Wat hebben die terdoodveroordeelden ermee te maken ? Het is net zo hypcocriet dat degenen die moordenaars in leven willen laten nu een weerloze vrouw die nooit iemand kwaad gedaan heeft dood willen hebben.quote:Op zondag 20 maart 2005 17:42 schreef Tarak het volgende:
"Het gaat om het redden van een leven" zegt George Bush, nou dat heeft 'ie nooit gezegd bij al die keren dat hij geen gratie verleende bij ter doodveroordeelden.
Ik vind dat toch wat anders ....quote:Op maandag 21 maart 2005 11:21 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Wat hebben die terdoodveroordeelden ermee te maken ? Het is net zo hypcocriet dat degenen die moordenaars in leven willen laten nu een weerloze vrouw die nooit iemand kwaad gedaan heeft dood willen hebben.
Jij zegt een waakcomapatient is verre van een plantje. Ze lijken te reageren op mensen en omgeving. Maar wat als zo iemand een ontzettend levenslustig persoon is geweest? Voor mij zou dat wel betekenen dat ik moet leven als een plantje. Leuk heel de dag naar het plafond staren, niet meer naar buiten kunnen om te wandelen of weet ik wat te doen. Ik kan me gewoon niet voorstellen waar deze mensen nog het plezier van leven vandaan halen.quote:Op maandag 21 maart 2005 11:22 schreef CANARIS het volgende:
Even ter info
Mevrouw ligt in een Waak-coma, ofwel een apalisch syndroom.
Mijn Schonvader heeft 2 jaar in een waak-coma gelegen alvorens hij aan een longenontsteking is gestorven.
Men weet bijzonderweinig over het phenomeen waak.coma , maar dat d patienten hersendood zouden zijn is bespttelijjke onzin.
Iemand die hersendood is , kan zijn mond niet open doen, ogen rollen, of zelfstandig ademhalen.
Het lot van deze mensne is afgrijselijk , met name omdat niemand weet hie men ermee moet omgaan.
Niemand die weet wat , hoe en of deze mesnne iets meekrijgen.
Ik kan die ouders echter wel begrijpen , want een waak-coma patient is verre van een plantje.
Af en teo heb je het gevoel dat ze je bijzonder dinrgen aanlkijken. de ene dag , boos , de andere dag weer heel lief.
de beste vergeljking is die met een 4 maandne oude baby.
Laatst is er nog (ook in de USA) iemand na 10 jaar Waak-coma opeens weer gaan praten.
Aan de andre kant is 15 jaar denk ik wel genoeg.
Denk dat dit gezien de [Amerikaanse] mogelijkheden het barmharstigste is. Mijn hoogbejaarde moeder kreeg, via palliatieve zorg, ietwat te veel morfine toegediend. Zij gleed kalm en zacht de dood in. Niemand van haar acht kinderen tekende bezwaar aan. Onbarmhartig vind ik het gesol rond Terri Schiavo. Republikeinen wilden haar zélfs uitnodigen voor een hoorzitting van de Senaat. President Bush, stond expres vroeg op, om de zogenaamde Schiavo - wet te ondertekenen.quote:Op woensdag 2 maart 2005 09:17 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ach zo doen we dat in Nederland ook gewoon.
Infuusslangetje eruit, beademingsmachine uit, en efkes wachten totdat het hart er definitef de brui aangeeft. 'Versterven' via uitdroging noemt men dat.
Exact. Wie ben ik om uit te maken wat wel of niet menswaardig is? Hoewel ik zelf van mening ben dat het wellicht beter is deze vrouw te laten sterven zeggen mensen in dit topic m.i. iets te snel "dit is niet menswaardig dus ze moet dood".quote:Op maandag 21 maart 2005 12:44 schreef CANARIS het volgende:
zo 1 dimensionaal bepaalde religieuse groepen over dit thema heenlopen, doe jij het met je Kasplantje ook.
Eens! Wij kunnen daar niet over oordelen, het probleem is alleen dat de mensen die er wellicht over kunnen oordelen, het niet met elkaar eens zijn en dat de politiek denkt er wel over te mogen oordelen en een kant kiest.quote:Op maandag 21 maart 2005 12:50 schreef nikk het volgende:
[..]
Exact. Wie ben ik om uit te maken wat wel of niet menswaardig is? Hoewel ik zelf van mening ben dat het wellicht beter is deze vrouw te laten sterven zeggen mensen in dit topic m.i. iets te snel "dit is niet menswaardig dus ze moet dood".
Nikkiequote:Op maandag 21 maart 2005 12:50 schreef nikk het volgende:
[..]
Exact. Wie ben ik om uit te maken wat wel of niet menswaardig is? Hoewel ik zelf van mening ben dat het wellicht beter is deze vrouw te laten sterven zeggen mensen in dit topic m.i. iets te snel "dit is niet menswaardig dus ze moet dood".
Inderdaad, maar als er zich 19 rechters over gebogen hebben plus haar wettige voogd dan lijkt mij dat toch wel voldoende..maar nee, nu mag de 20e rechter zich erover gaan buigen en god weet wat men dan weer voor wetjes gaat verzinnen om deze zaak te rekken.quote:Op maandag 21 maart 2005 12:50 schreef nikk het volgende:
Politici die ervoor zorgen dat men rechtzaken kan blijven heropenen totdat het verdict valt dat de politiek nodig heeft. En dat zou dan onafhankelijke rechtspraak moeten voorstellen.quote:Op maandag 21 maart 2005 12:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Inderdaad, maar als er zich 19 rechters over gebogen hebben plus haar wettige voogd dan lijkt mij dat toch wel voldoende..maar nee, nu mag de 20e rechter zich erover gaan buigen en god weet wat men dan weer voor wetjes gaat verzinnen om deze zaak te rekken.
Wat wel of niet menswaardig is dat is een beslissing die wij allemaal zelf moeten maken, ik denk dat een ieder die met zo'n beslissing is geconfronteerd dat weet als geen ander.
Nee, niet onmiddelijk, men heeft een federale rechter gevraagd om de sonde terug in te brengen maar deze rechter kan zonder meer besluiten dat er geen nieuwe feiten aangedragen zijn en dat deze hernieuwde gang naar de rechter zinloos is.quote:Op maandag 21 maart 2005 13:08 schreef Charmian het volgende:
Is die voedingsonde nu trouwens weer aangesloten hangende het volgende proces zeg maar?
Stel dat het lichaam van die vrouw in niet zo'n bijster goede conditie is, dan zou dat hele gedoe misschien wel eens geen nut kunnen hebben.
Jezus, wat ziek.quote:Op maandag 21 maart 2005 13:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Even wat informatie terzijde, de ouders van Terry Schiavo worden momenteel betaald (dwz ze krijgen maandelijks geld) door de Republikeinse Partij in Florida en diverse fundamentalistische Christelijke groeperingen, hoe langer Terry Schiavo in leven blijft hoe beter zij er van worden.
De rechtbank achtte het bewezen dat het de wens van Terri Schiavo was om te sterven in een dergelijke situatie. Het is overigens niet zo dat alle zaken hierover gingen. In verreweg de meeste gevallen waren de rechtzaken louter procedureel of medisch van aard.quote:Op maandag 21 maart 2005 12:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Inderdaad, maar als er zich 19 rechters over gebogen hebben plus haar wettige voogd dan lijkt mij dat toch wel voldoende..maar nee, nu mag de 20e rechter zich erover gaan buigen en god weet wat men dan weer voor wetjes gaat verzinnen om deze zaak te rekken.
Wat wel of niet menswaardig is dat is een beslissing die wij allemaal zelf moeten maken, ik denk dat een ieder die met zo'n beslissing is geconfronteerd dat weet als geen ander.
En dus is er geen enkele reden om de zaak weer uit te stellen. Het getuigt van een gebrek aan respect voor Terri's wens om te sterven.quote:Op maandag 21 maart 2005 13:37 schreef nikk het volgende:
De rechtbank achtte het bewezen dat het de wens van Terri Schiavo was om te sterven in een dergelijke situatie.
Nou, het probleem is dat deze beslissing nogal discutabel is. Er was geen sprake van een wens als zodanig maar van losse opmerkingen van Terri Schiavo tijdens bepaalde gesprekken.quote:Op maandag 21 maart 2005 13:51 schreef NewOrder het volgende:
[..]
En dus is er geen enkele reden om de zaak weer uit te stellen. Het getuigt van een gebrek aan respect voor Terri's wens om te sterven.
quote:1992
Aug: Terri is awarded $250,000 in malpractice settlement.
Nov: In a medical malpractice suit, Michael asks a jury to grant $20 million to pay for Terri's future medical and neurological requirements, based on her life expectancy, which he and his attorneys estimate at 51 years. His attorney tells the court: "She can't respond much but she can respond, and she does respond a little bit, not much. But enough to give him hope."
1993
Jan: A Pinellas jury awards about $1.4 to Terri and $600,000 to Michael in malpractice suit filed because her gynecologist failed to ask about her medical history while treating her.
Feb: Michael refuses recommended rehabilitation treatment.
Feb 14: Michael, and Terri's parents, Robert and Mary Schindler, have a falling out over her rehabilitation. Michael orders nursing home personnel to keep all information about Terri's condition away from her family.
Apr: The value of the trust fund for all of Terri's future care and rehabilitation stands at $776,254. State law guarantees that Michael would be granted any of what remains if Terri dies.
Aug: Michael instructs medical professionals to not treat Terri for a potentially life-threatening urinary tract infection, and invokes a "do not resuscitate" order.
Sept: The Schindlers petition the court to remove Michael as Terri's guardian.
Nov: Michael testifies that he knew withholding treatment of infection would likely result in Terri's death, but reversed his order when staff at Sable Palms Nursing Home told him refusing such treatment violated Florida law. Michael says he would withhold treatment in the future if he didn't believe it was illegal.
Ga deze twee stukkern maar eens lezen, het eerste zijn de bevindingen van de door de rechter aangestelde voogd:quote:Op maandag 21 maart 2005 14:13 schreef CANARIS het volgende:
Dat is precies wat ik ooit ook al had gehoord
Volgens mij zat haar man 1 jaar later al bij een nieuwe vrouw op de bank en heeft met die vrouw een paar kinderen gemaakt
Dat is dan wel ok . I zal daar niet over oordelen maar in het licht , van de dringende wens dat zijn vrouw mag/moet sterven toch lichtelijk problematisch.
Ze hebben stukjes uit een 4.5 uur durende videoband gehaald om het te doen voorkomen alsof ze nog bij 'kennis' is, de rechter heeft de hele video bekeken en net als met de ballonnen reageert ze soms wel en soms niet (meestal niet zelfs), er is geen sprake volgens experts van bewuste reacties.quote:Op maandag 21 maart 2005 14:32 schreef Toeps het volgende:
Pfff, moeilijke zaak, ik kan hier weinig over zeggen. Ik ben geen arts, en zelfs de artsen zijn het niet eens.
Ik vind dat eerste filmje, met die vader, wel erg suggestief. Hij vertelt: "Weet je nog van vroeger, dat mama dit en dit zei..." Waarop Terri dan zogenaamd lacht. Maar hij blijft ook wel doorgaan met zijn verhaaltjes, en volgens mij had hij net zo goed over de beurskoers kunnen lullen, dan had ze nog zo gereageerd.
PS: anectodal betekent dat hun getuigenis gebaseerd was op verhalen die ze gehoord hadden.quote:The quality of evidence in this affidavit was marginal, but the court allowed it to create a colorable entitlement to additional medical review. The case was remanded to the trial court with the charge that each side would select two expert physicians (a neurologist or a neurosurgeon, according to the court) and agree between them regarding a fifth, and if they could not agree on the fifth, the court would select it.
By May of 2002, the physicians were selected by both sides, but no agreement could be reached about a fifth, so the court selected one. Curiously and surprisingly, Dr. Webber, who had served as the basis for this entire process at the 2nd DCA, did not participate in the exams or the procedure.
Each of the physicians was afforded access to Theresa for the purpose of conducting a thorough examination. Video tape recordings were made of some of the examinations along with segments in which family members interacted with Theresa. The physicians were deposed and proffered testimony regarding their findings.
Written reports of the examinations were prepared by all five physicians, and a very detailed hearing was held in October of 2002.
The clinical evidence presented by the five physicians reflected their examinations and reviews of the medical records. Four of the physicians were board certified in neurology, as suggested by the court, and one physician was board certified in radiology and hyperbaric medicine. All of the physicians had excellent pedigrees of medical training.
The scientific quality, value and relevance of the testimony varied. The two neurologists testifying for Michael Schiavo provided strong, academically based, and scientifically supported evidence that was reasonably deemed clear and convincing by the court. Of the two physicians testifying for the Schindlers, only one was a neurologist, the other was a radiologist/hyperbaric physician. The testimony of the Schindler's physicians was substantially anecdotal, and was reasonably deemed to be not clear and convincing.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |