Afgaande die opmerking over de penalty, denk ik niet dat Chen zelf voetbalt.quote:Op donderdag 3 maart 2005 14:39 schreef mitt het volgende:
Voetbal je zelf Chen?
Ja, dat is het ergequote:Op donderdag 3 maart 2005 14:39 schreef mitt het volgende:
Voetbal je zelf Chen?
Er wordt in principe dan gefloten omdat een speler die buiten de lijnen is niet zonder toestemming terug binnen de lijnen mag komen. Op de zijkanten van het veld geldt dat ook, maar daar doet men er niet zo moeilijk over logischerwijs, omdat spelers anders wel erg beperkt zijn in hun bewegingsvrijheid daar.quote:Op donderdag 3 maart 2005 14:39 schreef sir_dalord het volgende:
goed topique [14.gif]
Wat ik me al tijden afvraag is het volgende:
Als een speler over de achterlijn stapt in het strafschopgebied, dan doet hij zogezegd niet mee met het spel en kan daarom ook geen buitenspel staan. Maar wat als hij dan in diezelfde aanval vervolgens weer terug het veld in komt en daardoor kan scoren? Wordt er dan afgefloten, want hij stond eerst niet buitenspel omdat hij buiten het veld stond.
Als een speler buiten het veld gaat moet hij toestemming van de scheids krijgen om er weer in te mogen.quote:Op donderdag 3 maart 2005 14:39 schreef sir_dalord het volgende:
goed topique [14.gif]
Als een speler over de achterlijn stapt in het strafschopgebied, dan doet hij zogezegd niet mee met het spel en kan daarom ook geen buitenspel staan. Maar wat als hij dan in diezelfde aanval vervolgens weer terug het veld in komt en daardoor kan scoren? Wordt er dan afgefloten, want hij stond eerst niet buitenspel omdat hij buiten het veld stond.
Je was me voor..quote:Op donderdag 3 maart 2005 14:43 schreef Zzyzx het volgende:
[..]
Er wordt in principe dan gefloten omdat een speler die buiten de lijnen is niet zonder toestemming terug binnen de lijnen mag komen. Op de zijkanten van het veld geldt dat ook, maar daar doet men er niet zo moeilijk over logischerwijs, omdat spelers anders wel erg beperkt zijn in hun bewegingsvrijheid daar.
dus, als het spel doorgaat en als gevolg van die aanval een voorzet komt vanaf de achterlijn en hij stapt het veld weer in, dan staat hij geen buitenspel?quote:Op donderdag 3 maart 2005 14:44 schreef Da_Sandman het volgende:
Zolang de betreffende speler zich niet met het spel bemoeit tijdens het teruglopen van zijn postie buiten het speelveld naar een positie in het speelveld alwaar hij geen buitenspel meer staat, is er geen sprake van buitenspel. In alle andere gevallen wel, zodra de speler namelijk een stap in het veld zet staat ie buitenspel. Ook al is de bal al gespeeld.
Overtredingen die met een waarschuwingquote:Op donderdag 3 maart 2005 14:45 schreef Da_Sandman het volgende:
Bij het verlaten van het veld bij de achterlijn hoeft de speler geen toestemming te vragen weer terug te keren...
Als er een penalty genomen word moet er door de spelers 9.15 meter afstand genomen worden. Dat rondje geeft die afstand aan.quote:Op donderdag 3 maart 2005 15:06 schreef Poerkie het volgende:
Wat ik me altijd al afvraag. Wat doet dat halve rondje voor de lijn bij het doel?
Ik wou het net zeggen.quote:Op donderdag 3 maart 2005 14:51 schreef devv05 het volgende:
Sowieso is dat niet relevant omdat volgens de nieuwe regels alleen de speler waar de bal naartoe gaat buitenspel kan staan en niet een speler die in een buitenspelpositie staat maar niet deelneemt aan het spel.
Lijkt mij toch duidelijk ? Een achterlijn is een afscheiding van het speelveld. Strikt volgens deze regels zou je als speler dus een gele kaart kunnen krijgen als je door een sliding buiten het veld komt en dan zonder toestemming weer terug loopt op het veldquote:Op donderdag 3 maart 2005 14:55 schreef Thieske het volgende:
6. het speelveld (opnieuw) betreedt zonder
toestemming van de scheidsrechter;
Staat niks bij over achterlijnen of iets dergelijks.
neequote:Op donderdag 3 maart 2005 15:06 schreef gohan16 het volgende:
Iets onduidelijk over voetbal?
lees: http://fifaworldcup.yahoo.com/releases/en/lotg2004_en.pdf
Ach, ik snapte bij de D'tjes het buitenspel nietquote:
't Is in elk geval geen corner (zoals bijv. bij een eigen doelpunt uit een inworp), want je kunt scoren uit een doeltrap (wel moeilijk natuurlijkquote:
9.15 meter van de cornervlag... (of dat vakje).quote:Op donderdag 3 maart 2005 19:02 schreef Djekko het volgende:
Tussen de zijkant van het strafschopgebied en de zijlijn zit meestal een streepje ter hoogte van de achterlijn. Iemand die weet waar dat voor dient?
quote:Op donderdag 3 maart 2005 19:00 schreef brighton het volgende:
[..]
Ach, ik snapte bij de D'tjes het buitenspel nietDeze regel kende ik ook niet
(voetbal ook niet meer
)
7,50 dacht ikquote:Op donderdag 3 maart 2005 19:06 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
9.15 meter van de cornervlag... (of dat vakje).
Tegen de arm snap ik niet helemaal? Maar je mag wel tegen een speler aangooien vanuit een ingooi zodat hij via hem uitgaat.quote:Op donderdag 3 maart 2005 22:27 schreef tong80 het volgende:
Mag een speler met opzet tegen de arm gooien van de tegenstander om een corner te forceren ?
ALS hij hem uittrapt dan is het gewoon een doelpunt.quote:Op donderdag 3 maart 2005 18:53 schreef tong80 het volgende:
De keeper trapt uit. Maar het waait zo hard dat de bal eerst buiten het strafschopgebied is geweest maar vervolgens door de wind wordt teruggeblazen en in het doel verdwijnt.
Is het dan een correcte goal ?
quote:Op donderdag 3 maart 2005 14:39 schreef sir_dalord het volgende:
goed topique [14.gif]
Blijkbaar wel want je kan over de achterlijn stappen om buitenspel te ontwijkenquote:Op vrijdag 4 maart 2005 15:40 schreef fayakill het volgende:
[..]
Je bent in de war...als je de achterlijn over stapt doe je nog steeds mee aan het spel, waarschijnlijk staan de verdedigers van de tegenpartij VOOR hem, dus hij staat buitenspel.
Het "spel" (in buitenspel) wordt begrensd door de laatste verdediger, niet door de achterlijn.
Denk eens na, als je buiten de lijnen opeens geen buitenspel zou kunnen staan, zou je gewoon constant een mannetje daar kunnen laten, dan zou Ruud voortaan conditietraining kunnen skippen![]()
Zo moeilijk is buitenspel toch niet![]()
Daar maakte ik vaak gebruik van verdedigers weten dat vaak niet eens. Onze keeper trapte ver uit en ik ging gewoon achter de verdedigers staan die dachten dat ik buitenspel stond.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 16:44 schreef Henkie0208 het volgende:
Iedereen weet vast al wel dat je bij een ingooi niet buitenspel kunt staan, maar wist iedereen ook dat je bij een uitrap (nadat de bal achter de doellijn is geweest) door de keeper ook niet buitenspel kunt staan!?
Veel mensen weten dit ook niet
Je mag er met z'n elven gaan staan alsje wil.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 18:50 schreef jpzegthallo het volgende:
Een aftrap hoeft niet met 2 mensen genomen te worden toch?
Die kende ik zelfs niet.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 02:48 schreef BramK het volgende:
wat gebeurt er als je met een inworp de bal in je eigen doel gooit ?
....
SPOILER![]()
het is een hoekschop![]()
quote:Op zaterdag 5 maart 2005 03:01 schreef golfer het volgende:
[..]
Die kende ik zelfs niet.
Is dat echt zo?
Ja, dat was toen zo stom vorig seizoen in Engeland, toen die speler de bal ingooide en die keeper over de bal heen stapte, waardoor hij het doel in rolde. Bij dat "er overheen stappen" raakte de keeper de bal nog net, met als gevolg dat het gewoon een goal was, terwijl als hij hem niet had geraakt het dus geen goal was geweestquote:
Nee hoor, net als bij een inworp en hoekschop kun je bij een doeltrap niet buitenspel staan.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 03:04 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Dat buitenspel niet telt bij een doeltrap is geloof ik niet zo daarentegen.
quote:Op zaterdag 5 maart 2005 21:24 schreef -Vaduz- het volgende:
Klopt, die situatie kan ik me nog goed herinneren.
Mag niet..quote:Op zaterdag 5 maart 2005 18:41 schreef furanku het volgende:
Als de keeper moet uittrappen nadat de bal over de achterlijn is geweest.. de keeper speelt de bal naar jou en jij pikt hem op in het 16 meter gebied, mag dat? Ik wacht altijd tot de bal net op / over de lijn is, maar ik ben aan het twijfelen gebracht door iemand![]()
Ik weet niet of dat wel mag. Aangezien ik in een wedstrijd is moest gooien, en een tegenstander ging voor me staan en ik gooide express tegen zijn hoofd aan, zodat ie weer uitging en dat hij dan wel weg zou gaan. Maar toen kregen zij een vrije trap.quote:Op donderdag 3 maart 2005 22:51 schreef Chen het volgende:
[..]
Tegen de arm snap ik niet helemaal? Maar je mag wel tegen een speler aangooien vanuit een ingooi zodat hij via hem uitgaat.
Dat laatste wat je zegt kan nooit kloppen. Want aangezien als je de bal trapt achter de bal staat, kan je nooit buitenspel staanquote:Op zondag 6 maart 2005 15:33 schreef RayMania het volgende:
Gister een goed voorbeeld bij de strafschap van Hoogendorp.
Hij schopte tegen de keeper en scoorde, dat mag wel.
Als het via de pal was gegaan telde die niet (buitenspel dan).
Ja, want de bal moet door minimaal 2 spelers geraakt zijn alvorens het een geldig doelpunt is. De nemer en de keeper maakt 2, dus is het een geldig doelpuntquote:Op zondag 6 maart 2005 19:36 schreef heiden6 het volgende:
Als je bij een indirecte vrije trap op goal schiet, en de bal gaat erin via de keeper, telt het doelpunt dan?
Dat slaat nergens op natuurlijk.. Als jij de bal reglementair in het veld brengt horen zij nooit een vrij trap te krijgen..quote:Ik weet niet of dat wel mag. Aangezien ik in een wedstrijd is moest gooien, en een tegenstander ging voor me staan en ik gooide express tegen zijn hoofd aan, zodat ie weer uitging en dat hij dan wel weg zou gaan. Maar toen kregen zij een vrije trap.