Nu wachten op de reacties.quote:Hallo partei van wouter der bos,
hoe staat jullie clup tegenovr turkeie die graag bij de eu ofzo wildt?
en ze heben t dan faak over ene cyprus, ik weet nie wie die cyprus is,
maar heeft dat infloet op het jullie stantpunt tegenover tukeie en de
eu?
med vrendeleike groetn,
Gneis van der Meer
part time drukpersonderhaud esed soest / deeltijd drukwerktechologie
Jo.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 13:51 schreef Monidique het volgende:
Aight.
Sexy weermannen vond je beter? Of had je liever "Ode aan Dora" gezien?quote:Op zaterdag 5 maart 2005 14:05 schreef DrWolffenstein het volgende:
Kan de JdW-generator niet wat beters dan de huidige TT verzinnen. Deze is niets
Dragelijk ja, tolereerbaar nee.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 14:11 schreef George-Butters het volgende:
Dora stinkt uit zijn kut. Ik vind deze tt wel dragelijk
Dan valt Amerika Iran helemaal binnen.quote:Iran dreigt Europa en VS met oliecrisis
Iran heeft gedreigd met een oliecrisis, als de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties besluit om het land op het matje te roepen vanwege diens omstreden atoomprogramma. De Verenigde Staten en Europa zullen als eersten de gevolgen van zo'n crisis ondervinden, zei de Iraanse toponderhandelaar Hassan Rohani.
Iran, dat een van de grootste olieproducenten in de wereld is, wil voorkomen dat de Europese Unie en Amerika aan de VN-Veiligheidsraad vragen om een onderzoek naar het atoomprogramma van het land.
Volgens de Iraanse onderhandelaar spelen de landen met vuur als ze naar de Veiligheidsraad stappen. Europa stuurt aan op politieke zelfmoord, waarschuwde Rohani. Woensdag voegden de Europese landen zich bij de Verenigde Staten in hun kritiek op Iran.
Belofte
Europa en de Verenigde Staten verdenken Iran ervan in het geheim kernwapens te ontwikkelen. Het regime in Teheran zou zich niet houden aan de belofte dat het niet langer uranium verrijkt.
Amerika verdenkt Iran al langer dat het aan de productie van atoomwapens werkt. In zijn inauguratiereden noemde de Amerikaanse president George W. Bush de Islamitische republiek de grootste sponsor van het terrorisme. Iran behoort volgens Amerika tot de 'as van het kwaad'.
Spionage
Vorige maand schreef de Amerikaanse krant Washington Post dat Amerikaanse spionagevliegtuigen al bijna een jaar het Iraanse luchtruim doorkruizen, op zoek naar bewijzen voor een nucleair programma.
Maar Iran blijft ontkennen atoomwapens te hebben of te ontwikkelen. De nucleaire activiteiten van het land zouden uitsluitend gericht zijn op vreedzame activiteiten, zoals het opwekken van stroom. Volgens Amerika is dat een smoes.
Dat dit al überhaupt mogelijk was....quote:'Snel einde aan declareren wapen na overval'
Er moet onmiddellijk een einde komen aan de situatie dat misdadigers wapens en bivakmutsen die zijn gebruikt bij een overval kunnen aftrekken van de opbrengsten die zij met hun criminele activiteiten behaalden, vinden CDA en PvdA. De partijen vinden de aanpak van CDA-minister Piet Hein Donner van Justitie veel te slap.
Donner stelt in antwoord op kamervragen dat hij met het Openbaar Ministerie zal 'overleggen hoe bepaalde regels kunnen worden aangescherpt'. Maar dat vinden CDA en PvdA volstrekt onvoldoende.
Daarom willen zij zelf hun verantwoordelijkheid nemen en met een wetsvoorstel komen dat een einde maakt aan deze 'zotte' situatie, zegt CDA-kamerlid Sybrand van Haersma Buma in De Telegraaf.
Henneploods
Op dit moment stelt de wet dat de financiële situatie van een misdadiger na afrekening met Justitie hetzelfde moet zijn als voor het gepleegde misdrijf. Criminelen kunnen de kosten die zij maken voor het plegen van een misdrijf, zoals wapens, maar ook de huur van een henneploods, aftrekken van de winst die zij met hun activiteiten hebben gemaakt. Hierdoor hoeven zij minder terug te betalen aan Justitie.
In januari reeg een overvaller uit Roermond een vergoeding van 2.000 euro voor de aanschaf van het pistool dat hij gebruikte bij een bankberoving. De man moest de buit van 6.600 euro terugbetalen, maar Justitie bracht de kosten voor de aanschaf van het wapen hierop in mindering.
Zo das best schokkend nieuws. Er hoeft maar iets te gebeuren in de olieproductie of de prijs rijst de pan uit; want op olie zit een slechte vraag-aanbod verhouding. Als de prijzen enorm stijgen zal de olieconsumptie bijna niet afnemen. Ik denk trouwens niet dat de Amerikanen de capaciteit hebben om Iran binnen te vallen. Overigens is het maar de vraag of een land binnenvallen dat olie heeft de productie van olie doet vergroten. Irak heeft de 2e wereldolievoorraad, maar de productie zit twee jaar na de inval in Irak nog steeds op een dramatisch dieptepunt.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 15:34 schreef sizzler het volgende:
[..]
Dan valt Amerika Iran helemaal binnen.
Dat doen ze toch al met bombardementen enzo?quote:Op zaterdag 5 maart 2005 16:08 schreef Monidique het volgende:
Amerika valt Iran niet binnen, dat is zelfmoord, maar ik verwacht wel dat Israëlsnel Iran zal aanvallen.
Wat voor gevolgen zal dat dan hebben denk je? Ook een grote strop voor de Iraanse economie? Het volk komt in opstand?quote:Op zaterdag 5 maart 2005 16:34 schreef zakjapannertje het volgende:benieuwd hoelang Iran het gaat volhouden zonder olie-export
ze hebben meende ik ergens gehoord te hebben geen of iig te weinig olieverwerkende industrie, ze kunnen dus geen of iig te weinig benzine maken ed. en benzine schijnt daar nu goedkoper te zijn dan water, ook met warmtetoestellen denk ik zal olieprodukten gebruikt worden, en vd exportverdiensten koopt men industriegoederen ed. in oa het Westen waar men zelf niet de kennis en middelen voor heeft, dus het zal voor Iran heel moeilijk worden om zonder olie-export te leven, het dus een staaltje blufpoker denk ik van die Iranierquote:Op zaterdag 5 maart 2005 16:36 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat voor gevolgen zal dat dan hebben denk je? Ook een grote strop voor de Iraanse economie? Het volk komt in opstand?
Aha, maar wat denk jij: is Iraanse olie voor Amerika belangrijker dan Amerikaans geld voor Iran?quote:Op zaterdag 5 maart 2005 16:48 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
ze hebben meende ik ergens gehoord te hebben geen of iig te weinig olieverwerkende industrie, ze kunnen dus geen of iig te weinig benzine maken ed. en benzine schijnt daar nu goedkoper te zijn dan water, ook met warmtetoestellen denk ik zal olieprodukten gebruikt worden, en vd exportverdiensten koopt men industriegoederen ed. in oa het Westen waar men zelf niet de kennis en middelen voor heeft, dus het zal voor Iran heel moeilijk worden om zonder olie-export te leven, het dus een staaltje blufpoker denk ik van die Iranier
Amerika kan 130 dagen zonder constante olietoevoer, maar voor het einde van de reserve zullen de eerste Amerikaanse pantserdivisies de olietoevoer van Iran gedwongen verzekerd hebben.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 16:54 schreef pberends het volgende:
[..]
Aha, maar wat denk jij: is Iraanse olie voor Amerika belangrijker dan Amerikaans geld voor Iran?
'Amerikanen schoten met opzet op Italiaanse'quote:Amerikaanse soldaten schoten met opzet op Giuliana Sgrena, de journaliste die na een maand gijzeling gisteren in Irak werd vrijgelaten. Dat zegt Pier Scolari, partner van Sgrena. Hij beweert dat Amerika niet wilde dat Sgrena haar verblijf in Irak zou overleven, omdat ze 'belangrijke informatie' had verzameld. Bij de schietpartij kwam een Italiaanse veiligheidsagent om.
Dat zal bestwel. Amerika is zelf (nog) een van de grootste olie-producenten, alleen ze hebben weinig voorraad over. Maar de vraag is waarom ze niet een land als Irak of Iran compleet platgebombadeerd hebben puur voor olie.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 16:58 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Amerika kan 130 dagen zonder constante olietoevoer, maar voor het einde van de reserve zullen de eerste Amerikaanse pantserdivisies de olietoevoer van Iran gedwongen verzekerd hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |