Maar waarom zou hij moeten terugkeren in de landelijke politiek? Hij heeft er al 12 jaar van landelijke volksvertegenwoordiging opzitten.quote:Leers zei bovendien dat Nederland al jaren geleden duidelijk had moeten maken "dat niet elk vrij woord acceptabel is". Hij voegde daar aan toe: "Als dat was gebeurd, had de moslimgemeenschap het gevoel gehad er nog bij te horen". Het OM moet meer doen om de grenzen van de vrijheid van meningsuiting te bewaken, aldus de burgemeester. "Mensen wegzetten als achterlijk en hun god een varken noemen, daarop had een reactie van het OM moeten volgen, en dat is niet gebeurd", vindt Leers. "Als dat over mijn geloof gezegd was, had ik dat niet geaccepteerd."
Zo klinkt het net als of hij z'n kruit al verschoten heeft.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 21:45 schreef Sidekick het volgende:
Maar waarom zou hij moeten terugkeren in de landelijke politiek? Hij heeft er al 12 jaar van landelijke volksvertegenwoordiging opzitten.
Niet als Kamerlid. Misschien als lijsttrekker of minister.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 21:45 schreef Sidekick het volgende:
Maar waarom zou hij moeten terugkeren in de landelijke politiek?
Mja, het is niet gebruikelijk om na 12 jaar kamerlid te zijn geweest nog eens terug te keren, hoewel een post als minister niet zo onlogisch zou zijn. Die mogelijkheid had ik even niet bekeken.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 21:51 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Zo klinkt het net als of hij z'n kruit al verschoten heeft.
Binnenlandse zaken zou logisch zijn maar daar zit al een VVD'er.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 22:06 schreef Sidekick het volgende:
Mja, het is niet gebruikelijk om na 12 jaar kamerlid te zijn geweest nog eens terug te keren, hoewel een post als minister niet zo onlogisch zou zijn. Die mogelijkheid had ik even niet bekeken.
Eerst verkiezingen. Zul je net zien dat het CDA noch de VVD de minister van BiZa levert.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 22:07 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Binnenlandse zaken zou logisch zijn maar daar zit al een VVD'er.
Balkenende III treedt dan aan. Ik verwacht echter geen lijst Wilders minister van BiZa...quote:Op zaterdag 5 maart 2005 22:10 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Eerst verkiezingen. Zul je net zien dat het CDA noch de VVD de minister van BiZa levert.
Peter R. de Vries!quote:Op zondag 6 maart 2005 01:04 schreef sjun het volgende:
[..]
Balkenende III treedt dan aan. Ik verwacht echter geen lijst Wilders minister van BiZa...![]()
Peeturrr heeft het te druk met bijschnabbelen voor BIG en diverse filmpjes ter promotie van zichzelf als misdaadbestrijder. BiZa vraagt ook nog andere inspanningen.quote:
Over een mogelijke terugkeer van Wiegel als Verlosser nam jij anders een ander standpunt in:quote:Op zaterdag 5 maart 2005 22:06 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Mja, het is niet gebruikelijk om na 12 jaar kamerlid te zijn geweest nog eens terug te keren, hoewel een post als minister niet zo onlogisch zou zijn. Die mogelijkheid had ik even niet bekeken.
Een weinig inconsequent mag je dit toch wel noemen?! Maar goed ieder zijn voorkeur. Ik snap best wel dat je Wouter Bos (of zelfs Cohen) niet de op voorhand al de beste keuze vindt voor het nationaal leiderschap. Maar dat jij dan moeiteloos teruggrijpt op Wiegel - het "orakel van de versproken belijdenis" - mag je toch als redelijk conservatief aanmerken.quote:Ik zou weinig problemen hebben met hem als premier. Maar zoals zo vaak gaat er er niet van komen, zo schat ik in.
Lucida, ik ben altijd bereid om fouten van anderen te corrigeren, en voor jou maak ik geen uitzondering. Laat ik even beknopt weergeven wat ik heb gezegd:quote:Op zondag 6 maart 2005 15:09 schreef lucida het volgende:
[..]
Over een mogelijke terugkeer van Wiegel als Verlosser nam jij anders een ander standpunt in:
[..]
Een weinig inconsequent mag je dit toch wel noemen?! Maar goed ieder zijn voorkeur. Ik snap best wel dat je Wouter Bos (of zelfs Cohen) niet de op voorhand al de beste keuze vindt voor het nationaal leiderschap. Maar dat jij dan moeiteloos teruggrijpt op Wiegel - het "orakel van de versproken belijdenis" - mag je toch als redelijk conservatief aanmerken.
Hier heb ik niets aan toe te voegen, of het moet zijn dat je m.i. iets te zeer als 'aangeschoten wild' reageert.quote:Op zondag 6 maart 2005 15:53 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Lucida, ik ben altijd bereid om fouten van anderen te corrigeren, en voor jou maak ik geen uitzondering. Laat ik even beknopt weergeven wat ik heb gezegd:
"Leers als minister zou niet onlogisch zijn"
"Ik zou weinig problemen hebben met Wiegel als premier"
Hier is geen sprake van een "ander standpunt". Hier is geen sprake van inconsequentie. Hier is geen sprake van een keuze voor Wiegel boven Cohen. Hier is geen sprake van een "moeiteloosheid". Hier is geen sprake van het prediken van conservatisme.
Je gaat me toch niet vertellen dat je in een 'politiek' VARA! programma met een PvdA burgemeester als deelnemer serieus verwachtte dat de beste zou winnen?quote:Op zondag 6 maart 2005 16:35 schreef lucida het volgende:
[..]
Hier heb ik niets aan toe te voegen, of het moet zijn dat je m.i. iets te zeer als 'aangeschoten wild' reageert.
Maar ter zake iemand als Leers zou een verademing zijn voor een stad als Amsterdam. Want laten we wel wezen zonder de nadrukkelijke steun van de jury had Leers gisteren, in Vara's 'Wie is de beste burgermeester', Cohen op alle fronten afgetroefd.![]()
Je kon er natuurlijk op wachten, de obligate reacties op de overwinning van Cohen in 'Grootmeesters'. Want als de werkelijkheid niet aansluit bij je eigen leefwereldje, moet er een complottheorietje bedacht worden om het eigen wereldbeeld maar vooral niet te hoeven bijstellen. Stel je eens voor: voortschrijdend inzichtquote:Op zondag 6 maart 2005 16:35 schreef lucida het volgende:
[..]
Hier heb ik niets aan toe te voegen, of het moet zijn dat je m.i. iets te zeer als 'aangeschoten wild' reageert.
Maar ter zake iemand als Leers zou een verademing zijn voor een stad als Amsterdam. Want laten we wel wezen zonder de nadrukkelijke steun van de jury had Leers gisteren, in Vara's 'Wie is de beste burgermeester', Cohen op alle fronten afgetroefd.![]()
quote:Op maandag 7 maart 2005 11:12 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Voor mij en vele anderen stond het natuurlijk vast dat Cohen (PvdA) de winnaar van dit VARA (PvdA) programma zou worden. Er was echter 1 probleem: de deskundigen, dus konden er geen politiek correcte antwoorden gegeven worden, maar moesten de "juiste" (zoals die gelden tegen de terreur) antwoorden worden gegeven.
Ik denk echter dat Leers veel eerlijker is geweest dan Cohen en dat Leers in een werkelijke situatie wel de harde maatregelen had durfen nemen en Cohen niet (maar hoe bewijs je dat).
Misschien was het beter geweest de burgemeesters op hun daden te beoordelen dan op mooie praatjes (maar ja , dan zou Leers natuurlijk makkelijk winnen)
Het verhaal van Parabola steekt inderdaad niet slecht in elkaar. Er zijn alleen een paar aannames die niet stroken met de feiten.quote:Op maandag 7 maart 2005 18:55 schreef Sidekick het volgende:
Goed verhaal Parabola, en ik heb nog een kandidaat gevonden waarvan ik een reactie elders van POL even in dit topic kopieer zodat diegene wat meer over de daden en resultaten van Leers kan vertellen zodat we hem beter kunnen beoordelen:
[..]
Moedig!quote:Op maandag 7 maart 2005 19:36 schreef lucida het volgende:
Wat speelt er dan in die stad waarin Leers een positieve rol speelt? Dat woonwagenkamp-gedoe weten we nu wel. Iedere grote stad heeft wel meerdere grote politieacties om wetsovertreders aan te pakken. Het is goed, en is nodig, maar eigenlijk toch niet eens zo bijzonder.quote:Op maandag 7 maart 2005 19:38 schreef lucida het volgende:
3. ben ik vanwege mijn banden met Maastricht en de woonwagenkampen aldaar echt wel op de hoogte wat in die stad speelt. En daarom vind ik het des te opmerkelijker dat onder leiding van Leers eindelijk een einde lijkt gemaakt aan de 'buitenwettelijke status' die sommige kampers zich door de jaren heen hadden toegemeten.
Ondanks dat ik er al bijna 30 jaar niet meer woon - mijn gehele familie nog wel overigens - ken ik de stad en de verre omgeving daarvan uit mijn duimpje. De 10 jaren dat ik er gewoond heb waren zo intens dat ik, meer dan meeste, het grotere sociale en culturele geheel diep in mij heb opgezogen. Ik kan vele bladzijden vol schrijven over mijn mening van Maastricht en, over mijn herinneringen daaraan. Maar daar ben ik niet toe genegen. Mocht het ooit eens tot een ontmoeting komen wil ik daar graag nog eens uitgebreider op terugkomen.quote:Op maandag 7 maart 2005 22:17 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Wat speelt er dan in die stad waarin Leers een positieve rol speelt?
Zou je er meer over kunnen vertellen?
Het voortschrijdende inzicht inzake de methode theemuts van een cohenniserend burgervader te Amsterdam heeft een behoorlijke wissel getrokken op de leefbaarheid voor wetsbetrachtende burgers in bepaalde stadsdelen.quote:Op maandag 7 maart 2005 14:19 schreef Parabola het volgende:
[..]
Je kon er natuurlijk op wachten, de obligate reacties op de overwinning van Cohen in 'Grootmeesters'. Want als de werkelijkheid niet aansluit bij je eigen leefwereldje, moet er een complottheorietje bedacht worden om het eigen wereldbeeld maar vooral niet te hoeven bijstellen. Stel je eens voor: voortschrijdend inzicht
Omdat het bijvoorbeeld in Amsterdam opvallend minder leefbaar geworden is. Er is een mens afgeslacht door een geloofswaanzinnige, is Ali el B Bejjati, een tasjesdief met een gouden hart doodgereden door zijn slachtoffer, er zijn wat mensen hun huis uitgepest die ook nog eens een trap na kregen van de burgervader die het kennelijk slechts de kool en de geit wenst te sparen.quote:Maar dat terzijde. Nu terzake
Leers is opeens 'hot' in NL, dus de vraag diringt zich op waarom.
Hierboven staat ook een aanleiding...quote:De aanleiding is overduidelijk.
Een ideetje voor Cohen om ook eens aandacht te besteden aan tegengaan van wetsovertreding door een zichtbaar optreden tegen bijvoorbeeld hufterigheid op straat, strootroof, buurtvervuiling, gedogen van criminele organisaties,...?quote:Maastricht kent een woonwagenkamp en de kampers hadden een ietwat eigen interpretatie van de wet. Leers heeft zich daar op principiële gronden bezwaar tegen gemaakt (we moeten ons allemaal aan dezelfde wet houden, potdomme!) en er met veel politievertoon een einde aangemaakt. So far so good, het daadkrachtige optreden lijkt (ik zit er niet bovenop, kan dus geen definitief oordeel vellen) tot nu toe te werken en geeft een gewenste signaalfunctie af: de wet wordt in NL wel degelijk gehandhaafd. Petje af voor Leers derhalve.
Waarschijnlijk niet. Waarschijnlijk ben je woonachtig in die wijken waarin zich wat minder sociale problematiek afspeelt. Mogelijk heb je ook vanuit je werkveld hoegenaamd niets met deze samenlevingskrochten en/of haar bewoners te maken. Bijgevolg herken je mogelijk minder de behoefte aan overheidsoptreden in het aangeven van duidelijke grenzen om het overheidsmonopolie op geweld te kunnen blijven handhaven. Bij diverse mensen jeuken de handen om via eigenmachtig optreden orde op zaken te stellen. Het lijkt me een slechte zaak als het hierop uit zou lopen. Leers begrijpt dat en treedt daarom zelf op. De zachte heelmeester Cohen lijkt dit licht nog niet te hebben gezien.quote:Maar dan? Maakt dit hem tot een goede burgemeester? Weten hoe hij het verder doet? Bereikt hij ook andere goede zaken? Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet weet, de Maastrichtse gemeentepolitiek onttrekt zich aan mijn waarneming. Maar waarschijnlijk weet ik net zo veel als al die mensen die Leers opeens zo vereren.
Eens.quote:Is Leers zo geschikt als landelijk politicus? Ik herinner mij de beste man als een nogal onzichtbaar CDA-kamerlid. Ik heb hem professioneel een keer of twee ontmoet: een vriendelijk man, alleszins redelijke dossierkennis, maar niet direct een bestuurder die er met kop en schouders bovenuit stak, niet de man die je eens aan het hoofd van een lastig dossier zet in het vertrouwen dat er vier jaar later een fikse slag is gemaakt.
Of de man geschikt is voor de nationale politiek moet nog blijken. Wèl kan een politicus die belichaamt zich niet te laten ringeloren door wetsovertreders momenteel op behoorlijk wat instemming en bijval rekenen van burgers die gewoon hun belasting betalen en elk jaar weer geconfronteerd worden met stijgende premies terwijl vriendelijk gezegd de leefbaarheid nu niet overal met sprongen vooruit gaat en degenen die dat veroorzaken nogal eens zonder sanctie verder kunnen gaan met hun alledaagse leven op kosten van de premiebetalers.quote:Vraag ik mij dus af waarop de indruk van kennelijk velen op gebaseerd is dat Leers het goed zou doen als hij terugkwam in de landelijke politiek. Ik vrees alleen op dat ene krachtdadige optreden in Maastricht (wat natuurlijk nog altijd meer is dan menig ander kamerlid kan zeggen). Maar misschien dat de fans van Leers mij uit de droom kunnen helpen en mij met boeiende verhalen en voorbeelden ervan kunnen overtuigen waarom Leers de juiste man is voor onze nationale politiek.
Dat klinkt natuurlijk mooi, maar al met al hebben we na mening ronkende zin nog geen andere concrete daden van Meneer Leers in dit topic dan het aanpakken van de kampers. los natuurlijk van de nodige persoonlijke sjun-invullingen van Cohen's denkwijze, waar ik net zo min waarde aan hecht als aan de persoonlijke Cohen-invullingen van sjun's denkwijze.quote:Op maandag 7 maart 2005 23:56 schreef lucida het volgende:
...
De wijze waarop Leers hierin een aanvaardbare balans heeft weten te brengen is tekenend voor zijn daadkracht, tact en vooral bestuurlijk inzicht.
...
quote:Op woensdag 9 maart 2005 12:08 schreef Parabola het volgende:
[..]
Dat klinkt natuurlijk mooi, maar al met al hebben we na mening ronkende zin nog geen andere concrete daden van Meneer Leers in dit topic dan het aanpakken van de kampers. los natuurlijk van de nodige persoonlijke sjun-invullingen van Cohen's denkwijze, waar ik net zo min waarde aan hecht als aan de persoonlijke Cohen-invullingen van sjun's denkwijze.
Het wil nog wel eens verduidelijken de ene bestuursstijl tegenover de andere te zetten om baten ervan te belichten. Dat er daarbij mogelijk wat fans van de bestuursstijl van Cohen voor het hoofd gestoten kunnen worden (om er maar eens een soortgelijke duidende opmerking in te gooien) neem ik voor lief.quote:Op woensdag 9 maart 2005 13:46 schreef Parabola het volgende:
Mijn beste sjun, ik zou het zo op prijs stellen als je je aandacht wat verlegde van je persoonlijke frustaties rond de bestuursstijl van Cohen (open er desnoods een ander topic over, maar wacht daar vooral niet op mij) naar de feitelijke daden en gebleken geschiktheid van de naamgever van dit topic, Gerd Leers.
Wellicht zou je nog eens kunnen herlezen wat ik schreef in deze post. Voor het gemak zal ik even samenvatten uit dit bericht wat in een politicus type Leers aanspreekt:quote:Het enkele feit dat burgers van Maastricht met deze meneer schijnen weg te lopen (waarheen dan toch?) maakt hem nog niet tot een vaardig bestuurder, zelfs niet als de met-meneer-Leers-weglopers dezelfden zijn als degenen die tot de maatschappelijke orde werden geroepen door zijn dadendrang.
Het is zijn dadendrang die hier onderwerp van discussie zou moeten zijn, en zijn daaruit blijkende geschiktheid voor (nog) hogere ambten. Wij kennen één wapenfeit van de heer Leers en het lijkt erop dat dit ene feit positief beoordeeld moet worden. Maar één zwaluw maakt nog geen zomer, dus laat ons onze zoektocht voortzetten naar Leers' andere aansprekende daden, danwel een mooie bestuursvisie of politiek program, waarop wij (zo dat ons al past) hem de maat kunnen nemen.
Zo schrijf je onder andere dat "We hebben van de heer Leers gezien dat de stad Maastricht na jaren van achteruitgang van het leefklimaat waar vooruit gaat." Dat lijkt me aanknopingspunten bieden. Waaraan hebben we dat gezien? Wat was de rol van Leers daarin? Hoe zou hij dit kunnen vertalen in een succesvol landelijk politicusschap?
Die vergelijking met Cohen is overigens snel klaar, aangezien Cohen nooit Ajax financieel heeft gesteund, en nooit woonwagenbewoners de kans gegeven om zich te onttrekken van belastingregels.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 11:33 schreef Parabola het volgende:
Is de NLse politieke spoeling dan werkelijk zo dun dat deze twee (op zichzelf magere, want erg voor de hand liggende) wapenfeiten iemand al outstanding maken? En kom me niet weer met vergelijkingen met Cohen of van Buitenen.
Wat door velen(?) geuit is heb ik niet geuit. Even teruglezen leert ook jou dat ik het heb gehad over ruim baan voor politici type Leers met oog voor de noodzakelijkheid van het principe van dubbele solidariteit dat pas werkelijk een samenleving bijeen houdt doordat het belastingbetalers verlost van het idee tot financiële melkkoeien gereduceerd te worden op wie dwang kan worden uitgeoefend terwijl wie zich asociaal opstelt met nogal wat weg kan komen.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 11:33 schreef Parabola het volgende:
Dus als ik je goed begrijp is het enige concrete punt dat je kunt noemen naast het stoppen met gedogen van de acitiviteiten op de Vinkenslag, het niet langer steunen van datgene wat evident al jaren niet gesteund had mogen worden en in menig andere gemeente al jaren niet meer gesteund wordt. Dat lijkt me eerlijk gezegd wat aan de magere kant, gezien de aanleiding tot dit topic, namelijk de door velen geuitte vurige wens tot een terugkeer van meneer Leers in de landelijke politiek.
De PvdA is niet de nederlandse politiek, als willen mensen dat nog wel eens verwarren als gevolg van een succesvol mediacratisch offensief. In Amsterdam worden mensen echter nog dagelijks met lokale de pappen en nathouden politiek geconfronteerd die tot voor kort eveneens opgeld deed in de paarse eenpartijstaat. Het komt mij voor dat mensen mogelijk wat te lang hebben moeten wachten voordat zij de resultaten van de kabinetten Balkenende waarnamen. Ik kan echter niet voor anderen spreken.quote:Is de NLse politieke spoeling dan werkelijk zo dun dat deze twee (op zichzelf magere, want erg voor de hand liggende) wapenfeiten iemand al outstanding maken?
Je hebt enkele namen ter bagatellisering gekregen. Daar zitten ook hedendaagse politici bij.quote:En kom me niet weer met vergelijkingen met Cohen of van Buitenen. Als je Leers hoog hebt zitten, durf je hem ongetwijfeld ook te vergelijken met politici die je wel kunt waarderen.
Cohen accepteerde de vrijstaat rondom de HJE Wenckenbachweg tot aan 30 september 2004quote:Op vrijdag 11 maart 2005 12:21 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Die vergelijking met Cohen is overigens snel klaar, aangezien Cohen nooit Ajax financieel heeft gesteund, en nooit woonwagenbewoners de kans gegeven om zich te onttrekken van belastingregels.
In Maastricht is minder de mediacratie gediend dan in Amsterdam. Niet de methode theemuts maar de voortvarende aanpak staat in Maastricht centraal.quote:En ook de quote van Leers zoals ik hierboven heb gepost komt wel overeen met "de boel bijelkaar houden"-tactiek van Cohen. Ook de diverse grote politie-acties in Amsterdam zijn vergelijkbaar met het grootste wapenfeit van Leers.
Wij zullen zien wat Job Cohen concreet gaat doen aan:quote:En zo zijn de verschillen tussen beide burgemeesters kleiner dan de holle retoriek doet vermoeden. Maar misschien komen er nog wat concrete voorbeelden van Leers, dus ik wil niet te snel oordelen.
Ik zag laatst 1 of ander idols-achtig-programma het heette alleen "grootmeesters". Maargoed daar ging het ook over de beste burgemeesters. Wat was dat nep zeg. Ik heb de winnaar niet gezien, maar het lijkt me vrij logisch dat Leers gewonnen heeft, dat kon je al zeggen op het moment dat ze gingen brainstormen over die uitzending. Wat een low-life-televisie zeg en dat moet zogenaamd intellectueel zijnquote:Op zaterdag 5 maart 2005 21:32 schreef _The_General_ het volgende:
Ik denk dat Gerd Leers een goede aanvulling zou zijn voor de Nederlandse politiek. Wat denken jullie van Leers? En hoe denken jullie dat hij zou functioneren in de landelijke politiek?
Ah, dus nog een overeenkomst.quote:Op zondag 13 maart 2005 00:50 schreef aryan8 het volgende:
[..]
Cohen accepteerde de vrijstaat rondom de HJE Wenckenbachweg tot aan 30 september 2004
Jaja, "voortvarende aanpak" en "methode theemuts". Als je afgeeft op de mediacratie, neem dan zelf niet dergelijke nietszeggende typeringen als methode theemuts over, want dat lijkt dan zo hypocriet.quote:[..]
In Maastricht is minder de mediacratie gediend dan in Amsterdam. Niet de methode theemuts maar de voortvarende aanpak staat in Maastricht centraal.
Hoho, jij beweert iets, en wanneer je die inhoudsloze stellingen niet kan onderbouwen, moeten anderen het tegendeel bewijzen? Zo werkt het niet.quote:Ik verwachts eerlijk gezegd niets anders dan een riedel voor AT5 en de VARA! die menig maal gereciteerd zal worden als bezweringsformule in Het Pa(ri)ool om Job Cohen en zijn partij populair te praten. Ik wacht op de voorbeelden die hier worden aangedragen om aan te tonen dat ik het mis heb.
Jij vergeet de Tokkies, Hells Angels, vele straatmoorden, Marokkanen die met kranzen voetballen op 4 mei, etc etc.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 12:21 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Die vergelijking met Cohen is overigens snel klaar, aangezien Cohen nooit Ajax financieel heeft gesteund, en nooit woonwagenbewoners de kans gegeven om zich te onttrekken van belastingregels.
En ook de quote van Leers zoals ik hierboven heb gepost komt wel overeen met "de boel bijelkaar houden"-tactiek van Cohen. Ook de diverse grote politie-acties in Amsterdam zijn vergelijkbaar met het grootste wapenfeit van Leers.
En zo zijn de verschillen tussen beide burgemeesters kleiner dan de holle retoriek doet vermoeden. Maar misschien komen er nog wat concrete voorbeelden van Leers, dus ik wil niet te snel oordelen.
De HellsAngels en de Tokkies vind ik nog het minst erg. Laat ik het sterker formuleren, die groepen accepteer ik. Die andere totaal niet!quote:Op woensdag 16 maart 2005 23:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Jij vergeet de Tokkies, Hells Angels, vele straatmoorden, Marokkanen die met kranzen voetballen op 4 mei, etc etc.
Het was van de VARA!. Uiteraard won PvdA's Job Cohen punten onder andere dankzij de jury die er een cijfertoekenning op na hield om Cohen terug in de race te brengen die voor niet sociaaldemocraten en niet paarse VVD-ers onnavolgbaar was.quote:Op woensdag 16 maart 2005 21:59 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik zag laatst 1 of ander idols-achtig-programma het heette alleen "grootmeesters". Maargoed daar ging het ook over de beste burgemeesters. Wat was dat nep zeg. Ik heb de winnaar niet gezien, maar het lijkt me vrij logisch dat Leers gewonnen heeft, dat kon je al zeggen op het moment dat ze gingen brainstormen over die uitzending. Wat een low-life-televisie zeg en dat moet zogenaamd intellectueel zijn![]()
Een slappe reactie Aaaah. Ik trek Leers niet in twijfel, beaam zelfs zijn voornaamste wapenfeit. Ik vind dat de beste man het goed heeft gedaan rond de Vinkenslag. Tegelijkertijd constateer ik dat de man razend populair is, en daar verbaas ik mij over. Want ik begrijp niet op welke daden (kennelijk acht jij daden ook belangrijker dan woorden) deze populariteit gestoeld is. Daar zoek ik naar en ik krijg maar geen antwoord. Niet ik trek Leers in twijfel, maar degenen die zo omslachtig om de brij heen draaien. Misschien kun jij die impasse doorbreken door eens wat concrete daden van Leers te noemen. Als hij echt zo geweldig is, kan dat toch niet moeilijk zijn?quote:Op woensdag 16 maart 2005 23:16 schreef Aaahikwordgek het volgende:
De bekende taktiek wordt hier toegepast. Leers wordt in twijfel getrokken en linkse pvda-sniffers gaan vragen stellen waar die allemaal zo goed in zou zijn. Daden i.p.v. woorden zou ik zeggen! Dit in tegenstelling tot Cohen. Next!
Heeft die laffe cohen echt in dat idolsachtige-programma gewonnen?quote:Op donderdag 17 maart 2005 08:37 schreef sjun het volgende:
[..]
Het was van de VARA!. Uiteraard won PvdA's Job Cohen punten onder andere dankzij de jury die er een cijfertoekenning op na hield om Cohen terug in de race te brengen die voor niet sociaaldemocraten en niet paarse VVD-ers onnavolgbaar was.
VARA! en intellectueel... ter bediening van meer intellectuele wensen wordt de VPRO gebruikt. Daar is men wat rekkelijker in de sociaaldemocratische leer.
[afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |