogen. Regels zijn idd regels, de aanhouder wint zo, m.i. ten onrechte. Uitsmijten die lui!
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zaterdag 5 maart 2005 @ 22:11:17 #3
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25387219
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 22:01 schreef PJORourke het volgende:

Regels zijn idd regels, de aanhouder wint zo, m.i. ten onrechte.
Sinds 2000 is er betere immigratiewetgeing gekomen waardoor de huidige situaties niet meer voorkomen. Vandaar ook de roep voor een generaal pardon, om met een schone lei te beginnen. Dat heeft niet met gedogen te maken, maar met erkenning dat het vroeger niet zo goed was geregeld en waar vluchtelingen niet de dupe van mogen zijn.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 22:14:14 #4
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25387260
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 22:11 schreef Sidekick het volgende:
Sinds 2000 is er betere immigratiewetgeing gekomen waardoor de huidige situaties niet meer voorkomen. Vandaar ook de roep voor een generaal pardon, om met een schone lei te beginnen. Dat heeft niet met gedogen te maken, maar met erkenning dat het vroeger niet zo goed was geregeld en waar vluchtelingen niet de dupe van mogen zijn.
Mensen die wel braaf zijn vertrokken zijn hiervan de dupe. Het recht van de grootste bek en het treineren bij instanties geldt weer eens.

Een schone lei zou je ook krijgen als je die mensen conform de regels zou uitzetten.

Naar mijn mening is het nog steeds niet goed geregeld, al is de instroom flink gedaald.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 23:20:24 #5
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_25388543
Schandalig dat die mensen mogen blijven, ze hebben bewust ene risico genomen toen ze x jaar geleden WEL bleven en nu moeten ze eruit. Vervelend maar het zij nou eenmaal zo.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
pi_25395204
Ik heb liever dat die 26000 azielzoekers een verblijfvergunning krijgen dan al die duizenden moslims die jaarlijks legaal het land binnenkomen via huwelijken enzo .
pi_25398835
quote:
Op zondag 6 maart 2005 13:30 schreef pberends het volgende:
Ik heb liever dat die 26000 azielzoekers een verblijfvergunning krijgen dan al die duizenden moslims die jaarlijks legaal het land binnenkomen via huwelijken enzo .
Ja, belachelijk! Het zou verboden moeten worden legaal de grens over te komen!
  zondag 6 maart 2005 @ 17:56:30 #8
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25398934
quote:
Op zondag 6 maart 2005 17:51 schreef Vhiper het volgende:
We verbieden het en daarmee is het illegaal.
pi_25399018
quote:
Op zondag 6 maart 2005 17:56 schreef PJORourke het volgende:

[..]

We verbieden het en daarmee is het illegaal.
Gelukkig kunnen we dat niet verbieden
  zondag 6 maart 2005 @ 18:12:00 #10
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25399167
quote:
Op zondag 6 maart 2005 18:01 schreef Vhiper het volgende:
Gelukkig kunnen we dat niet verbieden
Doel je op Schengen? Niet-EU burgers kunnen we mooi buiten de deur houden.
pi_25402257
Dubbel

[ Bericht 56% gewijzigd door du_ke op 06-03-2005 21:59:14 ]
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_25402258
had ze niet beter gewoon direct een ruimer pardon in kunnen stellen? Had ook een flinke portie protesten gescheeld.

(maar ook een paar zetels in de peilingen ).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 7 maart 2005 @ 00:06:05 #13
85889 lucida
équilibre
pi_25404625
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 21:59 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Kunnen we spreken van "rechts lullen, links vullen", of toont ze eens de gewenste menselijkheid in haar beleid?
Het is ook niet goed of het deugt niet. In plaats dat jij - als een van de vele pleitbezorgers voor een algeheel pardon - nou eens eindelijk je zegeningen telt, blijf je desondanks maar schamperen. Want nu heet Verdonk opeens toch niet zo rechtlijnig te zijn. Make up your mind boy!
quote:
Ik ben iig blij dat Verdonk niet de harteloze bitch blijkt te zijn die met retoriek als "regels zijn regels" blijft vasthouden in ongewenst beleid.
Je kunt ook stellen dat jou de schellen van de ogen zijn gevallen, en dat jij nu pas (in)ziet dat Verdonk helemaal niet beantwoordt aan het beeld dat jij van haar hebt opgehangen, namelijk het beeld 'van een harteloze bitch'. Voortschrijdend inzicht is niet alleen voorbehouden aan het links-progressieve smaldeel van de kiezers!...
quote:
Ze heeft het waarschijnlijk electoraal erg slim gespeeld door haar achterban te paaien met wat "harde" en "duidelijke" woorden maar tegelijkertijd wel oog hebben voor de situaties van individuele gevallen.
Kun je deze vooronderstelling met aanwijzingen of feiten staven, of is het veelmeer een projectie van de electorale strategie die omgekeerd iemand als Wouter Bos voert? In feite wek je de indruk dat Verdonk een dubbele agenda erop na zou houden waarmee zij uit electorale overwegingen dubbel spel zou spelen. Sidekick wat voer jij eigenlijk in je schild?

Als jij gisteren naar Vara's Grootmeesters hebt gekeken dan herinner jij je vast wel het moment waarop Paul Witteman (onder het mom van een grapje) Cohen nader aan de tand voelde m.b.t. zijn "harde" opstelling.

Zowel Cohen als Gert Leers kregen in dat programma namelijk een hypothetische situatie voorgelegd: een gijzeling door extreme desperado's die zevenhonderd schouwburgbezoekers in gijzeling hielden en dreigden de boel op te blazen als niet aan hun eisen zou worden voldaan.

De plotselinge "harde" opstelling van Cohen - iemand die toch vooral bekend staat dat hij vaak (onder andere door jonge Marokkanen) over zich heen heeft laten lopen - was opmerkelijk "helder": onder geen beding toegeven was zijn devies, al betekende dat, dat er mogelijk zevenhonderd mensen zouden worden opgeblazen - "rechtstaat boven alles" heild Cohen zijn gehoor voor. Hierbij gebruikmakend van de retoriek die een krachtdadig bestuurder betaamt.

Je had de supporters van Cohen trouwens moeten horen toen Witteman die omslag - van soft naar onverbiddelijk - fijntjes bij Cohen onder de aandacht bracht en hem vroeg of de "harde" aanpak die Cohen nu opeens voorstond, mogelijk bedoeld was om zijn imago van de wat "slappe" Burgermeester te compenseren.

Het gejoel van de tribune met zijn aanhangers op deze vraag was niet van de lucht. Voor mij was dit echter het signaal dat er wellicht een kern van waarheid in Wittemans vraagstelling schuilde - want zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten!

het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_25404715
Ach ja bevestigt alleen maar mijn vermoedens, de Nederlandse politiek wordt beheerst door lafheid en een gebrek aan daadkracht.

Zal wel komen door het poldermodel
pi_25404808
quote:
Op zondag 6 maart 2005 13:30 schreef pberends het volgende:
Dat is zeker een intressante gedachte, uiteraard moet het alleen moslims onmogelijk worden gemaakt, anders ontbreekt het beleid aan het nodige dualisme.
pi_25407532
quote:
Op zondag 6 maart 2005 18:12 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Doel je op Schengen? Niet-EU burgers kunnen we mooi buiten de deur houden.
Onder andere, er zijn nog tientallen andere verdragen die het compleet sluiten van de grens voor huwelijksmigranten onmogelijk maakt.

Dit, tenzij je het gekke henkie van de wereld wilt zijn en een complete afzonderingspolitiek a la Noord Korea wilt houden, natuurlijk...
pi_25407548
quote:
Op zondag 6 maart 2005 17:51 schreef Vhiper het volgende:

[..]

pi_25409515
quote:
Op maandag 7 maart 2005 00:06 schreef lucida het volgende:

Zowel Cohen als Gert Leers kregen in dat programma namelijk een hypothetische situatie voorgelegd: een gijzeling door extreme desperado's die zevenhonderd schouwburgbezoekers in gijzeling hielden en dreigden de boel op te blazen als niet aan hun eisen zou worden voldaan.

De plotselinge "harde" opstelling van Cohen - iemand die toch vooral bekend staat dat hij vaak (onder andere door jonge Marokkanen) over zich heen heeft laten lopen - was opmerkelijk "helder": onder geen beding toegeven was zijn devies, al betekende dat, dat er mogelijk zevenhonderd mensen zouden worden opgeblazen - "rechtstaat boven alles" heild Cohen zijn gehoor voor. Hierbij gebruikmakend van de retoriek die een krachtdadig bestuurder betaamt.

Je had de supporters van Cohen trouwens moeten horen toen Witteman die omslag - van soft naar onverbiddelijk - fijntjes bij Cohen onder de aandacht bracht en hem vroeg of de "harde" aanpak die Cohen nu opeens voorstond, mogelijk bedoeld was om zijn imago van de wat "slappe" Burgermeester te compenseren.

Het gejoel van de tribune met zijn aanhangers op deze vraag was niet van de lucht. Voor mij was dit echter het signaal dat er wellicht een kern van waarheid in Wittemans vraagstelling schuilde - want zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten!
Voor mij en vele anderen stond het natuurlijk vast dat Cohen (PvdA) de winnaar van dit VARA (PvdA) programma zou worden. Er was echter 1 probleem: de deskundigen, dus konden er geen politiek correcte antwoorden gegeven worden, maar moesten de "juiste" (zoals die gelden tegen de terreur) antwoorden worden gegeven.

Ik denk echter dat Leers veel eerlijker is geweest dan Cohen en dat Leers in een werkelijke situatie wel de harde maatregelen had durfen nemen en Cohen niet (maar hoe bewijs je dat).
Misschien was het beter geweest de burgemeesters op hun daden te beoordelen dan op mooie praatjes (maar ja , dan zou Leers natuurlijk makkelijk winnen)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_25411924
Jaja, alsof Verdonk deze dossies allemaal persoonlijk heeft ingekeken en de beslissingen heeft genomen.

Waarschijnlijk is dat bij nader inzien in veel van deze dossiers verkeerde beslissingen zijn genomen, fouten zijn gemaakt, die naar voren kwamen óf bij behandeling in beroep óf bij een tweede beoordeling. Maar wil je echt hierover oordelen dan moet je weten wat de achtergronden van deze dossiers zijn en wat zich achter de schermen heeft afgespeeld.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_25412425
quote:
Op maandag 7 maart 2005 14:06 schreef RaisinGirl het volgende:
Jaja, alsof Verdonk deze dossies allemaal persoonlijk heeft ingekeken en de beslissingen heeft genomen.

Waarschijnlijk is dat bij nader inzien in veel van deze dossiers verkeerde beslissingen zijn genomen, fouten zijn gemaakt, die naar voren kwamen óf bij behandeling in beroep óf bij een tweede beoordeling. Maar wil je echt hierover oordelen dan moet je weten wat de achtergronden van deze dossiers zijn en wat zich achter de schermen heeft afgespeeld.
Gezien de hoeveelheid klachten en de hoeveelheid die hiervan gegrond wordt verklaard, sla je hier waarschijnlijk de spijker op z'n kop:

Van de 5800 klachten die in het halve jaar januari 2004 tot en met juli 2004 zijn ingediend, heeft de IND zelf al beoordeeld dat 80% hiervan gegrond is geweest (m.a.w. de IND geeft zelf toe in 4640 gevallen in een half jaartje tijd geblunderd te hebben), dit nog afgezien van de rest die door de rechter beoordeeld wordt.

http://www.ind.nl/nl/inbe(...)ers2004_klachten.asp

Dus ik acht het zeker niet onaannemelijk dat men ook bij de antieke dossiers zich nogmaals achter de oren heeft zitten krabben.

Tijd dat de bezem eens flink door dat stofnest van Verdonk wordt gehaald...en dan graag door iemand die weet hoe die een bezem moet hanteren, dus niet Verdonk zelf, die heeft haar kans gehad en ruimschoots verknalt. Zeker gezien het feit dat het aantal klachten met 52% is gestegen in een half jaar tijd en ze zelfs 3 op de 10 klachten niet binnen de wettelijke termijn behandelen. Het aantal klachten lag in 1999 nog onder de honderd, momenteel lopen de klachten in de duizenden!

Het voorbeeld van een log, duur betaald en niet werkend ambtenarenapparaat en nog zijn er mensen die vinden dat Verdonk met haar ambtenaartjes goed bezig is...
  maandag 7 maart 2005 @ 15:45:38 #21
85889 lucida
équilibre
pi_25413268
quote:
Op maandag 7 maart 2005 14:47 schreef Vhiper het volgende:

[quote]Tijd dat de bezem eens flink door dat stofnest van Verdonk wordt gehaald...en dan graag door iemand die weet hoe die een bezem moet hanteren, dus niet Verdonk zelf,
Wat te denken van Cohen of Jan Pronk of Hans Dijstal krijg je ook zo'n Joska Fisher-beleid als bij onze Oosterburen. Wat je opmerking over mevrouw Verdonk betreft vrees ik dat jij jezelf te zeer hebt laten meeslepen door de hetze die met name door alles wat ‘zwak ziek en misselijk is’ tegen haar wordt gevoerd.
quote:
die heeft haar kans gehad en ruimschoots verknalt. Zeker gezien het feit dat het aantal klachten met 52% is gestegen in een half jaar tijd en ze zelfs 3 op de 10 klachten niet binnen de wettelijke termijn behandelen. Het aantal klachten lag in 1999 nog onder de honderd, momenteel lopen de klachten in de duizenden!
Minister Verdonk heeft natuurlijk te kampen met wat in het vakjargon ook wel een inhaalslag wordt genoemd. In de praktijk betekent dit - alvorens je überhaupt aan je eigen beleid toekomt - dat eerst de augiasstal van je voorganger(s) moet worden uitgeveegd; ook wel het opruimen van lijken uit de kast genoemd.

En ondanks de gigantische puinhopen waar haar departement - als rechtstreeks gevolg van de "lamentabele vooruitschuifcultuur" van acht jaar paars - mee te kampen heeft, dwingt deze minister veel bewondering en respect af. Met name voor de bijzonder strenge maar rechtvaardige manier waarop zij het migratiebeleid, het integratiebeleid, het asielzoekervraagstuk, het probleem rond importhuwelijken, en de ingewikkelde problematiek rondom de- blijf-van-mijn-lijfhuizen (voor wat betreft de toenemende groep Marokkaanse meisjes en vrouwen die daar hun toevlucht moeten zoeken) in grote voortvarendheid aanpakt.

het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
  maandag 7 maart 2005 @ 18:57:31 #22
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25415168
quote:
Op maandag 7 maart 2005 11:12 schreef Oud_student het volgende:

Misschien was het beter geweest de burgemeesters op hun daden te beoordelen dan op mooie praatjes (maar ja , dan zou Leers natuurlijk makkelijk winnen)
Ik heb je reactie even naar Gerd Leers moet landelijke politiek in! gekopieerd zodat je daar hopelijk wat meer kan vertellen over de daden en resultaten van Gerd Leers. Hier is het namelijk wat offtopic.
  maandag 7 maart 2005 @ 19:00:55 #23
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25415195
quote:
Op maandag 7 maart 2005 14:06 schreef RaisinGirl het volgende:
Natuurlijk niet, maar Verdonk is wel politiek verantwoordelijk over deze 'ambtenaren' (de IND). Zij heeft de IND aangestuurd om de dossiers opnieuw te bekijken.
pi_25415464
quote:
Op maandag 7 maart 2005 19:00 schreef Sidekick het volgende:

Natuurlijk niet, maar Verdonk is wel politiek verantwoordelijk over deze 'ambtenaren' (de IND). Zij heeft de IND aangestuurd om de dossiers opnieuw te bekijken.
Veel van deze dossiers waren nog niet afgerond, want moesten nog voor de rechter komen. Uiteindelijk zijn het naar mijn idee vooral de ambtenaren die Verdonk hebben ingelicht over de inhoud van deze dossiers en zijn het ook ambtenaren die de beslissingen hebben moeten nemen. Verdonk is aangelopen tegen - wat lucida ook aandraagt - de puinhopen van de tijd vóór haar. Ik denk dat ze zich toen zij net begon niet realiseerde waar ze precies mee te maken had. Juist in die 'oude' dossiers zijn veel fouten gemaakt, het is letterlijk puinruimen. Veel IND-ers die deze dossiers in handen hebben gehad, zullen niet verbaasd staan over het hoge percentage dat alsnog een vergunning krijgt, ik als oud-IND-er die ook met deze dossiers heeft gewerkt (zowel in de bezwaar- als de beroepzaken) in ieder geval niet. Dit alles heeft dus weinig met de rechtlijnigheid of humane inslag van Verdonk te maken. Het was gewoon voorspelbaar.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_25423707
quote:
Op maandag 7 maart 2005 15:45 schreef lucida het volgende:

[..]

Wat te denken van Cohen of Jan Pronk of Hans Dijstal krijg je ook zo'n Joska Fisher-beleid als bij onze Oosterburen. Wat je opmerking over mevrouw Verdonk betreft vrees ik dat jij jezelf te zeer hebt laten meeslepen door de hetze die met name door alles wat ‘zwak ziek en misselijk is’ tegen haar wordt gevoerd.
De cijfers over het falen van het beleid van Verdonk zijn duidelijk...Dat jij je mee laat slepen met de mediaberichten over uitzettingen die Verdonk de wereld in helpt en meteen juichend op de barricade staat, tsja...
quote:
Minister Verdonk heeft natuurlijk te kampen met wat in het vakjargon ook wel een inhaalslag wordt genoemd. In de praktijk betekent dit - alvorens je überhaupt aan je eigen beleid toekomt - dat eerst de augiasstal van je voorganger(s) moet worden uitgeveegd; ook wel het opruimen van lijken uit de kast genoemd.
Bij een inhaalslag verwacht ik dat de vertragingen en de klachten geleidelijk afnemen, niet schrikbarend stijgen in de paar jaar dat zij nu de septer over dat departement zwaait. Ook is onder haar beleid besloten de taken van de vreemdelingenpolitie aan de IND over te dragen, wat gepaard ging met gigantische overdrachtsproblemen (Vertrouwelijke dossiers die massaal verdwenen, computersystemen die niet met elkaar overweg konden, etc etc etc) wat de achterstanden alleen maar heeft doen toenemen.
quote:
En ondanks de gigantische puinhopen waar haar departement - als rechtstreeks gevolg van de "lamentabele vooruitschuifcultuur" van acht jaar paars - mee te kampen heeft, dwingt deze minister veel bewondering en respect af.
Grappig dat er onder 8 jaar paars nauwelijks klachten over de IND waren en de achterstanden voornamelijk onder Nawijn en Verdonk zelf zijn opgelopen
quote:
Met name voor de bijzonder strenge maar rechtvaardige manier waarop zij het migratiebeleid, het integratiebeleid, het asielzoekervraagstuk, het probleem rond importhuwelijken, en de ingewikkelde problematiek rondom de- blijf-van-mijn-lijfhuizen (voor wat betreft de toenemende groep Marokkaanse meisjes en vrouwen die daar hun toevlucht moeten zoeken) in grote voortvarendheid aanpakt.
Verdonk heeft er geen moeite mee eigen burgers te discrimineren, geen moeite mee de mensenrechten op eigen wijze te interpreteren en er geen moeite mee asielzoekers uit te zetten naar aantoonbaar voor hun onveilige gebieden en jij durft te stellen dat ze rechtvaardig bezig is?

Daar is maar 1 antwoord op mogelijk:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')