Blijkbaar zitten we voor andere mensen te beoordelen of hij bepaalde kenmerken irrelevant moet vinden. Voor andere beslissen vind ik nou echt zo'n typisch naar links trekje.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 12:04 schreef heiden6 het volgende:
Jij betoogt min of meer dat het terecht zou zijn, en in dat geval is het al geen discriminatie meer. Bij discriminatie gaat het echt om irrelevante kenmerken (zoals afkomst in deze eigenlijk wel is).
Dat doe ik ook niet zozeer, maar als je het irrelevant vindt, is het geen discriminatie meer.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 16:41 schreef Landmass het volgende:
[..]
Blijkbaar zitten we voor andere mensen te beoordelen of hij bepaalde kenmerken irrelevant moet vinden. Voor andere beslissen vind ik nou echt zo'n typisch naar links trekje.
...quote:Op zaterdag 26 februari 2005 16:41 schreef Landmass het volgende:
[..]
Blijkbaar zitten we voor andere mensen te beoordelen of hij bepaalde kenmerken irrelevant moet vinden. Voor andere beslissen vind ik nou echt zo'n typisch naar links trekje.
Hoi rechts schatje van me,quote:Op zaterdag 26 februari 2005 00:52 schreef BMW_Master het volgende:
Hallo lieve mannetjes van me,
Als ik een fijne woonomgeving wou hebben, dan zou ik geneigd zijn om voor die Nederlandse appelmand te kiezen. Indien in de Nederlandse mand meer rotte appels zitten dan in de Molukse mand, dan zou ik logischerwijs voor de Molukse mand gaan.
Hun kleur/afkomst/religie/.. is voor mij niet van belang, zolang het maar goede mensen zijn.
Dat ik voor die Nederlandse mand kies, en dus die Marokkanen buitensluit. Maakt dat van mij een racist? Volgens sommigen wel, beetje jammer dan. Ik wil enkel een fijne woonomgeving, liefst samen met alleen goede mensen.
En in dat geval is discriminatie in mijn ogen gerechtvaardigd.
Als iemand tegengas wilt geven, of suggesties heeft, of wat dan ook, dan lees ik dat hier graag terug.![]()
Bij iemand met Noord-Afrikaanse uiterlijke kenmerken wantrouw ik sneller dan een 'blanke', en in dat geval is dat helaas discriminatie.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 12:04 schreef heiden6 het volgende:
Jij betoogt min of meer dat het terecht zou zijn, en in dat geval is het al geen discriminatie meer. Bij discriminatie gaat het echt om irrelevante kenmerken (zoals afkomst in deze eigenlijk wel is).
Ik moet je helaas teleurstellen, ik kan mij weinig vinden in je overtuiging. Ingaand op je laatste stukje kunnen wij de oorzaken die problemen veroorzaken bij Marokkanen aanpakken, maar kun je vertellen waarom wij dat moeten doen? Laten we jouw overtuiging even doortrekken; straks moeten wij ook Chinezen importeren en hierna ze helpen met hun sociale problemen. Als wij iedereen op hun plek laten houden, dan voorkomt dat misère. Denk je dat Marokkanen kinderen zijn die gecorrigeerd moeten worden? Geintje. Serieus, ik vind dat je mag blijven als je niet lastig doet. Anders ga je maar weg.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 16:43 schreef rja het volgende:
Ik ben links, ik stem me hele leven al Pvda.
Maar dat wil niet zeggen, dat ik geen kritiek op de Islam of Marokkanen of de moslims in het algemeen De sharia is iets, wat ik verafschuw als democraat en waarden en normen die bij horen : de positie van de vrouw en de homohaat horen niet thuis in een democratie.
Het probleem van de criminaliteit onder Marokaanse jongeren, de veel plegers hard aanpakken, maar ook voor zorgen dat deze jongeren geisoleerd worden, zodat jonge Marokkanen niet meer kiezen voor de criminaliteit, daarvoor hebben we ook de hulp nodig van Marokkaanse gemeenschap.
Kun jie mij misschien vertellen wat de 5e kolonne betekent?quote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:00 schreef desiredbard het volgende:
Juist en dat in een goed afgesloten compostvat
Blijkbaar durft de "5e collone" deze discussie niet aan
Het lijkt me juist vrij normaal, dat wanneer je per ongeluk een probleem binnenhaalt, dat je dat dan ook oplost.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:19 schreef BMW_Master het volgende:
Indien wij ze niet geïmporteerd hadden, dan hoefden wij ook geen problemen te oplossen. Ter verduidelijking, probleem binnenhalen en vervolgens dat proberen te oplossen vind ik ietwat absurd.
![]()
Of er weer uitgooit...quote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:21 schreef Pool het volgende:
Het lijkt me juist vrij normaal, dat wanneer je per ongeluk een probleem binnenhaalt, dat je dat dan ook oplost.![]()
Dat is wanneer de vijand in je samenleving infiltreert.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:20 schreef BMW_Master het volgende:
[..]
Kun jie mij misschien vertellen wat de 5e kolonne betekent?
5e collone = infiltrerende vijandquote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:20 schreef BMW_Master het volgende:
[..]
Kun jie mij misschien vertellen wat de 5e kolonne betekent?
En wat bedoel je eigenlijk met compostvat? Dat vat ik eigenlijk niet.
ik weet niet eens wat het zijnquote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik heb een hekel aan racisten. Daar doe ik niet eens meer wat aan. Discriminerende mensen vind ik meestal wel boeiend.
Ten eerste, een pluimpje voor jouw creativiteit. Maar toch ga ik proberen jouw kunstwerk aan te tasten. En vooral bij dit opmerking:quote:
Ik haal mijn waanbeelden opnieuw aan. Stel, uit cijfers van CBS blijkt dat 80% van homofiele negers SOA hebben en bij die joden hebben maar 20% SOA. Ik wil een buurtfeest geven waar ik 'het' met iedereen doe.quote:Gediscrimineerd worden is niet okay. Zeker niet als je beoordeeld wordt op dingen waar je weinig aan kunt doen. Niet iedereen kan dezelfde operaties als Kelly en Micheal Jackson betalen en je diepste geloof schrijf je ook niet zo snel af. Mensen worden graag op hun kwaliteiten beoordeeld en niet op bepaalde groepskenmerken.
Dus je lost het foute gedrag niet op?quote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:50 schreef BMW_Master het volgende:
Ik heb nu een mooi voorbeeldje in gedachten!!
100 mensen zitten te wachten op de bus. Busje komt eraan. De hele meute stapt erin. Iemand komt aanrennen. "Wacht! Wacht!" roept-ie. Natuurlijk kan de bus stoppen, maar de passagiers vinden dat niet zo fijn.
Volgens het indivudialisme moeten wij wachten op die laatkomende klant. Dit is lastig voor de meerderheid. Ik vind dat de bus gewoon tijdig moet vertrekken. Laat komen equivaleer ik aan fout gedrag (oke, beetje ver gezocht, maar toch).
Dus in pragmatisch denken moet die bus gewoon vertrekken. Is het mij gelukt om te uitleggen wat ik bedoelde?![]()
Dat zie ik als jouw verantwoordelijkheid. Immers, wat hebben WIJ te maken met JOUW sores? Laat ons dan ook niet ervoor opdraaien.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:54 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Dus je lost het foute gedrag niet op?
Dat is het zeker. Maar wanneer jij dat echt oprecht doet, zul je wel vinden dat dat heel terecht is. Op dat moment is het voor jou geen discriminatie meer, toch? Dan komt de "Wat nou discriminatie, het is toch gewoon zo?"-stelling om de hoek kijken... waarbij 'het' slaat op wat die persoon vindt van Noord-Afrikanen, in dit voorbeeld.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:18 schreef BMW_Master het volgende:
[..]
Bij iemand met Noord-Afrikaanse uiterlijke kenmerken wantrouw ik sneller dan een 'blanke', en in dat geval is dat helaas discriminatie.
Mwoah, dat is ook af te leiden uit de gegevens van het CBS. Zeg maar, 'commercieël' denken.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:57 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat is het zeker. Maar wanneer jij dat echt oprecht doet, zul je wel vinden dat dat heel terecht is. Op dat moment is het voor jou geen discriminatie meer, toch? Dan komt de "Wat nou discriminatie, het is toch gewoon zo?"-stelling om de hoek kijken... waarbij 'het' slaat op wat die persoon vindt van Noord-Afrikanen, in dit voorbeeld.
Dit voorbeeld is juist niet zo goed. Te laat komen is iets waar je makkelijk iets aan kunt doen. Namelijk op tijd komen. Je zegt het zelf al: eigen schuld. En daar mag je op afgerekend worden, zie ook deze quote uit mijn vorige post:quote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:50 schreef BMW_Master het volgende:
Ik heb nu een mooi voorbeeldje in gedachten!!
100 mensen zitten te wachten op de bus. Busje komt eraan. De hele meute stapt erin. Iemand komt aanrennen. "Wacht! Wacht!" roept-ie. Natuurlijk kan de bus stoppen, maar de passagiers vinden dat niet zo fijn.
Volgens het indivudialisme moeten wij wachten op die laatkomende klant. Dit is lastig voor de meerderheid. Ik vind dat de bus gewoon tijdig moet vertrekken. Laat komen equivaleer ik aan fout gedrag (oke, beetje ver gezocht, maar toch). De passagier had ervoor moeten zorgen dat hij niet te laat kwam. Dat is zijn verantwoordelijkheid = Eigen schuld dus, iets waarvoor de meerderheid niet voor moet opdraaien.
Dus in pragmatisch denken moet die bus gewoon vertrekken. Is het mij gelukt om te uitleggen wat ik bedoelde?![]()
De tegenstelling zit hem dus in:quote:Alle mensen zijn in beginsel evenveel waard. Met bepaald gedrag kun je jezelf vervolgens in diskrediet brengen, maar dan wel met je eigen gedrag. Niet met het gedrag van iemand waarvoor jij geen enkele verantwoordelijkheid draagt, maar die per ongeluk ook een homofiele joodse neger is.
Dat gaat verder dan "een mening hebben". Er is een groot verschil tussen "een hekel hebben aan" en het daadwerkelijk minderwaardig behandelen van bepaalde groepen. Met een mening tast je de vrijheid van een ander niet aan (op belediging na), maar met het minderwaardig behandelen wel.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 23:20 schreef Hayek het volgende:
Discriminatie betekend gewoon onderscheid maken, en iedereen mag zelf weten wie hij toelaat tot zijn bedrijf of tot zijn discotheek of wat dan ook.
Nee, hij tast jou vrijheid aan als ie zonder toestemming jou bedrijf binnengaat.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 23:36 schreef Pool het volgende:
Dat gaat verder dan "een mening hebben". Er is een groot verschil tussen "een hekel hebben aan" en het daadwerkelijk minderwaardig behandelen van bepaalde groepen. Met een mening tast je de vrijheid van een ander niet aan (op belediging na), maar met het minderwaardig behandelen wel.
Okee, je bent het dus met me eens dat er een verschil is tussen die mening en het feitelijk minderwaardig behandelen van mensen zelf.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 23:44 schreef Hayek het volgende:
[..]
Nee, hij tast jou vrijheid aan als ie zonder toestemming jou bedrijf binnengaat.
zie ook http://www.meervrijheid.nl/bc-discriminatie.htm
Samengevat vind ik, je hebt recht op je eigen mening (racisme) en recht op je eigen bezit (discriminatie).
Als ik bij jou inbreek en jij houd me tegen tast jij ook mijn vrijheid aan, das geen argument.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 23:54 schreef Pool het volgende:
Okee, je bent het dus met me eens dat er een verschil is tussen die mening en het feitelijk minderwaardig behandelen van mensen zelf.
Ik ben het met jou eens dat je de vrijheid aantast van iemand als je zonder zijn toestemming zijn pand betreedt. Dat is hier echter niet aan de orde, want zonder die toestemming wordt er ook helemaal niet binnengetreden, zo'n uitsmijter kom je meestal niet snel langs.
Het draait hier dus om de toestemmingverlening. Wanneer je daarbij bepaalde mensen op basis van geaardheid, geslacht, huidskleur, etc. geen toestemming geeft om van jouw dienst gebruik te maken, dan ben je discrminerend bezig. Daarmee tast je wel degelijk de vrijheid van sommige mensen aan. Jij noemt dat recht op je eigen bezit, ik noem dat asociaal stigmatiserend gedrag dat bestraft dient te worden.
Niet op basis van je huidskleur, afkomst, geslacht, seksuele geaardheid of religie, maar vanwege jouw persoonlijke daden, namelijk het overtreden van de wet.quote:Op zondag 27 februari 2005 00:14 schreef Hayek het volgende:
[..]
Als ik bij jou inbreek en jij houd me tegen tast jij ook mijn vrijheid aan, das geen argument.
Moreel wel, ja. Laten we het daar maar bij houden.quote:Op zondag 27 februari 2005 00:32 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Niet op basis van je huidskleur, afkomst, geslacht, seksuele geaardheid of religie, maar vanwege jouw persoonlijke daden, namelijk het overtreden van de wet.
Onderscheid maken op basis van irrelevante kenmerken blijft moreel ongewenst en vooral als het gaat om zaken als ras, afkomst, geslacht of seksuele voorkeur.
quote:Op zondag 27 februari 2005 00:32 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Niet op basis van je huidskleur, afkomst, geslacht, seksuele geaardheid of religie, maar vanwege jouw persoonlijke daden, namelijk het overtreden van de wet.
Onderscheid maken op basis van irrelevante kenmerken blijft moreel ongewenst en vooral als het gaat om zaken als ras, afkomst, geslacht of seksuele voorkeur.
Er is best genezing mogelijk hoorquote:Op zondag 27 februari 2005 00:38 schreef heiden6 het volgende:
Ik moet trouwens wel uitkijken in dit topic, want ik ben hetero. Ik val dus per definitie niet op mannen; wat een discriminatie! Gaan jullie me nog aangeven, of niet?
Je post is helemaal correct, tot deze alinea. Je gaat namelijk mank op het moment dat de "marokkaanse appelmand" als groep samentrekt om die ene rotte te verdedigen door "Discriminatie!" te roepen. Vanaf dat moment wordt je namelijk weer gewoon als groep behandeld.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:16 schreef Pool het volgende:
[..]
Daarom ben ik, samen met de tweederde kamermeerderheid uit 1983, tegen discriminatie. Alle mensen zijn in beginsel evenveel waard. Met bepaald gedrag kun je jezelf vervolgens in diskrediet brengen, maar dan wel met je eigen gedrag. Niet met het gedrag van iemand waarvoor jij geen enkele verantwoordelijkheid draagt, maar die per ongeluk ook een homofiele joodse neger is. .
Nee sorry, je bent bij voorbaat uitgesloten, erg hè? Ga er anders even serieus op in, waarom mag je mij niet dwingen om te trouwen met een homoseksuele man, maar wel om hem in mijn winkeltje binnen te laten?quote:
Het ging erom dat er werd gezegd dat mensen tegen de zin van de eigenaar toegelaten moesten worden, omdat ze anders werden aangetast in hun vrijheid.quote:Op zondag 27 februari 2005 00:32 schreef Sidekick het volgende:
Ben ik het helemaal mee eens, het ging hier alleen om de vraag of het wettelijk verboden moest zijn zelf uit te maken wie er je café binnekomt. Dat het moreel fout kan zijn ben ik het mee eens, maar dat zijn zoveel zaken.quote:Onderscheid maken op basis van irrelevante kenmerken blijft moreel ongewenst en vooral als het gaat om zaken als ras, afkomst, geslacht of seksuele voorkeur.
Je mag ook zelf uitmaken wie er binnen komt. Dat wordt dan ook niet door de anti-discriminatiewetgeving verboden.quote:Op zondag 27 februari 2005 00:41 schreef Hayek het volgende:
[..]
Ben ik het helemaal mee eens, het ging hier alleen om de vraag of het wettelijk verboden moest zijn zelf uit te maken wie er je café binnekomt. Dat het moreel fout kan zijn ben ik het mee eens, maar dat zijn zoveel zaken.
blijkbaar is het voor degene die onderscheid maakt (en dus in jouw ogen discrimineert) niet irrelevant, ander had hij het niet gedaan.quote:Op zondag 27 februari 2005 00:32 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Niemand dwingt je daar toe.quote:Op zondag 27 februari 2005 00:41 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nee sorry, je bent bij voorbaat uitgesloten, erg hè? Ga er anders even serieus op in, waarom mag je mij niet dwingen om te trouwen met een homoseksuele man, maar wel om hem in mijn winkeltje binnen te laten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |