in dat geval veel succes morgenquote:Op donderdag 3 maart 2005 00:53 schreef du_ke het volgende:
Je had ook het verkeerde nummer.
En het AZG heet tegenwoordig het UMCG.maar ik ga lekker pitten morgen een drukke dag.
staat het op jouw naam? krijgen we nu een wedstrijd waarbij het modje met het eerste slotje een bokaal wint?quote:Op donderdag 3 maart 2005 00:55 schreef sizzler het volgende:
POL #534 Nu eens niet Johan
Kortste slowchat ooit.
Ik als TS heb hem er om gevraagd.quote:Op donderdag 3 maart 2005 00:59 schreef zoalshetis het volgende:
staat het op jouw naam? krijgen we nu een wedstrijd waarbij het modje met het eerste slotje een bokaal wint?
lol ok! lachenquote:Op donderdag 3 maart 2005 01:20 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik als TS heb hem er om gevraagd.
RIP The Generalquote:Op donderdag 3 maart 2005 09:23 schreef sjun het volgende:
[afbeelding]
Gelukkig maakte hij de afgedwongen winst van 0-2 voor de beker op ADO nog mee.![]()
ik kan me inderdaad voorstellen dat dit niveau hem op het hart is geslagenquote:Op donderdag 3 maart 2005 09:23 schreef sjun het volgende:
[afbeelding]
Gelukkig maakte hij de afgedwongen winst van 0-2 voor de beker op ADO nog mee.![]()
Oe interressant zeg, de naam Jezus staat erin!! Die kennen we nog niet!quote:
quote:Op donderdag 3 maart 2005 10:25 schreef du_ke het volgende:! Wordt het eerst tijd voor wat nieuwe aanslagen.
Loopt er niet nog ergens een limburgse poedel rond?
http://nieuws.nl/bericht/5/55092quote:China beschuldigt de Verenigde Staten in een donderdag verschenen rapport van het ,,moedwillig afmaken" van duizenden buitenlandse burgers en het martelen van Iraakse gevangenen. Het rapport vormt een reactie op een maandag verschenen rapport waarin het Amerikaanse ministerie van buitenlandse zaken zoals elk jaar het Chinese mensenrechtenbeleid aan de kaak stelt.
Zie sig.quote:Op donderdag 3 maart 2005 11:13 schreef Monidique het volgende:
Ach ja, Hitler en Stalin roepen emoties op. Wilders ook. Wat dat betreft is die lange teen toch daadwerkelijk een creatie van jouw subjectieve waarheidsbeleving.
Sick dude, sick.quote:Op donderdag 3 maart 2005 11:17 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://nieuws.nl/bericht/5/55092
Elke dag stort het Amerikaans imperium meer in. Wat dat betreft was de aanval op de WTC-torens een mooi beeld van wat hopelijk gaat komen.
Als symbool van verval vind ik het niet zo toepasselijk aangezien het om een terroristische aanval gaat. Dat staat los van economische aspecten.quote:Op donderdag 3 maart 2005 11:30 schreef Monidique het volgende:
Als je het economische en morele verval van Amerika wil verbeelden, dan is niets zo'n mooie metafoor als de val van het WTC.
Joh, dat dacht ik dus ook. Een generaal-onwaardig afscheid..quote:Op donderdag 3 maart 2005 09:23 schreef sjun het volgende:
[afbeelding]
Je ziet weer eens alleen de dingen die je wilt zien M., daarom praat je ook de hele tijd tegen jezelf.quote:Op donderdag 3 maart 2005 11:30 schreef Monidique het volgende:
Als je het economische en morele verval van Amerika wil verbeelden, dan is niets zo'n mooie metafoor als de val van het WTC.
Natuurlijk, dat is waar. De WTC-torens stonden alleen natuurlijk wel voor de economie van Amerika, samen met andere bouwwerken uiteraard, en na '11 September' is gebleken dat we nu te maken hebben met een gewetenloos religieus-fanatisch regime dat lak heeft aan mensen- en internationale rechten.quote:Op donderdag 3 maart 2005 11:43 schreef sizzler het volgende:
[..]
Als symbool van verval vind ik het niet zo toepasselijk aangezien het om een terroristische aanval gaat. Dat staat los van economische aspecten.
neem dan Bush als voorbeeld van het morele verval
Hoogervorst: prijs bier en breezers omhoogquote:Minister Hoogervorst van Volksgezondheid wil de prijs van bier [...] hoger maken. .
Weet waar je op stemt!quote:Op donderdag 3 maart 2005 12:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hoogervorst: prijs bier en breezers omhoog.
Heil de Sovjet-Liberalen.
Ikthom?quote:Op donderdag 3 maart 2005 12:12 schreef Johan_de_With het volgende:
Wat een belachelijke drammerij van Ikthom. Ik betaal nog liever voor de Tokkies dan voor dat ''innovatieve'' geneuzel van hem.
Hoe meer je het tieners gaat verbieden, hoe meer ze het willen.quote:Op donderdag 3 maart 2005 12:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hoogervorst: prijs bier en breezers omhoog.
Heil de Sovjet-Liberalen.
Dat bestaat al en heet scouting.quote:Op donderdag 3 maart 2005 12:14 schreef sizzler het volgende:
[..]
Hoe meer je het tieners gaat verbieden, hoe meer ze het willen.
Ik stel voor een ontgroening voor brugklassers in te voeren waarbij je drie dagen achter alkaar dronken wordt gevoerd. Laat ze maar een paar keer wakker worden in hun eigen kots. Een beter middel tegen drankgebruik is er niet.
Goed zo, Nemesis.quote:Op donderdag 3 maart 2005 12:17 schreef Monidique het volgende:
Anyway, heb je het over de plannen van Thom de Graaf? Welke getolereerd worden door de rest van de coalitie om toch alsjeblieft maar geen nieuwe verkiezingen te houden?
Ja, dat zijn absurde plannen. Wat dat betreft blijkt maar weer es dat ik een echte VVD/er ben.
Das al tijden aan de gang:quote:Op donderdag 3 maart 2005 11:17 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://nieuws.nl/bericht/5/55092
Elke dag stort het Amerikaans imperium meer in. Wat dat betreft was de aanval op de WTC-torens een mooi beeld van wat hopelijk gaat komen.
Goed zo, Nemesis.quote:Op donderdag 3 maart 2005 12:17 schreef Monidique het volgende:
Anyway, heb je het over de plannen van Thom de Graaf? Welke getolereerd worden door de rest van de coalitie om toch alsjeblieft maar geen nieuwe verkiezingen te houden?
Ja, dat zijn absurde plannen. Wat dat betreft blijkt maar weer es dat ik een echte VVD-er ben.
quote:Op donderdag 3 maart 2005 12:14 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik stel voor een ontgroening voor brugklassers in te voeren waarbij je drie dagen achter alkaar dronken wordt gevoerd. Laat ze maar een paar keer wakker worden in hun eigen kots. Een beter middel tegen drankgebruik is er niet.
Precies, dat duurt zeker een week met bier, met sterke drank iets langer. (:r tequillaquote:Op donderdag 3 maart 2005 12:14 schreef sizzler het volgende:
[..]
Zou Melanie nog gevoelig zijn voor drank?quote:Op donderdag 3 maart 2005 12:33 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Precies, dat duurt zeker een week met bier, met sterke drank iets langer. (:r tequilla)
En mochten die plannen doorgaan, hoe komt de vvd'er dan aan zijn breezersletje? Nou?
Dat leggen ze je allemaal uit bij verkeer en waterstaat..quote:Op donderdag 3 maart 2005 12:40 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Zou Melanie nog gevoelig zijn voor drank?
quote:Politie pakt fanatieke scholier op
AKEN - De politie in het Duitse Aken heeft donderdagochtend een achtjarige jongen van de straat geplukt die wel heel vroeg op weg was naar school.
De surveillerende agenten ontdekten de scholier met zijn boekentas op de rug midden in de nacht om 3.00 uur.
Wekker
De leerling had inmiddels geconstateerd dat zijn school nog dicht was en hij bevond zich op weg terug naar huis. Volgens de politie zal de jongen de tijd op zijn wekker wel verkeerd hebben geïnterpreteerd. De ouders merkten niets van hun fanatieke zoon en sliepen gewoon door.
"Leve de rechtsstaat!''quote:Britse moslima wint zaak om kledij
Een Britse scholiere werd onrechtmatig naar huis gestuurd omdat zij een traditioneel moslimgewaad draagt. Dat heeft een Britse rechter woensdag in een hoger beroep bepaald.
Volgens de rechters had de school van het meisje, Denbigh High School in de Engelse plaats Luton, haar het recht tot onderwijs niet mogen afnemen vanwege het feit dat zij haar religie uitdroeg.
De 16-jarige Shabina Begum mag van het hof de moslimkledij dragen die haar van top tot teen bedekt. Inmiddels heeft de moslima voor een andere school gekozen.
De scholiere had de zaak aangespannen omdat haar school in Luton, waar 79 procent van de leerlingen moslim is, haar 'het recht op onderwijs en het recht op het uiten van het geloof' had ontnomen. Tijdens het proces werd Begum bijgestaan door Cherie Booth, de vrouw van premier Tony Blair.
Het Hof van Beroep wil dat het ministerie van Onderwijs betere richtlijnen verstrekt over het dragen van religieuze kledij.
Voor september 2002 droeg Begum al een 'shalwar kameez', een jurk met bijpassende broek en hoofddoek en niet de voorgeschreven rok. Maar nadat de scholiere zich had verdiept in de islam vond ze die kledij niet religieus genoeg meer.
Ze besloot die maand over te stappen op een 'jilbab', een lange jurk die het hele lichaam bedekt en slechts de handen vrijlaat, in combinatie met een hoofddoek die alleen ogen, neus en mond vrijlaat. De schoolleiding verbood het dragen van dat gewaad. Sindsdien verscheen het Britse meisje niet meer op school.
Advocaten van het Britse Children's Legal Centre die Begum vertegenwoordigden menen dat de uitspraak een significate overwinning is met mogelijke gevolgen voor de vrijheid van het uitdragen van geloofdovertuigingen. Ook kan de uitkomst van de zaak wel eens invloeg kunnen hebben op kledingvoorschriften op Britse scholen.
Hmmm, 41 pagina's maar.quote:Op donderdag 3 maart 2005 15:20 schreef speknek het volgende:
Iemand enig idee of Verlichtingsfundamentalisme - een open brief aan Ayaan Hirsi Ali van Herman Philipse aan te raden is?
Das net zo verderfelijk als een boek van een religieus fanaticus. Atheistisch extremistisch.quote:Op donderdag 3 maart 2005 15:39 schreef sizzler het volgende:
Atheistisch manifest & De onredelijkheid van religie Lijkt me interessanter.
Heb ik besteld. Maar is hier offtopic.quote:Op donderdag 3 maart 2005 15:39 schreef sizzler het volgende:
Atheistisch manifest & De onredelijkheid van religie Lijkt me interessanter.
Welnee, dit boek is veel genuanceerder en rationeler dan de Koran.quote:Op donderdag 3 maart 2005 15:42 schreef Mutant01 het volgende:
Das net zo verderfelijk als een boek van een religieus fanaticus. Atheistisch extremistisch.
Cool!quote:Op donderdag 3 maart 2005 15:48 schreef speknek het volgende:
[..]
Heb ik besteld. Maar is hier offtopic..
Gelukkig heb jij nooit de Koran aangeraakt.quote:Op donderdag 3 maart 2005 15:53 schreef speknek het volgende:
[..]
Welnee, dit boek is veel genuanceerder en rationeler dan de Koran.
Ik moet je andermaal teleurstellen. Maar gelukkig lijkt het hele concept van epistemologie te hoog gegrepen voor jou.quote:Op donderdag 3 maart 2005 16:02 schreef Mutant01 het volgende:
Gelukkig heb jij nooit de Koran aangeraakt.
quote:Hof VS toetst Tien Geboden aan de grondwet
Voor het Amerikaanse Hooggerechtshof diende gisteren een zaak over de status van de Tien Geboden.
Door onze correspondent Marc Chavannes
WASHINGTON, 3 MAART. De prediker met de witte pet op het voorplein van Amerika's Hooggerechtshof bidt steeds geëmotioneerder. Hij houdt zijn ogen stijf dicht. Tranen lopen over zijn wangen - van de kou of uit ontroering, het is niet te zien. Naast hem wordt een kartonnen tablet met De Tien Geboden omhoog gehouden.
In de zuilenzaal waar enkele tientallen rechtszaken per jaar hun laatste ronde beleven, wordt intussen druk geargumenteerd over de vraag of de overheid eenzelfde in steen gehouwen boodschap mag uitdragen op haar grondgebied of in haar gebouwen. De acht bekendste rechters van de VS (de voorzitter ontbreekt wegens langdurige ziekte) buigen zich over de onverminderd actuele scheiding van kerk en staat.
Een zaak over De Tien Geboden is bij het Supreme Court aangespannen door een dakloze jurist uit Austin, in Texas. Thomas van Orden verloor na een hevige depressie huis en gezin, en het recht op te treden als advocaat. Maar zijn zwerftochten brachten hem in contact met een bijna twee meter hoog granieten monument in de tuinen van het Capitool, het parlementsgebouw van Texas.
In forse letters staan de geboden in het monument gebeiteld. ,,I Am the LORD thy God/Thou shalt have no other Gods before me/..'' Als atheïst meende Van Orden dat de staat dergelijke teksten niet hoort te propageren. Het Eerste Amendement op de Amerikaanse grondwet zegt dat de overheid geen religieuze instellingen mag steunen. Op grond daarvan spande de in een tent wonende jurist een zaak aan die hij in twee instanties verloor.
Gisteren deed Van Orden zijn laatste gooi naar de juridische geschiedenisboeken. Als de vragen van de rechters in een uurlang kruisdebat graadmeter zijn, is de kans niet groot dat Texas het monument moet uitgraven. Maar de gevoelens van niet-religieus Amerika werden knap onder woorden gebracht door Erwin Cherminsky, hoogleraar constitutioneel recht aan Duke University, die de verdediging voor het Hof had overgenomen van de man uit Austin.
Voor advocaten is pleiten voor het Supreme Court een oefening in flexibiliteit. Cherminsky kende het spel. Hij was amper tien seconden bezig aan zijn pleidooi, toen de eerste vraag op hem werd afgevuurd door niemand minder dan rechter Antonin Scalia, gelovig rooms-katholiek en voorvechter van een rechtsstaat gebaseerd op het woord van God, zoals hij gisteren nog eens zei. ,,Ik neem aan dat u ook vindt de overheid geen proclamatie voor Thanksgiving mag uitgeven?'' Het jaarlijkse dankfeest in november is - met 'In God We Trust' op het dollarbiljet - één van talloze uitingen van het goddelijk fundament van de VS. Cherminsky liep niet in de val en stuurde het debat terug naar wat hij noemde ,,de krachtige religieuze boodschap'' van de Geboden.
,,Ik weet niet of die uiting religieuzer is dan het gebed dat de kapelaan van het Huis van Afgevaardigden dagelijks uitspreekt aan het begin van de zitting'', merkte rechter Anthony Kennedy op. Hij is een van de door een Republikeinse president benoemde rechters die een hoogst enkele keer meestemt met de niet-conservatieve vleugel van het Amerikaanse Hooggerechtshof.
Een zorgelijker signaal was de vraag van rechter Stephen Breyer, oud-hoogleraar aan het liberaal geachte Harvard. Voor iedere denkbare overwinning heeft Erwin Cherminsky hem nodig. ,,We zijn een religieuze natie. De meeste mensen geloven in God en de meeste van onze instellingen vloeien voort uit de religieuze aard van de meeste burgers. Hoe kan de overheid daarbij betrokken zijn en toch niet te ver gaan?''
Breyer zag geen andere mogelijkheid dan een aanpak van geval tot geval. Hij leek te zoeken naar een tussenoplossing. Justice Sandra O'Connor, dé compromismaakster van het Hof, verkende of een oplossing schuilt in een test van de omgeving waarin een religieus symbool wordt gepresenteerd. De Tien Geboden in de Capitool-tuin als onderdeel van de geschiedenis van Texas.
Het zou betekenen dat de andere zaak van de ochtend, over gerechtsgebouwen in Kentucky waar De Tien Geboden ingelijst in de zalen hingen, anders kan uitpakken dan het monument waar Thomas van Orden zich aan stoort. De 'context-test' zou geen genade gunnen aan het 2.500 kilo wegende granieten Tien Geboden-monument dat de president van het Supreme Court van Alabama, Roy Moore, stiekem midden in zijn gerechtsgebouw liet plaatsen: het zou níet voldoende logisch en subtiel zijn. Moore weigerde het in 2003 ondanks gerechtelijk bevel weg te laten halen en verloor zijn baan.
De meest liberale rechters, Ruth Bader Ginsburg en John Paul Stevens, betwijfelden of een bruikbare grens te trekken viel tussen wel en niet toelaatbare Tien Geboden-sculpturen. Rechter Scalia, van wie wordt gezegd dat hij graag genoemd wordt als mogelijke opvolging van de zieke Hof-president Rehnquist, relativeerde de discussie door te stellen: ,,Negentig procent van het Amerikaanse volk gelooft in de Tien Geboden. En 85 procent weet niet hoe zij luiden.''
Terwijl de lach verstilde in de plechtig afgeladen rechtszaal, kopte Scalia de bal in: ,,Ik denk niet dat mensen die langs het monument lopen alle Geboden lezen. Het is gewoon een symbool van het feit dat de overheid haar gezag ontleent aan God.'' Dat was precies de reden waarom Van Orden zich stoorde aan de granieten Mozes-instructie.
Kopte Scalia in eigen goal, of scoorde hij? De 'attorney general' van de staat Texas zag zich hierna genoodzaakt de nadruk te leggen op de níet-religieuze Geboden ('Gij zult niet stelen' e.d.). Mozes als jurist. De rechters leken er niet voor warm te lopen. Helemaal uitgemaakt is de zaak tussen de zwerver en de staat nog niet.
Een uitspraak wordt niet voor juni verwacht.
Dit is een samenvattingquote:Op donderdag 3 maart 2005 17:49 schreef Harry_Sack het volgende:
G-B, doe eens een samenvatting, het is veel te veel tekst..
okee, dan lees ik het maar. De 10 geboden zou een niet religieuze lading moeten hebben, maar moeten gelden als grondregel. Er wordt een spelletje van gemaakt, waarbij geld en macht zoals altijd de beslissende rol speelt.quote:
quote:Op donderdag 3 maart 2005 18:58 schreef Landmass het volgende:
wat vinden jullie van mij nieuwe sign ?
daar gaat de suggestie een beetje van uit dat Sidekick de 'good mod' zou zijn.. Vind je dat?quote:Op donderdag 3 maart 2005 18:58 schreef Landmass het volgende:
Geeft precies aan hoe dom je bentquote:Op donderdag 3 maart 2005 18:58 schreef Landmass het volgende:
* sizzler is playing ZZ Top - Bad to the bonequote:Op donderdag 3 maart 2005 18:58 schreef Landmass het volgende:
Waarom zou jezus ons niet mogen reddenquote:Op donderdag 3 maart 2005 19:24 schreef DrWolffenstein het volgende:
Origineler dan du_ke's topictitels.
Dus geen algemeen verbod, maar wel een plaatselijk verbod?quote:Geen Rotterdams verbod op hoofddoek
Er komt geen Rotterdams verbod op het dragen van hoofddoekjes door ambtenaren. Het college van burgemeesters en wethouders heeft besloten dat er geen nieuwe kledingrichtlijnen komen voor medewerkers van de gemeente.
Dat bleek donderdag tijdens een raadsvergadering. Het college kreeg steun van de meeste gemeenteraadfracties.
De discussie over het dragen van hoofddoekjes door ambtenaren werd vorige maand aangezwengeld door de Rotterdamse deelgemeente Charlois. De gemeente vroeg in een brief aan de burgemeester om kledingrichtlijnen.
Aanleiding was een baliemedewerkster van de gemeente Charlois die een hoofddoek wilde dragen.
Heropenen
Naar aanleiding van de brief vroeg de Rotterdamse partij Nieuw Rechts een debat met het college aan. Raadslid Michiel Smit kreeg bij zijn poging het hoofddoekjesdebat te heropenen wel de steun van de PvdA en SP, maar de meerderheid van de fracties en het college hadden geen behoefte opnieuw over dit onderwerp te spreken.
Vorig jaar speelde de kwestie ook al in het Rotterdamse stadsbestuur. Toen stelde het college dat de verschillende deelgemeenten zelf kledingvoorschriften moeten opstellen.
Het staat Charlois vrij zelf kledingvoorschriften te hanteren, mits de deelgemeente daarmee niet te veel uit de pas loopt, aldus het college.
There are no problems, merely challenges.quote:Bush: Stopping Bin Laden a 'Challenge'
President Bush made rare mention of Osama bin Laden on Thursday, calling efforts to block the terrorist leader's hope of attacking America again "the greatest challenge of our day." Bush insisted the so-far unsuccessful hunt for the al-Qaida founder is "keeping the pressure on." The White House has sought to play down the significance of bin Laden to the global anti-terror battle, since the trail has gone cold on him more than three years after the Sept. 11, 2001 attacks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |