abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25635274
quote:
Op maandag 21 maart 2005 14:25 schreef Tijger_m het volgende:
Niet duidt erop dat Micheal Schiavo op welk moment dan ook onoirbaar of onrechtmatig heeft gehandeld, eerder het tegenovergestelde.
Mwah, zijn rol is hier en daarop z'n zachtst gezegd nogal twijfelachtig.
pi_25635329
En dan nu het toppunt van hypocrisie van G.W. Bush:
quote:
Critically ill baby dies after being removed from life support in Texas
By KRISTIE RIEKEN Associated Press Writer

(AP) - HOUSTON-A critically ill 5-month-old was taken off life support and died Tuesday, a day after a judge cleared the way for doctors to halt care they believed to be futile. The infant's mother had fought to keep him alive.

Sun Hudson had been diagnosed with a fatal genetic disorder called thanatophoric dysplasia, a condition characterized by a tiny chest and lungs too small to support life. He had been on a ventilator since birth.

Wanda Hudson unsuccessfully fought to continue her son's medical care. She believed he needed time to grow and could eventually be weaned off the ventilator.

"I wanted life for my son," Hudson said Tuesday. "The hospital gave up on him too soon."

Texas law allows hospitals to end life support in cases such as this but requires that families be given 10 days to find another facility to care for the patient. No hospital was found to take the baby.

The ethics committee at Texas Children's Hospital reviewed Sun's case before recommending that life support be stopped. Hospital officials also recommended the case be taken to court and offered to pay Hudson's attorney fees.

"Texas Children's Hospital is deeply saddened to report that Sun Hudson has died," the hospital said in a statement issued Tuesday.

2005-03-15T07:18:26Z

http://news.findlaw.com/ap/o/51/03-15-2005/e08c00071b19f550.html
De wet waaronder dit kind is overleden heet de 'Texas Futile Care Law' en is getekend door, jawel, G.W. Bush.

PS: De wet geld alleen voor ziekenfondspatienten, als je particulier verzekerd bent mag je blijven leven zolang je kan betalen uiteraard.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2005 14:51:49 ]
pi_25635374
quote:
Op maandag 21 maart 2005 14:46 schreef nikk het volgende:

Mwah, zijn rol is hier en daarop z'n zachtst gezegd nogal twijfelachtig.
Leg eens uit? Geen enkele rechtbank heeft tot op heden aanmerkingen op zijn verzorging van zijn vrouw gehad namelijk, ik neem aan dat jij dus informatie hebt die de rechters niet hadden.
pi_25635601
quote:
Op maandag 21 maart 2005 14:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Leg eens uit? Geen enkele rechtbank heeft tot op heden aanmerkingen op zijn verzorging van zijn vrouw gehad namelijk, ik neem aan dat jij dus informatie hebt die de rechters niet hadden.
Nov 1992: In a medical malpractice suit, Michael asks a jury to grant $20 million to pay for Terri's future medical and neurological requirements, based on her life expectancy, which he and his attorneys estimate at 51 years. His attorney tells the court: "She can't respond much but she can respond, and she does respond a little bit, not much. But enough to give him hope."

Oftewel wel geld willen claimen op basis van life-expectancy maar vervolgens wel de stekker eruit willen trekken.

Feb 1993: Michael refuses recommended rehabilitation treatment.

Dus wel eerst geld claimen op basis van verzorging maar dan vervolgens de verzorging laten vallen?

Er zijn nog wel meer van dit soort vreemde dingen. En zo zijn er ook nog dubieuze zaken die niet direct relevant zijn. Sierraden van Terri die hij voor zichzelf laat omsmelten bijvoorbeeld.

Overigens is je bwering dat de rechtbank niets aan te merken had op Michael niet waar:

May: Michael files a petition to remove his wife's feeding tube.
June: Court appoints guardian ad litem to investigate Terri's case.
Dec: guardian ad litem recommends the court not approve Michael's petition.

Ook opmerkelijk:

May 8: Michael's former girlfriend refuses to testify against him, claims she is afraid of him.
pi_25635791
quote:
Op maandag 21 maart 2005 15:02 schreef nikk het volgende:

[..]

Nov 1992: In a medical malpractice suit, Michael asks a jury to grant $20 million to pay for Terri's future medical and neurological requirements, based on her life expectancy, which he and his attorneys estimate at 51 years. His attorney tells the court: "She can't respond much but she can respond, and she does respond a little bit, not much. But enough to give him hope."

Oftewel wel geld willen claimen op basis van life-expectancy maar vervolgens wel de stekker eruit willen trekken.

Feb 1993: Michael refuses recommended rehabilitation treatment.

Dus wel eerst geld claimen op basis van verzorging maar dan vervolgens de verzorging laten vallen?

Er zijn nog wel meer van dit soort vreemde dingen. En zo zijn er ook nog dubieuze zaken die niet direct relevant zijn. Sierraden van Terri die hij voor zichzelf laat omsmelten bijvoorbeeld.

Overigens is je bwering dat de rechtbank niets aan te merken had op Michael niet waar:

May: Michael files a petition to remove his wife's feeding tube.
June: Court appoints guardian ad litem to investigate Terri's case.
Dec: guardian ad litem recommends the court not approve Michael's petition.

Ook opmerkelijk:

May 8: Michael's former girlfriend refuses to testify against him, claims she is afraid of him.
En de bron van jouw quotes?

Zo veel mogelijk schadevergoeding claimen is vrij normaal in dit soort zaken en volgt een soort formule, de uiteindelijke toewijzing was 1.2 miljoen dollar, verschillende pogingen van Micheal Schiavo een gedeelte van dat geld aan liefdadigheid te geven zijn door de ouders tegen gehouden, er is geen enkel bewijs dat Micheal Schiavo geld voor zichzelf heeft gehouden hoewel hij daar volledig recht op zou hebben.

Pas in 1994 is er namelijk sprake geweest van het onthouden van behandeling, terug te vinden in de bevindingen van de Dr. Wolfson, de door de rechtbank aangestelde Guardian ad item.
http://jb-williams.com/ts-report-12-03.htm
quote:
By 1994, Michael's attitude and perspective about Theresa's condition changed. During the previous four years, he had insistently held to the premise that Theresa could recover and the evidence is incontrovertible that he gave his heart and soul to her treatment and care. This was in the face of consistent medical reports indicating that there was little or no likelihood for her improvement.

In early 1994 Theresa contracted a urinary tract infection and Michael, in consultation with Theresa's treating physician, elected not to treat the infection and simultaneously imposed a "do not resuscitate" order should Theresa experience cardiac arrest. When the nursing facility initiated an intervention to challenge this decision, Michael cancelled the orders. Following the incident involving the infection, Theresa was transferred to another skilled nursing facility.

Michael's decision not to treat was based upon discussions and consultation with Theresa's doctor, and was predicated on his reasoned belief that there was no longer any hope for Theresa's recovery. It had taken Michael more than three years to accommodate this reality and he was beginning to accept the idea of allowing Theresa to die naturally rather than remain in the non-cognitive, vegetative state. It took Michael a long time to consider the prospect of getting on with his life – something he was actively encouraged to do by the Schindlers, long before enmity tore them apart. He was even encouraged by the Schindlers to date, and introduced his in-law family to women he was dating. But this was just prior to the malpractice case ending.
Sieraden omsmelten, Bewijs?
Beweringen over zijn vriendin, Bewijs?
Jaartallen zijn ook handig mischien?
quote:
In 1997, six years after Theresa's tragic collapse, Michael elected to initiate an action to withdraw artificial life support from Theresa. More than a year later, in May of 1998, the first petition to discontinue life support was entered. The court appointed Richard Pearse, Esq., to serve as Guardian Ad Litem to review the request for withdrawal, a standard procedure
Die Guaridan ad Litem is later van zijn functie ontheven wegens vooringenomenheid, tot tweemaal toe is de petitie goedgekeurd en is toediening van voeding gestopt (sorry, tot 3 maal toe inmiddels).

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2005 15:21:42 ]
pi_25636049
quote:
Op maandag 21 maart 2005 15:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En de bron van jouw quotes?

Pas in 1994 is er namelijk sprake geweest van het onthouden van behandeling, terug te vinden in de bevindingen van de Dr. Wolfson, de door de rechtbank aangestelde Guardian ad item.
http://jb-williams.com/ts-report-12-03.htm
Ik haal het van deze site:

http://www.inclusiondaily.com/news/advocacy/schiavotimeline.htm
quote:
Sieraden omsmelten, Bewijs?
Beweringen over zijn vriendin, Bewijs?
Jaartallen zijn ook handig mischien?
Dat schijnt hij zelf gezegd te hebben op 'national tv'.
pi_25636200
quote:
Leuke site alleen met de feiten gaan ze wat losjes om, er is geen 2 miljoen dollar toegekend en er is al helemaal geen geld aan Micheal Schiavo toegekend door de rechtbank, er is totaal 1.2 miljoen dollar toegekend, het grootste deel daarvan is in trust gegeven aan een bank voor haar behandeling.
quote:
Dat schijnt hij zelf gezegd te hebben op 'national tv'.
Hij is slechts een maal op nationale tv geweest, bij Larry King en het transcript heb ik al eerder een link naar gegeven.
pi_25636234
quote:
Op maandag 21 maart 2005 15:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Leuke site alleen met de feiten gaan ze wat losjes om, er is geen 2 miljoen dollar toegekend en er is al helemaal geen geld aan Micheal Schiavo toegekend door de rechtbank, er is totaal 1.2 miljoen dollar toegekend, het grootste deel daarvan is in trust gegeven aan een bank voor haar behandeling.
Bron?
quote:
Hij is slechts een maal op nationale tv geweest, bij Larry King en het transcript heb ik al eerder een link naar gegeven.
Maar 1 keer op tv? Bron?
pi_25636612
quote:
Op maandag 21 maart 2005 15:28 schreef nikk het volgende:

Bron?
http://www.miami.edu/ethics2/schiavo/timeline.htm

Overigens zat ik fout, Micheal Schiavo heeft wel geld toegewezen gekregen te weten $300.000.
quote:
August 1992

Terri Schiavo is awarded $250,000 in an out-of-court medical malpractice settlement with one of her physicians.

November 1992

The jury in the medical malpractice trial against another of Terri’s physicians awards more than one million dollars. In the end, after attorneys’ fees and other expenses, Michael Schiavo received about $300,000 and about $750,000 was put in a trust fund specifically for Terri Schiavo’s medical care.
Let wel, de eerste 250.000 verviel door het proces.
quote:
Maar 1 keer op tv? Bron?
Geen bron, Google, er is geen enkel ander nationaal tv optreden van Micheal Schiavo te vinden.
pi_25637152
quote:
Bedankt voor deze (veel betere) timeline.

edit: bij nader inzien is deze timeline van voor 2000/2001 nou ook niet echt geweldig...
  maandag 21 maart 2005 @ 16:39:30 #161
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_25638012
quote:
Op maandag 21 maart 2005 14:48 schreef Tijger_m het volgende:
En dan nu het toppunt van hypocrisie van G.W. Bush:
[..]
PS: De wet geld alleen voor ziekenfondspatienten, als je particulier verzekerd bent mag je blijven leven zolang je kan betalen uiteraard.
Wat een KUTland.
  maandag 21 maart 2005 @ 18:33:12 #162
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_25640841
quote:
Op maandag 21 maart 2005 14:04 schreef nikk het volgende:
Nou, het probleem is dat deze beslissing nogal discutabel is. Er was geen sprake van een wens als zodanig maar van losse opmerkingen van Terri Schiavo tijdens bepaalde gesprekken.
Er zijn 3 getuigen (man, zwager en schoonzus) die verklaren dat ze de wens van Terri hebben gehoord. Daar tegenover staan 2 ander getuigen (pa en ma) die beweren zoiets niet te hebben gehoord. De vraag is dan of die laatste getuigenverklaringen de verklaringen van de 1e 3 ontkrachten. Mij lijkt van niet, al moet ik toegeven dat ik de exacte situatie niet ken. Het heeft er echter alle schijn van dat de ouders een traumatisch probleem hebben dat ze juridisch willen oplossen. Terri is de dochter waar ze geen afscheid van kunnen dan wel willen nemen. Gezien het feit dat dit al zolang speelt is dit niet geheel onbegrijpelijk. Maar dan nog zou in eerste instantie de wil van Terri zelf voorop moeten staan, en dat lijkt de conservatieve menigte die zich er nu bemoeit, hoogstwaarschijnlijk vanwege eigenbelang, geheel te zijn vergeten.
pi_25641119
quote:
Op maandag 21 maart 2005 18:33 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Er zijn 3 getuigen (man, zwager en schoonzus) die verklaren dat ze de wens van Terri hebben gehoord. Daar tegenover staan 2 ander getuigen (pa en ma) die beweren zoiets niet te hebben gehoord. De vraag is dan of die laatste getuigenverklaringen de verklaringen van de 1e 3 ontkrachten. Mij lijkt van niet, al moet ik toegeven dat ik de exacte situatie niet ken. Het heeft er echter alle schijn van dat de ouders een traumatisch probleem hebben dat ze juridisch willen oplossen. Terri is de dochter waar ze geen afscheid van kunnen dan wel willen nemen. Gezien het feit dat dit al zolang speelt is dit niet geheel onbegrijpelijk. Maar dan nog zou in eerste instantie de wil van Terri zelf voorop moeten staan, en dat lijkt de conservatieve menigte die zich er nu bemoeit, hoogstwaarschijnlijk vanwege eigenbelang, geheel te zijn vergeten.
Tja, en wat is het belang van Terri? Alleen zij kan daar eigenlijk iets over zeggen. De getuigenissen komen zoals je zelf al aangeeft van de man, zijn broer en zijn schoonzus.
  maandag 21 maart 2005 @ 19:45:05 #164
111260 Charmian
a little joy
pi_25642698
quote:
Op maandag 21 maart 2005 18:43 schreef nikk het volgende:

[..]

Tja, en wat is het belang van Terri? Alleen zij kan daar eigenlijk iets over zeggen. (...)
En dat gaat dus niet meer gebeuren.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_25646465
quote:
Op maandag 21 maart 2005 00:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, de voorstanders hebben niet geprobeerd om noodwetjes te maken of juridische processen te beinvloeden. Dhr. Schiavo heeft ook geen politieke beweging of pressie groepen op de been gebracht.
Er waren geen 'voorstanders', er was een man die zijn vrouw niet eindeloos wilde zien lijden en wegkwijnen.

Dus de religieuzen wordt niets 'door de strot' geduwd, het gaat om een persoon hier en niet om een algemene euthanasie wet die aangenomen is of wordt, ieder verzoek van deze aard moet in de VS door een rechter behandeld worden, jouw argumenten slaan dus helemaal nergens op.
In de VS bestaat geen euthanasie recht zoals in Nederland, religieuzen worden nergens toe gedwongen, sterker, het mag niet eens zonder juridische uitspraak anders is het moord/doodslag/dood door schuld.
Lieve schat begrijp mij niet verkeerd. Ik beargumenteer niks hier, ik probeerde het alleen van de andere kant te begrijpen. Ik ben niet tegen euthanasie, maar indien je er nou echt tegen bent omwillen van bv je geloof heb je toch ook maar genoegen te nemen met de beslissing van een rechter. Ik kan mij voorstellen dat het niet voor iedereen zo simpel is. Milagro heeft ook al eens aangegeven, maar als ik zou willen dat mijn kind hoe dan ook moet leven zou ik alles op alles zetten om dit tegen te gaan. Rechter, medici, al je bronnen of niet...vechten zal ik. Het si gewoon een zeer kwetsbare kwestie, ik kan al je bronnen echt wel waarderen, maar er speelt toch ook een heel hoop gevoel mee, niet allen van de dierbare naasten, maar nu ook van vele andere mensen die zich betrokken voelen. En dat de politiek daar naar hartelust gebruik van maakt is weerzinwekkend.
pi_25648013
Hoe worden coma-patienten eigenlijk gefinancierd in Amerika? Ik dacht dat ze daar zo'n hard stelsel hadden... of krijgen ex-coma-patienten een torenhoge rekening na afloop?
pi_25648598
quote:
Op maandag 21 maart 2005 22:37 schreef pberends het volgende:
Hoe worden coma-patienten eigenlijk gefinancierd in Amerika? Ik dacht dat ze daar zo'n hard stelsel hadden... of krijgen ex-coma-patienten een torenhoge rekening na afloop?
Grooste deel zo niet alle kosten worden vergoed door Medicare, het voorzieningenstelsel dat de Republikeinen willen uithollen (op zo'n manier dat voor het verzorgen van dergelijke patiënten geen geld meer beschikbaar is, alleen dus als de familie het zelf financieel kan opbrengen).
Amerikalog.com - Voor al mijn dagelijks nieuws over de Amerikaanse verkiezingen.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 02:01:12 #168
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_25652259
quote:
Op maandag 21 maart 2005 18:43 schreef nikk het volgende:

[..]

Tja, en wat is het belang van Terri? Alleen zij kan daar eigenlijk iets over zeggen.
We weten inderdaad niet wat Terri wil, maar dat kan een foute beslissing aan twee kanten opleveren. Daarom treedt in dit gevallen de rechter op als surrogaat-beslissingsmaker, en die heeft -keer op keer- besloten dat dit de wil van Terri zou zijn geweest.

En natuurlijk kun je beter aan de veilige kant fouten maken, maar dat is het 'm nu juist: die afweging is ook gemaakt. In deze zaak was de "bewijslast" volgens alle rechters zelfs zwaar genoeg om de zwaarst mogelijke toets in civiele zaken te doorstaan ("clear and convincing evidence", waar ze O.J. uiteindelijk mee hebben gepakt in de civiele zaak ).
quote:
De getuigenissen komen zoals je zelf al aangeeft van de man, zijn broer en zijn schoonzus.
De ouders betwisten in feite helemaal niet dat Terri dit in een uitzichtloze toestand zo gewild zou hebben, maar ze betwisten dat haar toestand uitzichtloos zou zijn.
Maar ook dat is door verschillende rechters, met behulp van experts die er veel meer verstand van hebben dan jij en ik, ongegrond verklaard.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  dinsdag 22 maart 2005 @ 08:17:39 #169
90365 Sater
hoipoloi
pi_25653226
Uiteindelijk heeft de dood het laatste woord. Triest dat ze, als onomkeerbare comateuze patiënt, inzet is van een richtingenstrijd. Voor mij bevestigt het maar weer hoe nuttig een euthanasiepaspoort is.
iedere engel heeft een duivelse kant.
pi_25654813
quote:
Op maandag 21 maart 2005 22:56 schreef Potus het volgende:

[..]

Grooste deel zo niet alle kosten worden vergoed door Medicare, het voorzieningenstelsel dat de Republikeinen willen uithollen (op zo'n manier dat voor het verzorgen van dergelijke patiënten geen geld meer beschikbaar is, alleen dus als de familie het zelf financieel kan opbrengen).
Aha bedankt. Je zou juist verwachten dat Republikeinen voor het laten doodgaan van zulke mensen zijn, omdat ze handenvol geld kosten .
pi_25657343
Sondevoeding Schiavo niet hervat

WASHINGTON De Amerikaanse comapatiënte
Terri Schiavo hoeft niet kunstmatig te
worden gevoed.Een federale rechter in
Florida heeft dat bepaald.De echtgenoot
van Schiavo wil dat haar leven wordt
beëindigd.Schiavo's ouders willen juist
dat hun dochter in leven blijft.

Vrijdag werd de kunstmatige voeding na
een juridische strijd van zeven jaar
stopgezet.Het Amerikaanse Congres nam
dit weekend een noodwet aan waardoor de
ouders van Schiavo de kans kregen om te
blijven procederen.

De 41-jarige Schiavo ligt 15 jaar in
coma.Zonder sondevoeding zal zij binnen
twee weken overlijden.
  † In Memoriam † dinsdag 22 maart 2005 @ 13:02:03 #172
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_25657425
Ik denk dat het voor Terri beter is.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 13:05:43 #173
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_25657491
Yep. Leven als een kasplantje schiet niet op, al vind ik die hongerdood wel erg wreed: waarom niet gewoon een injectie?
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 13:08:49 #174
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_25657544
Ze heeft een levensverzekering dus die man kan nu mooi wat leuks gaan doen met zijn centen
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_25657547
De Amerikaanse rechters zijn gelukkig nog wel verstandig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')