Bedankt, nu hoef ik mijn hele verhaal niet meer neer te typen. Jezusnogantoe, het is gewoon een copie hoe het bij ons thuis gegaan is...quote:Op zaterdag 19 februari 2005 16:37 schreef Sprookjesbos het volgende:
Ik ben zelf ook op soortgelijke wijze mijn vader verloren aan kanker. Ik hoop voor je vader en voor jullie dat het geen "slopend" proces wordt en dat hij bij wijze van spreken nu al "gegaan is". Iemand zien sterven is iets wat je nooit uit je gegeugen gewist krijgt. Aan de ene kant heel mooi, aan de ander kant heel naar.
De periode na het overlijden was voor mij, tot de begravenis zelf, heel "close". We waren in klein kringetje met m'n moeder, zus, en twee tantes bezig met inlichten van familie, uitzoeken van kist, etc etc, De begravenis zelf vond ik een hel, allemaal van die familieleden en (vage) vrienden en kennissen die je vertellen hoe vreselijk het allemaal is (m'n vader was vrij jong toen hij stierf).
In de periode daarna komt ineens het besef dattie er echt niet meer is. Ik heb nog regelmatig dat ik vragen aan hem zou willen stellen etc. Ik kon zelf pas na een jaar echt rouwen om het verlies van m'n vader.
Na ja, dat is mijn story, ik wens je in ieder geval heel veel sterkte de komende tijd. Hoop dat je de diverse processen die je mee zal maken op je eigen manier door kan gaan en kan verwerken.
Inderdaad, je word ook zo moe van daar de hele tijd zijn. Ben vannacht de hele nacht daar geweest. Hij wordt nu s'nachts ook opstandig. Hij wou vannacht allemaal uit bed en zat te schreeuwen tegen mijn moeder: "je bent een kwaad wijf, ik mag niks van je!" riep hij, maar dat is mijn vader niet, dat is die nare ziekte.....quote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:41 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat moet ze dan? Dagenlang constant naast zijn bed zitten met de hele familie? Kan me voorstellen dat TS hier wel steun uit haalt en dat lijkt me in deze fase niet onbelangrijk...
Kan ook een bijwerking zijn van een van de medicijnen die hij heeft.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 20:25 schreef seilram het volgende:
Hij wordt nu s'nachts ook opstandig. Hij wou vannacht allemaal uit bed en zat te schreeuwen tegen mijn moeder: "je bent een kwaad wijf, ik mag niks van je!" riep hij, maar dat is mijn vader niet, dat is die nare ziekte.....
Hoi allemaal,quote:Op zondag 20 februari 2005 13:37 schreef Zwansen het volgende:
Hoe gaat het nu?
Bij mijn vader was het best apart, het ging een lange tijd goed en hij probeerde zichzelf op te knappen voor de chemokuur. Totdat ik 's ochtends om 6 uur een keer gewekt werd met de melding van onze nachtverpleegster dat het hard achteruit ging met hem.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:02 schreef seilram het volgende:
Persoonlijk voel ik me gebroken, kost veel energie om sterk te zijn voor hem en mijn moeder en rest van de familie.
Heeft iemand ervaring met het stervingsproces? En hoe waren de laatste uren/dagen?
Dankjewel.quote:
Exact.quote:Op woensdag 23 februari 2005 01:28 schreef Xebrozius het volgende:
Meestal is met zo'n lange weg er sprake van een acceptatie van de dood.
Je hebt je voorbereid op het einde van je vader, het is geen plotselinge dood die je met vragen achterlaat en de verbittering van het ontbreken van afscheid.
Op een bizarre manier kun je je dan weer gelukkig prijzen dat je in de gelegenheid bent gesteld om afscheid te nemen, veel te praten en het te aanvaarden.
De lijdensweg is slopend, maar na het overlijden zul je zien dat het aanvaarden van het ontbreken van die persoon vrij snel gaat (alhoewel dat wel een beetje afhankelijk is van de persoon).
Toch is dit een betere manier dan afscheid van iemand moeten nemen die je al jaren niet gesproken heb, of met ruzie uit elkaar bent gegaan.
Je hebt de kans iig gehad om te zeggen wat er nog te zeggen viel, om te aanvaarden wat er te aanvaarden valt.
Gecondoleerd seilram.quote:Op woensdag 23 februari 2005 09:39 schreef seilram het volgende:
Bedankt allemaal!
Neemt niet weg dat er een stukje van je hart wordt afgebroken (zo voelt het tenminste), maar ik ben vrij nuchter, dus met mij gaat het goed komen. Mijn moeder doet het ook goed, zij komt er ook wel.
Zekers,quote:Op woensdag 23 februari 2005 09:40 schreef seilram het volgende:
[..]
Dankjewel.
Jij bedankt voor je steun. Ik zie je vrijdag en we gaan flink zuipen, om eens flink opgelucht adem te halen!
Ieder zijn eigen manier om troost, steun ect te vinden in dingen.quote:Op donderdag 24 februari 2005 18:18 schreef Xebrozius het volgende:
Met alle respect TS, maar ik kan niet inzien hoe "sterkte" van volslagen onbekenden op internet je kan steunen...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |