De VVD heeft zowel de invoering van artikel 1 van de Grondwet als de invoering van de AWGB gesteund. De AWGB is één grote wet, waarin voor de samenleving wordt bepaald welke kenmerken in welke gevallen wel of niet relevant zijn. En volgens mij is de groep mensen die die hele wet in de prullenbak wil gooien vrij klein.quote:Op zondag 27 februari 2005 12:06 schreef Landmass het volgende:
[..]
blijkbaar is het voor degene die onderscheid maakt (en dus in jouw ogen discrimineert) niet irrelevant, ander had hij het niet gedaan.
toch Sidekick?
of heb je weer last van het ik-ga-voor-anderen-bepalen-wat-zij-moeten-vinden syndroom
linkse users zijn daar wat vatbaarder voor dan rechtse users
genezing is echter mogelijk, veel Elsevier lezen
aan te biedenquote:'Hoe voorkom ik racistische/discriminerende uitspraken, zodat ik nooit meer door linkse boomknuffelaars als 'racist' weggezet kan worden'
Leuk bedacht, maar irrelevantie is wel degelijk objectief vast te stellen.quote:Op zondag 27 februari 2005 12:06 schreef Landmass het volgende:
[..]
blijkbaar is het voor degene die onderscheid maakt (en dus in jouw ogen discrimineert) niet irrelevant, ander had hij het niet gedaan.
toch Sidekick?
Jij alsquote:Op zondag 27 februari 2005 12:12 schreef Lemmeb het volgende:
Zo slim zijn die linkse usertjes namelijk absoluut niet, hun onderliggende argumentatie is in het algemeen uiterst zwak.
Sssst, stil johquote:Op zondag 27 februari 2005 12:22 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Jij als [afbeelding][afbeelding]SP'er [afbeelding]
[afbeelding] laat dat in ieder topic weer blijken.
Och, daar wil ik best weleens met je over dicussieren. Maar niet in dit topic.quote:Op zondag 27 februari 2005 13:25 schreef Landmass het volgende:
Het verbaast me dus echt dat Lemmeb SP stemt. Waarom gewoon niet VVD of Wilders?
Ik houd nu eenmaal van knuffelenquote:Op zondag 27 februari 2005 14:24 schreef PJ_O_Rourke het volgende:
Ik vind de SP eerlijk gezegd ook nogal knuffelig, de laatste tijd.
Ik heb hem al gezien, dank.quote:Op zondag 27 februari 2005 14:29 schreef Lemmeb het volgende:
overigens ben ik vannacht nog ingegaan op je vraag mbt de ondergrondse opslag van CO2 in het kerncentrale-topic. ik dacht je die info misschien wel interessant zou vinden, dus wijs je er bij deze maar even expliciet op.
Anti-discriminatie wetgeving is juist de oorzaak van het probleem, door Marokkaantjes altijd maar het idee te geven dat ze schandelijk worden achtergesteld versterk je alleen maar het slachtoffergevoel. Laat ze maar merken dat slecht gedrag consequenties heeft, en als dat betekend dat de goeie onder de slechte lijden is dat alleen maar meer motivatie om hun eigen gemeenschap aan te spreken op wandaden. Zo worden scholieren ook vaak geweerd omdat er veel 'rotte appels' tussenzitten. Discriminatie is niet het probleem, maar het gevolg.quote:Op zondag 27 februari 2005 11:54 schreef Sidekick het volgende:
Je mag ook zelf uitmaken wie er binnen komt. Dat wordt dan ook niet door de anti-discriminatiewetgeving verboden.
Alleen niet gehele bevolkingsgroepen, of qua geslacht en seksuele voorkeur. Dat leidt tot segregatie en we kennen genoeg voorbeelden waar dat zeer negatief is voor een samenleving. Zelfs in Nederland zie je dat het gebrek aan actieve integratie vele problemen heeft opgeleverd. Ik vind dat wel een taak voor het strafrecht om te voorkomen.s
De VVD is dan ook niet een puur liberale/rechtse partij, ze lopen net zo makkelijk met linkse partijen mee als dat zetelwinst oplevert, zie dijkstal onder paars.quote:Op zondag 27 februari 2005 12:12 schreef Pool het volgende:
De VVD heeft zowel de invoering van artikel 1 van de Grondwet als de invoering van de AWGB gesteund
Nee maar dat zou wel gedaan kunnen worden met dezelfde argumentatie als nu wordt gebruikt m.b.t. zakelijke relaties. De overheid zou bijvoorbeeld kunnen bepalen hoeveel allochtonen jij moet toelaten tot jou vriendenkring om een 'afspiegeling van de samenleving' te krijgen. Als de overheid mag bepalen met wie jij een zakelijke relatie aangaat zouden ze op dezelfde manier kunnen bepalen met wie jij een vriendschappelijke relatie aangaat. (alleen is dat wat moeilijker te controleren)quote:
Ja, als je de VVD nu ook al links gaat noemen.....quote:Op zondag 27 februari 2005 16:28 schreef Hayek het volgende:
[..]
De VVD is dan ook niet een puur liberale/rechtse partij, ze lopen net zo makkelijk met linkse partijen mee als dat zetelwinst oplevert, zie dijkstal onder paars.
En daarnaast verbied de grondwet nergens discriminatie onder burgers, de grondwet zegt alleen dat de staat niet discrimineert, en dat is ook terecht omdat iedereen er aan moet mee betalen.
En dat is nu precies wat er niet gebeurt. Juist bij zakelijke relaties is discriminatie niet gewenst, omdat zakelijke relaties niet beïnvloed moeten worden door mensen die andere mensen op grond van persoonlijke discriminerende voorkeuren uitsluiten.quote:Op zondag 27 februari 2005 16:31 schreef Hayek het volgende:
Als de overheid mag bepalen met wie jij een zakelijke relatie aangaat zouden ze op dezelfde manier kunnen bepalen met wie jij een vriendschappelijke relatie aangaat. (alleen is dat wat moeilijker te controleren)
"ik bazel dus ik besta" zou je ook niet misstaan.quote:Op zondag 27 februari 2005 16:45 schreef Landmass het volgende:
ik discrimineer dus ik besta
een ijsbeer die tegen me praatquote:Op zondag 27 februari 2005 16:49 schreef Pool het volgende:
[..]
"ik bazel dus ik besta" zou je ook niet misstaan.
En dan heb je nog geluk dat discriminatie op diersoort niet verboden is.quote:Op zondag 27 februari 2005 16:58 schreef Landmass het volgende:
[..]
een ijsbeer die tegen me praat
het moet niet gekker worden
Het gaat hier zo te zien om een lelieblanke ijsbeerquote:Op zondag 27 februari 2005 16:58 schreef Landmass het volgende:
[..]
een ijsbeer die tegen me praat
het moet niet gekker worden
Ik knuffel geen bomen en ik stem ook niet SPquote:Op zondag 27 februari 2005 14:15 schreef Lemmeb het volgende:
In wezen ben ik dus gewoon net zo'n linkse bomenknuffelaar als SCH en Lord_Vetinari, alleen wel één met ogen in z'n kop en realiteitszin.
De laatste keer toch wel?quote:Op zondag 27 februari 2005 17:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik knuffel geen bomen en ik stem ook niet SP
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |