abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25348000
Ik heb het zelf een keer wat geprobeert bij een vrijtrap van de tegenstander.

Omdat de vrijtrap in 2 moest worden genomen hebben wij het volgende gedaan.
Ik ben achter de doellijn gaan staan. En derest van de spelers op 9.15m van de bal.
Tussen mij en de muur allemaal tegenstanders. Alleen om dat ik achter de doellijn stond was het geen buitenspel.
Omdat je dan alsnog mee doet aan het spel. Was ik nou aan de andere kant van de paal gaan staan dan was het wel buitenspel geweest.

Zo ook bij een aanval. En dit is een keer gebeurt tijdens een wedstrijd van Barcalona. Stoikov was buiten de lijnen gaan staan hij stond bij de grens rechter. En de bal werd zijn richting in gespeeld en hij mog doorgaan.
Er is altijd onduidelijk heid over dit punt.

Maar officieel word er door gespeelt. Omdat als je buiten de lijnen staat je niet mee deelt aan het spel. Behalve als je in het doel gaat staan. Want dan deel je wel mee aan het spel.

Overgens zal er de ene keer wel worden gefloten en de andere keer niet. Grote kans dat bij een amateur wedstrijd word afgefloten omdat het daar nooit eerlijk aan toe gaat bij het flaggen (zijn namelijk mensen van de club zelf)
Niet geschoten is altijd mis, nee heb je ja kun je krijgen
  donderdag 3 maart 2005 @ 18:38:44 #27
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_25349605
Waarom moet de 4e man aan het publiek duidelijk maken hoeveel minuten er extra er aankomen zodat iedereen weet waar die aan toe is? En waarom mogen tegelijkertijd de scoreborden niet langer doorlopen dan 90 minuten, zodat de informatievoorziening van de 4e man aangaande de extra tijd zijn waarde geheel verliest?
  Trouwste user 2022 donderdag 3 maart 2005 @ 18:53:20 #28
7889 tong80
Spleenheup
pi_25349891
De keeper trapt uit. Maar het waait zo hard dat de bal eerst buiten het strafschopgebied is geweest maar vervolgens door de wind wordt teruggeblazen en in het doel verdwijnt.

Is het dan een correcte goal ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_25349919
Volgens mij hoeft ie niet eens eerst buiten zijn geweest als niemand anders hem raakt, maar ik kan me vergissen.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  Trouwste user 2022 donderdag 3 maart 2005 @ 18:57:58 #30
7889 tong80
Spleenheup
pi_25349952
Dat bedoel ik. Je weet het niet zeker

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_25349988
Als hij buiten het strafschop gebied geweest is dan telt ie zeker. Tenminste zou niet weten waarom niet. Maar als de keeper er hem in een keer in schiet dan zou ik het niet weten.
pi_25350003
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 14:41 schreef Chen het volgende:

[..]

Ja, dat is het erge
Ach, ik snapte bij de D'tjes het buitenspel niet Deze regel kende ik ook niet (voetbal ook niet meer )
  donderdag 3 maart 2005 @ 19:02:35 #33
95275 Djekko
Wat nou ondertitel
pi_25350041
Tussen de zijkant van het strafschopgebied en de zijlijn zit meestal een streepje ter hoogte van de achterlijn. Iemand die weet waar dat voor dient?
Amsterdam had het, Eindhoven heeft het en Rotterdam heeft geen flauw benul waar het over gaat
pi_25350065
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 18:57 schreef tong80 het volgende:
Dat bedoel ik. Je weet het niet zeker

't Is in elk geval geen corner (zoals bijv. bij een eigen doelpunt uit een inworp), want je kunt scoren uit een doeltrap (wel moeilijk natuurlijk ). Dus als ie niet telt is het óvernemen.
pi_25350100
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 19:02 schreef Djekko het volgende:
Tussen de zijkant van het strafschopgebied en de zijlijn zit meestal een streepje ter hoogte van de achterlijn. Iemand die weet waar dat voor dient?
9.15 meter van de cornervlag... (of dat vakje).
pi_25352232
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 19:00 schreef brighton het volgende:

[..]

Ach, ik snapte bij de D'tjes het buitenspel niet Deze regel kende ik ook niet (voetbal ook niet meer )
je maakt het wel een stuk draagbaarder voor mij
[14.gif]
pi_25352248
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 19:06 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

9.15 meter van de cornervlag... (of dat vakje).
7,50 dacht ik
[14.gif]
  Trouwste user 2022 donderdag 3 maart 2005 @ 22:27:35 #38
7889 tong80
Spleenheup
pi_25353489
Mag een speler met opzet tegen de arm gooien van de tegenstander om een corner te forceren ?

pi_25354017
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 22:27 schreef tong80 het volgende:
Mag een speler met opzet tegen de arm gooien van de tegenstander om een corner te forceren ?

Tegen de arm snap ik niet helemaal? Maar je mag wel tegen een speler aangooien vanuit een ingooi zodat hij via hem uitgaat.
[14.gif]
pi_25363899
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 18:53 schreef tong80 het volgende:
De keeper trapt uit. Maar het waait zo hard dat de bal eerst buiten het strafschopgebied is geweest maar vervolgens door de wind wordt teruggeblazen en in het doel verdwijnt.

Is het dan een correcte goal ?

ALS hij hem uittrapt dan is het gewoon een doelpunt.
Bij een achterbal dan is het ook gewoon een doelpunt. Want je mag als speler de bal niet in de 16 meter raken. Dus al zou de keeper hem dan zelf in het doel schieten is het een doelpunt.
Niet geschoten is altijd mis, nee heb je ja kun je krijgen
  vrijdag 4 maart 2005 @ 15:40:48 #41
104895 fayakill
echt werie
pi_25364757
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 14:39 schreef sir_dalord het volgende:
goed topique [14.gif]
Wat ik me al tijden afvraag is het volgende:

Als een speler over de achterlijn stapt in het strafschopgebied, dan doet hij zogezegd niet mee met het spel en kan daarom ook geen buitenspel staan. Maar wat als hij dan in diezelfde aanval vervolgens weer terug het veld in komt en daardoor kan scoren? Wordt er dan afgefloten, want hij stond eerst niet buitenspel omdat hij buiten het veld stond.

Je bent in de war...als je de achterlijn over stapt doe je nog steeds mee aan het spel, waarschijnlijk staan de verdedigers van de tegenpartij VOOR hem, dus hij staat buitenspel.
Het "spel" (in buitenspel) wordt begrensd door de laatste verdediger, niet door de achterlijn.

Denk eens na, als je buiten de lijnen opeens geen buitenspel zou kunnen staan, zou je gewoon constant een mannetje daar kunnen laten, dan zou Ruud voortaan conditietraining kunnen skippen

Zo moeilijk is buitenspel toch niet
Megumi, Crystal k. en Papa Bouba Diop van Fulham
--gedeelte sig verwijderd door FA, niet terugplaatsen--
pi_25364813
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 15:40 schreef fayakill het volgende:

[..]

Je bent in de war...als je de achterlijn over stapt doe je nog steeds mee aan het spel, waarschijnlijk staan de verdedigers van de tegenpartij VOOR hem, dus hij staat buitenspel.
Het "spel" (in buitenspel) wordt begrensd door de laatste verdediger, niet door de achterlijn.

Denk eens na, als je buiten de lijnen opeens geen buitenspel zou kunnen staan, zou je gewoon constant een mannetje daar kunnen laten, dan zou Ruud voortaan conditietraining kunnen skippen

Zo moeilijk is buitenspel toch niet
Blijkbaar wel want je kan over de achterlijn stappen om buitenspel te ontwijken
pi_25365042
Gelukkig hoef je niet altijd toestemming te vragen om het veld in te komen, anders had er een hele mooie goal van Cruijff tegen Den Haag nooit gemaakt geweest.
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_25365688
Iedereen weet vast al wel dat je bij een ingooi niet buitenspel kunt staan, maar wist iedereen ook dat je bij een uitrap (nadat de bal achter de doellijn is geweest) door de keeper ook niet buitenspel kunt staan!?

Veel mensen weten dit ook niet
  Trouwste user 2022 vrijdag 4 maart 2005 @ 18:41:00 #45
7889 tong80
Spleenheup
pi_25367147
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 16:44 schreef Henkie0208 het volgende:
Iedereen weet vast al wel dat je bij een ingooi niet buitenspel kunt staan, maar wist iedereen ook dat je bij een uitrap (nadat de bal achter de doellijn is geweest) door de keeper ook niet buitenspel kunt staan!?

Veel mensen weten dit ook niet
Daar maakte ik vaak gebruik van verdedigers weten dat vaak niet eens. Onze keeper trapte ver uit en ik ging gewoon achter de verdedigers staan die dachten dat ik buitenspel stond.

pi_25367278
Een aftrap hoeft niet met 2 mensen genomen te worden toch?
  Trouwste user 2022 vrijdag 4 maart 2005 @ 18:53:40 #47
7889 tong80
Spleenheup
pi_25367329
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 18:50 schreef jpzegthallo het volgende:
Een aftrap hoeft niet met 2 mensen genomen te worden toch?
Je mag er met z'n elven gaan staan alsje wil.

pi_25375785
wat gebeurt er als je met een inworp de bal in je eigen doel gooit ?

....

SPOILER

het is een hoekschop
MILAN CL WINNER 2002-2003 !!
  zaterdag 5 maart 2005 @ 03:01:46 #49
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_25375843
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 02:48 schreef BramK het volgende:
wat gebeurt er als je met een inworp de bal in je eigen doel gooit ?

....

SPOILER

het is een hoekschop
Die kende ik zelfs niet.
Is dat echt zo?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_25375857
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 03:01 schreef golfer het volgende:

[..]

Die kende ik zelfs niet.
Is dat echt zo?

Dat buitenspel niet telt bij een doeltrap is geloof ik niet zo daarentegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')