Ach, ik snapte bij de D'tjes het buitenspel nietquote:
't Is in elk geval geen corner (zoals bijv. bij een eigen doelpunt uit een inworp), want je kunt scoren uit een doeltrap (wel moeilijk natuurlijkquote:
9.15 meter van de cornervlag... (of dat vakje).quote:Op donderdag 3 maart 2005 19:02 schreef Djekko het volgende:
Tussen de zijkant van het strafschopgebied en de zijlijn zit meestal een streepje ter hoogte van de achterlijn. Iemand die weet waar dat voor dient?
quote:Op donderdag 3 maart 2005 19:00 schreef brighton het volgende:
[..]
Ach, ik snapte bij de D'tjes het buitenspel nietDeze regel kende ik ook niet
(voetbal ook niet meer
)
7,50 dacht ikquote:Op donderdag 3 maart 2005 19:06 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
9.15 meter van de cornervlag... (of dat vakje).
Tegen de arm snap ik niet helemaal? Maar je mag wel tegen een speler aangooien vanuit een ingooi zodat hij via hem uitgaat.quote:Op donderdag 3 maart 2005 22:27 schreef tong80 het volgende:
Mag een speler met opzet tegen de arm gooien van de tegenstander om een corner te forceren ?
ALS hij hem uittrapt dan is het gewoon een doelpunt.quote:Op donderdag 3 maart 2005 18:53 schreef tong80 het volgende:
De keeper trapt uit. Maar het waait zo hard dat de bal eerst buiten het strafschopgebied is geweest maar vervolgens door de wind wordt teruggeblazen en in het doel verdwijnt.
Is het dan een correcte goal ?
quote:Op donderdag 3 maart 2005 14:39 schreef sir_dalord het volgende:
goed topique [14.gif]
Wat ik me al tijden afvraag is het volgende:
Als een speler over de achterlijn stapt in het strafschopgebied, dan doet hij zogezegd niet mee met het spel en kan daarom ook geen buitenspel staan. Maar wat als hij dan in diezelfde aanval vervolgens weer terug het veld in komt en daardoor kan scoren? Wordt er dan afgefloten, want hij stond eerst niet buitenspel omdat hij buiten het veld stond.
Blijkbaar wel want je kan over de achterlijn stappen om buitenspel te ontwijkenquote:Op vrijdag 4 maart 2005 15:40 schreef fayakill het volgende:
[..]
Je bent in de war...als je de achterlijn over stapt doe je nog steeds mee aan het spel, waarschijnlijk staan de verdedigers van de tegenpartij VOOR hem, dus hij staat buitenspel.
Het "spel" (in buitenspel) wordt begrensd door de laatste verdediger, niet door de achterlijn.
Denk eens na, als je buiten de lijnen opeens geen buitenspel zou kunnen staan, zou je gewoon constant een mannetje daar kunnen laten, dan zou Ruud voortaan conditietraining kunnen skippen![]()
Zo moeilijk is buitenspel toch niet![]()
Daar maakte ik vaak gebruik van verdedigers weten dat vaak niet eens. Onze keeper trapte ver uit en ik ging gewoon achter de verdedigers staan die dachten dat ik buitenspel stond.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 16:44 schreef Henkie0208 het volgende:
Iedereen weet vast al wel dat je bij een ingooi niet buitenspel kunt staan, maar wist iedereen ook dat je bij een uitrap (nadat de bal achter de doellijn is geweest) door de keeper ook niet buitenspel kunt staan!?
Veel mensen weten dit ook niet
Je mag er met z'n elven gaan staan alsje wil.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 18:50 schreef jpzegthallo het volgende:
Een aftrap hoeft niet met 2 mensen genomen te worden toch?
Die kende ik zelfs niet.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 02:48 schreef BramK het volgende:
wat gebeurt er als je met een inworp de bal in je eigen doel gooit ?
....
SPOILER![]()
het is een hoekschop![]()
quote:Op zaterdag 5 maart 2005 03:01 schreef golfer het volgende:
[..]
Die kende ik zelfs niet.
Is dat echt zo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |