Dan ben ik beniewd naar de toestemming die de betreffende fotograaf had voor de door mij aangehaalde foto van de Erasmusbrug. Die toestemming heb je wel opgevraagd en gezien?quote:Op maandag 7 maart 2005 22:25 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Hij heeft een wetsovertreding gemaakt en voor zover dat van mij mag mag dat van Fok! niet. Datzelfde geldt ook voor het publiceren van gezichten zonder toestemming van de geportretteerde.
KinderachtigIk kan er ook een ban voor aanvragen, evenals voor jouw oproep vanmiddag om 'ergens' fotoshop te downloaden. En zelfs dat is nog niet kinderachtig, dat is gewoon het uitvoeren van een policy en me als mod opstellen zoals k_man te kennen gaf dat graag te willen.
Een leeuw is voor de wet geen persoon, zelfs niet als Jan Mulder erin zit, dus die kun je gewoon laten staan. Voor het kunstwerk geldt in dit geval dat het een reproduktie is zonder eigen inbreng van de fotograaf, en dan mag het alleen met toestemming van de kunstenaar, en die toestemming heb ik nog niet gezien.
Wat grappig.. daar had ik ook al aan meegedaan. Geen idee met wat voor foto. Niet met succes gezien m'n 0 punten.quote:Op maandag 7 maart 2005 22:37 schreef CompuMess het volgende:
[..]
Jawel, Portret is idd al een keertje langsgekomen, kijk hier maar!
Ik ga mijn tijd eens even niet meer aan jou verdoen. Indirect help ik DPZ, al die tijd dat je hier zit te zuigen zuig je daar in elk geval niet.quote:Op maandag 7 maart 2005 22:37 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dan ben ik beniewd naar de toestemming die de betreffende fotograaf had voor de door mij aangehaalde foto van de Erasmusbrug. Die toestemming heb je wel opgevraagd en gezien?
Overigens heb ik geen enkele policy-regel gebroken. De enige regel mbt warez is deze: "Het plaatsen van links naar illegale zaken als warez, mp3's, simlocks etc of links daarnaar." Het is duidelijk dat ik me daar gewoon aan gehouden heb.
Maar dat is al bijna 2 jaar geleden, dat maakt toch niet uit? Ooit zijn de onderwerpen opquote:Op maandag 7 maart 2005 21:55 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Meen je dat nou? Is portret al een keer onderwerp geweest? Als dat inderdaad zo is (kennelijk voor mijn tijd) klopt het dat we niet nog een keer dat onderwerp kunnen nemen. Het lijkt me dan het beste als we dan het onderwerp nemen dat tweede is geworden: Eten en drinken. Of is dat ook al eens aan de beurt geweest?
Hmsjit, zit ik weer voor niks al her en der pagina's van dit topic door te lezen om weer op de hoogte te komenquote:Op maandag 7 maart 2005 15:45 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Welneee! Dit is Fok! Eerst reageren en later/niet terug lezen is eerder de norm dan de uitzondering!
Slowchat fotowedstrijd maart 2005 #1quote:Op maandag 7 maart 2005 23:06 schreef huiz het volgende:
Hmsjit, zit ik weer voor niks al her en der pagina's van dit topic door te lezen om weer op de hoogte te komen
Dus, huiz kapt met verder lezen en knalt domweg hier maar de vraag: Wat is het onderwerp van deze maand eigenlijks?
Ik lees net 2 posts hoger dat het eten en drinken wordtquote:
Hm een beetje jammer dat je dit soort posts gaat plaatsen als je argumenten op zijn. Maar ik begrijp dat je me bij deze gelijk geeft.quote:Op maandag 7 maart 2005 22:51 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Ik ga mijn tijd eens even niet meer aan jou verdoen. Indirect help ik DPZ, al die tijd dat je hier zit te zuigen zuig je daar in elk geval niet.
Ojah? Wanneer dan?quote:Op maandag 7 maart 2005 23:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zeg mensen.
Het is nu 1 groot puinhoop.
Al die discussie's nu ander onderwerp (Die idd ook al eens is geweest.)
Alles staat al op een rijtje op de overzichtsite, afgezien van de allereerste wedstrijd (dat was dus inderdaad 'portretten'), omdat er van de 32 foto's nog maar 9 beschikbaar zijn. maar ik zal die er wel even bijzetten om volgende misverstanden te verkomenquote:Zeg, als jullie nou slim zijn zoeken jullie alle onderwerpen eens bijelkaar!
Zet dan alles op een rijtje.
Dat hoefde helemaal niet aangezien het niet de erasmus brug isquote:Op maandag 7 maart 2005 22:37 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dan ben ik beniewd naar de toestemming die de betreffende fotograaf had voor de door mij aangehaalde foto van de Erasmusbrug. Die toestemming heb je wel opgevraagd en gezien?
Dat dacht ik. Maar ik zeur er ook niet over. Al maak je een foto van de mona lisa en ga je die verkopen op internet... het gaat mij erom dat Ouwesok zo liep te zaniken tegen k_man over rechten alleen omdat k_man het niet eens was met Ouwesoks gedrag als mod.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 00:06 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Dat hoefde helemaal niet aangezien het niet de erasmus brug isNiet zo zeuren over rechten zeg niemand verdient aan deze foto's dus geen man/vrouw overboord.
quote:Op maandag 7 maart 2005 22:37 schreef CompuMess het volgende:
[..]
Jawel, Portret is idd al een keertje langsgekomen, kijk hier maar!
quote:Op dinsdag 8 maart 2005 01:31 schreef American_Nightmare het volgende:
En ik word een beetje moe van die "dan ga je toch ergens anders heen"-opmerkingen als je het ergens niet mee eens bent. Blijkbaar vinden mensen als bowiefan het normaal dat onderwerpen radicaal worden gewijzigd als de wedstrijd al een paar dagen loopt.
http://home.versatel.nl/fotograferen/overzicht/juni2003/quote:Op maandag 7 maart 2005 21:55 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Meen je dat nou? Is portret al een keer onderwerp geweest? Als dat inderdaad zo is (kennelijk voor mijn tijd) klopt het dat we niet nog een keer dat onderwerp kunnen nemen. Het lijkt me dan het beste als we dan het onderwerp nemen dat tweede is geworden: Eten en drinken. Of is dat ook al eens aan de beurt geweest?
Uhuh....de afspraak staat genoteerd en mijn afspraak in Eindhoven staat inmiddels ookquote:
Die heb je daar helemaal niet voor nodig hoorquote:Op maandag 7 maart 2005 22:38 schreef Anitra het volgende:
Ik ben vandaag op de foto gezet door Nico Kroon. Heerlijke fotograaf om mee te werken!!! Maar wat is het studio-werk anders dan gewoon ff op locatie. Bij studio werk komt zoveel meer kijken. Maar portretfotografie blijft toch 1 van mijn favo bezigheden. nu nog alleen een digi spiegelreflex zodat ik ook mee kan doen aan de wedstrijden op fok
Uhm....Rewimo, ondanks dat ik dit zelf heb aangezwengeld volgende keer hou ik mijn kop wel weerquote:Op maandag 7 maart 2005 23:01 schreef Rewimo het volgende:
Zolang we andere onderwerpen kunnen vinden, vind ik niet dat we in herhaling moeten vallen. Ik heb overleg gepleegd met hogerhand en we gaan over naar onderwerp nummer twee:
Eten en drinken
Helaas voor Brewskie die al een foto had ingezonden... sorry.
Ik ga het centrale topic aanpassen.
Nee want het onderwerp is eten en drinkenquote:Op dinsdag 8 maart 2005 09:28 schreef Astridj0h het volgende:
Kan ik dus nu gewoon rustig doorgaan met mij verdiepen in portret?? (waar ik nog nooit een foto voor heb ingestuurd en dus wel voor de eerste keer aan mee doe?) Ik vond het juist zo leuk er beetje mee aan de slag te gaan...![]()
![]()
Ik heb me nergens tegenaan bemoeid? Ik vroeg alleen om een heldere omschrijving van het onderwerp omdat daar nogal wat verwarring over onstaan was. Daar na heb ik gezegd dat ik het ronduit belachelijk vind om midden in een lopende wedstrijd het onderwerp te wijzigen.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 08:42 schreef PdeHoog het volgende:
k_man, a_m, fr.oosje, ouwesok, bowiefan en wie zich er nog meer tegenaan bemoeit heeft:
Kunnen we aub deze discussie verder afnokken (of verder voeren in een apart topic) en gewoon aan de gang gaanEen discussie over wat er wel of niet bij een onderwerp hoort is leuk en nuttig en zo...deze discussie is echter volledig doorgeslagen.
Een discussie wat waar beter is lijkt me ook niet meer echt op zijn plek hier. Misschien dat we die ook kunnen stoppenIedere wedstrijd heeft nou eenmaal zo'n zijn voor- en nadelen, ook die bij DPZ en bij Tweakers.
Hmm... erg erg erg jammer...quote:Op dinsdag 8 maart 2005 09:43 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Nee want het onderwerp is eten en drinken
Wat jij wilt johquote:Op dinsdag 8 maart 2005 09:46 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Ik heb me nergens tegenaan bemoeid? Ik vroeg alleen om een heldere omschrijving van het onderwerp omdat daar nogal wat verwarring over onstaan was. Daar na heb ik gezegd dat ik het ronduit belachelijk vind om midden in een lopende wedstrijd het onderwerp te wijzigen.
We leven in een vrij land
lolquote:Op dinsdag 8 maart 2005 10:38 schreef stil het volgende:
Jammer dat het geen portret meer is.
Eten en drinken,hmmm ik denk dat ik maar een drol fotografeer, de resten van eten en drinken, en benadrukt ook mijn mening over het gezeur discussie hier genoemd
quote:Op dinsdag 8 maart 2005 10:38 schreef stil het volgende:
Jammer dat het geen portret meer is.
Eten en drinken,hmmm ik denk dat ik maar een drol fotografeer, de resten van eten en drinken, en benadrukt ook mijn mening over het gezeur discussie hier genoemd
Schrap je dan meteen even alle inzendingen van het thema architectuur?quote:Op maandag 7 maart 2005 22:25 schreef Ouwesok het volgende:
Hij heeft een wetsovertreding gemaakt en voor zover dat van mij mag mag dat van Fok! niet. Datzelfde geldt ook voor het publiceren van gezichten zonder toestemming van de geportretteerde.
KinderachtigIk kan er ook een ban voor aanvragen, evenals voor jouw oproep vanmiddag om 'ergens' fotoshop te downloaden. En zelfs dat is nog niet kinderachtig, dat is gewoon het uitvoeren van een policy en me als mod opstellen zoals k_man te kennen gaf dat graag te willen.
Een leeuw is voor de wet geen persoon, zelfs niet als Jan Mulder erin zit, dus die kun je gewoon laten staan. Voor het kunstwerk geldt in dit geval dat het een reproduktie is zonder eigen inbreng van de fotograaf, en dan mag het alleen met toestemming van de kunstenaar, en die toestemming heb ik nog niet gezien.
Juist niet. waar ik me aan stoor is de al dan niet zo bedoelde houding van 'ik hou vast aan mijn mening en verander de regels niet, wat de users daar ook van mogen vinden.'quote:Op maandag 7 maart 2005 20:21 schreef Ouwesok het volgende:
Jullie hebben zelf netjes het onderwerp portret gekozen. Ik heb daar op geen enkele wijze enige omschrijving aan gegeven omdat ik er vanuit ga dat jullie zelf donders goed weten wat een portret is en wat niet. Ik heb me dus inhoudelijk nog nauwelijks tegen de discussie of wat daarvoor door moet gaan aanbemoeid. Sterker nog, als ik in mijn moderatorrol tracht een discussie in banen te leiden sta jij als eerste klaar om mij voor een dictatoriale hork uit te maken
Moet ik hieruit opmaken dat op mijn foto's van Uithof iemand duidelijk in beeld staat die dat niet wil? Zo ja, graag toelichting wie en hoe, dan haal ik die foto weg.quote:Voor zover iemand duidelijk herkenbaar als onderwerp in beeld komt vraag ik altijd om toestemming voor publicatie. Gezien je gedragingen bij de Uithofmeet is jou dat ook teveel moeite
Ik ben het hele weekend portret foto's gaan schieten, en vind het daarom ook jammer dat het onderwerp veranderd is.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 11:46 schreef American_Nightmare het volgende:
Lijkt me dat er voldoende steun is om het onderwerp gewoon op 'portret' te houden. Ik zie alleen maar mensen die het niet eens zijn met de wijziging, plus een aantal mensen die al enigerlei moeite hebben gedaan voor een 'portret' (waaronder ikzelf).
Mij lijkt dat de discussie over wat nu wel en geen portret is, niets met 'zieken' te maken heeft hoor. En van mijn kant zal er geen gezeik over eten en drinken komen, want ik doe sowieso niet mee als dat het onderwerp wordt, aangezien ik het gewoonweg belachelijk vind dat het onderwerp gaandeweg even wordt gewijzigd. Ik begrijp ook niet dat bepaalde mensen (waaronder jij) nu zo makkelijk meegaan met deze beslissing, gezien het feit dat je blijkbaar dit weekend al een hoop moeite hebt gedaan voor de wedstrijd.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 12:28 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Ik ben het hele weekend portret foto's gaan schieten, en vind het daarom ook jammer dat het onderwerp veranderd is.
Van de andere kant ben ik blij dat er nu ook geen geziek meer is, over hetgeen nu wel/niet een portret kan zijn. Hoewel dat van korte duur zal zijn omdat er wel altijd iemand is die bij onderwerpen eerst even wil zieken en dat zal bij 'eten en drinken' net zo zijn...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |